Тренінг
Ставлення до самого себе та до друзів.
І. Організація.
Діти стають у коло.
Діти зазирають у скриньку на дні якої лежить дзеркало, впізнають себе, але мовчать.
Висновок. Людина – найцінніший скарб.
Що не можна купити за гроші? (Друга, друзів, дружбу)
Тема. Ти і твої друзі. Ставлення до самого себе та до друзів.
- вміння спілкуватися;
- краще взнати один одного;
- правильно обирати друзів;
- подружитись;
(Написати на кораблику свої очікування від тренінгу і відправити їх у морську подорож до «берега Надії» за скарбом.
Правила тренінгу.
- Кого ти вважаєш найкращим другом.
- Кращий друг-це той…
- Я переживаю, коли мій друг…
- Я радію, коли мій друг…
- Мені хотілося, щоб мій друг…
3. Гра «З чого починається дружба» Діти стають по обидві сторони ширми, протягують один одному руки і починають знайомитись.
(Дружба розпочинається із знайомства , захоплень, посмішки, цікавої розмови) Дружба – це стосунки між людьми, спільні справи.
4. Вправа «Гарячий стілець» Дати швидко відповідь на запитання.
(Діти по черзі сідають на стілець)
- Як ти поведешся коли……
- приятель тебе підвів?
- друг двічі збреше тобі?
- попросить сказати неправду?
- зробить зауваження?
- попросить списати?
- попросить допомоги, коли ти зайнятий?
Що ти готовий зробити заради дружби?
(Відповіді. Друг для тебе особливий, важливий, цікавий, допоможеш, поділишся, підтримаєш, не зрадиш)
5. Ситуації.
« Про Антона і Харитона» (Текст)
Давай з тобою дружити, будемо ділити горе, радість, жити буде легше і веселіше.
«Цвік і Цвірінь» (Текст)
Діти, щоб ви порадили таким друзям?
Отже, справжній друг, який він? (Відповіді дітей)
Вправа «Знайди друга»
Гра «Дружне коло»
Дружно клас у коло став
Друзів всіх своїх назвав
Цей і цей, і цей, і цей,
А найкращий друг ось цей.
Раз, два, три друга обійми.
Асоціативний кущ.
ДругДд
чуйнийчч
Друг – це той, хто тебе любить таким, який ти є. Це може бути хлопчик чи дівчинка.
Діти, світом править дружба, а дружити допомагає правильне виховання.
«Дерево міцне корінням, а людина – друзями»
6. Робота в групах.
- Пригадати як хлопчики повинні поводити себе із дівчатками.
- Ставлення дівчаток до хлопчиків.
Правила для хлопчиків. * Правила для дівчаток.
Що ви готові зробити заради дружби? (Відповіді)
7. Скласти правила.
«Як помирити друзів?»
План дій.
(Підійти, простягнути руки, посміхнутися, обняти, сказати хороше слово)
Мирилки.
Годі, годі сумувати!
Соромно ворогувати!
Ти не злися, схаменись
Та до мене посміхнись.
Геть образа, відійди,
Жде нас дружба назавжди.
9. Вправа «Бінго»
Із аркуша паперу вирізати чоловічка «друга» і написати на ньому кращі якості друга.
10. Тест. « Чи хороший ти друг?» (зелені і червоні смужки)
1. Ти радієш за друга?
2. Чи вмієш ти слухати друга не перебиваючи?
3. Чи знайомиш друга із своїми приятелями?
4. Чи зможеш ти покинути улюблене заняття заради прохання друга?
5. Чи пишеш ти записки другу?
6. Чи часто ти ділишся із другом секретами?
7. Чи тобі сумно, коли у друга щось не виходить?
8. Чи відвертий ти з другом?
О – ти найкращий друг, * - ти молодець,
О – старайся
Вірш «Друг»
А вірний друг – це та людина,
Яка не кине у біді.
І як прийде лиха година
Пізнаєш друга ти тоді.
Він захистить і допоможе,
Й не вимагатиме подяк,
І сонце вигляне погоже,
І сонечку зрадіє всяк,
А душу затишок обійме,
Бо поруч тебе – вірний друг.
Гра «Так» чи «Ні»
Діти пишуть вислів.
Звичайно краще в мирі жити і з усіма дітьми дружити. Щоб усі веселими були, у мирі й злагоді жили.
Колаж «Я та мої друзі»
Рефлексія. Чи здійснилось ваше очікування?
Діти, чи підтвердилося ваше очікування? Коли так, то прикріпіть кораблики до «берега Надії»
Діти, ви подолали всі перешкоди і відшукали свій скарб.
ДРУЖБА – НАЙБІЛЬШИЙ СКАРБ.
Підсумок.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися дружити,
А не кидатись словами,
Щоб не стати ворогами.
І запам'ятай собі –
З другом легше у журбі.
Друг нас виручити може
І в біді він допоможе.
Знай, дитино, мила
(Всі) дружба – це велика сила.
Дружба – це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів
А зараз кожний із вас для свого друга намалює смайлик і напише побажання і подарує його.