КЗ КОР «Мостищенська спеціальна школа І-ІІст.»
Заняття з елементами тренінгу:
«ВІЛ/СНІД – загроза людству»
Підготувала:
Практичний психолог:
Швидка Л.С.
.
Тема: ВІЛ/СНІД – загроза людству
Мета: виховувати особисту відповідальність кожного за своє життя, своє майбутнє, розширити знання учнів про СНІД, ВІЛ-інфекцію, шляхи їх поширення, способи і засоби профілактики.
Хід заняття
І. Привітання
1.1.Прийняття правил групи
- говорити коротко, по черзі;
- слухати інших;
- бути активним;
- бути позитивним;
- говорити від свого імені.
1.2. Повідомлення теми та мети тренінгу .
Слово психолога. Як ви думаєте для чого ми сьогодні зібрались з вами? Який сьогодні день та чому він присвячується?
(відповіді учнів)
Так, діти, сьогодні Всесвітній День боротьби зі СНІДом. Тема сьогоднішнього тренінгу «ВІЛ/СНІД – загроза людству». Давайте пригадаємо, що це таке. А що ви знаєте про СНІД та ВІЛ? (відповіді учнів).
ІІ. Основна частина
«Попереджений, отже озброєний»
Як ви думаєте, чому ми сьогодні говоримо про СНІД?
2.1.«Мозковий штурм» .
Давайте з вами пригадаємо і розшифруємо абревіатури ВІЛ / СНІД.
ВІЛ / СНІД – це небезпека людства, останніми роками рівень захворюваності населення України збільшився майже на 30%.
2.2. Яке походження ВІЛу? Випереджальне завдання .
Автори однієї з літописів уважають, що попередником, ВІЛ був вірус зеленої мавпи ареал котрої охоплював майже всю екваторіальну Африку. Недавно вчені виявили вірус близький за своїми властивостями до мавпячого вірусу, але здатний заражати людей.
Мавпячий вірус міг потрапляти в організм людини зазнати там ряд мутацій унаслідок чого винник новий невідомий вірус, а потім і ВІЛ.
Інша гіпотеза стверджує про те, що ВІЛ є біологічною зброєю створеною штучними шляхом у військово-дослідницьких лабораторіях ця речовина ніби перевірялася в 1977році. Експерти котрі забезпечують цю ідею, нагадують про те, що дослідження заморожених африканських сироваток крові показали, що вірус мав існувати вже задовго до 1977року.
Вчитель. ВІЛ/СНІД – хвороба відносна молода . Про неї ми почули наприкінці 80-х років минулого століття. Але якщо в 1988 році було лише 2 хворих на весь Радянський Союз , то в 2016 році у Вінницький області – близько 5000 ВІЛ-інфікованих жителів, каже головний лікар Вінницького обласного центру профілактики та боротьби зі СНІДом Ігор Матковський. Цифри жахливі , але ще страшніше те ,що хвороба не вибирає за статевими ознаками або за кольором волосся , або за кольором очей. Хворіти можуть як дорослі ,так і діти . І ніхто не може сказати: « Ні! Мене це не стосується!» Ми всі ходимо під Богом. Дай Боже ,щоб він нас зберіг , але ми самі повинні знати як передається інфекція ,щоб уникати контакту з нею.
2.3.Давайте переглянемо з вами відео: Чому так важко вилікувати СНІД https://www.youtube.com/watch?v=zHHz0pyps6c&list=PLFr8eCuQr2MAg96-pSwarP1gXP3NmJ5m8&index=5
Отже, що ми з вами дізнались: (відповіді учнів)
2.4. Вправа «Оцінка ризику ВІЛ – інфікування»
Отож, знаючи умови та шляхи інфікування ми можемо оцінити рівень ризику .
Кожному з вас я даю карточку на якій записана ситуація.
На підлозі розкладені таблички із написом « Ризик високий», « Ризик низький», «Ризик відсутній»
Для виконання цієї вправи пригадайте все, що ви знаєте про цю хворобу. Будьте уважні. Кожен з вас читає своє твердження вголос і ставить карточку до таблички яка несе правильну відповідь.
Ризик високий – коли присутні контакти з інфікованими рідинами.
Ризик низький – за незначного контакту з інфікованою кров’ю чи іншими рідинами.
Ризик відсутній – коли відсутні контакти з інфікованими рідинами або їх концентрація низька.
Отже,починаємо.
Ситуації:
1. Гратись у «кроваве братання»
2. Проколювати вуха однією голкою
3. Вживати ін’єкційні наркотики
4. Лікувати зуби нестерильними інструментами
5. Користуватися спільним туалетом
6. Робити перев’язку без рукавиць
7. Користуватись чужою битвою
8. Користуватись чужою зубною щіткою
9. Плавати в одному басейні
10. Їсти те ,що приготував ВІЛ-інфікований
11. Дружити з ВІЛ-інфікованими
12. Користуватися спільним посудом
13. Обмінюватися одягом
14. Бути покусаним комаром
15. Жити в одній кімнаті з ВІЛ-інфікованим
16. Сидіти за одною партою
17. Користуватися спільним шкільним приладдям
18. Їхати в одному транспортному засобі
19. Робити уколи нестерильним інструментом
20. Торкатися кровавих плям на предметах
21. Дружній поцілунок.
2.5. Знайди вихід із ситуації
Ситуація 1
Вас запро¬сили піти на вечірку до знайомого. Ви не знаєте особисто жодного із запрошених. І це вас непокоїть. Крім того, ви почули, що деякі з них уживають наркотики й у них не дуже гарна ре-путація в школі. Але людина, що запрошує ва¬с, вам дуже подобається. Що робити? Як учинити? Поясніть своє рішення.
Ситуація 2
У вас є дуже давній і хороший друг (назвемо його Макс). З певних обставин ви уже давно не спілкувались з ним. Але якось приятель поділився із вами своїми неприємностями.
Нещодавно він зійшовся з однією компанією, де вживають наркотики ін’єкційним шляхом. Коли Макс пробував наркотики вперше, друзі його запев¬няли, що нічого страшного не відбудеться. Днями він дізнався, що один хлопець із цієї компанії пі¬дозрює в себе ВІЛ-інфекцію. Макс розгублений, не знає, що йому тепер робити. Він прийшов до вас за порадою. Що ви робитиме¬те? Що порадите своєму другові в цій ситуації?
Ситуація 3
Ти надумав зробити татуювання . Друг повіз тебе до свого знайомого.
Коли ви прибули на місце , ти побачив, що приміщення не прибране й інструменти не стерилізовані. Ти знаєш про небезпеку інфекції і вирішив відмовитися робити татуювання. Друг і його знайомий почали тебе умовляти.
Про яку хворобу згадав хлопець ?
Що йому можна порадити?
2.6.Притча «Морська зірка»
Якось людина йшла вздовж морського узбережжя. Вона помітила, що за ніч на берег морські хвилі викинули величезну кількість морських зірок. Насолоджуючись вранішнім сонцем, людина відмірювала милю за милею по піску.
Удалині вона помітила, як хтось танцює на пляжі. Здивована тим, що хтось радіє життю таким дивним чином, вона підійшла ближче.
Коли вона наблизилась, то побачила, що фігурка не танцює, а повторює якісь дії. Підійшовши ще ближче, людина побачила, що маленька дівчинка старанно збирає на березі морських зірок і кидає їх у море. Від подиву людина зупинилась на мить, а потім запитала: «Навіщо ти кидаєш у море морських зірок?» «Якщо я залишу їх на березі,— відповіла дівчинка,— сонце висушить їх, і вони помруть. Я кидаю їх у море тому, що хочу щоб вони жили».
Людина замислилась на мить, вражена словами дівчинки, але потім, згадавши, скільки миль морського узбережжя вона пройшла, сказала: «Так цих зірок тут на березі мільярди! Що ти можеш змінити?».
Дівчинка на хвилину замислилась над словами людини, нахилилася, підняла ще одну морську зірку та кинула її в бурхливе море. Потім повернулась до людини й усміхнулася: «Можливо, ви і маєте рацію,— сказала вона,— але для цієї зірочки я змінила життя».
2.7. Вправа «Чому важливо виявляти людяність і співчуття»
1. Люди, які живуть із ВІЛ, мають гостру потребу у спілкуванні та підтримці оточення- рідних, друзів, знайомих.
2.Співчуття, або співпереживання- це те, що робить людину людиною.
3. Це вміння відчути і зрозуміти біль іншого, бажання допомогти йому, здатність виразити це бажання конкретними словами і діями.
4. До всіх треба ставитися так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе.
5. Для людини важливо піклуватися не лише про себе, а й про інших.
У 1988 році на зустрічі міністрів охорони здоров'я було вирішено , що людям необхідно дати більше інформації , закликати їх бути більш терпимими до носіїв вірусу, адже подібне нещастя може торкнутися абсолютно будь – кого .
З тих пір 1 грудня у кожній країні відзначають Всесвітній день боротьби зі Снідом.
Спочатку у цього дня не було власної символіки , але вже в 1991 році художник Франк Мур ії Нью – «Йорка запропонував використовувати в якості символу Всесвітнього дня боротьби зі Снідом червону стрічку , згорнуту у вигляді перевернутої букви.
Якщо і вам не байдуже наше спільне майбутнє , ви теж можете приєднатися до всіх тих, хто активно бореться проти страшної загрози людства.
Усі одягають стрічки.
ІІІ. Заключна частина
Виготовлення разом з дітьми плаката «СНІД – загроза людству»
Рефлексія
Зараз хочу попросити кожного декілька слів сказати про наше заняття: що сподобалось, а що , можливо, ні. Яка вправа була найцікавіша? Іт.д.
ІV. Підбиття підсумків тренінгу.
Психолог підсумовує роботу на тренінгу, роблячи акцент на тому, що проблема поширення ВІЛ- інфекції в Україні, на жаль, набирає обертів. Отже, не можна сидіти, склавши руки, тому що бездіяльність ще ніколи не розв’язувала жодної проблеми.
V. Прощання.
Усі учасники тренінгу беруться за руки і бажають один одному всього найкращого.