Заняття з правового виховання

Про матеріал
заняття з правового виховання,що допоможе в зручній формі ознайомити дітей з основними правами
Перегляд файлу

Комунальний заклад « Кривоносівська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів»

 

 

 

 

 

 

 

Заняття на тему:

« Знай свої права»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                   Вчитель: Коваленко Т.М.

 

Мета: Формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з їх основними правами та обов’язками Навчити дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Дати уявлення про поняття   «право», «Декларація прав дитини». Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.  

 

І. Організація класу

Вузлик не один сьогодні

Будемо в'язати,

На занятті нову тему

Будемо вивчати.

Тема хоч і непроста,

Та для вас цікава.

Будуть в ній нові слова,

Буде і забава.

ІІ. Таємничо – чарівна хвилинка

  • Діти, в руках у мене чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети

Земля. Хто з вас хоче його побачити, можете зазирнути в скриньку, але поки що не розповідати своїм однокласникам, кого ви там побачили.  Мовчіть до того часу, аж поки всі охочі не зазирнуть на дно скриньки.

(Звучить музика, під який відкривається скринька. Діти по черзі заглядають у скриньку.)

  • То кого ви побачили у чарівній скринці? (себе)
  • Так, ви побачили у чарівному дзеркальці кожен себе - людину. Адже людина - найцінніший скарб.

ІІ. Вправа « Моє яблуко»

Кожен учень отримує яблуко, уважно оглядає його, а потім кладе в корзинку. Після того як останній учень покладе яблуко, вчитель пропонує взяти з корзинки саме своє яблуко. Кожен учень за певними ознаками знаходить саме « своє» яблуко».

  • Що допомогло вам визначити де ваше яблуко?

- Так, діти, кожен з вас - неповторна особистість, людина,яка не схожа ні на яку іншу,  яка живе сьогодні і саме  такої на цій Землі немає, ніколи не було і не буде.

  • Діти, ви говорите по-різному, кожен має свою родину, свою домівку, свою

долю, характер, маєте різних друзів. Через те, що ви такі різні інколи виникають суперечки. Але ви завжди повинні пам'ятати, що ніколи не можна ображати людину. Тому люди живуть, дотримуючись певних правил.

Без правил життя було б просто не можливе. Існує чимало правил: правила у сім'ї, у школі, у грі, в житті.

Навколо нас - дуже багато правил, і серед них є такі, які зобов’язані виконувати всі люди. Найголовніші правила називають Закон.

ІІІ. Ознайомлення з Декларацією прав людини

Декларація прав людини – перший документ, у якому були зазначені права дитини. Вона має 46 статей, які включені до нашої Конституції. ( демонстрація Декларації).

Декларація - це просто

Оголошення всіх прав,

Є й права й в дітей, звичайно,

 Треба, щоб усяк їх знав

Знайте, що усі ви рівні,

Від народження в правах,

 і людина - змалку вільна,

Наче в небі синій птах.

Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

їх не сміє ображать

Треба дітям всього світу

Не сварить, а дружить

ї по правилах хороших,

По закону треба жить.

ІV. Ознайомлення з основними правами дітей

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

Про яке право йде мова?

Правильно! Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя.

Отже, перше найголовніше, невід'ємне право на життя.

Кожна дитина після народження має бути за­реєстрована в державному органі з одночасним визначен­ням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові.

Ім'я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.

Як маленьке немовля

У світ двері відчиня,

То дарують йому слово,

 Слово це його ім'я.

Ім'я змінити можна, але не можна змінити людей, які дали тобі життя. Хто це? Правильно. Ви маєте право ви­ховуватися в сім'ї.

Розкажу вам, друзі, я,

Що таке моя сім'я.

Разом дружно проживаєм

І пісні про це співаєм.

Люба матінко моя,

Як пишаюсь нею я!

В неї руки золоті,

Серцем кожного зігріє.

Тато сильний і завзятий,

Він господар в нашій хаті:

Все майструє, все ладнає,

 Бо до цього хист він має.

 Дід і бабця у пошані

 Вони праці ветерани,

 Всіх онуків міцно люблять

  І, як пташенят, голублять.

 Є у мене сестра й брат,

 І я цьому дуже рад.

 Всіх їх дуже люблю я.

 Знайте, це моя сім'я

Отже, ще одне право кожної дитини – право мати сім’ю.

Змалку кохайтесь в освіті,

Змалку розширюйте ум,

Бо доведеться у світі

Всяких назнатися дум.

 Дитина має право на освіту і обов'язок держави — забезпечити доступну для кожної дитини безкоштовну обов'язкову освіту.

Якщо ж погано стало нам,

Батьки заб'ють тривогу.

Для цього право є у нас

На медичну допомогу.

Дитина має право на медичну допомогу.

V. Руханка

Ви сиділи, ви трудились, вже й голівоньки стомились.

Раз, 2, 3, 4, 5 – можна ними похитать.

А тоді аж по цукерці можна пальчиками взять.

Розмотали. В рот поклали, і гарненько пожували.

Раз. 2, 3, 4. 5 – можна вже її ковтать.

Проковтнули, посміхнулись, до сусіда повернулись, чи не можна в нього взять?

 Відпочинок дуже важливий для організму, тому кожна дитина має право на відпочинок.

VІ. Узагальнення знань

1. гра «Чи доб­ре знаю я свої права?»

Для цієї гри вам потрібно приготувати долоньки і ніжки, якщо ви згодні, то плескаєте в долоньки, якщо не згодні – тупаєте ніжками.

Усі діти мають право на любов і турботу.

Усі діти рівні в своїх правах.

Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чипси.

Усі діти мають право на повноцінне харчування.

Усі діти мають право відмовлятися від обіду.

Усі діти мають право на освіту.

Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

Кожна дитина має право одержувати сніданок в ліжко.

Усі діти мають право на здоров'я та медичну допомогу.

Кожна дитина має право на життя.
2. створення виставки « Мої права»

Кожен учень обирає будь – яке право і малює малюнок, після закінчення роботи прикріплюються на дошку, на якій зображення дитини.

VІІ.  Рефлексія

  1. « Крісло автора»

Учні, за бажанням, сідають в « крісло» і розповідають про право, яке запам’яталось, про те, що сподобалось на занятті найбільше.