Заняття з елементами тренінгу:
«Серцю від добра тепліше».
Мета:
- Розширити знання учнів про доброту, її
значення в житті людини.
- Стимулювати дітей до добрих вчинків.
- Вчити робити висновки.
- Розвивати зв’язне мовлення, вміння
висловлювати свої думки.
- Виховувати чуйність, доброзичливість,
співчуття до оточуючих.
Обладнання: плакат «Квіткова галявина», конверти із завданнями для роботи в групах, ілюстрація сонечка.
Вислів: Живи, добро звершай
Та нагород за це не вимагай!
Хай оживає істина стара:
- Людина починається з добра!
(Л.Забашта)
Хід тренінгу
I.Підготовча частина.
1.Вправа «Вітання».
- Добрий день, діти. Я рада Вас вітати.
- Сьогодні ми з Вами проведемо тренінг на тему «Серцю від добра тепліше». Поговоримо про добро, дізнаємося, що це таке і яке значення воно має в житті людини.
- Зараз хочу зачитати вам слова Л.Забашти. Як ви їх розумієте?
2. Правила тренінгу.
Щоб наша робота була сьогодні плідною і ми все встигли зробити, я пропоную вам ознайомитися з правилами тренінгу:
1. Правило піднятої руки;
2. Слухати і чути іншого;
3. Говорити по черзі;
4. Радіти успіхам інших;
5. Посміхатися.
3. Вправа «Я і мій настрій»
Для того, щоб визначити з яким настроєм ми починаємо свою роботу, пропоную, щоб кожен учасник розфарбував більшу квіточку, назвав своє ім'я і прикріпив цю квіточку на квітковій галавині. До цієї вправи ми ще повернемось в кінці заняття.
II.Основна частина.
4. Повідомлення. Міні – лекція.
5. Перегляд відеоролика.
6. Обговорення відеоролика.
- Отже, про яку добру справу йде мова?
- Скажіть, чи хотіли б ви мати силу, щоб змінювати настрій людей або змусити їх думати про себе краще?
Таку силу ви вже маєте й можете скористатися нею, коли забажаєте. Це - доброта. Дотримуючись простих правил, ви можете змінювати, покращувати думку людей про себе.
7. Робота в групах.
- А зараз пропоную розділитися на три групи «науковці», «мовознавці», та «художники» і виконати наступні завдання:
«Науковці»
Ваша група отримує конверт. У ньому знаходяться слова, з яких ви повинні утворити прислів’я.
- Де є добро, там зникає зло.
- Добро не лихо, ходить по світу тихо.
- Не одяг красить людину, а добрі діла.
- Добре діло роби сміло.
- Не роби комусь, що тобі не мило.
- Добре ім'я краще багатства.
«Мовознавці»
Сьогодні на урок я підібрала вірші про доброту, але в ньому зникли деякі букви. Ваше завдання – відтворити вірш, вписавши потрібні букви.
Як д…бр… ж…т… в д…бр…м… св…т..!
С…нц… всм…х...ється в ясн…й бл…киті.
Люд… в…с…л… , м…м… і т…т… .
Д…м… і в шк…л… др…з… в б…г…т…!
________________________________________
На д..бр..т.. існ..є св…т,
Із д..бр..т..ю п..хн.. хл..б,
І м..рн.. н..б.. в шк..л.. йт..,
це т..к..ж в..яв д..бр..т...
І до люд..й люб..в свят.. –
це ч..ст..т.. і д..бр..т...
____________________________________
Ст..р..йт..сь р..б..т.. д..бр..
Д..нь і н..ч, і у к..жн.. хв..л..н..,
Щ..б с..рд..ньк.., як с..нц.. цв..л..,
Це х..р..ш..ю р..б..ть люд..н..!
________________________________________
Д..бр..т.. з р..к..м.. не ст..р..є.
Д..бр..т.. в..д х..л..д.. з..гр..є
Якщ.. д..бр..т.. як с..нц.. св..т..ть,
Їй р..д..ють і д..р..сл.. й д..т...
________________________________________
Не з..л..ж..ть д..бр..т.. в..д зр..ст..,
Не з..л..ж..ть д..бр..т.. в..д в..к...
Д..бр..т.. з р..к..м.. не ст..р..є,
Д..бр..т.., як с..нц.., гр..є.
________________________________________
Хай д..нь пр..йд..шн..й р..д..сть вс..м д..р..є,
Д..бр.. у с..рц.. к..жн..м.. ж..в...
Ну, а п..г..д.. хай с..б.. ж..рт..є,
Хай в н..б.. хм..р.. д..щ..в.. пл..в..
«Художники»
Розфарбуйте зображення добрих справ.
Кожна група представляє виконані завдання.
ІІІ. Підсумок заняття.
8. Вправа «Сонце доброти».
9. Рефлексія «Мозковий штурм».
- Дайте, будь ласка, відповіді на наступні питання.
10. Вправа «Я і мій настрій»
- Всі ми знаємо, що тільки весела, позитивна людина здатна робити добрі справи і ділитися своїм настроєм та позитивними емоціями.
- Тому пропоную розфарбувати ще одну меншу квіточку, прикріпити її на квітковій галявині і проаналізувати як змінився наш настрій протягом заняття.
червоний – мені весело;
рожевий – я задоволений;
жовтий – я здивований;
синій – я спокійний;
фіолетовий – мені сумно;
чорний – мені не цікаво.
-Нехай чудовий настрій супроводжує вас протягом всієї подорожі.
11. Побажання.
- І на завершення нашого заняття бажаю всім:
Освітлюйте і ви всім шлях
Як сонце з висоти!
Хай сяє усмішка в очах
Будь завжди добрим ти!