Заняття з елементами тренінгу: «Лідерство – вміння надихати»

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу : «Лідерство – вміння надихати». Метою даного заняття є: ознайомити учасників з поняттям «лідерство» і «лідер»; стимулювати учасників у пошуках свого розуміння лідерства.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

«Лідерство – вміння надихати»

 

Тема: Лідерство – вміння надихати

Мета: ознайомити учасників з поняттям «лідерство» і «лідер»; стимулювати учасників у пошуках свого розуміння лідерства.

Обладнання:аркуші паперу А4, олівці, фломастери, плакат з правилами групи, каркас «гора», стікери.

 

Хід заняття

 

Всім, добрий ! Мене звати Мар’яна Володимирівна і сьогодні ми з вами будемо говорити про лідерів та лідерство. А заняття наше ми проведемо з елементами тренінгу. Я буду ведучою. Ведучий – це тренер. Працювати ви будете кожен самостійно, ведучий та група – тільки допомагатимуть. Кожен із вас почує  і запам’ятає те, що буде вважати за потрібне.

 

І. Вправа «Наші правила»

Мета: сприяти створенню доброзичливого, комфортного клімату в групі.

Хід вправи:

Правила допомагають регулювати взаємостосунки людей у будь – якій галузі
людської діяльності. Для того, щоб група працювала продуктивно, щоб
кожний учасник почувався комфортно і міг діяти ефективно, ми приймаємо
правила групи, спільно вироблені.

Правила

Бути активним;

Говорити від свого імені

Бути позитивними

Говорити коротко і по черзі

Дотримуватися регламенту

Бути толерантним

Обговорення:

-         Чи погоджуєтесь з такими правилами?

-         Можливо хтось хоче добавити ще якісь правила?

 

ІІ. Саморефлексія «Прихований скарб»

 

Як Ви відреагуєте на таке твердження:«У підвалі Вашого будинку закопаний скарб - діжки із золотом і самоцвітами»?

Варіанти відповіді:

а) «Не може бути!»;

б)«Тільки не в мене...»;

в)«Не вірю, не говоріть дурниць!»;

г)«Піду гляну, скажіть, де саме?!»;

д) (Ваш варіант).

Насправді, прихований скарб дійсно є в кожного з нас, і знаходиться він у підвалинах нашого розуму. Діжки із золотом — це Ваші приховані можливості, дрімаючі лідерські якості. Необхідно лише захотіти їх «відкопати», віднайти лідера в самому собі.

 

Обговорення:

- Які відчуття у Вас були, коли ви почули таке твердження? Вам хотілося вце вірити?

- Чи важко Вам було обрати один із варіантів відповіді?

 

ІІІ. Знайомство «Вправа «Я – квітка»

Зараз я пропоную назвати своє ім’я й квітку, з якою ви себе асоціюєте у шкільному житті. Наприклад, «Мене звати Оксана, у своїй шкільній діяльності я асоціюю себе із квіткою - семицвіткою, тому що я люблю займатися різними видами діяльності».

 

Обговорення:

-         Чи було важко Вам підібрати квітку, яка б асоціювалася з Вами?

-         Що ви відчували, коли уявляли себе квіткою?

 

ІV. Вправа «Очікування»

 

 Мета: навчити учасників визначати власні очікування і мету заняття.
Хід вправи:

Визначіть Ваше  очікування від участі в тренінгу. Запишіть їх на маленьких аркушах паперу і прикріпіть на дошку.

Біля підніжжя заздалегідь намальованої гори на клейких папірцях учні наклеюють свої очікування. Наприкінці тренінгу по мірі здійснення очікувань учні розміщують їх на вершині гори або біля неї.

Обговорення:

-         Чи важко Вам було описати свої очікування?

-         Як ви думаєте, Ваші очікування справдяться?

 

V.  Інформаційне повідомлення «Молодіжне лідерство»

   Лідерство є соціальним феноменом. Але для того, щоб бути лідером для інших, для початку необхідно стати лідером по відношенню до самого себе.

Чи можуть бути лідерами люди, які самі нікуди не рухаються?

У кожній людині закладений величезний потенціал, але знайти і реалізувати його може лише вона сама. З самого дитинства ми намагаємося бути кимось. Дитина наслідує дорослих, для того щоб навчитися тому, що вміють вони. Дорослі планують і організують життя дитини, тому що вона ще не вміє це робити самостійно.

  Вирісши, вона знаходить індивідуальність, починає усвідомлювати своє справжнє «Я», бере на себе відповідальність за власне життя і починає управляти ним. Як відзначає Френк Карделл, «життя без нашого управління подібно кораблю без штурвалу чи блукання у величезному лісі без компаса і карти». Та й ні до чого вони людині, яка сама не знає, куди вона іде.

  Існує близько 130 визначень поняття «лідер». У найбільшому тлумаченні «лідер» – це людина, яка бере на себе функції управління, домінування, посідає провідне місце в групі та здатна впливати на цю групу більше, ніж будь-хто інший. Тобто, лідер – це авторитарна особистість, яка реально відіграє домінуючу роль в організації спільної діяльності та регулюванні взаємин у групі. Ейдер Джон казав: «Лідерство – це вміння ефективно

спілкуватися й організовувати людей».

 

Існують різноманітні типи лідерства:

 

  •            Авторитарний. Цей стиль звертає максимальну увагу на завдання й мінімальну - на взаємини. Лідер, що використовує цей стиль, знає точно, чого він хоче й як отримати це, не заподіюючи обурення.
  •            Демократичний. Цей стиль приділяє максимальну увагу стосункам мінімальну завданням. Лідер, що використовує цей стиль, має повну довіру до людей і головним чином зацікавлений розвитком їх як індівідуальностей.
  •            Виконавець. Цей стиль приділяє величезну увагу завданню й взаєминам. Лідер, що використовує цей стиль, - хороший чинник мотивації, встановлює високі стандарти, визнає індивідуальні відмінності й використовує колективне управління.
  •            Ліберальний. Цей стиль звертає мінімальну увагу і на завдання, і на стосунки. Лідер, що використовує цей стиль, цікавиться головним чином правилами, хоче управляти ситуацією за допомогою правил і вважається добросовісним.

 

VI. Вправа «Я можу бути лідером, тому що...»

Мета: розвиток лідерських якостей, навички знаходити свої сильні сторони, усвідомлювати власні ресурси.

Учасники по колу продовжують речення «Я можу бути лідером, тому що у мене є така якість, як ...»

 

 

 

 

Учасники можуть використати шаблони відповідей:

 

     Готовність ризикувати.

     Працьовитість.

     Завзятість.

     Уміння ставити цілі.

     Віра в себе.

     Бажання досягти успіху.

     Уміння знайомитися,

     спілкуватися з потрібними

     людьми.

     Доброзичливість.

     Впевненість.

     Мужність.

     Вміння виконувати обіцянки.

     Чесність і відкритість.

     Зосередженість

     Ініціативність та відповідальність.

     Турботливість та милосердя.

     Уміння поважати чужі досягнення.

 

VIІ. Гра-розминка «Рамена»

 

Мета: сприяти налаштуванню на подальшу діяльність.

Власне вправа: всі учасники сідають у коло. Спочатку повільно, а потім швидше й швидше говорять такі слова і показують руками: Голова, рамена (плечі), коліна, пальці (клацання пальцями). Коліна, пальці. Коліна, пальці. Голова, рамена, коліна, пальці. Вуха, вуста, очі, ніс.

До уваги тренера: гра весела, дуже подобається й дорослим, і дітям. Наприкінці запропонуйте всім підняти вгору праву руку, опустити її собі на голову, погладити себе по голові і сказати: «Молодець! Чемпіон! Розумник(ця)!».

 

Обговорення:

-         Вам сподобалась така гра?

-         Які емоції вона у Вас викликала?

 

VІІІ. Малюнковий тест: «Три тварини»

Зараз я  пропоную вам намалювати  трьох тварин. Під кожним малюнком тварини треба написати по три властивості (риси, якості характеру), які притаманні їй.

 

Ключ до тесту:

перша тварина – це те, як ви бачите сам себе, з чим асоціюєте;

друга тварина – яким бачать вас інші люди, які вас оточують;

третя тварина – показує те, яким ви є насправді.

 

Висновок:  цей коротенький експрес-тест приблизно показує, як сприймається особистість. Людина бачить себе з одного боку, Соціальне середовище, люди, що оточують – з іншого. А насправді ми можемо бути зовсім не такими якими себе уявляємо чи нас сприймають оточуючі. Часом, ми не можемо зрозуміти власних вчинків, бажань, думок. Не завжди з упевненістю сказати, як саме відреагуємо на ту чи іншу життєву ситуацію, які почуття у нас з’являться тощо.

 

 

 

Обговорення:

 - Чи було важко Вам обрати тваринку, яку б ви хотіли намалювати?

 -  Що Ви відчували, коли описувати риси характеру ваших тварин?

 

На цьому наше заняття підходить до завершення. Для того щоб воно було повноцінним і залишило приємні спогди у ваших серцях, я пропоную ще одну підсумкову вправу.

І перш ніж, ми перейдемо до неї, давайте обговоримо наше занняття і перевіримо чи справдилися наші очікування.

 

ІХ. Підсумки заняття

Вправа “Приємні слова”

 Обговорюються всі набуті навички та важливість отриманої інформації для подальшої роботи. Потім усі встають. Кожний учасник говорить своєму сусіду (спочатку зліва, потім справа) по два компліменти. Далі всі прощаються невербально.

Обговорення:

-         Чи сподобалося Вам заняття?

-         З якими завданнями було важко справитися?

-         Чи дізналися Ви щось нове для себе?

-         Чи справдилися Ваші очікування? (Переносимо свої очікування на вершину гори).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Легенда про істину

Істина – в серці!

 

Згідно зі східною легендою, боги вирішили створити Всесвіт. Вони створили зорі, сонце, місяць, моря, гори, квіти, хмари, згодом людину і наостанок – Істину.
Задумалися боги над тим, куди сховати Істину, щоб людина не змогла її знайти.http://pfp.lviv.ua/userfiles/images/legenda-pro-istiny-min.jpg
– Розмістимо її на найвищій гірській вершині, – сказав один.
– Сховаймо її на найвіддаленішій зірці, – сказав другий.
– Покладімо її на дно глибокої і темної безодні океану, – сказав третій.
– Або на зворотному боці місяця, – сказав інший.
Нарешті наймудріший і найстаріший бог сказав: «Ми сховаємо істину в серці людини. Вона буде шукати її у Всесвіті, не знаючи, що постійно носить її в собі» .
Шукайте істину в собі, в своєму серці. Вчіться, пізнавайте й вдосконалюйте себе, – тоді зможете управляти не тільки собою, а й своїм життям.

Дякую за увагу!

До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

Заняття з елементами тренінгу:

 

«Лідерство – вміння надихати»

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кучер Неля Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 березня
Переглядів
371
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку