Заняття з фізкультури
у старший групі
-Подорож до казкового лісу
Мета вчити дітей легко рухатися водночас виконувати загальнорозвиваючі вправи під час втома або в разі больових вічуттів у ногах самостійна роботаи масаж ніг масаж рук та обличчя ,ходитини напившпиньках на зовнішній стороні стопи.
Продовжувати вчити збирати пальцями ніг хустинки ,каштани , патички ходити боком по канату пероеходити з однієї сторони на іншу.
Вдосконалювати навички виконання відповідних дій в рухових irpaxправилами .
Розвивати спритність швидкість, ужваність, кмітливість навчити дітей правильно дихати носом, позитиано впливати нервово-трофічні функції нервової системи, а на процесі обмінгу, що відіграють важливу роль у кровопостачанні легень, потішити дренажну функцію легень, бронхів, підвищувати загальний тонус організму, збільшити обсяг легень 1 відновити повноцінне зовніне ихання. Ha через неї Обладнання: маски квітів (а кількістю дітей, маски звірят (за кількістю дітей, великі площинні квіти (за кількістю метеликів): паперовий листок латаття (діаметром 50 см); маски Дюймовочки, Жабки та метеликів. "Сонечко" з промінцями зі вшитою в них квасолею; хустинки (за кількістю дітей. пластмасові палички та маленькі м'ячі для масажу (за кількістю дітей), каштани (по два на кожну дитину); змія»; обручі (6 штук); гімнастична драбина гімнастичні палички.
Хід заняття
І. Комплекс вправ з корекції плоскостопості
Дітки, станьте рівнесенько, Слухайте тихесенько.
Зараз ми пограємо та в лісок потрапимо. В казку всі підемо друзів там знайдемо.
Діти сьогодні ми з вами потрапимо до казкового лісу. Зараз ви малята перетворитеся на звірят.
Обирайте кожен маску, яка вам довподоби. От і добре. Починаймо.
Одного разу зібралися звірята нагалявині й дивуються: "Чого це нам так холодно? Де поділосяСонечко? Чого зігрівас? Мабуть, десь лежить відпочиває." Давайте віднайдемо Сонечко й розбудимо його. ВОНО нас не зігріває ?
Спочатку підемо Лисиччиною доріжкою. Лисичко, покажи нам, як треба йти по
твоїй дорожці Дитина-Лисичка е на носках, а діти - за нею Піролять до густинок розкладених на підлозі.
Подякуймо Лисичці й допоможемо і перенести ці хустинок до нори. Діти пальцями ніг беруть устинки й кетадуть у середногу обруч .
А тепер ми підемо доріжкоюВедмедика. Веомеоку, провели нас .
Всі ідуть на зовнішній стороні стопи. Звірята трішечки втомилися й вирішили перепочаток Діти сідають у коло й за допомогою пластмасових паличок та м'ячиків масокують сторон - На нашому шляху лежить Змія.
Добрый день! Ти лежиш на наші ворожі. То як нам пройти? Друзі, давайте допоможемо Зії зібрати каштани, а вона говорить нам пройти по своїй спині. Діти пальцями ніг збирають каштани, потім ідуть боком по землі .
— А ось і Жабка. Добрий день! Ти знаєш доріжку до Сонечка? Так!
Але вам треба виконати, моє прохання. Вам треба зібрати палички на одне латаття. А потім обережно треба перейти по оцим купинам на другий берег струмка.
Там живуть жучки, вонон вам допоможуть .
Діти пальцями ніг збирають палички в обручі йдуть по купонам .
Які гарні жучон! Ви знаєте доріжку до Сонечка? Жучки своба восика показують нам напрямок. Зараз звірята пройдуть з драбинки на рабину. Ось ми і опинитися на галявині. Тепер ставаймо на пальці. Може, ви вже бачите Сонечко? Гоньте, ось воно Лежить собі на галявині, а ми його шукаємо. Звірята давайте допоможемо Сонечку розправити промінці. Яке ж воно гарне! Зараз ман пройшемо nо lого промінцях коротким кроком і зігріємо свої ніжки. Діти з палицями на лопатках ідуть по промінцях. Промінці такі гарячі! Давайте зробимо так, щоб ніжки охоронули. (нога "не" ногу). Втомилися наші ніжки, бо ми таки довго йшли. Давайте промаскуемо гомілки та стопи. Діти масажують гомілки та стопи кулачками, Патьян. промово забавлянку "Куй, куй, чобіток". Мої любі звірята, ми знайшли Сонечко і воно засяяло на весь ліс. І на галі прокинулись квіти Давайте знімемо маски звірят й одягнемо маски квітів Ой заходьте, діти-квіти, Коло підрівняйте І розминку-веселинку Зі мною починайте! II. Комплекс загальнорозвивальних вправ
19:44
"Квіточки потяглися пелюстками до соня" Піднімання рук у сторони та вперед. В. ос, руки опушені донту 1 підняти руки в сторони (алих 2 простягнути руки впереа (видих 3 розвести руки в сторони (алх 4 опустити руки вниз (видих). Повторити 8 разів "Квіточки заrойдались під вітерцем" Нахили тулуба вбік. В. п. - ноги на ширині стопи, руки опушені донизу 1 - нахили тулуба лівобіч, підняти руки через сторони вгору (вдих). 2 повернутись у в.п. (видих). 3-4 — те саме правобіч. Повторити 8 разів. "Квіточки нахилилися, присіли, торкнулися матері-землі, відчули і тепло й знову розправили пелюстки" Нахили тулуба вперед, присідання. В п - ноги на ширині плечей, руки в боки. 1 нахилити тулуб уперед, одночасно розводячи руки в сторони (видих). 2 - присісти, простягнути руки вперед (вдих); 3 торкнутися руками підлоги (видих); 4 — повернутися у вп (вдих). Повторити 6-8 разів. "Сонечко сховалося - квітоньки стулили свої пелюстки". Присідання. B.п - 0.с. 1 — присісти, підняти руки вгору долонями вперед (видих); 2 — повернутися у в.п. (вдих). Повторити 8 разів. "Квіти закружляли Стрибки з обертанням на місці лівобіч і правобіч. В пос, руки в боки. 1-4 - стрибки на місці з обертанням щоразу на 90° лівобіч; 5-8 - те саме, правобіч. Повторити 4 рази. "Бджоли прилетіли, медок зібрали й полетіли ". Перешикування в одну колону. Ходьба в повільному темпі з рухами рук угору- вниз (10-12 разів). "Квітоньки кружляли, кружляли, та розсипались по всій галявині, а тепер давайте зберемося у віночок"
19:45
стояли перед Кружіння вротіч, а потім перемиковуються у коло так, як кружням, узявшись за руки. Діти міняють маски квітів на маски звірят. II. Вправи на володіння своїм тілом у русі, коригування постави Бігти в ліс і там пограти Забажалося малятам. В ліс прибігли без зупинки. (Біжать у середньому темпі). Дружно стали всі навшпиньки: Йдуть тепер вже не малята, А хитренькі лисенята. (Йдуть по колу навшпиньках). Під кущами присідали, Зайця з лісу виглядали. (Присідають і підводяться). Зайчик вискочив прудкий Нум наввипередки з ним! (Стрибають на обох ногах по колу). А назустріч ім вовчисько, Зайця він угледів близько (Йдуть, широко ступаючи), Думав, що спіймає в лісі, Та ведмідь став на узліссі. (Стають навкарачки, ноги прямі). Виліз із барлoгу-хати. (Йдуть навкарачки). Потягнувся волохатий. (Підводяться й потягуються). І пошвендяв клишоного В лісі віднайти дорогу До озерця чи криниці, Щоб напитися водиці. (Йдуть на внутрішньому боці стопи). Йде по стежці й раптом бачить: Птах ліворуч швидко скаче. Враз праворуч повертає. (Стрибають відповідно до тексту). Чує щось дзвенить чи грає. (Зупиняються). Припадаючи на ніжки, Гноми йдуть до Білосніжки Ось вони уже близенько
19:47
й кожен гном дзвіночком дзенька. (Идуть, напівприсівши). Йде ведмідь - води шукас, Втома бурого хитас Вліво-вправо, вліво-вправо. Вже й поїсти б непогано. (Йдуть на зовнішньому боці стопи, нахиляючись лівобіч- правобіч). Га ведмідь іде нівроку Раптом чуе шурхiт збоку. (Йдуть на п'ятках). То малята-лисенята Вирішили наздогнати. (Біжать навшпиньках, пришвидшуючи темп). Швидко бігли - наздогнали! Наздогнали й поряд стали. Зупиняється й Бурмило, Щоб зібратися на силі. (Зупиняються). Верхні лапи піднімає, Носом свіжий дух вдихає. До боків лаписька тулить, Сюди-туди хилить тулуб. Видих ротом робить справно И лапами гойдає плавно. (Виконують дихальну гімнастику). Лисенята за ведмедем Вправи гарно повторили: Лапи вгору і додолу (Піднімають і опускають руки). Тулуб низько нахилили. (Нахиляються). За кущами вовк сидів, Встав і все це повторив. Заєць теж узявсь де справи И дихальні засвоїв вправи. (Повторюють попередні рухи) А за ним маленькі гноми Не дійшовши ще додому Поставали на дорозі Та й вправляються по змозі. (Піднімають угору руки, нахиляються) А сорока-білобока Полетіла враз високо. (Імітують політ птаха). Знов крокують ноженятка Вовк, ведмідь та зайченятко,
19:48
Гномики и лисички Всі ідуть до річки (Крокують по колу). Діти, ви відчули втому? (Відповіді дітей). Якщо ні, то давайте потрасмо в рухливу гру IV Рухлива гра "Дюймовочка та метелики За допомогою лічилок обирають Дюймовочку та Жабку. Решта дітей метелики, Лічилка для Дюймовочки: Ти, Дюймовочко маленька, І казкова, і гарненька. Полічімо: раз, два, три, Ну ж бо швидше обери. Годі вже нам вибирати - Тобі Дюймовочкою стати! nisu Лічилка для Жабки Жабко, Жабко, де ти е? U Чути кумкання твое Годі, позіхати, Час Метелика впіймати! На "галявині" розкладені великі площинні квіти - це хатинки метеликів. Вони сидять на кожній квітці, а Жабка — на окремому листку латаття Жабкопо Дюймовочка Гей, метелики, вставайте, Гру-забаву починайте. Будем весело кружляти, Радо сонце зустрічати! Метелики прокидаються, вилітають зі своїх домівок, стрибають, танцюють під музику і, зрештою, будять Жабку Жабка прокидається і вдає, ніби вона розгнівана. Жабка У болоті я сиджу, Своє царство стережу. Хто посмів потурбувати, Тут співати й танцювати? Жабка вистрибує з листка й намагається впіймати метеликів та Дюймовочку. Всі біжать до квітів-хатинок. Дюймовочка також шукає собі вільну домівку. Комусь із гравців не вистачає квітки, а бути вдвох на одній квітці не можна Метелик (або Дюймовочка), якому не вдалося сховатися, тікає від Жабки. Коли Жабка впіймає Метелика (або Дюймовочку), решта гравців (усі разом) звертаються до неї з
19:49
проханням Люба Жабко, постривай, Метелика (Дюймовочку) не чіпай! Жабка Ква, ква, ква, я відпускаю, Гру спочатку починаю V. Точковий масаж Аби бути дужими, прудкими, треба, щоб кожна клітинка нашого організму була здорова. У наших долоньках сплять маленькі гномики. Давайте їх розбудливо потріть долоньку об долоньку швидко-швидко. Відчуваєте? Ваші долоньки стали гарячими. Це гномики прокинулися і понесли зоров'я у кожну клітинку. А тепер побавимо іх притиснемо долоньки до нічок, розбудимо їх братиків у кожному пальчику у вказівному - шоб полісуван шлуночок; у середньому - печіночку, у великому - щоб пруссо nобігти кров'яні тільця по червоних стрічечках кровотоках у четвертогу - щоб допомоги стати розумнішими, у мізинчику - щоб краще прашовало сердечко і легше дихалося легеням, Ще не прокинулися гномики у вушках. Приготуйте два пъти велирні і вказівний. Візьміться за кінчики вушок. Промовляючи «Вуша, вушка чують все промасажуйте вушка коловими рухами 10 разів в один бік, потім — в інший Приготуйте вказівний пальчик, витягніть руку й поставте між броваман на носом. Промасажуйте цію точку по 10 разів вправо—вліво зі словами «Просинайся. трете око!». Струсіть долоньками. Зберіть пальці руки в купку, відшукайте внизу шийки ямку, постать гуан атаі. зі словами: «Я вдихну, дихну, дихну!» промасажуйте ямку 10 разів в один бок і 10 разів в інший. Молодці! Ви бачите, чусте, відчуваєте!» VI. Комплекс вправ дихальної гімнастики. 1. "Паровозик", Ходьба, роблячи поперемінні рухи зігнутими в ліктях руками і присуючи "чух- чух-чух". Піднятися на носочки, вдихнути через ніс, видихнути "Ту-у-у-у" +5 разів 2 "На лужку" розминка
Руки вгору до сонечка - видихнути носом, присісти — видихнути через рот. 3. "Високі дерева та низькі кущики" Руки вгору, піднятися на носочки, вдихнути, руки , сісти на п'ятки, видихнути. 4. "Нюкасмо квітку" повільний вдих носом і різкий, ривками видях через рот на уявні пелюсткі 5. Гуси полетіли" повільна хода. Вдихнути руки врізнобіч, видихнути — "га-га-а-а" 6. "Пугач". Вдихнути носом, видихнути зі звуком "ух-ух-х" 7."Комарики" затримати дихання, плескати в долоні, мов ловити комарів. Хто більше комариків спіймас на одному диханні. 8. "Зозуля". Тривалий вдих, видих "ку-ку-ку". 9. "Загубились". Тривалий вдих, на видих — "агов-ов-ов!" 10. "Паровозик". Повторити вправу 1 Час вертати нам додому. (Йдуть ланцюжком, стишуючи крок).