Заняття з елементами тренінгу "Крок до толерантності"

Про матеріал
Розширити знання учнів про толерантність, основні риси толерантності, формувати навички толерантного спілкування.
Перегляд файлу

Заняття  з елементами тренінгу

« Крок до толерантності»

Мета: розширити знання учнів про толерантність, основні риси толерантності, формувати  навички толерантного спілкування, вміння аналізувати та приймати рішення, виховувати чуйність, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги та дружнього прийняття іншої людини.

Обладнання: роздатковий матеріал, картки з завданнями, пазли, презентація.

Хід заняття

  1.     Привітання. Створення позитивного емоційного фону.  Вправа «Знайомство». 

- Доброго дня, діти. Я рада вітати вас на нашому занятті. Сьогодні у вас було багато уроків. Комусь більше сподобалась англійська мова, комусь - фізкультура, комусь - математика. За вікном світить сонечко. По небу пливуть білі хмаринки. подивіться на них уважно. Здається, що вони всі однакові. Але насправді кожна з них – особлива, як і кожен з нас.

Для того, щоб згуртуватися, краще пізнати один одного, створити сприятливу атмосферу на занятті пропоную вам продовжити речення «Мене звуть…Я люблю себе за те, що.. Не відволікайтеся на спори і обговорення з приводу бажань. Просто висловлюйте їх по черзі, неупереджено і швидко.

2. Вправа «Подібності та відмінності».

Нас щось об'єднує, а в чомусь ми різні. Давайте подивимось, у чому ж наша схожість, а в чому різниця?

- Потупотіть ногами ті, хто уміє в’язати.

- Підніміть праву руку ті, хто любить солодке.

- Підніміть ліву руку ті, хто любить свята.

- Поплескайте себе по колінках ті, хто любить займатися спортом.

- Покачайте головою ті, хто не вміє грати на музичних інструментах.

- Потріть долоньками одна об одну ті, хто хоче на канікули.

- Поплескайте в долоньки ті, хто мають домашніх тварин.

- Ми різні і в цьому наша сила. Друзі, як ви думаєте, чому ми всі такі різні? Та тому, що кожен з нас має свої індивідуальні особливості - у нас різні темпераменти, характери. Всі ми виховувалися в різних сім'ях, з різними традиціями, дружим з різними людьми - все це відклало на нас особливий відбиток. Кожна людина унікальна й по-своєму неповторна. І хоча ми такі різні, потрібно навчитися співіснувати, дружити, спілкуватися і терпимо ставитися до особливостей характеру і зовнішності інших людей. Це важливо пам'ятати і в родині, і в суспільстві.

 3. Повідомлення теми заняття. Інформаційне повідомлення «Толерантність»

Перед вами є розсипані літери. Із них ви маєте скласти слово, яке відповідає темі нашого заняття.

Сьогодні ми з вами поговоримо про толерантність, про те що всі ми різні, але це не заважає нам бути друзями.

16 листопада в усьому світі відзначається Міжнародний день толерантності. Його запровадили у 1995 році за рішенням ЮНЕСКО. Саме цього дня ухвалили Декларацію принципів терпимості. У ній йдеться про рівність усіх людей, незалежно від їхнього віросповіданн, етносу або кольору шкіри. Ці принципи закріпили у Загальній декларації прав людини, що проголошує неприйняття усіх форм дискримінації, недопущення геноциду і покарання за нього.

У перекладі з латинської «tolerance» означає «терпіння». Толерантність – це вміння людини ставитись без агресії до думок інших людей, до їх способу життя, віросповідання, звичаїв, традицій, ідей і почуттів. Бути толерантним - означає поважати інших, незважаючи на відмінності. Це означає бути уважним до інших і звертати увагу на те, що нас зближує.

4. Вправа «Асоціативний ряд»

Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати рису характеру, притаманну толерантній людині.

(Учні по черзі виходять і називають риси  характеру толерантної людини на кожну з літер, яка входить слова толерантність).

Т - терплячий, товариський, тактовний.

0 - обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий.

Л - лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні.

Е - енергійний, елегантний, ефективний.

Р - рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний.

А - активний, акуратний, авторитетний.

Н - надійний, найдорожчий.

Т - терплячий.

Н - необхідний людям, ніжний, незалежний.

І - інтелігентний, ідеальний, ідейний.

С - співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий.

Т - тактовний, товариський.

Ь.

5. Вправа «Хмаринка толерантності»

Учням пропонується обрати із хмаринки слів спочатку ті слова, які пов’язані з толерантністю, а потім – слова, які не відповідають темі.

6. Робота з флеш-картками  «Сходинки толерантності »

Розгляньте флеш-картки і розкажіть якою є толерантна людина.

7.  Вправа «На мою думку».  Робота з картками із описом життєвих ситуацій.

- Зараз ми спробуємо зрозуміти на практиці, як це - бути толерантним.

Ми опрацюємо в групах. Кожна група отримає картку із описом ситуації, яка склалась в житті людей. Вам потрібно придумати, як вирішити проблему, яка склалась і розповісти про це класу. Нагадую, що працюємо в групі ми, як завжди, разом, а розповідає класу один представник групи. На виконання завдання у вас буде 5 хвилин.

Картка 1

До класу прийшла нова учениця. ЇЇ звуть Че Янг Лу, вона з Африки. У неї темна шкіра і довге кучеряве волосся. Учні в класі довго дивились на неї і на перерві ніхто з нею не розмовляв. Че Янг Лу відчувала себе дуже самотньою.

Картка 2

До класу прийшла нова учениця. ЇЇ звати Саміра. ЇЇ родина приїхала з Ірану. Саміра носить одяг, який повністю закриває тіло і обов’язково зав’язує хустину на голові. Учні здивовано подивились на Саміру, і ніхто не кликав її пограти в ігри на перерві.

Картка 3

До класу прийшов новий учень. Його звати Іван. Він любить математику, читає багато книг і гарно малює. Але Іван не може ходити і тому їздить на інвалідному візку. Учні здивовано дивилися на хлопчика, на перерві ніхто не розмовляв з ним.

Картка 4

До школи прийшли дві нові учениці - сестри Аліна і Вікторія. Вони навчатимуться у різних класах: Аліна - у третьому, Віка - у шостому. Аліна носить великі окуляри з товстим склом. На перервах Вікторія завжди приходить до класу молодшої сестри, тому що вона дуже погано бачить. Вікторія проводжає сестру до їдальні і роздягальні. Учні з класу Аліни не граються з нею на перервах і рідко розмовляють з дівчинкою після уроків.

Картка 5

У клас прийшов новий учень. Його звати Микола. Хлопчик гарно малює і співає, але ніколи не ходить гуляти з однокласниками після уроків, тому що має іти додому допомагати мамі по господарству. Мамі важко впоратися одній, тому що в родина п’ятеро дітей. Учні в класі не хочуть гратися з Миколою на перервах.

8. Вправа «Мишка і мушка».

Я бачу, що всі ми трохи втомилися. Давайте встанемо, вийдемо із-за парт і розімнемося. Коли я кажу мишка ви підстрибуєте, а коли мушка присідаєте.

9. Вправа  «Погоджуюсь чи не погоджуюсь».

З однієї сторони класу повісити написане на аркуші слово „погоджуюсь”  з іншої сторони – „Не погоджуюсь”. На подані твердження необхідно зайняти власну позицію і пояснити чому. Ті, кому важко визначитися стають посередині.

Твердження:

Друзів повинно бути багато

Війна – це завжди погано

Допомагати  іншим – це добре.

Люди – дивні істоти.

Бути толерантним – вигідно.

Краса врятує світ і т.д.

Обговорення

 Чи можна на дані твердження дати  єдину відповідь?

 Як ви відноситесь до учня в якого інша думка?

 Добре чи погано мати власну думку?

10. Вправа «Таємниці премудрості».

Учасники мали зібрати прислів’я про толерантність і дізнатися толерантні принципи стосунків між людьми.

Людина без друзів, що птах без крил.

Без добрих справ немає й доброго імені.

Роби другим добро - будеш сам без біди.

Краще не сваритися, чим вибачення просити.

Не бажай другому того, чого сам не хочеш.

Тож будьте толерантними, з повагою відносьтеся один до одного, та до оточуючого вас світу.

11. Підсумок. Вправа «Мішечок порад».

Будьте готові до того, що всі люди різні - не кращі й не гірші, а просто різні; навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається; цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими; зберігайте «своє обличчя», знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
18 березня
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку