Заняття з розвитку мовлення "Пригоди Колобка"

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення для дітей групи раннього віку "Пригоди Колобка" Мета: Продовжувати вчити дітей відповідати на запитання, збагачувати словник дітей прикметниками (велика, маленька), прислівниками ( висока, низький). Вчити скочувати тісто прямими рухами рук, користуватися дошками для ліплення. Закріплювати назви тварин (заєць, вовк, лисиця), просторові поняття («біля», «за», « на», «поряд»). Розвивати здатність слухати і розуміти мову дорослого, звернену до всіх дітей, спостережливість, зв’язне мовлення, увагу, інтерес до ліплення. Виховувати позитивні емоційні враження від процесу ліплення.
Перегляд файлу

Пригоди Колобка

(Розвиток мовлення + ЗД)

Розробив вихователь: Харіна О.А.

Мета: Продовжувати вчити дітей відповідати на запитання, збагачувати словник дітей прикметниками (велика, маленька), прислівниками ( висока, низький). Вчити скочувати тісто прямими рухами рук, користуватися дошками для ліплення. Закріплювати назви тварин (заєць, вовк, лисиця), просторові поняття («біля», «за», « на», «поряд»). Розвивати здатність слухати і розуміти мову дорослого, звернену до всіх дітей, спостережливість, зв’язне мовлення, увагу, інтерес до ліплення. Виховувати позитивні емоційні враження від процесу ліплення.

Словник: Хлібчик,  конячка,Зайчик - пострибайчик, Лисичка-сестричка.

Демонстраційний матеріал - Іграшки – баба, дід, колобок, заєць, вовк, лисиця.

Обладнання: Дошка для пластиліну, тісто. Іграшкова ялинка, пеньок.

Роздатковий матеріал - морква, кошики – великі та маленькі

Хід заняття

Діти сидять на підлозі  півколом повернуті обличчям до вихователя. 

Вихователь: Діти, ви любите казки?

  • Тоді ми сьогодні вирушаємо в подорож, а відвезе нас туди ось ця  конячка. Конячка біжить весело, дзвінко вистукує копитцями. Поїдемо з нею? 

                             Гімнастика для язичка « Конячка ».

 Вихователь показує дітям, як правильно цокати язичком: приклеїти язичок до піднебіння й клацнути язичком. Цокати спочатку повільно й сильно.

                          (Вихователь виставляє ляльки дідуся і бабусі ).

Вихователь : Ось ми потрапили у чарівний світ казок. Будемо слухати казку?

  • Жили собі Дід та Баба . Захотіла бабуся спекти колобка.
  • Давайте і  ми з вами будемо пекти, тільки не колобка,а хлібчик. Усі разом почнемо пекти.

Забавлянка " Печу ,печу хлібчик".

«Печу-печу хлібчик

Дітям на обідчик:

Меншому - менший,

Старшому - більший,

Шусть у піч! Шусть у піч!»

Вихователь: Молодці , у вас гарно вийшло.

  • А тим часом і у Бабусі спікся Колобок.  Ось такий (показує Колобка)- великий, круглий і жовтий.  Подивіться , колобок може котися.
  • Діти, якого кольору Колобок?
  • Який Колобок, великий чи маленький?
  • А що вміє робити Колобок?
  • Вірно, ось послухайте що відбувалося далі.
  • Поставила Бабуся Колобка на підвіконня , а Колобок взяв і втік! І покотився по доріжці. Котиться, котиться, а на зустріч йому стрибає зайчик -пострибайчик (вихователь демонструє іграшку зайчика).

Зайчик: Колобок, Колобок, я тебе з’їм.

Вихователь: Не їж нашого Колобка.

Зайчик: Я стрибаю по лісу у пошуках їжи у мене вдома дітки голодні.

Вихователь: Не їж Колобка, краще ми пригостимо тебе та твоїх діточок.

  • Діти,а що їсти зайчик любить?
  • Правильно, моркву.
  • І у мене теж є морква – подивіться – велика та маленька. Великою морквою будемо пригощати великого зайчика, а маленькою пригостимо діточок зайчика.

(На столі розкладені моркви великі та маленькі, кожна дитина бере моркву називає якого вона розміру і кладуть маленьку моркву  у маленький кошик, а велику у великий)

Зайчик: Дякую вам! Мої зайчата будуть дуже раді таким гостинцям.

Вихователь: Діти ми з вами допомогли зайчику. А нам час вирушати далі у подорож за Колобком. Давайте скажемо Зайчику – «До побачення».

Вихователь: І покотився Колобок далі, а на зустріч йому Вовк.

ВОВК : Колобок, Колобок я тебе з’їм.

Вихователь: Любий Вовк не треба їсти Колобка, краще ми тобі допоможемо.

ВОВК: Мені у лісі сумно тому, хочу з вами пограти. Ви пограєте зі мною?. Тоді я буду ховатися, а ви мене шукатимете.

Вихователь: Діти подивіться стоїть пеньок – він низький, а поряд росте ялинка – вона висока. А зараз будемо шукати де заховався вовк.

( позаду стоїть іграшкова ялинка та пеньок. Вовк ховається  за ялинку,  за пеньок. Діти називають де сховався Вовк використовуючи прислівники (на, за, високо та низько)).

Вихователь: Вовчику, тобі сподобалося як діти з тобою грали?

Вовк: Ви гарні та добрі діти, йдіть далі не стану їсти Колобка. До побачення.

Вихователь: Давайте усі разом скажемо «До побачення».

  • І покотився далі Колобок. А на зустріч йому йде Лисичка-сестричка.

Лисичка: Колобок, Колобок, я тебе з’їм.

Вихователь: Не треба їсти Колобка, краще ми з тобою пограємо.

Лисичка: Я не хочу грати, я їсти хочу і мені потрібно чимось годувати своїх дітлахів.

Вихователь: Наші діти тобі в цьому допоможуть, вони вміють робити «Ковбаски». Ми зробимо для  тебе та твоїх діточок, а за це ти не з’їси Колобка.

  • Діти ми зробимо «Ковбаски»?
  • Ми будемо ліпити з пластиліну.

Лисичка: А я знаю пальчикову гімнастику, давайте і вас навчу.

Пальчикова гімнастика «Це пальчик»

Це пальчик – дідуся,

Це пальчик – бабуся,

Це пальчик – тато,

Це пальчик – мама,

А це пальчик – Я.

Ось уся моя сім’я.

 

Вихователь: Тоді пройдемо та сядемо за столи .(діти сідають за столи)

  • Беремо шматочок тіста кладемо на дошку, згори легенько притискаємо долонькою та починаємо скочувати -  вгору та вниз. Ось подивіться яка в мене вийшла «Ковбаска». А зараз давайте ви це зробите самостійно.

(Діти під наглядом вихователя ліплять, якщо щось не виходить у дитини вихователь, повторно пояснює або допомагає).

Вихователь: Молодці, які гарні вийшли у вас «Ковбаски», ми пригостимо Лисичку-сестричку . Тримай тут і тобі і твоїм діткам вистачить.

Лисичка: Дякую! Піду годувати діток. До побачення!

Вихователь: Діти усі разом скажемо «До побачення»

  • Прийшов час і Колобку повертатися додому, його там чекають бабуся з дідусем. І покотився Колобок додому.
  • Діти вам сподобалися пригоди Колобка?
  • Кого зустрів по дорозі Колобок?
  • Чим ми пригостили Зайчика?
  • Чому Колобка не з’їла Лисичка-сестричка?

 

docx
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
1492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку