Тема. Лічба в межах 10. Склад числа 10. Розв’язування прикладів та задач.
Мета: вчити дітей рахувати в межах від 1 до 10; ознайомити зі складом числа 10; формувати вміння називати суміжні числа; удосконалювати вміння розв’язувати приклади; розвивати вміння лічити у зворотному напрямку від 10 до 1; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, математичні здібності; виробляти навички письма вивчених цифр; виховувати охайність, самостійність, інтерес до вивчення математики.
Обладнання: картки із цифрами, тематичні малюнки, палички для лічби, роздатковий матеріал, таблиця «Склад числа 10», зошит «Математика» (В. Федієнко)
Хід заняття
- Назвіть суміжні числа для чисел 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
2.2. Бесіда
- Яке число ми вивчали на минулому занятті? (10)
- З яких двох цифр складається число 10 ? (1 і 0)
- Як утворилося число 10 ? (до 9 додати 1 буде 10)
2.3. Розв’язування прикладів. Гра «Мовчанка»
- Розв’яжіть приклади за допомогою паличок для лічби і покажіть правильну відповідь.
3+1= 6+4=
5+2= 1+5=
Фізкультхвилинка
Йшли ведмедики малі
Нахилились до землі.
Потім стали, руки в боки,
І зробили три підскоки.
Потім розминали плечі.
Руки вгору, опустили,
І за парти тихо сіли.
9 кошенят пісок копають
Та на сонці загорають.
Ще одне сидить в траві.
Скільки всіх? Скажіть мені. (9+1=10).
Сім горобців на гілку сіли,
До них три ще прилетіли.
Скільки горобців всього
На нашім дереві було? (7+3=10).
- Що ми сьогодні повторювали ? (утворення числа 10, натуральний ряд, суміжні числа розв’язування прикладів).
- Про що ви дізналися на занятті ? (про склад числа 10)
- Що ви будете знати? (склад числа 10)
- Що вам сподобалося на уроці ?