Заняття з профілактики психічного здоров’я учнів з елементами тренінгу: «Здоровим бути – круто!»

Про матеріал
Мета: формувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя, сприяти активному усвідомленню необхідності берегти психологічне та фізіологічне здоров'я; вміння працювати в групах, оцінювати інформацію; виховувати почуття відповідальності за збереження власного стану здоров'я.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Заняття з профілактики психічного здоров’я учнів з елементами тренінгу: «Здоровим бути – круто!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував практичний психолог

Пилипів Н.Р.

Мета: формувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя, сприяти активному усвідомленню необхідності берегти психологічне та фізіологічне здоров'я; вміння працювати в групах, оцінювати інформацію; виховувати почуття відповідальності за збереження власного стану здоров'я.

Обладнання: папір формату А3, плакат, клейкі папірці, кольорові фломастери, маркери чорного кольору, набори розрізаних картинок за кількістю груп та набори "корон" з написами: "Усміхайся мені", "Будь похмурим", "Ігноруй мене", "Кривися з мене", "Говори зі мною, ніби мені 5 років", "Підбадьорюй мене", "Жалій мене", "Кажи, що я нічого не вмію".

Хід уроку.

Для проведення уроку з елементами тренінгу з класу потрібно забрати зайві парти, стільці розставити по колу. Тема заняття записана на дошці.

Повідомлення теми і мети уроку-тренінгу:

(Записати на дошці)

«Психічне здоров’я запорука гармонійного розвитку кожної особистості».

Що є найдорожчим у цьому світі? Що потрібно кожній людині - сьогодні, завтра, завжди?! Без чого немає сенсу в житті? Що ми не цінуємо, маючи його, та жалкуємо, коли загубимо? Відповідь одна – здоров’я. Ми звикли приділяти увагу собі лише тоді, коли в нас щось заболить. А на такий стан як – тривожність, дратівливість, втома, безсоння , ми не зважаємо і відкладаємо до останнього.

На сьогоднішньому занятті ми спробуємо дати відповідь на наступні запитання: що таке здоров'я? Чим відрізняється фізичне здоров’я від психічного. Яка користь від здорового способу життя? Як його зберегти?

1.     Вправа «Знайомство»

Мета: налаштувати клас на спільну роботу, прийняти правила роботи класу під час уроку-тренінгу .

Хід вправи.

Учасники стають у коло. За годинниковою стрілкою, починаючи з вчителя, висловлюють свої вітання, називають імена. Потім передають імпульс натисканням на праву руку сусіда. Вправа завершена, коли імпульс дійде до вчителя.

Очікування.

- Скажіть, почувши тему нашого уроку, які ваші очікування від нього? Очікування учасників записуються на клейких папірцях у вигляді хмаринок,

котрі на плакаті закривають зображення сонця.

2. Інформація психолога «Всесвітній день психічного здоров’я»

Психолог:

- Всесвітня організація охорони здоров'я визначає психічне здоров'я як стан благополуччя, при якому людина може реалізувати свій власний потенціал, свої здібності, протистояти звичайним життєвим стресам, продуктивно навчатися і працювати, робити внесок в свою спільноту.

10 жовтня відзначають Всесвітній день психічного здоров’я. Цей день запропонований Всесвітньою організацією охорони здоров'я щоб привернути увагу до проблеми психічного здоров’я, підвищити рівень обізнаності населення з цієї проблеми, зменшити поширення депресивних розладів, шизофренії, хвороби Альцгеймера, наркотичної залежності, епілепсії та розумової  відсталості. В Україні, згідно статистики, 1,2 млн. жителів (це більше 3 % населення) страждає психічними розладами і цей показник з кожним роком зростає.

3. Вправа «Асоціації»

Мета: налаштувати на заняття, визначити рівень знань щодо теми заняття, створити основу для більш змістовної роботи.

Учасники по черзі називають 1-2 асоціації до визначення «психічне здоров’я». Після цього всі названі асоціації обговорюються, з’ясовуються причини виникнення подібних асоціацій.

4.     Вправа «Ярлики»

Мета: дати можливість учасникам відчути переживання, які виникають під час спілкування, коли їх змушують діяти відповідно до стереотипів.

Обладнання: набори розрізаних картинок за кількістю груп та набори "корон" з написами: "Усміхайся мені", "Будь похмурим", "Ігноруй мене", "Кривися з мене", "Говори зі мною, ніби мені 5 років", "Підбадьорюй мене", "Жалій мене", "Кажи, що я нічого не вмію".

Хід вправи.

Психолог поєднує учнів у підгрупи. Кожному він надіває "корону" з написом таким чином, щоб той не бачив, що на ній написано. Після цього кожній групі дається завдання протягом 7 хвилин. Скласти картинку з розрізаних шматочків (подібно до "пазла"), але під час роботи звертатися до учасників підгрупи так, як написано на кожній "короні". Через 7 хвилин відбувається обговорення вправи за такими питаннями:

Вам сподобалось, ж з вами спілкувались під час роботи?

  • Чим у реальному житті можуть бути "корони"?
  • Як впливає наявність подібних ярликів на спілкування?
  • Чи легко позбутися ярлика? Як це зробити?

Психологічний коментар: у реальному житті бувають ярлики, яких нелегко позбутися. Мабуть, кожен на практиці зустрічався з підтвердженням висловлювання: "думки матеріалізуються". А якщо перебувати в пригніченому настрої, то і думки будуть відповідними. І чим довше затягується депресія, тим більше шансів, що все негативне буде матеріалізуватися. У свою чергу, позитивний настрій налаштовує події на зовсім інший, мажорний лад. Саме тому імпульс гарного настрою "розгортає" події, і вони матеріалізуються в легкій формі.

Психічне здоров’я – це стан мозку людини, при якому забезпечується адекватна емоційна, інтелектуальна, свідомо-вольова взаємодія з зовнішнім середовищем.

Дуже часто ми не звертаємо увагу на свою поведінку, вчинки, стосовно інших, манеру свого спілкування, чим можемо засмутити чи навіть образити людину.

Під час наступної вправи ви самі це зрозумієте.

5.     Арт-терапевтична вправа “Шлях до мети”.

Завдання: намалюй шлях до мети для свого героя з безліччю перешкод.

Героєм можете бути самі ви, інша людина або казковий персонаж. У героя обов’язково повинна бути мета – навіщо він долає всі ці труднощі (скарби, будинок, друг)? Шлях героя зазвичай пролягає через весь лист, і чим більше ви намалюєте перешкод – тим краще!

(Коли малюнок закінчено, важливо обговорити кожну перешкоду: як саме герой зможе її подолати.) Важливо, щоб герой сам долав їх (ліз, стрибав, плив, бився) і не користувався казковими способами начебто чарівної палички або шапки-невидимки.

6.        Робота в групах.

А тепер давайте спробуємо створити „модель” здорової людини. Для цього об’єднаємось у групи за кольором обраних вами жетонів. У кожної групи є фломастери, папір, скотч. Вам потрібно за допомогою підручних засобів зобразити, якою має бути здорова людина. Це можуть бути малюнки, схеми, записи, котрі потрібно буде пояснити. На роботу відводиться 10 хвилин.

Поки учні працюють, звучить музика.(Обговорення і захист „моделей здоров'я”).

  1. Вправа-розминка «Австралійський дощ»

Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників.

Психологічний коментар: дзеркальність відображення рухів, психологічне розвантаження.

Підведення підсумків уроку.

Рефлексія

Отже, давайте обирати здоровий спосіб життя і берегти своє здоров’я.

  • Кожен з нас сьогодні щось зрозумів, чомусь навчився, чимось зацікавився.
  • Чи справдились ваші очікування щодо нашої сьогоднішньої зустрічі? Якщо так, зніміть з плаката хмарку, де ви записували свої очікування. Якщо зовсім не справдились, лишіть її на місці, а якщо справдились частково, прикріпіть свій листочок на краю плаката.(якщо вийшло сонечко-сподівання справдилися).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
25 жовтня 2022
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку