Заняття з географії літньої школи "Політична карта світу"

Про матеріал

Мета:

  • актуалізувати знання учнів про картографію, поняття карти, різноманітність карт;
  • ознайомити з особливостями політичної карти світу, періодами її формування, головними подіями які спричиняли зміни на політичній карті;
  • розвивати уміння аналізувати географічний матеріал за картами атласу, відеорядом та інтернет ресурсами ; порівнювати сучасну карту світу із давнім її аналогом (1983р), робити висновки;
  • вчити співвідносити державу з її прапором та столицею та практично закріпити це уміння через виготовлення моделей-прапорів та інтерактивні ігри;
  • виховувати інтерес до географії як науки

Форма роботи : групова

Методи роботи: Відео-тайм, елементи проблемного навчання, мейкерство

Перегляд файлу

КЗ «Дніпрорудненська гімназія «Софія» ЗОШ IIII ступенів №1»

Василівської районної ради

Запорізької області

 

Секція: історико-природнича

Предмет: географія

 

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\depositphotos_159606942-stock-illustration-political-world-map-vector-illustration.jpg

 Картинки по запросу політична карта світу прапори

 Вчитель: Староконь О.С.

 2018

 

Тема: Політична карта савіту

Мета:

  • актуалізувати знання учнів про картографію, поняття карти, різноманітність карт;
  • ознайомити з особливостями політичної карти світу, періодами її формування, головними подіями які спричиняли зміни на політичній карті;
  • розвивати уміння аналізувати географічний матеріал за картами атласу, відеорядом та інтернет ресурсами ; порівнювати сучасну карту світу із давнім її аналогом (1983р), робити висновки;
  • вчити співвідносити державу з її прапором та столицею та практично закріпити це уміння через виготовлення моделей-прапорів та інтерактивні ігри;
  • виховувати інтерес до географії як науки

Форма роботи : групова

Методи роботи: Відео-тайм, елементи проблемного навчання, мейкерство

I Орієнтація

  1. Мотивація

За допомогою дошки смарт та інтерактивних інструментів (група учнів обирає собі музичний інструмент) створюємо своєрідний музичний супровід до уроку.

  • Без чого не можна уявити науку географію та уроки географії?
  • Вчити географію без підручника важко, а без неї неможливо?
  • Одна вона заміняє більш ніж 20 сторінок друкованого тексту?
  • Про що йде мова? (КАРТА)

II Цілепокладання

Ознайомлення з метою заняття

III Планування навчальної діяльності

  1. Теоретична частина
  2. Візуалізація теорії
  3. Практична частина
  4. Ігри на закріплення
  5. Висновки, підсумки, фото сесія.

IV Організація та виконання плану діяльності

  1. Теоретична частина
  • Що таке КАРТА?

Карта - це побудоване в картографічній проекції зменшене, узагальнене зображення поверхні Землі, поверхні іншого небесного тіла чи позаземного простору, що відображає розташовані на них об'єкти в певній системі умовних позначень.

  • Що таке географічна карта?

Географічна карта,  — зображення у певному масштабі території земної поверхні на площині, виконане за допомогою умовних знаків із застосуванням географічної (картографічної) проекції.

  • Хто ж вони перші картографи?

Ератосфен Кіренський (близько 275-194 до н. е.) обчислив радіус Землі (40 000 км),  увів поняття «паралелі» та «меридіани», довільно наніс їх на укладену ним карту заселених земель. Цією картою користувались 400 років . Саме його вважають «батьком географії».

До наших днів дійшло 27 карт давньогрецького вченого Клавдія Птолемея (близько 90-160 н. е.) які він додав до своєї наукової праці «Географія». Він описав методику укладання карт, перелічив близько 8 тис. назв різних об'єктів на відомій йому місцевості. Птолемей уперше використав сітку меридіанів і паралелей, яка мало чим відрізнялася від сучасної.

  • Чим розрізняються карти?
  • За масштабом карти класифікують на:
  • великомасштабні — з масштабом від 1:5000 до 1:200000 (топографічні);
  • середньомасштабні — масштаб яких від 1:200000 до 1:1000000, (оглядово-топографічні);
  • дрібномасштабні — масштаб більший від 1:1000000.

 

  • За змістом виділяють дві великі групи карт — загальногеографічні і тематичні.
  • загальногеографічні карти зображають всі географічні явища: рельєф, гідрографію, рослинно-ґрунтовий покрив, населені пункти, господарські об'єкти, комунікації, кордони і таке інше.
  • тематичні карти показують розміщення, взаємозв'язки і динаміку природних явищ, населення, економіки, соціальну сферу.

Демонстрація вчителем політичної карти півкуль

  • опишіть карту за охопленням території (світу, півкуль)
  • опишіть карту за змістом (тематична, політична)
  • опишіть карту за масштабом (1:220 км , 1: 22000000 дрібно масштабна)
  • сьогодні працюємо з політичною картою, що таке політична карта, як дати визначення поняттю?

Політична карта — географічна карта, на якій показано кольором поділ світу на держави та залежні території з нанесенням існуючих кордонів. На ній також позначені столиці держав та інші великі міста, найважливіші транспортні магістралі.

  • Чим відрізняється політична карта що демонструвалася (1983р) від політичної карти, що розміщена у ваших атласах (2017р)?
  • Чи завжди політична карта виглядала так як ми її бачимо зараз? Чому?

У формуванні політичної карти світу виділяють чотири періоди:

античний (до V ст.),

середньовічний ^-М ст.),

колоніальний (XV — початок XX ст.)

новітній (ХХ-ХХІ ст.).

 Кожний з періодів мав свої особливості в розвитку політичної карти. Найбільше змін на політичній карті світу відбулося в XX ст. Головними подіями, що спричиняли зміни, були Перша й Друга світові війни, розпад колоніальних імперій, розпад світової соціалістичної системи. Державний суверенітет України було відновлено у 1991 р., після розпаду Радянського Союзу.

 

Діти виконують завдання аналізуючи карту СРСР та виписуючи країни, що входили до складу СРСР, та їх столиці, використовуючи сторінку вікіпедії «Пострадянські держави» та атласи

 

Вірменія-Ереван

Азербайджан-Баку

Білорусія-Мінськ

Естонія-Таллін

Грузія-Тбілісі

Казахстан-Астана

Киргистан-Бішкек

Латвія-Рига

Литва-Вільнюс

Молдова-Кишинів

Росія-Москва

Таджикистан-Душанбе

Туркменістан-Ашхабад

Україна-Київ

Узбекистан-Ташкент

 

Діти виконують завдання аналізуючи карту Югославії  та виписуючи країни, що входили до складу Югославії, та їх столиці, використовуючи сторінку вікіпедії «Югославія» та атласи

 

Сербія-Белград (Косово-Приштина)

Чорногорія-Подгориця

Словенія-Любляна

Македонія-Скоп є

Хорватія –Загреб

Боснія і Герцоговина –Сараєво

  1. Візуалізація теорії

Перегляд відео сюжету «Політична карта світу за 5000 років» https://www.youtube.com/watch?v=j63U6yLilfA&t=7s

  • Чи можна назвати політичну карту стабільною та статичною? Чому?

Головною особливістю політичної карти є її змінюваність. На сучасній політичній карті 240 держав і територій, 193 суверенних країни, понад 40залежних територій.

 

  • Чи на всіх материках є держави? Чому?

Антарктида 1 жовтня 1959р проголошена нейтральним континентом, без кордонів, де забороняється будь-яка господарська і військова діяльність.

 

Інтерактивна відео-гра «Достопримечательности мира. Где  находится» https://www.youtube.com/watch?v=hY9kOyuVN2A . Учні записують державу(місто)потім за картою знаходять столицю.

Нидерланди-Амстердам

Австралия-Канберра

Данія-Копенгаген

Німеччина-Берлін

Мексика-Мехіко

Румунія-Бухарест

Йорданія - Амман

Турція-Анкара

Ірландія-Дублін

Кожна країна на карті світу має свою атрибутику, символіку – герб ,прапор.

Пра́пор — графічне зображення незалежної країни та її вільних громадян; полотнище правильної геометричної (найчастіше, прямокутної) форми, підвішене на жердині, або щоглі, що зображує певну комбінацію кольорів і символів та зазвичай використовується для ідентифікації (держав, регіонів, міст, організацій, військових з'єднань) . Вивченням прапорів займається наука вексилологія.

Ми сьогодні з вами побудемо вексилологами.

Перегляд та аналіз відео сюжету «Почему флаги так похожи» https://www.youtube.com/watch?v=8b3FJTd_N3Y&t=1s

  • Нордичний (скандинавський хрест від хрестових походів);
  • Триколор (Велика Французька революція)
  • Прапори,що мають у своєму складі прапори інших держав(Австралія, США);
  • Прапори Латинської Америки
  • В Африці переважають червоні, чорні, зелені кольори (від Ефіопії як символу боротьби з колоніалізмом)
  • Словянські кольори(білий , синій, червоний)
  • Арабські кольори(чорний, червоний , білий, зелений)
  • Півмісяць-ісламські держави(бувшої Османської імперії)

 

 

  1. Практична частина

На сьогодні в Европі- 65 держав, Азії- 54, Африці- 62 і 8 залежних территорфї, Пн.Америка – 23 і 20 залежних територій, Пд.Америка- 12 і 3 залежні території.

Оберіть собі частину світу, країну яка вам  до вподоби, або ви там були чи мрієте відвідати. Виготовте із кольорового паперу її прапор та закріпіть на карті світу.

  1. Ігри на закріплення

Відео-гра «Угадай страну по достопримечательности. Випуск 2» https://www.youtube.com/watch?v=Uu_h9MM4hfk&t=105s

 

Відео-гра «Угадай страну по фактам» https://www.youtube.com/watch?v=ErvDUc-SMKo&t=12s

 

Конкурс «Своя гра» на тему «Політична карта світу»

 

  1. Висновки, підсумки, фото сесія.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Новая папка (2)\DSC_0771.JPGC:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Новая папка (2)\DSC_0774.JPGC:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Новая папка (2)\DSC_0773.JPG

docx
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
2393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку