Заняття з корекція дрібної моторики руки дитини 1 класу Нової української школи за допомогою арт-терапевтичних технік
Тема: «Морське царство»
Мета: розвивати дрібну моторику руки, ознайомлювати дитину із мешканцями підводного світу, їх назвами та умовами існування, сприяти розвиткові уваги, мислення, вміння слухати інструкцію та діяти згідно з нею, підтримувати впевненість у власних силах під час роботи, закріпити назви кольорів, Виховувати інтерес та турботливе ставлення до морських жителів, виховувати допитливість, бажання бути активними та вірно виконувати завдання.
Обладнання: чарівне озеро (ємкість з водою), скринька, затонований ватман у блакитний колір (морське дно); ілюстрації з зображенням річкових та морських мешканців, гуашеві фарби, пензлики, шаблон з рибками, запис мелодії морських хвиль, морська .ракушка, вологі серветки.
Хід заняття:
1. Вправа-привітання (2 хв.)
Другу руки простягни, (Простянути руки дитині)
Посмішку усім пошли. (Посміхнутися)
Добрий ранок! Добрий день! (Вітання рукою)
Нашу зустріч розпочнемо! (Розвести руки в сторони).
2. Психогімнастика «Вирушаємо до моря». (3 хв.)(Додаток до заняття 4, вправа 2)
Море безкрає … чарівна блакить
Хвиля зітхає і тихо шумить…
Котяться хвилі, змивають пісок.
Дивно навколо: все наче з казок…
Вітер над морем політ зупиня,
радісно крильми своїми маха.
Чує, як з моря несеться прохання
слізне шептання, тихе благання.
(Під шум морських хвиль випливає чарівна скринька).
3. Вправа «Чарівна скринька» (15 хв.) (Додаток до заняття 4, вправа 3)
Подивися, яку чарівну скриньку викинули морські хвилі? Давай разом поглянемо що ж там у ній. Що там? (Рибки) Вони хочуть нам щось розповісти. Рибки мені розповіли, що їх зачаклувала зла морська фея. І у цій скрині вони в полоні. Давайте визволимо рибок і випустимо їх у наше чарівне озеро. Для цього нам потрібно виконати деякі завдання.
1. завдання. Щоб розчаклувати першу рибку, потрібно відгадати загадки.
Пливе туди, пливе сюди
Її не завжди видно
Вона прозора, як вода,
Не знайома вам вона.
(Медуза).
Не ходжу і не літаю
А ти спробуй дожени
Я буваю золота
Тільки в казку зазерни!
(Золота рибка)
Молодець! Ми можемо випустити одну рибку в озерце.
2 завдання. Зла чаклунка помістила річкових і морських мешканців у тісний акваріум . Щоб визволити другу рибку, чаклунка забажала щоб ми намалювали підводний світ, але в ньому рибки також зачакловані. Чаклунка вкрала в них кольори, давай подаруємо рибкам яскраве забарвлення (Розфарбувати рибок)
Від зеленого причалу
Відштовхнувся теплохід.
Задній хід – передній хід
Ось завівсь мотор як слід.
Раптом хвиля підхопила
Вліво – вправо нахилила.
І поплив вперед по морю
Наш маленький теплохід.
5. Вправа «Таємниця морської ракушки» (3 хв.) (Додаток до заняття 4, вправа 5)
У цієї ракушки є якась таємниця. Може вона відкриє її мені (прикласти до вуха). Послухай, про що розповіла ракушка. Далеко-далеко від нас є морське царство. В ньому живуть не тільки дивовижні рибки, а й медузи, восьминоги, раки, морські зірочки, є навіть морський коник. Морське дно прикрашають різнокольорові водості, білі корали. Заплющ очі і уяви це царство (лунає мелодія шуму морської хвилі). А ось подивися на ілюстрації цього царства.
6. Практична робота «Морське царство» (14 хв.)
Дати дитині затонований ватман у блакитний колір (морське дно) і запропонувати намалювати морське царство так, як вона його бачить. Можна малювати і долонями, і пальчиками, і кісточкою. Малювати можна під запис мелодії морських хвиль.
Роздивитися та помилуватися картиною, подякувати дитині за роботу.
7. Завершення заняття. Ритуал прощання (1 хв.)
В знак подяки та підтримки хорошого настрою взяти дитину за руки, подивитися в очі і проговорити разом з дитиною слова: «Ми молодці! Спасибі нам!»
ДОДАТКИ ДО ЗАНЯТТЯ
Вправа 2
Вправа 3
Вправа 5