Заняття з елементами тренінгу на тему "Детективна історія"

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу "Детективна історія" Мета: вчити дітей цінувати та виховувати потребу в милосерді, толерантності, чесності, доброті, повазі; виховувати активну, позитивну життєву позицію та формувати вміння взаємодіяти з оточуючими; формувати бажання постійного самовдосконалення.
Перегляд файлу

Детективна історія

Заняття з елементами тренінгу

Мета: вчити дітей цінувати та виховувати потребу в милосерді, толерантності, чесності, доброті, повазі; виховувати активну, позитивну життєву позицію та формувати вміння взаємодіяти з оточуючими; формувати бажання постійного самовдосконалення.

Завдання :

  • розвивати логічне мислення;
  • формувати здатність ефективної роботи у колективі;
  • розвивати вміння поважати думку інших;
  •  виховувати здатність бачити і розуміти відмінності іншої людини від власної особистості;
  • розвивати здібність згуртованості та комунікативності;
  • підвищити та розвивати психологічну, духовну культуру учнів.

Обладнання: мультимедійна дошка;аркуш А-4 з нанесеними на ньому літерами до вправи 1; спеціально виготовлені відбитки пальців та слідів; два білих аркуша паперу формату А4, крейда, скоч, лінійка, простий олівець, лупа, презентація з зображенням різних казок; посвідчення детектива, буклет «Пам'ятка безпеки».

Хід заняття

1 Вступне слово соціального педагога. Повідомлення теми заняття.

- Доброго дня, шановні діти! Сьогодні нас чекає надзвичайна пригода. А яка саме, ми з вами маємо зрозуміти розгадавши ось цю складну загадку. (Слайд №2)

- Ви бачите перед собою « Секретну абетку», необхідно зрозуміти які ж слова зашифровані у цій табличці.

Діти відгадують,  педагог виводить відповідь  на екран ( Слайд №3).

- Молодці! Виявляється ви дуже розумні, а це значить, що наше заняття має вам сподобатись. І як ви вже здогадались на нас чекає надзвичайна пригода під назвою «Детективна історія».

  • Чи готові ви пройти випробування справжніх детективів? Чим ми повинні озброїтися?

( взаємодопомогою, розумінням, кмітливістю, підтримкою товариша)

- Отож оголошуємо набір у « Школу детективів»!

До цієї школи зможе потрапити той, хто зможе допомогти знайти захований лист за підказкою. А відшукати підказку ви зможете, коли складете слово з розсипаних літер. ( сцена) ( Слайд №4)

 ( Пошук листа)

  • Молодці, знайшли лист. Читайте лист!( додається лупа, в кінці текст дуже дрібний)

Лист « Триває набір до « Школи детективів» на 2019 рік. Вступні іспити відбудуться 19 листопада, за адресою місто Пологи Школа №4. Якщо ти прочитаєш і прослухаєш цей текст, то будеш допущений до гри».

(Текст :

Типротріки

йшовтріки

Цетріки

Завдтріки

      аннятріки)

  • Вітаю всіх! Ви всі можете бути зараховані до «Школи детективів». Для детектива важливо вміти користуватися картою, бути уважним, вміти розгадувати ребуси та загадки.
  • Зараз ви об’єднаєтеся у команди за кольорами і вирушимо у справжні пригоди.( Діти по черзі вибирають лего конструктор з пакетика, та сідають на стіл з певним кольором) Кожен з нас, сьогодні зможе відчути себе справжнім детективом. Але для початку повторимо правила роботи в групі.

2. Вправа « Правила» ( слайд №5)

Мета: повторити правила, створити  доброзичливу атмосферу(правила висвітлюються у презентації)

  • Розпочинати і закінчувати вправи вчасно;
  • Повага до всіх учасників заняття;
  • Бути активним;
  • Один каже, інші слухають;
  • Виконувати всі вправи;
  • Говорити від себе

3. Вправа «Я детектив» (самопрезентація) ( Слайд №6)

Мета: підвищити рівень згуртованості групи, надати можливість учасникам проявити індивідуальність, формувати вміння зв'язно висловлювати думки.

- Зараз кожен з учасників  по черзі назве своє ім'я і свої позитивні риси характеру, обов'язково закінчуючи свій виступ фразою «Я детектив!»  От ми ближче і познайомилися.

- Сьогод­ні в нашій школі відкривається справжня школа детективів. Сучас­ний детектив — це не просто гора м'язів і надсекретна зброя в кише­нях. Ні! Сучасний слідчий повинен бути схожим більше на лейтенанта Коломбо. Він ніколи не носить із собою зброї, але його неабиякий інтелект завжди з ним. Ще яскра­вішим прикладом інтелектуально­го слідчого є Настя Каменська, на перший погляд, слабка і безпоміч­на жінка, яка блискуче перемагає злочинців своїм розумом. Саме ін­телект, логічне мислення, хороша інтуїція — ось справжня зброя де­тектива XXI століття.

Тому наша школа детективів розвиває перш за все інтелект. Навіть якщо ви і не станете в майбутньому детектива­ми, розвиток розумових здібнос­тей ще нікому не завадив. Отож, починаємо.

Вчитель:. Дуже часто в ході слід­ства детективам необхідно збира­ти багато інформації. Відрізнити правду від неправди можна лише тоді, коли ви володієте знаннями і логічним мисленням. Як ви вмієте це робити, ми зараз з'ясуємо. Будь ласка, дайте відповіді на запитан­ня ( завд. на жовтих листочках)

Гра « Знайди правильну відповідь» ( слайд №7)

1. У чобота завжди є (шнурок, підошва, ремені, ґудзик).

2. В теплих краях живе (ведмідь, олень, вовк, верблюд, тюлень).

3. В Україні не живе (соловей, лелека, синиця, пінгвін, шпак).

4. Батько старший за свого сина (часто, завжди, інколи, рідко, ніколи).

5. Вода влітку завжди (прозора, холод­на, рідка, біла, смачна).

6. У дерева завжди є (листя, квіти, плоди, корінь, тінь.)

«Запам'ятай і назви предмети» ( Слайд №8)

Розвиток інтелек­туальних здібностей передбачає тренування спостережливості та уваги. Зараз я хочу запросити 2-є учасників по одному з кожної команди для гри «Запам'ятай і назви предмети»

Правила гри: упродовж 30 се­кунд треба запам'ятати 10 пред­метів — речових доказів. Потім по пам'яті написати якомога більше цих предметів. (На час відповіді предмети накриваються хусткою). 

- Молодці ви справді дружні, розумні та напрочуд кмітливі діти

- Кожен детектив повинен розуміти, що провина звинуваченого повинна бути доведена. А для цього потрібні докази. Сьогодні ми розглянемо деякі докази у нашій справі. Отже, почнемо наше розслідування! Зверніть увагу на цю картинку (учням демонструють зображення з казки) ( слайд №9)

- З якої казки це зображення? Правильно, з казки «Червона шапочка». Чи знаєте ви цю казку? Давайте пригадаємо зміст цієї казки.

- Хто подарував дівчинці червону шапочку?

- Що дала мама дівчинці для хворої бабусі?

- Чому вовк не одразу з’їв Червону Шапочку, коли зустрів її в лісі?

- Що запропонував вовк дівчинці в лісі?

- Чому бабуся пустила вовка в будинок?

- Що подумала Червона Шапочка, коли почула сиплий голос вовка з будинку?

- За що треба було смикнути , щоб відкрилися двері?

- Навіщо вовку довгі руки, коли він переодягнувся у бабусю, по словам вовка?

- Навіщо вовку великі очі, коли той переодягнувся у бабусю, по словам вовка?

- Отже згадавши казку ми можемо зробити висновок. Що вовк обманув бабусю, після чого проковтнув її.

- Давайте поглянемо на зашифровані слова ( Слайд №10) і відгадаємо їх та подумаємо, які з них знадобляться нам для того, щоб довести провину вовка.(шикко, відтокби, тикві, підозварюний, кадоби,  питдо). Так які ж слова сховалися від нас? ( кошик, відбиток, квіти, підозрюваний, докази, допит ). Молодці! А які знадобляться справжнім детективам?

           Діти називають слова «докази», «відбиток», « підозрюваний», « допит»

 - Так от, дуже довго вовк заперечував свою провину, допоки на місці злочину слідчі не знайшли докази: бабусині окуляри з відбитками пальців злодія та сліди взуття.(Демонстрація знайдених доказів).

 - Але, як ви напевне підозрюєте Вовк стверджував, що сліди належать не йому, Давайте спробуємо попрацювати з цими доказами. ( Слайд №12)

     Розмір взуття вовка ­­20 см., бабусі 22 см., онучки 18 см. Також відомо, що вовк носить кросівки, бабуся – капці, онучка – черевички. Ваше завдання визначити, кому належить даний слід.

  1. Практична робота №1

   Мета: зорієнтувати учасників на пошуки значущих для них способів діяльності.

Учні вимірюють слід, порівнюють його форму зі взуттям, роблять висновки. Після завершення роботи учні самостійно визначають хто з них буде презентувати результати колективної роботи.

( слайд №13)

      Наступний доказ – це відбитки . Відбитки пальців – справжнє диво природи! Уявіть собі, що в світі не існує людей з однаковими відбитками пальців. Тому злочинці намагаються не залишати їх на місці злочину. Зараз ми спробуємо власноруч зняти відбитки пальців та роздивитися лінії на них.

5.Практична робота №2

   Мета: формування в учнів приймати нестандартні рішення, знаходити шляхи вирішення.

- Для цього візьміть будь–ласка один чистий аркуш паперу бажано темного кольору, що лежить у вас на парті, та звичайну крейду. За допомогою крейди діти, разом з педагогом, роблять відтиски своїх пальців на скотчі, а потім приклеюють його на папір . Коли усі закінчили педагог разом з дітьми уважно роздивляються кожен відбиток і аналізують його, порівнюють з доказами.

- Отже, ми можемо зробити висновок, що ці відбитки не належать ні дитині, бо вони не схожі на жоден з ваших, тобто червоній шапочці вони не належать; ні дорослій жінці, тобто бабусі, оскільки і мої відбитки теж не підходять.

  6 - Давайте поговоримо про особу ім’я якої сховано в анонімному листі. За допомогою підручних предметів нам треба знайти запис на цьому аркуші.( Демонструємо аркуш на якому воском написано слово «вовк». Пропонуємо дітям взяти олівці, або фарби і замалювати аркуш).

- Яке слово проявилося? Так ми бачимо що це слово вовк.

 - Добре, діти, а давайте згадаємо казку «Червона Шапочка» чи був ще хтось на місці злочину? І оскільки на місці злочину більше нікого не було крім вовка, робимо припущення що це може бути вовк і, що ці відбитки ймовірно належать вовкові. Ви згодні діти?(Учні висловлюють свої думки). Я наприклад знаю, що цей вовк зробив не один поганий вчинок. Давайте з вами пригадаємо казки, мультики, де ще з'являється цей персонаж. «Цікава вікторина»( Слайд №14-18)

( «Три поросяти», « Семеро козенят», « Лисичка сестричка та сірий вовк», «Колобок», « Безхвостий вовк», « Вовк і чоловік», « Ну постривай»)

  •       Дітям демонструються зображення з різних мультиків, казок, де фігурує цей персонаж, їхнє завдання вгадати казку, та описати який же поганий вчинок зробив у цій казці вовк.

 

7. Вікторина «Вгадай казку»

Мета: за допомогою загадок допомогти дітям згадати назви і зміст знайомих казок

І ведмедю не дістався, 
Але лисиці на зубок 
Все ж потрапив...   (Колобок)
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? 
Хто б відповів?       (Червона Шапочка)

Любі діти, коли йшла,
По дорозі це знайшла.
Це хатинка невеличка,
Ми у казці….  (“Рукавичка”)

Підробив він голосок, 
Став малим співати. 
Здогадалися вони:
Вовк — не наша мати.   (Вовк і семеро козенят)
Носик - круглим п'ятачком,
Їм в землі зручно ритися,
Хвостик маленький, гачком,
Замість туфельок - копитця.
Троє їх і до чого ж
Брати дружні схожі!
Відгадайте без підказки,
Хто герої цієї казки?
(Три свині: Ніф-Ніф, Наф-Наф і Нуф-Нуф.)
 8. Вправа «Допит підозрюваного»

Мета: розвивати знання про відповідальність своїх дій , вчинків, розвивати уміння брати приклад з хорошої поведінки людей.

- Як гарно ви знаєте казки! Молодці діти! І останнє що ми зробимо щоб довести його провину…давайте звернемо увагу на наші загадкові слова, останнє слово «допит». ( Слайд 19)

Давайте спробуємо допитати підозрюваного. Візьміть будь–ласка аркуші паперу та напишіть питання які ви хочете задати підозрюваному як детектив у цій справі.

  • Ви дійсно герой казки Червона Шапочка?
  • Чи знаєте ви цю дівчинку?
  • Коли востаннє ви її бачили?
  • Чи розмовляли ви з нею?
  • Чи відомо вам куди вона йшла?( до хворої бабусі)
  • Кого ви  з хворих провідували останнім часом?
  • Так це ви заходили в будинок до бабусі?
  • Що ви зробили з бабусею?
  • Учні працюють 5 хв.

 - Отже, давайте почнемо допит. Особисто вовка до школи не пустили, бо він підозрюваний, але ми з ним зможемо поспілкуватись по скайпу.( Слайд № 20)

- Після того як підозрюваний опитаний, ми нарешті, повністю впевнились у його провині. Тому необхідно визначити міру покарання. Давайте діти подумаємо, як же можна покарати негідника?

( працюватимеш охоронцем в лісі і збиратимеш горіхи та гриби лісовим мешканцям)

Учні пропонують свої варіанти. Вчитель націлює на милосердні вчинки.

9. Рефлексія:

Мета: закріпити в учасників знання, отримані в ході заняття, зв’язати їх з власним життям.

  • Що ви дізнались під час виконання вправ?
  • Які цікаві навички ви набули?
  •  Що ж таке «поганий вчинок» та «насилля»?    
  • В яких формах проявляє свою жорстокість вовк?
  • Чи зустрічаються такі жорстокі люди у нашому житті?
  • Що ви можете зробити для свого захисту?

Висновок: існують правила, які є певними нормами поведінки людей, описують все те, що людина повинна робити і як діяти там, де є ці правила.

10. Опрацювання пам'яток з правилами безпеки.( Слайд №21)

Дітям роздаються буклети.

Мета: з’ясувати суть поняття насильства, надати інформацію про те, як можна захистити себе, відпрацювання власної активної позиції.

Слово педагога:

  • ПАМЯТАЙ!

 • Ти маєш право відмовитися робити те, до чого тебе примушують силою або образливими, злими словами.

 • Ми подібні, але всі різні.

 • Твоя власність належить тільки тобі.

 • Ти маєш право на допомогу.

 • Кожна людина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

-  У всякому разі ми молодці, виконали своє завдання. Як детективи – довели провину вовка, ми всі дуже гарні детективи! Давайте поаплодуємо собі!               

І зараз всі детективи отримають посвідчення детектива.

 

 

 

1

 

docx
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
2017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку