Створена на занятті атмосфера уваги, "небайдужого середовища", сприяє розвитку співчуття і співпраці між дітьми; дає можливість активізувати питання етики розвивати критичне мислення та емпатію молодших школярів
… ПРО ДОБРОТУ
(Учні 1-4 класів)
Девіз роботи: Добро, як сонце, гріє
Структура уроку, час |
Короткий зміст |
Примітки |
1.Оргмомент, до 2 хв. |
Ритуал вітання, нагадування правил роботи в групі |
|
2. Розминка 5 хв. |
Вправа »Велика, добра тварина» Мета роботи: згрупування учасників, створення сприятливої емоційної атмосфери заняття Хід вправи: учні беруться за руки. -Уявіть, що усі ми разом це велика тварина, яка рівномірно дихає, спробуємо показати, як вона дихає (на вдихові - крок уперед, на видихові – крок назад)... Її серце б’ється синхронно: тук-тук ( крок уперед – крок назад ). Учні разом з дорослим імітують дихання тварини і стукіт її серця. |
|
3.Основний зміст
до 30 хв.
|
3.1. Вправа «Свічка» Мета: актуалізувати тематику, викликати пізнавальний інтерес до активної роботи в групі
Монолог дорослого - привітання зі свічкою
- Як можна ще привітати нашу «гостю»?
Як підсумок: - У доброї людини очі випромінюють тепло і сяють, як зіроньки, а своїми добрими вчинками вона розраджує, заспокоює, ніби притягує до себе. Таку людину цінують і шанують. Особливо приємно слухати таку людину, бо добрі слова зігрівають… |
Красива свічка в центрі дитячого кола – гість уроку! Бути конгруентним, говорити емоційно і щиро
У дітей є можливість підійти, протягнути долоньки до свічки |
|
3.2.Вправа «5 добрих слів» Мета: збагачення почуття власної вартості дитини - А зараз ми спробуємо подарувати добрі слова тому, хто поряд з вами Хід вправи: Діти малюють на папері свою долоньку і, з допомогою дорослого, ровесників, прикріплюють її на спині. Потім, вільно рухаючись по кімнаті, пишуть один одному добрі слова на пальчиках).
Діти сідають колом. По черзі виходять на центр - озвучують свої слова. Усі оплесками їх шанують. Як підсумок: Добрі слова зігрівають…Погані навпаки не тільки несуть образу, а й дуже негативно впливають на наше здоров’я. 3.3. Інформаційне повідомлення «Руйнівна сила слова» Комп’ютерна міні-презентація «Метафізична структура молекули води» (Додаток 1, можна Інтернет ресурс).
Як підсумок: Слова можуть погіршувати і покращувати стан людини. Гарні, добрі слова завжди приємні, але важливо підкріплювати їх добрими і гарними ділами... |
Різнокольорові аркуші, фломастери, булавки чи скотч
Акцентувати увагу на можливості писати тільки позитивні слова Ведучий «контролює» ситуацію, сам активний та дописує тим, хто потребує підтримки.
Літературне джерело: Е.А.Піньковська. Духовне материнство. Ф.:Поліфаст,2005., с.115-119
|
|
3.4.Ситуаційна вправа «Історія Оксанки» Короткий зміст: У класі мала бути контрольна робота з математики. У Насті закінчилась паста. На перерві вона взяла її у своєї кращої подруги Оксани . Та побачила: - Як ти можеш? Настя: - Тобі шкода для мене? Виникла суперечка… Думки інших подруг: - Та віддай ти її , Оксано, що тобі дійсно шкода для подруги?.... Оксана дуже переживає , потребує вашої підтримки… Діти добирають слова-підтримки, записують на стікері, проговорюють і закріплюють на «серці Оксани». Колективне обговорення. Як підсумок: - Я впевнена, що ваші поради зігріли Оксанці серце, адже добро, як сонце, гріє. Але, добро треба завжди робити з розумом, щоб не трапилось так, як у цій казці… 3.5. Казка «Добро без розуму». Жив собі імператор, який любив птахів. Він дізнався, що хлопчаки стріляють з рогаток, вбивають їх і оголосив: - Хто принесе в палац живого птаха, той отримає жменю рису. ..Діти так і зробили….Відвідав імператора мудрець. –Навіщо тобі стільки птахів у палаці? Імператор відповів :- У мене добре серце, і я рятую їх від бешкетників! - Хто ж годує їхніх пташенят? - Яких пташенят?....Про це я не подумав. -У вас добре серце, ви любите птахів, але ніхто не заподіяв їм стільки лиха, скільки ви. - Ой, як важко бути добрим! - І добро треба робити з розумом. Розум без добра-погано. Але і добро без розуму –не краще. Запитання для обговорення: - Чи вважаєте ви вчинок імператора добрим. Чому? Висновок: не кожен добрий намір є добрий вчинок… |
На фліп-чарті демонстуються сюжетні малюнків
Картка з написом «Серце Оксани», паперове серце, стікери
Скорочений варіант
Діти можуть сісти, лягти так, якби їм було зручніше слухати...
|
4. Рефлексія заняття, до 3 хв. |
Обговорення по колу: - Що сподобалось на занятті ? - Що викликало роздратування? - Які вправи найбільше запам’ятались?
|
Можна включити в роботу елемент діагностики: тест на доброту. Газета «Психолог», №29, 2008р., ст.12. |