Заняття з елементами тренінгу "Повір у себе"

Про матеріал
Заняття спрямоване на розвиток комунікативних навичок, формування адекватної самооцінки, доброзичливих взаємин у класі та морального самоусвідомлення учнів
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

«Повір у себе!»

Мета: розвивати комунікативні навички, формувати адекватну самооцінку, доброзичливі взаємини у класі та моральне самоусвідомлення учнів.

Вид заняття: заняття з елементами тренінгу.

Форма організації роботи: групова.

Кількість учасників: 18.

Вік учасників: 10 – 13 років.

Тривалість заняття: 50-60 хв.

Матеріали: стікери, маркери, безпровідна лампа, мультимедійна дошка, ПК, плакат з намальованим деревом, бейджики.

 

Хід заняття

І. Вступна частина

Психолог: Сьогодні ми зібралися, щоб краще пізнати  себе  та  інших, зміцнити взаємини в колективі. Наше заняття називається «Повір у себе». Ми будемо працювати над зміцненням взаємовідносин у класі, вмінням відкриватися та доброзичливо сприймати своїх товаришів. Пропоную записати ваші очікування від сьогоднішнього заняття і озвучити їх.

Вправа «Очікування»

Мета: дізнатися, чого очікують учасники від заняття.

(Дітям роздають паперові листочки, на яких  вони висловлюють очікування від заняття і зачитують їх. Листочки кріплять до дерева на плакаті).

Знайомство 

Вправа «Індіанські імена»

Інструкція. Сьогодні будемо фантазувати –пограємо в індіанців. Ви знаєте, що у племенах індіанців було прийнято давати імена, пов’язані з природними явищами. Такі імена часто відбивали суттєву рису (життєву позицію) людини. Наприклад, дівчаток називали «Швидка Річка», «Яскрава Зірка», а хлопчиків «Ясний Вогонь», «Хитрий Лис» тощо. Подивіться один на одного. Як вам здається, які імена можна придумати для учасників групи.(Кожному учаснику групи пропонують нове ім’я і він вибирає те, яке найбільш імпонує.. Психолог стежить за тим, щоб всі імена носили позитивний характер, записує нові імена на бейджики і вішає їх на шиї дітей).

Психолог: Але, у кожного племені повинні бути певні правила і закони. Наше – не виняток. Пропоную на ваш розгляд такі:

Правила роботи групи

1. Щирість і відвертість. Виражати почуття. Не брехати – краще відмовитися від відповіді, ніж спонукати групу хибної думки та переінакшувати дійсність.

2. Відповідальність під час обговорення. Починати висловлювання зі слова «Я». Дотримуватися правил. Не відволікатись.

3. Конфіденційність. Не обговорювати те, що відбувалося в групі, а також її учасників за межами групи.

4. Повага до іншого. Не перебивати, не ображати, не заподіювати фізичного збитку. Не оцінювати інших. Не говорити про присутніх у третій особі, а звертатися прямо до них.

5. «Тут-і-зараз». В групі обговорюються лише події, що відбулися в цей час і саме зараз. Це дуже важливо.

6. Активно брати участь в роботі групи. Виражати свою думку. Повідомляти про труднощі участі в групі.

(Кожне правило узгоджуємо з дітьми. За потребою вносимо корективи).

ІІ. Основна частина

«Легенда про Маленького Вогника»

Психолог: Якщо вже ми з вами тепер індіанці, то, мабуть, ніхто не відмовиться, послухати легенду, сидячи у колі біля вогнища?(психолог ставить посеред кола лампу).

 Жив недалеко від міста у лісі Вогник. Він був настільки маленьким, що його й багаттям люди не хотіли називати, а говорили про нього: «Та, якийсь Вогник».

 Вогнику прикро було слухати такі слова, але дуже вже він боявся розгорітися по-справжньому. Він не знав, що з цього усього вийде, тому і боявся. Раптом нічого не вийде, тільки всі будуть сміятися над ним: як він старається, потріскує, роздуває свої щічки.

 Деякі люди, що проходили повз нього, говорили: «Що від цього Вогника толку – ні обігріти, ні стежку освітити не може», а інші й зовсім хотіли загасити, – навіщо, мовляв, він тут горить такий нікчемний.

 Гірко зітхав Вогник, слухаючи все це і час від часу поблискуючи в темряві. А уві сні йому снилося, що він великий красивий Вогонь, який яскраво палає, освітлюючи все навколо. Але наставав ранок, і він знову ніяк не міг зважитися розгорітися по-справжньому, на повну силу.

 Так прийшла осінь, і стало в лісі дуже холодно та сиро. Бігла якось по лісу Мишка, вся шубка якої промокла. Побачив Вогник замерзлу Мишку, шкода йому її стало, але він тільки зітхнув: «Я б обігрів тебе, Мишко. Мені дуже хочеться бути справжнім Багаттям, але я боюся, що з цього нічого не вийде». Тут Мишка запитала його: «А ти хоч раз спробував зробити що-небудь, щоб стати справжнім Багаттям?» Він відповідав: «Ні, я не впевнений, що у мене вийде!».

 «Та ти що! – пропищала Мишка. – Я знаю одну таємницю, мені її розповіла Стара Сова: кожен маленький Вогник може стати справжнім Багаттям, для цього потрібно просто хоч раз спробувати!».

 Вогник весь стиснувся від страху: «Раптом я погасну, якщо спробую». Але вже дуже йому хотілося стати справжнім Багаттям і так хотілося обігріти Мишку, що він наважився. Вогник заплющив очі, набрав у себе повітря і як стрепенувся! Відкрив очі і зрозумів, що все змінилося: він став потужним полум’ям і так дзвінко потріскував дровами: «Як здорово! І все виявилося не так страшно».

 Розвеселився Вогонь, розігрався і подумав: «Чого ж я боявся, давно треба було спробувати». Усміхнувся він Мишці, яка відразу ж зігрілася і висушила свою шубку, і сказав, що він завжди буде обігрівати її.

 Тепер його було видно здалеку. А люди, коли прийшли в ліс, не повірили своїм очам. Вони говорили: «От яке у нас Багаття! Ми можемо грітися біля нього скільки завгодно!»

 Відтоді Вогонь всім світить яскраво-яскраво, а вечорами розповідає звіряткам історію про те, як він став великим і красивим.

 Він радить всім: «Ніколи не бійтеся пробувати, бо навіть найменший вогник може стати великим і красивим Багаттям. Варто тільки хоч раз спробувати. Тепер-то я це точно знаю!».
Обговорення:

Чому Вогник боявся розгорітися?

Через що Вогник все-таки зважився розгорітися?

Чи відчували ви себе коли-небудь таким Вогником?

Вправа «Дикі танці»

Мета: зняти психоемоційне напруження, створити позитивну атмосферу.

Психолог: після таких посиденьок варто трішки порухатися. Пропоную зробити розминку і уявити таке: «Ви на вечірці  у племені команчі і танцюєте справжні дикі танці».(Психолог показує рухи, супроводжуючи їх характерними вигуками, діти повторюють. Вправу можна повторити.)

Вправа «Бомбардування позитивними якостями»

Мета: формування вміння знаходити позитивне в собі та в інших.

Дитина сідає на стілець, що стоїть у центрі кола, і заплющує очі. Кожен учасник групи по черзі підходить до нього та пошепки промовляє кілька слів про його гарні риси, за які він його цінує і любить. Таке «бомбардування» позитивними емоціями отримує кожен учасник групи.

Обговорення:

Що ви відчували сидячи на стільці?

Якими були ваші відчуття коли ви робили компліменти?

Вправа «Усе одно, ти молодець»

Мета: підняти самооцінку підлітків, зняти психоемоційне напруження.

Психолог пропонує об’єднатися у групи по двоє, за ознакою «день» і «ніч». Один учасник говорить про свій недолік, а інший відповідає: «Ну і що, все одно ти молодець, тому що...».

Обговорення:

— Які відчуття викликала вправа?

Перегляд мультфільму «Я класний»

Обговорення:

Який настрій викликав у вас цей мультфільм?

На скільки зовнішність важлива особисто для вас?

Чи можна назвати головного героя сильним?

ІІІ. Заключна частина

Психолог: несподівано швидко наша зустріч біля вогнища підходить до кінця. Я сподіваюся, що вона принесла вам не тільки задоволення, а й змусила задуматися. Подивіться на наше дерево очікувань і скажіть чи справдилися ваші сподівання?

Вправа «Прощання»

Психолог: Пропоную взятися за руки. Закрийте очі і відчуйте тепло один одного. Подумки подякуйте своїм сусідам за те, що вони сьогодні поруч (діти тримаються за руки декілька секунд). Дякую вам за заняття.

По закінченню заняття психолог роздає дітям паперові вогники з надписом «Я КЛАСНИЙ!!!»

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
16 лютого
Переглядів
155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку