Особливості річного планування діяльності працівників психологічної служби

Про матеріал
Форма річного плану роботи соціального педагога/практичного психолога може бути змінена, але напрями мають відповідати поданому зразку відповідно до Положення про психологічну службу у системі освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2018 року № 509, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за № 885/32337) та спиратися на циклограми, діагностичні мінімуми в діяльності працівників психологічної служби.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Нормативно-правові документи психологічної служби системи освіти. Особливості річного планування діяльності працівників психологічної служби. Підготувала соціальний педагог ЖППЛОлеся Францівна Яворська. Управління освіти і науки Житомирської обласної державної адміністраціїНавчально-методичний кабінет професійно-технічної освіти

Номер слайду 2

Лист ІМЗО від 27.07.2020 року №22.1/10-1495 «Про пріоритетні напрямки роботи працівників психологічної служби у системі освіти на 2020/2021»; Лист МОН України від 24.07.2019 року №1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»; Лист МОН України від 27.06.2019 року №1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»; Лист МОН України від 29.01.2019 року за № 1/11–881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосувань норм Закону України щодо протидії булінгу»; Лист МОН України від 20.03.2020 року № 6/480-20 «Про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти»; Лист МОН України від 13.01.2020 року № 6/37-20 «Про підвищення рівня педагогічної компетенції щодо запобігання та протидії проявам насильства в закладах освіти»; Лист МОН України від 28.10.2014 року № 1/9-557 «Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей»; Наказ МОН України від 22.05.2018 року № 509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України»; Наказ МОН України від 02.10.2018 року №1047 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами»; Наказ МОН України від 16.06.2020 року № 802 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми»; Указ Президента України від 25.05.2020 року «Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі» Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 року № 2145-VIIIЗакон України «Про професійно-технічну освіту» від 10.02.1998 року № 103/98-ВР тощо. Річний план роботи працівників психологічної служби укладається відповідно до нормативно-правових документів

Номер слайду 3

специфіку навчального закладу (тип закладу, наявність інклюзивної форми навчання тощо);потреби здобувачів освіти, батьків,  педагогічного колективу, адміністрації закладу;спеціалізацію і рівень кваліфікації, навантаження спеціаліста. При складанні плану роботи необхідно враховувати:

Номер слайду 4

логічність;системність;послідовність;реалістичність;ефективність;цілісність. Дотримуватися наступних принципів:

Номер слайду 5

Річні плани практичного психолога та соціального педагога повинні бути змістовно узгодженими.

Номер слайду 6

Лист МОН України від 24.07.2019 року №1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України» річний план роботи складається з таких частин: Вступ. Відомості про склад психологічної служби закладу освіти, нормативні документи, на яких ґрунтується діяльність практичного психолога/соціального педагога; кваліфікаційна категорія; педагогічний стаж.1. Аналітична частина. Короткий аналіз виконання плану роботи за минулий рік.2. Цілепокладаюча частина. Мета, завдання, запит адміністрації закладу освіти, тема, над якою працює заклад освіти.3. Змістова частина. Містить в собі детальний опис роботи практичного психолога/соціального педагога за напрямками, для реалізації мети та завдань річного плану. 

Номер слайду 7

Змістова частина заповнюється у вигляді таблиці{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ з\п. Напрями діяльності  з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботи. Термін проведення. Цільова група/аудиторія. Відмітка про виконання1. Діагностика   1.1.    2. Профілактика (у тому числі розвиток соціальних навичок)   2.1.    3. Навчальна діяльність   3.1.    4. Консультування   4.1.    5. Зв'язки з громадськістю   5.1.    6. Просвіта   6.1.    7.Інше (організаційно-методична, соціально-захисна функції)   7.1.    

Номер слайду 8

* Форма річного плану роботи соціального педагога/практичного психолога може бути змінена, але напрями мають відповідати поданому зразку відповідно до Положення про психологічну службу у системі освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2018 року № 509, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за № 885/32337) та спиратися на циклограми, діагностичні мінімуми в діяльності працівників психологічної служби. Річний план роботи соціального педагога  погоджується  з директором/методистом центру∕кабінету/лабораторії психологічної служби з метою отримання  навчально-методичної, інформаційної, консультативної  та експертної  підтримки.

Номер слайду 9

1. Діагностика Згідно наказу МОН України від 08.08.2017 року № 1127 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби на період до 2020 року», Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи розроблено методичні рекомендації «Застосування діагностичних мінімумів у діяльності працівників психологічної служби». Діагностичний мінімум розміщений за посиланням:https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna-robota/informatsijna-baza-psyholohiv-ta-sotsialnyh-pedahohi/navchalno-metodychni-materialy-dlya-psyholohiv/psyhodiahnostychna-robota/.

Номер слайду 10

Лист МОН України від 24.07.2019 року №1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»ПРОТОКОЛ індивідуальної психологічної діагностики ______________________________________________(ПІБ здобувача освіти )Дата (термін) проведення:________________________________________________________________________Клас (група): ____________________________________________________________________________________Вік:_____________________________________________________________________________________________Хто звернувся (ПІБ, статус):_______________________________________________________________________Причина звернення (запиту):________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Мета діагностики:_______________________________________________________________________________Зміст проведеної роботи (назви використаних методик, опис поведінки під час проведення дослідження, емоційні реакції, характер спілкування з дорослими тощо):________________________________________________________________________________________________Висновки: ________________________________________________________________________________________________Рекомендації:________________________________________________________________________________________________Практичний психолог (прізвище, ініціали) (підпис)

Номер слайду 11

ПРОТОКОЛгрупової психологічної діагностики Дата (терміни) проведення:_____________________________________________________ Мета діагностики: _____________________________________________________________ Проблема (зміст):______________________________________________________________ Діагностичний інструментарій: __________________________________________________ Характеристика вибірки: (кількість, вік, гендерна характеристика тощо) ________________________________________________________________________________Результати діагностики: ________________________________________________________ Висновки:______________________________________________________________________ Рекомендації:___________________________________________________________________ Практичний психолог (підпис) (прізвище, ініціали)

Номер слайду 12

Найважливішими напрямами профілактичної роботи в закладі освіти є:профілактика стресових і постстресових станів, пов’язаних із природними та технічними катастрофами;попередження виникнення надмірної психологічної напруги в суспільстві, що переживає кризові явища (економічні та політичні кризи, пандемії, міжетнічні, міжконфесійні конфлікти тощо);робота з попередження відхилень у психічному розвитку дитини, які пов’язані із сімейними проблемами;профілактика порушень у психічному та особистісному розвитку здобувачів освіти;профілактика вживання психоактивних речовин та алкогольних напоїв серед молоді; профілактика девіантної поведінки молоді (правопорушення, пияцтво, наркоманія, токсикоманія) тощо. 2. Профілактика (у тому числі розвиток соціальних навичок)

Номер слайду 13

Корисні матеріали щодо здійснення профілактичних заходів у закладах освіти з метою превенції вживання алкоголю та наркотичних речовин підлітками: Закон України від 21.01.2010р. No1824-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива таслабоалкогольних напоїв» за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1824-17;Закон України від 15.02.1995р. No62/95-ВР «Про заходи протидіїнезаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними» за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/62/95-%D0%B2%D1%80;Розпорядження Кабінету Міністрів України від 06.02 2019р. No 56-р «Про затвердження плану заходів на 2019-2020 роки з реалізації Стратегії державної політики щодо наркотиків на період до 2020 року» за посиланням:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/56-2019-%D1%80;Розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.08 2013р. No 735-р «Про схвалення Стратегії державної політики щодо наркотиків на період до 2020 року» за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/735-2013-%D1%80#n8;наказ МОН від 22.05.2018р. No509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за No 885/32337 за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0885-18 .

Номер слайду 14

Звертаю вашу увагу, що на сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» розміщено «Банк програм для неповнолітніх у конфлікті з законом» за посиланням: https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna-robota/informatsijna-baza-psyholohiv-ta-sotsialnyh-pedahohi/najkraschi-rozrobky-metodyky-treninhy-zhurnaly/ . Посібники з цього напряму роботи схвалені МОН України для використання у закладах освіти:методичний посібник «Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід». Методичний посібник. / Андрєєнкова В. Л., Мельничук В. О., Калашник О. А. – К.: ТОВ «Агентство «Україна», 2019. – 132 с.;навчально-методичний посібник «Запобігання та протидія проявам насильства: діяльність закладів освіти». Навчально-методичний посібник./Андрєєнкова В. Л, Байдик В. В, Войцях Т. В, Калашник О. А. та ін. – К.: ФОП Нічога С. О. – 2020. – 166 с. Ці матеріали розміщені за посиланням:https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna-robota/informatsijna-baza-psyholohiv-ta-sotsialnyh-pedahohi/najkraschi-rozrobky-metodyky-treninhy-zhurnaly/.

Номер слайду 15

3. Навчальна діяльність. Лист МОН України від 04.07.2012 року № 1/9-488 «Щодо організації та проведення «години психолога» у загальноосвітніх навчальних закладах». Запровадження «години психолога» та проведення психологами факультативних курсів сприятиме у розв’язанні ряду соціально-педагогічних проблем в освітньому середовищі та забезпечить педагогічним навантаженням цю категорію педагогічних працівників, оскільки значна їх кількість працює, відповідно до штатного розпису, на 0,5; 0,75 та 0,25 відсотків.

Номер слайду 16

Консультування у роботі працівників психологічної служби є одним із найзатребуваніших напрямів роботи. Консультування (індивідуальне, групове), здійснюється за запитом учасників освітнього процесу. 4. Консультування

Номер слайду 17

ПРОТОКОЛ *індивідуальної психологічної  консультації ___________________________(ПІБ учасника освітнього процесу)Дата: Короткий зміст звернення (запиту): Причина звернення (запиту): Зміст проведеної роботи: Висновки: Рекомендації: Практичний психолог  (прізвище, ініціали) (підпис)* Протокол індивідуальної психологічної  консультації  ведеться у випадку подальшої індивідуальної роботи, у інших випадках –  за потреби

Номер слайду 18

Співпраця з представниками Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Житомирської обласної державної адміністрації з метою удосконалення соціально-правової бази по роботі з дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування та дітьми, сім’ї яких перебувають у складних життєвих обставинах та координації дій соціального патронажу учнів, які потребують особливої соціально-педагогічної уваги;Співпраця з представниками служби у справах дітей виконкому Житомирської міської ради та районними службами у справах дітей з метою участі в заходах з превентивного виховання;Співпраця з Житомирським відділом поліції ГУНП в Житомирській області з метою оцінки поточної ситуації в аспекті дотримання здобувачами освіти норм та вимог чинного законодавства; спільні консультації та узгодження діяльності з профілактики деліквентної поведінки серед учнів ЖППЛ;Співпраця з представниками комунального закладу «Обласний соціальний гуртожиток для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» Житомирської обласної ради з метою своєчасного поселення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в гуртожиток;Співпраця з представниками служби у справах дітей виконкому Житомирської міської ради та районними службами у справах дітей з метою участі в заходах з превентивного виховання;Співпраця з працівниками управління пенсійного фонду України в м. Житомир та Житомирської області з метою своєчасного оформлення пенсій по втраті годувальника дітям-сиротам та дітям, позбавлених батьківського піклування тощо.5. Зв'язки з громадськістю

Номер слайду 19

Основний зміст просвітницької роботи фахівця психологічної служби закладу освіти полягає у тому, щоб:знайомити педагогів та батьків з основними закономірностями та умовами сприятливого розвитку дитини;популяризувати та роз’яснювати результати новітніх психологічних/соціально-педагогічних досліджень; формувати потребу в психологічних знаннях, бажання використовувати їх у роботі з дитиною або в інтересах розвитку власної особистості; знайомити учнів з основами самопізнання, самовиховання;сприяти розумінню необхідності роботи психолога/соціального педагога у закладі освіти.6. Просвіта

Номер слайду 20

До форм просвітницької діяльності умовно можна віднести наочні та вербально-наочні. До наочних відносяться: інформаційні буклети, листівки, плакати, пам’ятки. Інформаційні листівки та буклети використовуються частіше як елементи оформлення кабінету психолога/соціального педагога та виконують інформаційну функцію. Плакат, як і попередні форми, теж виконує інформаційну функцію. Більш дієвими формами просвіти є безпосереднє спілкування та переважно усні вербальні форми інформування: бесіда, лекція, виступ на методичній нараді (семінарі), стаття.

Номер слайду 21

Цей напрям роботи працівників психологічної служби включає: складання планів роботи; складання звіту про виконану роботу;підготовку до проведення тренінгів, ділових ігор тощо зі здобувачами освіти, батьками, педагогічними працівниками; підготовку до проведення педагогічних консиліумів, виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів;підготовку до проведення виховних годин зі здобувачами освіти навчальних занять (курси за вибором, факультативи, гуртки);роботу в бібліотеці;самопідготовку;консультації в навчально-методичних та наукових центрах (закладах);участь в навчально-методичних семінарах (нарадах) психологів, соціальних педагогів тощо.7. Інше (організаційно-методична, соціально-захисна функції)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Костючек Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
19 лютого 2021
Переглядів
2147
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку