Завдання з корекції емоційно-вольової сфери . Заняття: знайомство зі Злістю.
Мета: Вивчення емоції злості. Як самому впоратися зі злістю.
Обладнання: олівці кольорові, бум ага А4.
Вправа на привітання. Із різноманіття фотографій, де зображені діти з різним настроєм дітина вибираює фото із настроєм, схожим на свій (можна вибрати зі смайликів). Можна розповісти про свій вибір – чому саме це фото (смайлик), що такого сталося приємного чи неприємного. Дуже гарними для цієї вправи є комплект карток “Емоції”.
Переглянути відео мультик «Емоції з рибками» пригадати які бувають наші емоції, за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=i22lCEXJ6K4
Казка «Як Рома і тома подолали злу чаклунку»
Жили веселі діти, вони так любили природу, дружили з усіма, були чесними, слухали батьків та вихователів.
Одного дня діти гралися на подвір’ї. Раптом здійнявся сильний вітер, із нього з’явилася зла чаклунка, яка захопила Рому і Тоню в полон. Вона понесла їх у королівство зла. Усі хто потрапляв у це королівство ставали злими, некрасивими. І наші Рома і Тоня теж стали злими: навчилися кусатися, битися, сваритися.
Зла чаклунка вирішила їх повернути додому, але залишити такими ж злими, але дітей всі розлюбили – друзі, батьки, бабусі.
Бесіда:
Як ти думаєi, яке життя стало в Роми і Тоні? Чому? Які обличчя стали в них?
Вправа «Кулак-ребро-долоня».
Три положення руки на площині столу послідовно змінюють один одного. Долоня на площині, стисла в кулак долоня, долоня ребром на площині столу, розпрямлена долоня на площині столу; виконується спочатку правою рукою, потім - лівою, потім - двома руками разом. Кількість повторень - по 8-10 разів. При засвоєнні програми або при утрудненнях у виконанні дитина допомагає собі командами ("кулак-ребро-долоня"), вимовляючи їх вголос або про себе.
Вправа «Малюємо свій настрій» Обговорення малюнків. Питання «А як ти вважаєте, чи можемо ми самі впливати на свій настрій?» .
Рефлексія.
Прощання.
Рекомендації для батьків:
Щоб навчити дитину спокійно спілкуватися з людьми, пограйте так: візьміть в руки який-небудь привабливий предмет (іграшку). Завдання дитини – умовити Вас віддати цей предмет. Ви повертаєте цю річ, коли захочете. Потім поміняйтеся місцями – Ви просите у дитини. Після закінчення гри обговоріть, як легше просити, які прийоми та дії вплинули на ваше рішення віддати іграшку, обговоріть почуття які випробовували гравці
Навчайти дитину ( і себе) виражати гнів в прийнятній формі. Поясніть, що обов’язково треба проговорювати всі негативні ситуації з батьками або з друзями. Навчить дитину словесним формам виразу гніву, роздратування («Я ображений, мене це скривдило»).
Запропонуйте скористатися “чарівними речами» для виплескування негативних емоцій:
- Чарівна чашка (в неї можна кричати).
- Листи паперу (їх можна зім’яти, порвати, з силою кидати в мішень на стіні).
- Чарівні олівці (ними можна намалювати неприємну ситуацію, а потім заштрихувати або зім’яти малюнок).
- Чарівний пластилін (з нього можна зліпити фігурку кривдника, а потім зім’яти її або переробити).
- Виділити окрему подушку “для розрядки” (її можна кидати, бити, пинати).