Заняття з молодшими школярами "Про доброту..."

Про матеріал

Створена на занятті атмосфера уваги, "небайдужого середовища", сприяє розвитку співчуття і співпраці між дітьми; дає можливість активізувати питання етики розвивати критичне мислення та емпатію молодших школярів

Перегляд файлу

… ПРО ДОБРОТУ

(Учні 1-4 класів)

 

                                                                                     Девіз роботи: Добро, як сонце, гріє

 

Структура уроку, час

Короткий зміст

Примітки

1.Оргмомент,

 до 2 хв.

Ритуал вітання, нагадування правил роботи в групі

 

2. Розминка

    5 хв.

Вправа »Велика, добра тварина»

Мета роботи: згрупування учасників, створення сприятливої емоційної атмосфери заняття

Хід вправи: учні беруться за руки.

-Уявіть, що усі ми разом це велика тварина, яка  рівномірно дихає, спробуємо показати, як вона дихає (на вдихові  - крок уперед, на видихові – крок назад)... Її серце  б’ється синхронно: тук-тук ( крок уперед – крок назад ).

Учні разом з дорослим імітують   дихання  тварини і  стукіт її серця.

 

3.Основний

   зміст

 

 

до 30 хв.

 

3.1. Вправа «Свічка»

Мета: актуалізувати тематику, викликати пізнавальний інтерес до активної роботи в групі

 

Монолог дорослого - привітання зі свічкою

 

     - Як можна ще привітати нашу «гостю»?

  • Приємно вам дивитися на полумя? Чому?
  • Що ви відчуваєте, коли підносите долоньки ближче  до вогню?
  • Чи може людина світитися як свічка, і дарувати тепло?

Як підсумок:

- У доброї людини очі випромінюють тепло і сяють, як зіроньки, а своїми добрими вчинками вона розраджує, заспокоює, ніби притягує до себе. Таку людину цінують і шанують. Особливо приємно слухати таку людину, бо добрі слова зігрівають…

Красива свічка в центрі

дитячого кола –

гість уроку!

Бути конгруентним, говорити  емоційно і щиро

 

 

У дітей є можливість підійти, протягнути долоньки до свічки

 

 

3.2.Вправа «5 добрих слів»

Мета: збагачення почуття власної вартості дитини

- А зараз ми  спробуємо подарувати добрі слова тому, хто поряд з вами

Хід вправи: Діти малюють на папері свою долоньку і, з допомогою дорослого, ровесників, прикріплюють її на спині. Потім, вільно рухаючись по кімнаті,  пишуть один одному  добрі слова на пальчиках).

  • Чи легко було знаходити добрі слова, слова подяки ?
  • Чи хочеться вам дізнатися які слова вам написали?

Діти  сідають колом. По черзі  виходять на  центр - озвучують свої слова. Усі оплесками їх шанують.

Як підсумок:

Добрі слова зігрівають…Погані навпаки не тільки несуть образу, а й дуже негативно впливають на наше здоровя.

3.3. Інформаційне повідомлення «Руйнівна сила слова»

Комп’ютерна  міні-презентація «Метафізична структура молекули води» (Додаток 1, можна Інтернет ресурс).

 

 

Як підсумок: Слова можуть погіршувати і покращувати стан людини. Гарні,  добрі слова завжди приємні, але важливо підкріплювати їх добрими і гарними ділами...

 

 

Різнокольорові аркуші, фломастери,

булавки чи скотч

 

 

Акцентувати увагу на можливості писати тільки  позитивні слова

Ведучий «контролює» ситуацію, сам активний та дописує  тим, хто потребує підтримки.

 

 

Літературне джерело:

Е.А.Піньковська.

 Духовне материнство.

Ф.:Поліфаст,2005.,

с.115-119

 

 

3.4.Ситуаційна вправа  «Історія Оксанки»

Короткий зміст: У класі мала бути  контрольна робота з математики. У Насті закінчилась паста. На перерві вона взяла її  у  своєї кращої подруги Оксани . Та побачила: - Як ти можеш? Настя: - Тобі шкода для мене? Виникла суперечка… Думки інших подруг: - Та віддай ти її , Оксано, що тобі дійсно  шкода для подруги?....

Оксана дуже переживає , потребує  вашої підтримки…

Діти добирають слова-підтримки, записують на стікері, проговорюють і закріплюють  на «серці Оксани».

Колективне обговорення.

Як підсумок:

- Я впевнена, що ваші поради зігріли  Оксанці серце, адже добро, як сонце, гріє. Але, добро треба завжди робити з розумом, щоб не трапилось так, як у цій казці…

3.5. Казка «Добро без розуму».

Жив собі імператор, який любив  птахів. Він дізнався, що хлопчаки  стріляють з рогаток, вбивають їх і оголосив:

- Хто принесе в палац живого птаха, той отримає жменю рису. ..Діти так і зробили….Відвідав імператора мудрець. –Навіщо тобі стільки птахів у палаці? Імператор відповів :- У мене добре серце, і я рятую їх від бешкетників!

- Хто ж годує їхніх пташенят?

- Яких пташенят?....Про це  я не подумав.

-У вас добре серце, ви любите птахів, але ніхто не заподіяв їм стільки лиха, скільки ви.

- Ой, як важко бути добрим!

- І добро треба робити з розумом. Розум без добра-погано. Але і добро без розуму –не краще.

Запитання для обговорення:

- Чи вважаєте ви вчинок імператора добрим. Чому?

Висновок: не кожен добрий намір є добрий вчинок…

На фліп-чарті демонстуються

сюжетні малюнків

 

 

 

 

 

 

 

Картка з написом «Серце Оксани»,  паперове серце,  стікери

 

 

 

 

 

Скорочений варіант

 

Діти можуть сісти, лягти так, якби їм було зручніше слухати...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Рефлексія заняття,

до 3 хв.

Обговорення по колу:

- Що сподобалось на занятті ?

- Що викликало роздратування?

- Які вправи найбільше запам’ятались?

 

Можна включити в роботу   елемент діагностики: тест на доброту.

Газета «Психолог», №29, 2008р., ст.12.

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Баштова Алла
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
31 липня 2018
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку