Заняття з елементами тренінгу «Серцю від добра тепліше».

Про матеріал
Метою заняття з елементами тренінгу «Серцю від добра тепліше» є: - Розширити знання учнів про доброту, її значення в житті людини. - Стимулювати дітей до добрих вчинків. - Вчити робити висновки. - Розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки. - Виховувати чуйність, доброзичливість, співчуття до оточуючих. Дане заняття може бути корисним у роботі практичних психологів, соціальних педагогів, класних керівників та педагогів-організаторів з учнями 1-5 класів.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу:

«Серцю від добра тепліше».

 

Мета:
- Розширити знання учнів про доброту, її 

  значення в житті людини.
- Стимулювати дітей до добрих вчинків.
- Вчити робити висновки.
- Розвивати зв’язне мовлення, вміння

  висловлювати свої думки.
- Виховувати чуйність, доброзичливість,

  співчуття до оточуючих.

 

 

Обладнання:  плакат «Квіткова галявина», конверти із завданнями для роботи в групах, ілюстрація сонечка.

 

 

Вислів:   Живи, добро звершай

Та нагород за це не вимагай!

Хай оживає істина стара:

- Людина починається з добра!

(Л.Забашта)

 

 

Хід тренінгу

I.Підготовча частина.

1.Вправа «Вітання».
- Добрий день, діти. Я рада Вас вітати.
- Сьогодні ми з Вами проведемо тренінг на тему «Серцю від добра тепліше». Поговоримо про добро, дізнаємося, що це таке і яке значення воно має в житті людини.

- Зараз хочу зачитати вам слова Л.Забашти. Як ви їх розумієте?
 

2. Правила тренінгу.

 Щоб наша робота була сьогодні плідною і ми все встигли зробити, я пропоную вам ознайомитися з правилами тренінгу:

1. Правило піднятої руки;

2. Слухати і чути іншого;

3. Говорити по черзі;

4. Радіти успіхам інших;

5. Посміхатися.

 

3. Вправа «Я і мій настрій»

Для того, щоб визначити з яким настроєм ми починаємо свою роботу, пропоную, щоб кожен учасник розфарбував більшу квіточку, назвав своє ім'я і прикріпив цю квіточку на квітковій галавині. До цієї вправи ми ще повернемось в кінці заняття.

 

II.Основна частина.

 

4. Повідомлення. Міні – лекція.

  • Найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість – бути добрим.

 

  • Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину – це повинно бути у характері кожної людини.

 

  • Ось ми і підійшли до серйозної розмови про етику людських відносин, основою яких є, звичайно, добро і доброта.

 

  • Добра людина завжди намагається надати допомогу всім тим, хто її потребує, а також завжди прощає образи і провини.

 

5. Перегляд відеоролика.

 

6.   Обговорення відеоролика.

 

- Отже, про яку добру справу йде мова?

- Скажіть, чи хотіли б ви мати силу, щоб змінювати настрій людей або змусити їх думати про себе краще?

 

Таку силу ви вже маєте й можете скористатися нею, коли забажаєте. Це - доброта. Дотримуючись простих правил, ви можете змінювати, покращувати думку людей про себе.

 

7. Робота в групах.

- А зараз пропоную розділитися на три групи «науковці», «мовознавці», та «художники» і виконати наступні завдання:

 

«Науковці»

Ваша група отримує конверт. У ньому знаходяться слова, з яких ви повинні утворити прислів’я.


- Де є добро, там зникає зло.

- Добро не лихо, ходить по світу тихо.

- Не одяг красить людину, а добрі діла.

- Добре діло роби сміло.

- Не роби комусь, що тобі не мило.

- Добре ім'я краще багатства.


 

«Мовознавці»

Сьогодні на урок я підібрала вірші про доброту, але в ньому зникли деякі букви. Ваше завдання – відтворити вірш, вписавши потрібні букви.

 

Як  д…бр…  ж…т…   в   д…бр…м…   св…т..!

С…нц…   всм…х...ється  в  ясн…й    бл…киті.

Люд…   в…с…л… ,  м…м…   і    т…т… .

Д…м…  і   в   шк…л…   др…з… в     б…г…т…!

________________________________________

 

На  д..бр..т..  існ..є  св…т,

Із   д..бр..т..ю  п..хн..  хл..б,

І  м..рн..  н..б..  в  шк..л..  йт..,

це  т..к..ж  в..яв  д..бр..т...

І  до  люд..й  люб..в  свят.. –

це  ч..ст..т..  і  д..бр..т...

____________________________________

Ст..р..йт..сь  р..б..т..   д..бр..

Д..нь  і  н..ч,  і  у  к..жн..  хв..л..н..,

Щ..б  с..рд..ньк..,  як  с..нц..  цв..л..,

Це  х..р..ш..ю  р..б..ть   люд..н..!

________________________________________

 

Д..бр..т..  з  р..к..м..  не  ст..р..є.

Д..бр..т..  в..д   х..л..д..   з..гр..є

Якщ..  д..бр..т..  як   с..нц..  св..т..ть,

Їй  р..д..ють   і  д..р..сл..   й   д..т...

________________________________________

 

Не  з..л..ж..ть  д..бр..т..  в..д   зр..ст..,

Не  з..л..ж..ть  д..бр..т..  в..д   в..к...

Д..бр..т..  з  р..к..м..   не   ст..р..є,

Д..бр..т..,  як   с..нц..,   гр..є.

________________________________________

 

Хай  д..нь  пр..йд..шн..й  р..д..сть  вс..м  д..р..є,
Д..бр..  у  с..рц..  к..жн..м..  ж..в...
Ну,   а  п..г..д..   хай   с..б..  ж..рт..є,
Хай  в  н..б..  хм..р..   д..щ..в..   пл..в..

 

«Художники»

Розфарбуйте зображення добрих справ.

 

Кожна група представляє виконані завдання.

 

ІІІ. Підсумок заняття.

8. Вправа «Сонце доброти».

 

  • Людині у світ треба нести добро, любов, щастя і радість, і завжди жити з добротою в серці.

 

  • Добра людина — це неначе сонце, що несе людям світло і тепло, а значить щастя і радість.

 

  • Давайте засвітимо «Сонце доброти».

 

  • Для цього на промінцях сонечка розмістимо риси, притаманні добрій людині.

 

  • Доброта – це чуйність, душевне ставлення до людей, прагнення робити добро. Вона пов'язана з іншими позитивними якостями: людяністю і шляхетністю, ввічливістю і вихованістю, турботою та співчуттям, доброзичливістю і уважністю, чуйністю і терпінням.

 

  • Чи легко робити життєвий вибір на користь добра?

 

9. Рефлексія «Мозковий штурм».

- Дайте, будь ласка, відповіді на наступні питання.

 

  • Чи можна прожити без доброти? Чому?
  • Навіщо людям доброта? (щоб інші думали про тебе хороше)
  • Що краще: самому робити добро, чи чекати, поки попросять?
  • До кого можна бути добрим? (батьків, друзів, учителів тощо)
  • На що схожа доброта? (на мамину усмішку, батькову похвалу)
  • Де в природі можна взяти фарби й звуки, щоб описати доброту? (мелодія пісні, спів пташок, веселка, проміння сонця

 

10. Вправа «Я і мій настрій»

- Всі ми знаємо, що тільки весела, позитивна людина здатна робити добрі справи і ділитися своїм настроєм та позитивними емоціями.

- Тому пропоную розфарбувати ще одну меншу квіточку, прикріпити її на квітковій галявині і проаналізувати як змінився наш настрій протягом заняття.

червоний – мені весело;

рожевий – я задоволений;

жовтий – я здивований;

синій – я спокійний;

фіолетовий – мені сумно;

чорний – мені не цікаво.

-Нехай чудовий настрій супроводжує вас протягом всієї подорожі.   

 

11. Побажання.

- І на завершення нашого заняття бажаю всім:

Освітлюйте і ви всім шлях

Як сонце з висоти!

Хай сяє усмішка в очах

Будь завжди добрим ти!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку