Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Заняття з факультативу для 9 класу на тему "Неособові форми дієслова: активні, пасивні дієприкметники, безособові форми на -но, -то"

Про матеріал
Заняття на тему "Неособові форми дієслова: активні, пасивні дієприкметники, безособові форми на –но, -то. Мета. Розширити знання учнів з правопису неособових форм дієслова, розвивати логічне мислення, спостережливість, творчу уяву, виховувати любов до рідного слова
Перегляд файлу

Заняття № 3

Тема. Неособові форми дієслова: активні, пасивні дієприкметники,

            безособові форми на –но, -то.

Мета. Розширити знання учнів з правопису неособових форм дієслова,

             розвивати логічне мислення, спостережливість, творчу уяву,

             виховувати любов до рідного слова

Хід заняття

  1. Повідомлення теми, мети і завдань заняття. Мотивація навчальної діяльності школярів
  2. Розвиток неперервної пошукової пізнавальної активності учнів

1.Бліц-опитування

  • Які форми дієслова ви знаєте?
  • Яка відмінність між активними і пасивними дієприкметниками?
  • Як творяться активні дієприкметники теперішнього часу? (Від основи теперішнього часу за допомогою суфіксів  -уч-, -юч-, -ач-,

-яч-).

Вянуть – вянучий                         лежать – лежачий

Працюють – працюючий               свистять – свистячий.

  • Як творяться активні дієприкметники минулого часу? (Від основи інфінітива за допомогою суфікса –л-).

Дозріти – дозрілий

Промокнути – промоклий.

Як творяться пасивні дієприкметники? (Від основи інфінітива за допомогою суфіксів –н-, -ен-, -т-).

Записати – записаний                             клеїти – клеєний

принести – принесений                          мити – митий.

2. Утворіть пасивні дієприкметники. Вкажіть, які приголосні чергуються.

Пекти –печений                        обїздити – обїжджений

скосити –скошений                 мостити – мощений

узгодити – узгоджений             зловити – зловлений

запрягти –запряжений              купити – куплений

крутити – кручений                   зломити – зломлений.

3. Випишіть активні дієприкметники минулого часу доконаного виду.

Зів’яла, знаючий, сполотніле, зомлілий, стверділий, палаючий, змарнілі, розкисле, пожовклий, затихлий, занімілий, розгарячілі, промоклі, хвилюючий, засмаглий, побіліле.

4. Підберіть до запропонованих іменників дієприкметники. Визначте їх стан – активний чи пасивний.

 Син, пісня, дерево, ліс, трава, яблуко.

5. Виправте помилки у вживанні дієприкметників. Запишіть речення.

У багатьох фольклорних творах  народ славив козаків, піднявшихся на захист його свободи.

Метелики були схожі на різноколірні листочки, відірвавшихся від дерева.

Нашим очам відкрився ліс, притрушений інеєм, прикрившийся  снігом.

6. Пошуково-вибіркова робота

Прочитайте уривок. Випишіть з нього дієприкметники й визначте їхнє значення.

Мотря стояла під хатою проти білої стіни. Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакачуваними по лікті, вона була  ніби намальована на білій стіні. Загоріле румяне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, облитий дощем, очима.

6. Творче завдання

Розкажіть про якусь цікаву подію, що сталася з вами під час літніх канікул. Використайте в тексті активні і пасивні дієприкметники.

  1. Підбиття підсумків заняття
docx
Додано
16 лютого
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку