Заняття з елементами тренінгу «Розвиваємо емоційний інтелект та позитивне мислення». (5 – 8 кл.)

Про матеріал
Вивчити поняття «емоційний інтелект» та «почуття», дослідити свої психологічні особливості; розвивати навички визначення емоційного стану іншої людини; виховувати культуру прояву своїх почуттів. Матеріал стане у нагоді практичним психологам, класним керівникам, учителям.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

«Розвиваємо емоційний інтелект та позитивне мислення». (5 – 8 кл.)

Мета: вивчити поняття «емоційний інтелект» та «почуття», дослідити свої психологічні особливості; розвивати навички визначення емоційного стану іншої людини; виховувати культуру прояву своїх почуттів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. C:\Users\Віра\Desktop\ДАНІ 5Б\Фото 5Б ЕІ\IMG_3430.JPGВизначення настрою.

  (У кожного з вас є різнокольорові «цеглинки», давайте побудуємо «Вежу настрою» :

 Жовта цеглинка – хороший, піднесений настрій;

Зелена – середній рівень настрою;

Червоний – поганий настрій)

 

  1. Ранкове коло. Пропоную уявно взяти «посмішку» в долоні й бережно «передати» її по колу, з рук в руки і побажати щось приємне сусіду ліворуч на сьогодні…
  2. Перегляд уривку мультфільму «Думками навиворіт»

https://drive.google.com/file/d/1NDmviTTNSksh_lUUwmFpiNaXDsUwW-_t/view?usp=share_link

  • Розкажете, які емоції переживали герої мультфільму під час спілкування і обґрунтуєте свою думку.
  • Пригадаємо, що таке емоція   (на дошці)
  1. Ребус.
  • Ви говорили приємні побажання один одному, щоб був піднесений настрій і відчували підтримку,
  • А як ви думаєте, як називається вміння розуміти почуття й емоції свої та інших людей, керування своїми емоціями та емоціями інших людей?
  • Пропоную скласти   РЕБУС  і знайти відгадку…
  • Тож, озвучте тему нашого заняття.

  

  1. Тема уроку.
  2. Визначення цілей.
  • C:\Users\Віра\Desktop\ДАНІ 5Б\Фото 5Б ЕІ\IMG_3419.JPGЯкі цілі ви поставите для себе на це заняття?    

            (Висловлювання)

  • То що ж таке ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ?     

Народна мудрість стверджує:

«Люди забувають, що ви говорили, люди також забувають, що ви зробили, але вони не забувають, які ПОЧУТТЯ  ви викликали в них …»

     Багато видатних філософів, психологів акцентували увагу на розвитку  ЕМОЦІЙНОГО інтелекту.

  1. Прочитайте вислів американського психолога  Пола Ехмана.

«Переживаючи емоцію, ми маємо зробити крок назад, для того, щоб запитати себе: чи хочемо робити те, що змушує емоція, або ж хочемо вибирати самі, як нам поводитися. Це більше за усвідомлення того, що ми відчуваємо; це вміння робити вибір щодо наших емоцій і дій, це керування ними.»

Підкресліть ключові слова…  Озвучте ці слова…

 (Вміння робити вибір щодо наших емоцій і дій, це керування ними)

  • Поясніть, як ми маємо навчитися  керувати своїми емоціями
  1. Робота в парі.
  • Наведіть один одному приклад з власного життя, коли ви відчували гнів, але розуміли, що він завдає шкоди і намагалися заспокоїтися…

                                      (2 хвилини)

  • ВИСНОВОК: то для чого потрібно керувати емоціями? (Висловлювання)
  1. Перегляд відео фрагменту про позитивне мислення.

https://drive.google.com/file/d/1lRrjNS1uigF259RM2UKMLRMz3RYbtx1E/view?usp=share_link

  • Заплющіть очі… Яскраво в кольорах уявіть себе позитивною людиною. «Сфотографуйте» побачене.   Удалося?  
  1.  Патріотична руханка. 

У наш важкий  час, позитивне мислення важливе, як ніколи, воно надихає і вселяє віру в перемогу наших Захисників і всіх нас, українців.  Отож, патріотична  руханка…   

C:\Users\Віра\Desktop\ДАНІ 5Б\Фото 5Б ЕІ\IMG_3422.JPGhttps://drive.google.com/file/d/1b7_BnCcxV4C4CTpw56TzIEOGEknciHZo/view?usp=share_link

  1.  Робота із схемою.

На дошці розміщені слова, давайте спробуємо побудувати  схему, і довести таке: щоб бути успішною людиною, необхідно навчитися керувати власними думками та емоціями. (Бажаючі 2 учасники)

Думки  -  Емоції - слова              - Результат

- учинки, дії

Прослухайте притчу «Два глечики», розкажете, що вдалося запам’ятати і які висновки можна зробити.

https://drive.google.com/file/d/1PI2GoFUoVZTiUs-YhqQNneyfWXSCGOJu/view?usp=share_link

  1. Вправа «Тренуємо емоції»
  • Зараз ми з вами спробуємо потренувати себе у прояві емоцій. Увага! Мімікою відтворіть емоцію…
  1. Нахмуритися, як:
  • Осіння хмара;
  • Роздратована людина.
  1. Посміхнутися, як:
  • Хитра лисиця;
  • Ніби ти побачив диво. 
  • Саме сонце.
  1. Розсердитись, як:
  • Дитина, у якої відібрали морозиво;
  • Людина, яку вдарили.
  1. Відпочити, як;
  • Турист, що зняв важкий рюкзак

Висновок . - Які емоції зображати легше – позитивні чи негативні?

  • Які емоції ви любите проявляти?

Дослідники стверджують, що чим більше розвинений емоційний інтелект, тим легше людині натиснути на гальма і врегулювати свої емоції.

  1. C:\Users\Віра\Desktop\ДАНІ 5Б\Фото 5Б ЕІ\IMG_3420.JPGВправа «Відшукай емоцію»
  • На закріплення і розвиток спостережливості проведемо вправу «Впізнай емоцію»
  • Об’єднаємося у групи за смайликами, ця вправа виконується мовчки, за допомогою міміки і пантоміми. Пригадуємо, що таке пантоміма і міміка – несловесне, невербальне спілкування.
  • Вам потрібно зібрати по кабінеті ті назви емоцій, почуттів, які відповідають  емоції смайлика і прикріпити на аркуші зі смайликом.

(Діти витягують із коробки смайлики і об’єднується в групи, шукають надписи)   (3 хвилини)  (Спікер групи прикріплює і озвучує роботу групи)

  • У чому переваги EQ? 

  У тому, що є і емоції, і інтелект.    Не одне замість іншого, а одне - разом з іншим, коли ми з допомогою інтелекту користуємося емоціями на благо собі та іншим.

  1.   Рефлексія.
  • Чи збулися ваші очікування, чого вдалося навчитися, що нового стало відомо?
  • А тепер повернемося до нашої «Вежі настрою» - можливо хтось хоче переставити свою цеглинку?
  • Покажіть лай ком на скільки ви вважаєте справилися:
  • Дуже добру……..
  • Добре……
  • Потрібно поуправлятися, не все вдалося……
  • Все у вас вийде, ви з усім справитеся, головне вірити 
  • Памятайте: хочете змінити щось у житті – почніть із настрою!
  1.  Прощальна вправа.

(Всі у коло стали): Хай сьогодні нам щастить, (всі повторяють)

                                Хай у завтра пощастить,

                                Хай завжди усім щастить!

C:\Users\Віра\Desktop\ДАНІ 5Б\Фото 5Б ЕІ\IMG_3424.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СТИМУЛЬНІЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані літературні та інтернет джерела

 

1. Артемасова О.А. Проблеми розвитку та корекція емоційної сфери молодших школярів. – Х.: «Ранок», 2010.

 2. Гра по-новому, навчання по-іншому. Методичний посібник [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https:// mon.gov.ua/storage/app/media/nova- ukrainska-shkola/LEGO/po-novomunavchannya-poinshomu. Pdf

 3. Емоційний термометр для позначення настрою дитини [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://fs01.vseosvita.ua/01004xfk-490a-300x168.png

4. Концепція Нової української школи [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainskashkola-compressed.pdf

5. Копытин А. И. Основы арт-терапии [Текст] / А. И. Копытина. – СПб., 1999.

6. Малихіна М. С. Дитина у світі емоцій. / Марія Малихіна — Х. : Вид. група «Основа», 2018. — 160 с.

7. Нова українська школа [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/nova-ukrainska-shkola/NEW SCOOL. pdf

8. Розвиток дитини. Практичні завдання [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://childdevelop.com.ua/workbooks/

9. Роговик Л. Психомоторні компоненти навчання. Енергія навчального простору в психомоторних іграх //Початкова школа. – 2004. – №7

docx
Додав(-ла)
Хмель Віра
Додано
23 грудня 2022
Переглядів
1966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку