Заняття з корекція дрібної моторики руки дитини 1 класу Нової української школи за допомогою арт-терапевтичних технік
Тема: Оригамі «Квітка тюльпану»
Мета: удосконалювати навички роботи з папером, навчити конструювати об'ємні квіти з паперових квадратиків за схемами, вчити дитину відчувати красу природи, закріпити вміння дитини складати папір квадратної форми у різних напрямках, розвивати дрібну моторику руки, просторову уяву та творчі здібності, виховувати цікавість до конструювання, виконувати роботу за словесною покроковою інструкцією.
Обладнання: картинки із зображенням тюльпанів, ножиці, кольоровий папір, зразок поробки, клей. трубочка для стеблинки.
Хід заняття:
1. Вправа-привітання (2 хв.)
Другу руки простягни, (Простянути руки дитині)
Посмішку усім пошли. (Посміхнутися)
Добрий ранок! Добрий день! (Вітання рукою)
Нашу зустріч розпочнемо! (Розвести руки в сторони).
2. Загадка «Квіти» (2 хв.)
Яскраві пелюстки
І запах пречудовий.
Нам хочеться усім
Побачити їх знову.
3. Бесіда про квіти (5 хв.) (Додаток до заняття 3, вправа 3)
Квіти-це окраса нашого життя. Це найпрекрасніше творіння землі. Це наші супутники-ніжні, чарівні, хвилюючі. Вони нас бачуть, чують, лікують, оберігають. Є дуже багато різних сортів і видів квітів. А ми сьогодні поговоримо і зробимо технікою ори гамі одну квітку. Яку? Відгадай загадку.
Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)
Якщо дитина не знає відгадки, показати картинки (Додаток до заняття). Якщо відгадує запропонувати розглянути картинки.
4. Пальчикова гімнастика (3 хв.)
Посадили в землю зернятко, («покладіть» в долоню дитини «зернятко»)
На небі виглянуло сонечко.
Світи, сонечко, світи! (стискаємо кисті і по черзі разжимаем)
Рости, зернятко, рости! (долоні з'єднати разом і піднімати руки вгору)
З'являються на стеблинці листочки, (з'єднати долоні, пальці один за одним з'єднати з великим пальцем і одночасно на двох руках)
Розпускаються на стеблинці квіточки, (стискаємо кисті і по-черзі разжимаем)
5. Практична частина. Вправа «Тюльпан» (22 хв.) (Додаток до заняття 3, вправа 5 з покроковою інструкцією)
Дати дитині матеріал і за покроковою інструкцією виконується завдання. Перед початком роздивитися картинку тюльпана та поробку (див. додаток).
В кінці виконання завдання подякувати дитині, помилуватися роботою.
Наші червоні квіточки (притискаємо лікті один до одного, стуляємо кисті у вигляді човника)
Розпускають пелюстки. (потім розкриваються у вигляді чаші, перед особою)
Вітерець трошки дихає, (потім кисті рухаються проти годинникової стрілки і потім за годинниковою стрілкою)
Пелюстки колише. (кисті рук нахиляються вліво і вправо)
Наші червоні квіточки (притискаємо лікті один до одного, стуляємо кисті у вигляді човника)
Закривають пелюстки, (показати пальчиками, як пелюстки закриваються)
Вони тихо засинають,
І головкою кивають.
7. Завершення заняття. Ритуал прощання (3 хв.)
Запропонувати дитині пригадати все, що робили на занятті.
В знак подяки та підтримки хорошого настрою взяти дитину за руки, подивитися в очі і проговорити разом з дитиною слова: «Ми молодці! Спасибі нам!» Аплодисменти.
ДОДАТКИ ДО ЗАНЯТТЯ
Вправа 3
Вправа 5
Процес створення весняної квітки включає кілька етапів:
3.Розміщені з двох боків пірамідки поздовжні згини з’єднуємо до центру так, щоб вийшов трикутник з «кишеньками» всередині.
4. Куточки обох зовнішніх сторін відгинаємо, заводячи їх до вершини піраміди. В результаті отримуємо заготовку у вигляді ромба, що має посередині складку. Якщо придивитися, то ми бачимо чотири складених трикутника.
5.У ромбовидної заготовки відгинаємо правий кут на ліву сторону, перевертаємо її і повторюємо маніпуляції.
6.Тепер заводимо лівий кут, проводячи його внахлест трохи далі центральної лінії згину. Відгинаємо правий кут і заправляємо його в лівий. Ту ж процедуру виконуємо з іншого боку ромба.
7.Бутон практично готовий. Залишається, тільки підтримуючи, за згорнуті один в одного вершини, перевернути фігуру.
8.У підставі квітки робимо отвір, крізь який надуваємо бутон. У об’ємного бутона розкриваємо пелюстки, відгинаючи їх вниз. В отвір підстави квітки протягуємо трубочку.