Заняття з гендерної рівності
«Різні, але рівні»
Підготувала:
соціальний педагог
КЗ «Куп’янський спеціальний
навчально-виховний комплекс»
Гармаш Марина Миколаївна
Заняття з гендерної рівності
Тема: «Різні, але рівні»
Мета: надати учням інформацію з гендерних питань в доступній для них формі, показати , що дівчатка і хлопчики мають рівні права та рівні можливості на зрозумілих сюжетних лініях з використанням ігор та конкурсних завдань. Включити хлопчиків і дівчаток у спільну роботу, вчити їх співпрацювати творчо і злагоджено. Сприяти згуртуванню дитячого колективу. Формувати навички колективізму, позитивне ставлення до протилежної статі. Виховувати почуття дружби, взаємоповаги.
Технічні засоби: мікрофон, ноутбук, проектор, мультимідійна дошка, диск із записами.
Реквізит для проведення ігор: аркуші паперу, зелені і червоні олівці, набір для гри (прищіпки для білизни, викрутки, серветки для пилу, цвяхи, відра для сміття, віники).
Наш сьогоднішній захід незвичайний і розпочнемо ми його з того, що ви сядете за парти, де і з ким вам схочеться.
Вже пролунав веселий дзвінок,
Всіх запросив на цікаве заняття.
Ось і питання – на дошку дивись,
З нами своїми знаннями ділись.
- З яким настроєм прийшли на заняття?
? ? ? - Чого очікуєте від заняття?
- Чим ми будемо займатися під час заняття – здогадаєтесь, коли розшифруєте
піктограми.
міркування
Вправа «Знайомство»
Діти, давайте ми розіб’ємось на пари і протягом п’яти хвилин дізнатися одне про одного якомога більше. Потім по черзі потрібно представити свою пару (ім’я, уподобання, звички одне одного).
Дякую всім за цікаву роботу. Отож, ми дізналися більше одне про одного. Маю надію, що це допоможе нам краще зрозуміти та поважати одне одного, цінуючи власну і чужу неповторність.
Сьогодні ми поговоримо про рівність дівчат і хлопців та стосунки між вами. На початку уроку я дозволила вам пересісти по бажанню. Давайте проаналізуємо цю ситуацію. (За першою партою сидять дівчинка з дівчинкою, за другою – хлопчик з хлопчиком…)
Гра «Мікрофон»
- Чому дівчаткам нецікаво з хлопчиками?
- Чому хлопчики вважають дівчат нецікавими співрозмовниками?
- Що ви вкладаєте в зміст слова “дружити”?
- Що означає “вміти дружити” і за що ми цінуємо друзів?
- Кого ми називаємо другом?
Зрозуміти відповідь на це запитання допоможе гра. Позмагайтеся, яка з двох команд за одну хвилину добере більше дієслів, щоб закінчити речення:
Друзі можуть разом ...
(Речення команди записують на дошці. Речення команди-переможниці доповнюються дієсловами другої команди так, щоб слова не повторювалися).
Ми переконалися, що друзями є ті, хто можуть разом робити найрізноманітніші справи, розважатися і відпочивати. І це ніяк не залежить від статі. Головне, щоб друзі довіряли одне одному, ділилися своїми думками, мріями, таємницями, покладалися одне на одного. Тож у дружбі і хлопці, і дівчата - рівні.
Нам пощастило жити в той час, коли на Землі діють закони, які оберігають людину, її життя та індивідуальність. Ми з вами – громадяни України. У нашій країні кожна людина, її життя та здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. Так записано у Конституції України – Основному Законі нашої країни. А в 1991 році, коли Україна стала суверенною і незалежною державою, Президент нашої країни від імені України підписав Міжнародний договір – Конвенцію про права дитини. Цим самим Україна зобов’язалася створити умови, засоби і заходи, за допомогою яких забезпечити права і свободи дитини. Згідно з Конвенцією у 2001 році Верховна Рада України прийняла Закон «Про охорону дитинства».
Одним з найважливіших прав дитини - є право на життя. Наша держава визнає право кожної дитини на життя з моменту її народження, гарантує їй право на охорону здоров’я, кваліфіковану медичну допомогу, сприяє створенню умов для здорового розвитку, незалежно від того, дівчинка це чи хлопчик.
Гра «Перетворення»
(Хлопчикам пропонується уявити себе дівчатками, а дівчаткам – хлопчиками).
- Заплющіть очі і уявіть, чим ви займаєтесь (улюблені справи), як ви живете, про що думаєте, про що мрієте, чого вам хочеться. (Діти розповідають про свої враження).
Кожна людина мріє жити поряд з рідними, близькими людьми. Кожній дитині надається право жити у сім’ї разом із батьками. Кожна дитина від народження і до повноліття перебуває у повноцінному сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любові, розуміння та піклування незалежно від того, дівчинка це чи хлопчик.
Вірш «Що таке сім’я»
Розкажу вам, друзі, я,
Що таке моя сім’я.
Разом дружно проживаєм
І пісні про це співаєм.
Люба матінка моя –
Як пишаюсь нею я!
В неї руки золотії,
Серцем кожного зігріє.
Тато сильний і завзятий –
Він господар в нашій хаті.
Все майструє, все ладнає,
Бо до всього хист він має.
Н. Чемерис
- Про кого вірш?
- Яких людей ми називаємо найдорожчими?
- Як автор вірша ставиться до членів своєї сім’ї?
- Розкажіть про ваші сім’ї?
- Яке значення мають жінки в сім’ї?
- Яке значення чоловіка в сім’ї?
Гра «Не перерви ланцюжок»
Спробуйте одним словом розповісти про маму (про тата). Представники кожної команди по черзі підбирають слова: лагідна, добра, тощо. Нагороду отримує та команда, яка не перервала ланцюжок.
Отже, роль жінки в сім’ї і чоловіка в сім’ї однаково важливі. Ми одразу між жінкою і чоловіком ставимо знак рівності.
Говорячи про права ми не можемо не говорити про наші обов’язки перед найдорожчими, найріднішими для нас людьми. Ми повинні вчитися поважати тих, хто завжди дбає про нас, допомагає нам, піклується про нас.
Зараз ми це перевіримо у ході гри.
Гра «Помічники»
(Для гри потрібно 6 хлопців з першої команди і 6 дівчат – з другої. Гравці кожної команди отримують певний набір предметів, що символізує допомогу по господарству (прищіпка для білизни, викрутка, серветка для стирання пилу, цвях, віник, відро для сміття). Ігровий майданчик розділяється на два умовні сектори – «жіночий» та «чоловічий». Якщо гравець вважає, що предмет, який він тримає в руках суто жіночий, то він прямує до жіночого сектору, якщо ж він гадає, що цим предметом користуються переважно чоловіки, він повинен опинитися у чоловічому. Після закінчення гри учитель коментує результати. При цьому учні доходять висновку, що розподілу обов’язків на винятково «жіночі» і «чоловічі» у родині не може бути. Спільна праця згуртовує батьків і дітей, є проявом взаємної підтримки і поваги.
Сьогодні на численних прикладах ви побачили, що дівчатка і хлопчики різні, але попри це – вони рівні. Рівні, бо дівчатка ні в чому не поступаються хлопчикам: ні у вмінні логічно мислити, ні у вмінні творчо працювати, співпрацювати і висловлювати свої думки. Вони такі ж спритні і вправні, такі ж кмітливі і вдумливі. Отже, вони заслуговують на повагу, як і всі жінки, які народжують дітей, доглядають за ними, вчать говорити, ходити, перуть, готують їжу, створюють затишок удома. Та ще й працюють так само, як чоловіки. Жінкам дуже нелегко в житті. Та якщо вони відчувають чоловічу підтримку, то можуть впоратися з усіма справами і залишатися ніжними, добрими, гарними і чарівними.
Ви зрозуміли, що надійний друг може бути і дівчинкою, і хлопчиком. Я думаю, що тепер наші дівчатка більше ніколи не будуть вважати хлопчиків нецікавими, а хлопчики ніколи не ображатимуть дівчаток, а навпаки будуть їх захищати. Ви всі переконалися, що існує багато справ, які можна, необхідно, цікаво робити разом. Лише разом дівчаткам, і хлопчикам можна виступати єдиною командою. Лише разом дівчатка, і хлопчики можуть стати сильною командою, девізом якої буде: «Різні, але рівні».