Презентація "Основні тенденції розвитку пізнавальних психічних процесів у підлітковому та юнацькому віці"

Про матеріал
Презентація "Основні тенденції розвитку пізнавальних психічних процесів у підлітковому та юнацькому віці" містить психологічні особливості учнів підліткового та юнацького віку, особливості розвитку пізнавальних психічних процесів: пам'яті, мислення, уваги та мовлення, а також рекомендації для роботи з учнями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Основні тенденції розвитку пізнавальних психічних процесів у підлітковому та юнацькому віці

Номер слайду 2

Особистість учня. Мовлення Пам’ять Сприйняття Відчуття Уява Увага Мислення

Номер слайду 3

Нестійка емоційна сфера;самоствердження власної самостійності та індивідуальності;провідна діяльність — спілкування з однолітками; формування самооцінки, характеру;розвиток логічного мислення, здатності до теоретичних міркувань і самоаналізу, до оперування абстрактними поняттями;схильність до ризику, агресивності як прийомів самоствердження;вибірковість у навчанні Формування самосвідомості — уявлення про себе самого;зростання вольової регуляції, концентрації уваги, обсягу пам'яті;поява вміння самостійно розбиратись у складних питаннях;формування власного світогляду;прагнення до незалежності;зневага до порад старших;прагнення набути професію — основний мотив пізнавальної діяльності;істотна перебудова емоційної сфери. Психологічні особливості учнів. Підліткового віку (11-14 років)Юнацького віку (14-18 років)

Номер слайду 4

Пам’ять Юнацький вік (14-18 років)Довільність, керованість;• збільшення обсягу осмисленого запам'ятовування. Підлітковий вік (11-14 років) З'являється інтерес до способів поліпшеннятренування пам'яті;• механічна пам'ять поступово поступається місцем значеннєвій пам'яті;• з'являється вміння узагальнюватий систематизувати матеріал;• спостерігається інтенсивний розвиток довільної логічної пам'яті

Номер слайду 5

Мислення Підлітковий вік (11-14 років)Розвивається критичність мислення;• з'являється узагальненість і логічність;• з'являється здатність до абстрактного мислення;• формується здатність самостійно мислити,міркувати, порівнювати. Юнацький вік (14-18 років)Наближення до мислення дорослої людини;• здатність до розуміння абстрактного матеріалу,довільність інтелектуальної діяльності

Номер слайду 6

увага Підлітковий вік (11-14 років)• Стає більш організованою;• усе більше виступає її навмисний характер. Юнацький вік (14-18 років)• Володіння прийомами переключення уваги;• легке зосередження на предметі діяльності;• удосконалення спостережливості;• переважання довільної уваги

Номер слайду 7

Дослідження обсягу уваги

Номер слайду 8

мовлення Підлітковий вік (11-14 років)• Активне розширення словника. Юнацький вік (14-18 років)• Лексично більш багате, гнучке за інтонаціями;• подеколи кращий розвиток письмової мови, ніж усної

Номер слайду 9

Інтелектуальний розвиток учнів можна прискорити, удосконалюючипонятійну форму мисленнямовленнєвий інтелектвнутрішній план дій. Рекомендації для роботи з учнями із слабким типом нервової системи: не ставити учня в ситуацію несподіваного запитання та швидкої відповіді на нього;бажано, щоб відповідь давалася в письмовій формі;не змушувати відповідати новий матеріал цього уроку;по можливості не відволікати учня, намагатися не переключати його увагу;заохочувати до підвищення впевненості у своїх силах;обережніше оцінювати невдачі учня.

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку