КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
«ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ МЕТАЛУРГІЙНОГО РАЙОНУ»
КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Заняття з хореографії
«Партерна гімнастика. Вправи з резинкою»
(вищій рівень, другий рік навчання)
Керівний гуртка:
Валерія Голівер
Народний хореографічний колектив
Театр сучасної хореографії «АЛЕГРО»
Кривий Ріг - 2024 рік
Тема: Партерна гімнастика. Вправи з резинкою.
Мета: Розвиток гнучкості, сили та координації. Поглиблення знань та практичних навичок у виконанні партерної гімнастики. Опанування базових вправ з використанням резинки.
Завдання заняття:
Навчальні:
- ознайомити дітей з базовими вправами партерної гімнастики;
- вивчити техніку використання резинки для розвитку гнучкості та сили;
- навчити дітей самостійно виконувати вправи з резинкою для підтримання фізичної форми в домашніх умовах.
Розвивальні:
- розвинути гнучкість, витривалість та силу основних груп м’язів: м’язів спини, преса, ніг та плечей;
- покращити координацію рухів та баланс тіла через вправи з опором;
- підвищити рівень концентрації та самоконтролю під час виконання рухів.
Виховні:
- виховувати у дітей дисципліну та самостійність у процесі роботи над технікою вдома;
- сприяти формуванню відповідального ставлення до власного фізичного розвитку;
- заохочувати бажання вдосконалювати свої вміння та підтримувати активний спосіб життя.
Очікувальні результати:
Знання та розуміння: діти ознайомляться з основними вправами партерної гімнастики та принципами їх виконання. Засвоять техніку правильного використання резинки як засобу для зміцнення та розтягнення м'язів.
Практичні навички:
Оволодіють базовими вправами з резинкою, зможуть самостійно виконувати їх вдома з дотриманням правильної техніки. Вправи сприятимуть розвитку гнучкості, сили та витривалості, що позитивно вплине на танцювальні рухи та загальний фізичний стан дітей.
Фізичний розвиток:
Покращення гнучкості м'язів спини, преса, стегон і плечового пояса. Підвищення рівня координації та балансу тіла. Зміцнення основних груп м'язів, задіяних у танцях.
Самостійна робота:
Діти зможуть самостійно повторювати комплекс вправ з резинкою вдома. Вони навчаться контролювати своє тіло під час виконання вправ і розуміти власні можливості в розтягненні та зміцненні м'язів.
Мотивація та дисципліна:
Діти навчаться бути відповідальними за власний фізичний розвиток та дотримуватися графіка самостійних тренувань вдома.
Виховується самодисципліна та мотивація до покращення власної фізичної підготовки.
Методи та прийоми:
Словесні методи:
Пояснення: Керівник гуртка детально пояснює техніку виконання вправ, правильне використання резинки, а також наголошує на важливості кожної вправи для розвитку танцювальних навичок.
Інструктаж: Покрокова інструкція щодо виконання кожної вправи, акцент на ключових моментах (дихання, положення тіла, робота м'язів).
Мотиваційне звернення: Підтримка дітей, акцент на важливості самостійної роботи вдома, надання рекомендацій щодо регулярності тренувань.
Наглядні методи:
Відеодемонстрація: Використання попередньо підготовлених відео або відео в реальному часі для демонстрації правильного виконання вправ з резинкою.
Показ: Керівник гуртка демонструє вправи через відеозв'язок, роблячи акцент на ключових моментах техніки (кут нахилу, амплітуда руху, положення рук та ніг).
Практичні методи:
Повторення вправ: Діти повторюють кожну вправу після показу керівника. Проводиться кілька підходів для закріплення навичок.
Метод індивідуальних корекцій: Керівник гуртка вносить корективи в техніку виконання вправ дітей через онлайн-спостереження, коментуючи їхні дії та надаючи поради для покращення.
Зворотний зв'язок: Після виконання вправ діти розповідають про свої відчуття, запитують про труднощі. Керівник надає рекомендації для вдосконалення.
Ігрові та інтерактивні прийоми:
Елементи гри: Впровадження ігрових завдань для стимулювання інтересу (наприклад, "хто зможе довше утримати позу з резинкою").
Групова робота: Використання чату або групового відеозв'язку для підтримки спільного ритму виконання вправ, обміну досвідом.
Самоконтроль та самооцінка:
Відеозаписи: Діти можуть записувати виконання вправ на відео для аналізу власної техніки та покращення виконання вправ за рекомендаціями керівника.
Оцінювання прогресу: керівник гуртка просить дітей оцінювати власні відчуття та прогрес у виконанні вправ, що допомагає відслідковувати їхнє вдосконалення.
План заняття :
1. Вступна частина:
1.1. Організаційний етап;
1.2. Встановлення зв'язку з вихованцями;
1.3. Привітання;
1.4. Перевірка присутніх за журналом;
1.5. Перевірка обладнання для заняття;
1.6. Ознайомлення з темою.
2. Основна частина:
2.1. Розминка;
2.2. Партерні вправи без резинки;
2.3. Основні вправи з резинкою;
2.4. Вправи для розтяжки з резинкою.
2.5. Підкачка м’язів.
3. Заключна частина:
3.1. Вправи на розслаблення та відновлення дихання;
3.2. Підсумок заняття;
3.3. Домашнє завдання.
Хід заняття:
1. Вступна частина:
1.1. Організаційний етап;
1.2. Встановлення зв'язку з вихованцями;
1.3. Привітання вихованців, перевірка готовності до заняття (зв’язок, камера, обладнання);
1.4. Перевірка присутніх за журналом;
1.5. Перевірка обладнання для заняття;
1.6. Ознайомлення з темою: Коротке пояснення теми заняття – вправи з резинкою та їхня користь для гнучкості й сили. Акцент на перевагах вправ з резинкою для зміцнення м'язів і розвитку гнучкості.
2. Основна частина:
2.1. Розминка: Легкі вправи для підготовки тіла до основної роботи:
- Обертання головою, плечима, тазом.
- Махи руками та ногами.
- Нахили тулуба вперед та в сторони.
2.2. Партерні вправи без резинки:
Вправа 1: Складка на підлозі.
Вихідне положення сидячи на підлозі з витягнутими ногами, діти виконують нахили вперед, намагаючись торкнутися носків.
(Кількість повторів: 8-10 разів).
Вправа 2: «Кішка».
Виконується в позиції на колінах, чергування прогину та округлення спини.
(Кількість повторів: 10-12 разів).
Вправа 3: Підйом тазу.
Лежачи на спині, з опорою на стопи, підйом тазу вгору для зміцнення сідниць та нижньої частини спини.
(Кількість повторів: 12-15 разів).
2.3. Основні вправи з резинкою;
Вправа 1: Розтягування резинки перед собою.
Вихідне положення сидячи на підлозі з прямими ногами, резинка тримається двома руками на рівні грудей. Діти розтягують резинку в сторони.
(Кількість повторів: 10-12 разів).
Ціль: Зміцнення м'язів плечей та грудей.
Вправа 2: Підйом ноги з резинкою.
Вихідне положення лежачи на спині, резинка закріплюється на стопах. Діти піднімають одну ногу з опором резинки, інша нога залишається на підлозі.
(Кількість повторів: по 8-10 разів для кожної ноги).
Ціль: Зміцнення стегон та преса.
Вправа 3: Розведення рук з резинкою.
Вихідне положення сидячи на колінах, резинка тримається руками на рівні плечей. Діти розводять руки в сторони, розтягуючи резинку.
(Кількість повторів: 10-12 разів).
Ціль: Розвиток сили м'язів рук та плечей.
2.4. Вправи для розтяжки з резинкою:
Вправа 1: Поперечний шпагат з резинкою.
Вихідне положення сидячи на підлозі відкриваємо ноги у поперечний шпагат, стопи в положенні flex, п'яти відірвані від підлоги, коліна дивляться вгору, руки знаходяться попереду або позаду.
Для ускладнення вправи, лягаємо животом і грудьми на підлогу.
Ціль: Розтяжка поперечного шпагату, зміцнення стегон.
Вправа 2: Кільце з резинкою.
Вихідне положення лежачи на підлозі, ноги зігнуті в колінах, стопи в положенні point, руки зігнуті в ліктях держав кінчики резинки.
На раз одночасно витягуємо ноги в колінах і прогинаємось у спині, на три, чотири фіксуємось кільце.
(Кількість повторів: 8-10 разів).
Ціль: Розвиток гнучкості та сили спини.
Вправа 3: Стояча затяжка з резинкою.
Вихідне положення згинаємо робочу ногу в коліні, руками тримаємося за палку. З вихідного положення виходимо в арабеск, максимально тримаємо спину. Щоб збільшити розтяжку опускаємо корпус трохи нижче, руками витягуємо резинку, таким чином виходить повноцінний шпагат.
Ціль: Гнучкість спини та стегон, розвиток координації та рівноваги, укріплення м’язів пресу.
2.5. Підкачка м’язів.
Вправа 1: Махи в поперечний шпагат.
Вихідне положення лежачи на спині, ноги витягнуті на 90 градусів, руки відкриті по сторонам.
На раз різким рухом розкриваємо ноги в поперечний шпагат, на два м'язами повільно збираємо ноги у вихідне положення на 90 градусів.
(Кількість повторів: 10-15 разів).
Ціль: Зміцнення м'язів ніг, гнучкість тазостегнових суглобів.
3. Заключна частина:
3.1. Вправи на розслаблення та відновлення дихання:
- Легкі розтягувальні вправи для розслаблення м'язів та відновлення дихання;
- Нахили тулуба вперед та в сторони в сидячому положенні;
- Оберти тулуба та рук.
3.2. Підсумок заняття:
Обговорення виконаних вправ, відповіді на запитання дітей.
Рефлексія: Вихованці діляться своїми відчуттями після вправ, керівник гуртка надає рекомендації щодо самостійного опрацювання матеріалу.
3.3. Домашнє завдання: Повторити комплекс вправ з резинкою вдома та записати коротке відео виконання для самоконтролю та подальшого аналізу.
4. Додаткові поради:
- Керівник гуртка постійно контролює техніку виконання вправ через відеозв’язок і дає індивідуальні поради для покращення результатів.
- Створювати підтримуючу атмосферу під час дистанційного навчання, що стимулюватиме вихованців до самостійних тренувань.
Висновок:
Заняття на тему «Партерна гімнастика. Вправи з резинкою» сприяє всебічному розвитку фізичних якостей дітей, необхідних для хореографії. Поєднання партерної гімнастики з використанням резинки допомагає зміцнити основні групи м’язів, збільшити гнучкість, покращити координацію та баланс, що є важливими аспектами для розвитку танцювальних навичок.
Керівник гуртка надає вихованцям індивідуальні рекомендації та забезпечив підтримку під час дистанційного заняття, що сприяло ефективному опануванню матеріалу та стимулювало мотивацію для самостійної роботи.
Регулярне виконання цього комплексу вправ допоможе дітям розвинути своє тіло, що позитивно позначиться на якості танцювальних рухів та загальному фізичному стані. Заняття не лише покращило техніку виконання вправ, але й виховувало у дітей дисципліну та відповідальність за власний фізичний розвиток.