Заняття з іноземної мови "Телебачення як вид мистецтва"

Про матеріал
У даній розробці підготовано матеріал, який можна використати за відсутності основного підручника
Перегляд файлу

ЗАКЛАД ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ

«ПЕРШИЙ КИЇВСЬКИЙ ФАХОВИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ»

Циклова комісія            іноземних  мов________________________

(назва циклової комісії)

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

з дисципліни

 

   Іноземна мова

 (назва навчальної дисципліни)

 

на тему

«Телебачення як вид мистецтва»

 

для студентів ІІ курсу

 

Спеціальностей 224.«Технології медичної діагностики та лікування», 223.«Медсестринство»

 

 

 

 

 

 

 

 

Викладач: А.В.Лисиця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ 2022

Заклад фахової передвищої освіти

 «Перший київський фаховий медичний коледж»

 

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА КАРТКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

 

Предмет: Іноземна мова

Тема заняття: «Телебачення як один з видів мистецтва»

Курс:

Мета заняття

Знати: лексику, що відповідає сфері спілкування.

Вміти: користуватись лексико-граматичним матеріалом з теми;відповідати на запитання стосовно змісту текстів; вибирати необхідну інформацію з прослуханого; висловлювати власні думки, почуття, враження, аналізувати події та факти.

Виховна: виховувати самостійність, зацікавленість у вивченні іноземної мови, чіткість висловлення думки, ввічливе ставлення один до одного.

Міжпредметна інтеграція

Предмети, що забезпечують дане заняття

Предмети, що забезпечують дане заняття

Англійська мова шкільний курс

Історія

Українська мова

Світова культура

Культура спілкування

Журналістика

 

Забезпечення заняття (методичне та матеріальне)

Робоча навчальна програма, роздатковий матеріал, навчально-методична картка заняття, інструкції до практичного заняття, словники, підручники, аудіо та відеоматеріал.

Література (основна та додаткова)

  1. Л.Г. Верба, Г.В.Верба. Граматика сучасної англійської мови. – К.: Тов «ВП Логос – М», 2012.
  2. С.В. М`ясоєдова. Англійська мова: 266 англійських тем. – Х.:МОСТ – Торнадо, 2000.
  3. Т. М. Гужва. Англійська мова: розмовні теми. - К.: Тандем 2000.
  4. International Express Student’s book Oxford University Press 2008
  5. https://www.youtube.com/watch?v=avXkRLoSta8
  6. https://en.islcollective.com


Організаційна структура та зміст заняття

 

Основні етапи заняття, їх

Зміст та функції

Методи контролю та навчання

Час

(хв.)

Матеріальне та методичне забезпечення

  1. Підготовчий етап заняття

 

1

Організація заняття

Перевірка присутності студентів та готовності до заняття

1-2

Журнал групи

2

Постановка навчальної теми та мотивації

Повідомлення теми заняття

2

Науково-методичне обґрунтування теми (додаток №1)

3

Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

 

8

Question List (додаток №2)

  1. Основний етап

 

1

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

Введення нових ЛО

 

 

Читання

 

 

 

 

 

 

Перегляд відеоматеріалів та їх обговорення

 

 

 

Письмо

 

 

 

Розвиток діалогічного мовлення

  1. Запис нової лексики в словник

 

  1. Читання текстів
  2. Виконання завдань на розуміння змісту текстів

 

 

 

 

  1. Фронтальне опитування

 

 

 

 

  1. Виконання лексичних та граматичних вправ
  2. Індивідуальне та фронтальне опитування
  3. Складання та розігрування діалогів

 

60

Список нової лексики, (додаток №3)

Тексти “My favourite TV programme”, “Can reality TV equal real learning?”(додатки №4, 5)

Запитання до текстів

Відеоматеріал “The TV programme making process”

Запитання по змісту відеоматеріалу

Вправи на картках (додатки №6, 7)

 

 

Самостійна робота студентів

 

  1. Заключний етап

 

1

Закріплення нового матеріалу

Усне індивідуальне опитування, фронтальне опитування

5

Питання (додаток №8), кросворд (додаток №9)

2

3

Підведення підсумків

Домашнє завдання

Оцінювання

Вивчити нові слова на диктант, створити власне ток-шоу

2

2

 

 

 

 


Додаток № 1

Науково-методичне обгрунтування теми

Основною метою заняття є удосконалення вмінь та навичок переглядового, ознайомлюючого і навчального матеріалу. Особливого значення слід надавати оволодінню прийомами продуктивного осмислювання текстів та їх аналізу, збагаченню лексики, вивченню продуктивного і рецептивного граматичного матеріалу, закріпленню навичок адекватного сприйняття текстів різної тематики, що роблять можливим практичне використання набутих теоретичних знань.


Додаток № 2

Question List

(1)

What are the good things and bad things about television?

(2)

What would life be like without television?

(3)

How much television do you watch every day?

(4)

Are you happy with the programmes on TV?

(5)

Does television kill conversation in your family?

(6)

Does violence on television make young people more violent?

(7)

How will television change over the next few decades?

(8)

Someone said: "If it weren't for the fact that the TV set and the refrigerator are so far apart, some of us wouldn't get any exercise at all." Do you think this is true

(9)

Someone once said: "I wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence." Do you think so too?

(10)

What images spring to mind when you hear the word ‘television’?

(11)

What are your earliest memories of television?

(12)

Is television important?

(13)

How would society be different if TV had never been invented?

(14)

What could you do for three hours without watching television?

(15)

What is there too much of on television?

(16)

How long can you sit watching TV?

(17)

What do you think of television shows from other countries?

(18)

Would you like a television in every room of your house?

(19)

Frank Lloyd Wright said: "Television is chewing gum for the eyes." What did he mean. Do you think so too?

(20)

Donna Gephart said: "Today, watching television often means fighting, violence and foul language - and that's just deciding who gets to hold the remote control." Do you think so too?

 


https://en.islcollective.com/preview/201308/b2/tv-programmes-vocabulary-exercises-fun-activities-games-icebreakers-oneonone-activiti_57417_1.jpg

https://en.islcollective.com/preview/201308/b2/tv-programmes-vocabulary-exercises-fun-activities-games-icebreakers-oneonone-activiti_57417_2.jpg

Додаток № 3

https://en.islcollective.com/preview/201308/b2/tv-programmes-picture-dictionary-picture-dictionaries_57415_1.jpg


https://en.islcollective.com/preview/201402/b2/types-of-current-popular-tv-programmes-fun-activities-games-games-warmers-coolers_65952_1.jpg


Додаток № 4

https://en.islcollective.com/preview/201302/b2/kids-and-teens-tv-viewing-time-and-reality-tv-reading-comprehension-exercises_45550_1.jpg

https://en.islcollective.com/preview/201302/f/kids-and-teens-tv-viewing-time-and-reality-tv-reading-comprehension-exercises_45550_2.jpg

 

Додаток № 5

My Favourite TV Programme

Nowadays the TV is an indispensable thing for us. People often watch TV in their free time. One can choose the programme one likes best : sport, music, news, wild world and so on. TV programme gives us many useful and interesting informations. For example: news, the programme which tell us about current events in our country and abroad, wild world, which give us many interesting facts about animals, images of unsual animals, also some adventure programme that show us the facts about different countries and cities. You may see films on TV as well. They might be feature, adventure, scientific, cartoon etc.

Ukrainian television offers a variety of channels too. Personally, I think one of the best national TV channel in Ukraine is "1+1". It broadcasts a lot of movies and programmes for adults and teenagers, for different tastes and interests. There are some informational and cognitive programmes on “1+1”, such as “TSN” or “Snidanok z 1+1” or “The World Backwards”. “TSN - Week” is about news of the whole week and is broadcast on Sunday evenings. One can also watch entertaining shows on this channel, such as “ Golos Krayiny”, “Rozsmishy Komika” or “Vechirniy Kvartal” and cartoons for children.

But my favourite TV channel is “MTV” music channel. “MTV” is probably the most popular in the world. This channel is always broadcast music. But there are also different programmes on this channel. For example: “12 fierce spectators”, “Full contact”, “Star dancefloor”, and many other programmes. But my favourite programme is “Star dancefloor”, this programme is broadcast the show, where 4 hip-hop dancers compete with each other in order to win. They dance hip hop, and the best dancer will win. The winner gets some presents from the show organizers. It’s really an interesting show, I think it’s very suitable for teenagers.


Додаток № 6

https://en.islcollective.com/preview/201601/b2/types-of-tv-programmes_85218_1.jpg


https://i.pinimg.com/originals/23/b1/84/23b184ab1c60f9dd44f16807ee690b17.jpg


Додаток № 7

https://i.pinimg.com/originals/ff/e4/a4/ffe4a4ae703e532a6b97337a1a039e0d.png


Додаток № 8

  • What is one of your favorite TV shows?
    • Why do you like it?
    • When is it on?
    • Does you father like it, too?
  • Are you going to watch TV tonight?
    • If so, what will you watch?
  • What did you watch on TV yesterday?
  • What is one of your favorite TV shows?
    • Why do you like it?
    • When is it on?
    • Does you father like it, too?
  • Do you like ___? (Insert the name of a TV show.)
  • Do you prefer listening to the radio or watching TV?
  • Do you think it is good for children to watch TV?
  • Do you think TV is educational?
  • Do you think there is too much violence on TV?
  • Do you think that TV is a good thing?
  • If you could design a new television show to boost ratings, what kind of show would it be?
  • How often do you watch TV.
  • What are the advantages of watching TV?
  • What are the disadvantages of watching TV?
  • What do you usually watch on TV?
  • What kind of TV programs do you usually watch?
  • What kind of TV shows do you not like? Why?
  • What is your favorite program on cable TV.
  • What channel is your favorite channel? Why?
  • What TV commercials do you like?
    • Why do you like it?
    • Which ones do you hate?
  • What's your favorite commercial?
  • What is the purpose of advertising a product?
  • Do you think there are subliminal messages?
  • When you drive or walk, do you get distracted by advertisements on buses or billboards?
  • When you go food shopping, do you buy foods you've seen in TV commercials?
  • Do you like the _____ advertisements? If not, why? (You can substitute any company's name.)
  • Do you think it's right to see naked women in TV commercials selling beauty products?
  • What types of TV program are there?
    • Which type do you like best?
  • When do you usually watch TV?
  • Do you think that TV makes people lazy?
  • Do you think too much time is spent watching TV?
  • Does TV make a person passive? Does TV take away a person's ability to think for himself or herself?
  • Do you think that TV prevents people from communicating?
  • What do you think of TV shows that are designed to "discover new talent?"
  • If you couldn't watch TV at home but had to stay there, what would you do?
  • Could you live without TV for a week?
  • What do you think about reality shows?

Додаток № 9

Complete the crossword by reading the definitions of TV programmes given in the clues:

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CLUES:

1. Children’s programme.  Film made by photographing a series of drawings to give the illusion of movement when projected in rapid sequence.

2. It reports current events.

3. A program in which contestants compete for awards.

4. A program where a group of people come together to discuss various topics put forth by a host.

5. A drama, typically performed as a serial on daytime television or radio, characterized by stock characters and situations, sentimentality, and melodrama.  It refers to an ongoing, episodic work of dramatic fiction presented in serial format on radio or as television programming.

6. It shows some aspect of reality, primarily for the purposes of instruction or maintaining a historical record

7. A television advertisement. It usually tries to sell a product.

 

 

docx
Додано
31 січня 2023
Переглядів
258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку