Заняття з елементами тренінгу
«Розвиваємо емоційний інтелект та позитивне мислення». (5 – 8 кл.)
Мета: вивчити поняття «емоційний інтелект» та «почуття», дослідити свої психологічні особливості; розвивати навички визначення емоційного стану іншої людини; виховувати культуру прояву своїх почуттів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
(У кожного з вас є різнокольорові «цеглинки», давайте побудуємо «Вежу настрою» :
Жовта цеглинка – хороший, піднесений настрій;
Зелена – середній рівень настрою;
Червоний – поганий настрій)
https://drive.google.com/file/d/1NDmviTTNSksh_lUUwmFpiNaXDsUwW-_t/view?usp=share_link
(Висловлювання)
Народна мудрість стверджує:
«Люди забувають, що ви говорили, люди також забувають, що ви зробили, але вони не забувають, які ПОЧУТТЯ ви викликали в них …»
Багато видатних філософів, психологів акцентували увагу на розвитку ЕМОЦІЙНОГО інтелекту.
«Переживаючи емоцію, ми маємо зробити крок назад, для того, щоб запитати себе: чи хочемо робити те, що змушує емоція, або ж хочемо вибирати самі, як нам поводитися. Це більше за усвідомлення того, що ми відчуваємо; це вміння робити вибір щодо наших емоцій і дій, це керування ними.»
Підкресліть ключові слова… Озвучте ці слова…
(Вміння робити вибір щодо наших емоцій і дій, це керування ними)
(2 хвилини)
https://drive.google.com/file/d/1lRrjNS1uigF259RM2UKMLRMz3RYbtx1E/view?usp=share_link
У наш важкий час, позитивне мислення важливе, як ніколи, воно надихає і вселяє віру в перемогу наших Захисників і всіх нас, українців. Отож, патріотична руханка…
https://drive.google.com/file/d/1b7_BnCcxV4C4CTpw56TzIEOGEknciHZo/view?usp=share_link
На дошці розміщені слова, давайте спробуємо побудувати схему, і довести таке: щоб бути успішною людиною, необхідно навчитися керувати власними думками та емоціями. (Бажаючі 2 учасники)
Думки - Емоції - слова - Результат
- учинки, дії
Прослухайте притчу «Два глечики», розкажете, що вдалося запам’ятати і які висновки можна зробити.
https://drive.google.com/file/d/1PI2GoFUoVZTiUs-YhqQNneyfWXSCGOJu/view?usp=share_link
Висновок . - Які емоції зображати легше – позитивні чи негативні?
Дослідники стверджують, що чим більше розвинений емоційний інтелект, тим легше людині натиснути на гальма і врегулювати свої емоції.
(Діти витягують із коробки смайлики і об’єднується в групи, шукають надписи) (3 хвилини) (Спікер групи прикріплює і озвучує роботу групи)
У тому, що є і емоції, і інтелект. Не одне замість іншого, а одне - разом з іншим, коли ми з допомогою інтелекту користуємося емоціями на благо собі та іншим.
(Всі у коло стали): Хай сьогодні нам щастить, (всі повторяють)
Хай у завтра пощастить,
Хай завжди усім щастить!
СТИМУЛЬНІЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ
Використані літературні та інтернет джерела
1. Артемасова О.А. Проблеми розвитку та корекція емоційної сфери молодших школярів. – Х.: «Ранок», 2010.
2. Гра по-новому, навчання по-іншому. Методичний посібник [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https:// mon.gov.ua/storage/app/media/nova- ukrainska-shkola/LEGO/po-novomunavchannya-poinshomu. Pdf
3. Емоційний термометр для позначення настрою дитини [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://fs01.vseosvita.ua/01004xfk-490a-300x168.png
4. Концепція Нової української школи [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainskashkola-compressed.pdf
5. Копытин А. И. Основы арт-терапии [Текст] / А. И. Копытина. – СПб., 1999.
6. Малихіна М. С. Дитина у світі емоцій. / Марія Малихіна — Х. : Вид. група «Основа», 2018. — 160 с.
7. Нова українська школа [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/nova-ukrainska-shkola/NEW SCOOL. pdf
8. Розвиток дитини. Практичні завдання [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://childdevelop.com.ua/workbooks/
9. Роговик Л. Психомоторні компоненти навчання. Енергія навчального простору в психомоторних іграх //Початкова школа. – 2004. – №7