Пригоди Колобка
(Розвиток мовлення + ЗД)
Розробив вихователь: Харіна О.А.
Мета: Продовжувати вчити дітей відповідати на запитання, збагачувати словник дітей прикметниками (велика, маленька), прислівниками ( висока, низький). Вчити скочувати тісто прямими рухами рук, користуватися дошками для ліплення. Закріплювати назви тварин (заєць, вовк, лисиця), просторові поняття («біля», «за», « на», «поряд»). Розвивати здатність слухати і розуміти мову дорослого, звернену до всіх дітей, спостережливість, зв’язне мовлення, увагу, інтерес до ліплення. Виховувати позитивні емоційні враження від процесу ліплення.
Словник: Хлібчик, конячка,Зайчик - пострибайчик, Лисичка-сестричка.
Демонстраційний матеріал - Іграшки – баба, дід, колобок, заєць, вовк, лисиця.
Обладнання: Дошка для пластиліну, тісто. Іграшкова ялинка, пеньок.
Роздатковий матеріал - морква, кошики – великі та маленькі
Хід заняття
Діти сидять на підлозі півколом повернуті обличчям до вихователя.
Вихователь: Діти, ви любите казки?
Гімнастика для язичка « Конячка ».
Вихователь показує дітям, як правильно цокати язичком: приклеїти язичок до піднебіння й клацнути язичком. Цокати спочатку повільно й сильно.
(Вихователь виставляє ляльки дідуся і бабусі ).
Вихователь : Ось ми потрапили у чарівний світ казок. Будемо слухати казку?
Забавлянка " Печу ,печу хлібчик".
«Печу-печу хлібчик
Дітям на обідчик:
Меншому - менший,
Старшому - більший,
Шусть у піч! Шусть у піч!»
Вихователь: Молодці , у вас гарно вийшло.
Зайчик: Колобок, Колобок, я тебе з’їм.
Вихователь: Не їж нашого Колобка.
Зайчик: Я стрибаю по лісу у пошуках їжи у мене вдома дітки голодні.
Вихователь: Не їж Колобка, краще ми пригостимо тебе та твоїх діточок.
(На столі розкладені моркви великі та маленькі, кожна дитина бере моркву називає якого вона розміру і кладуть маленьку моркву у маленький кошик, а велику у великий)
Зайчик: Дякую вам! Мої зайчата будуть дуже раді таким гостинцям.
Вихователь: Діти ми з вами допомогли зайчику. А нам час вирушати далі у подорож за Колобком. Давайте скажемо Зайчику – «До побачення».
Вихователь: І покотився Колобок далі, а на зустріч йому Вовк.
ВОВК : Колобок, Колобок я тебе з’їм.
Вихователь: Любий Вовк не треба їсти Колобка, краще ми тобі допоможемо.
ВОВК: Мені у лісі сумно тому, хочу з вами пограти. Ви пограєте зі мною?. Тоді я буду ховатися, а ви мене шукатимете.
Вихователь: Діти подивіться стоїть пеньок – він низький, а поряд росте ялинка – вона висока. А зараз будемо шукати де заховався вовк.
( позаду стоїть іграшкова ялинка та пеньок. Вовк ховається за ялинку, за пеньок. Діти називають де сховався Вовк використовуючи прислівники (на, за, високо та низько)).
Вихователь: Вовчику, тобі сподобалося як діти з тобою грали?
Вовк: Ви гарні та добрі діти, йдіть далі не стану їсти Колобка. До побачення.
Вихователь: Давайте усі разом скажемо «До побачення».
Лисичка: Колобок, Колобок, я тебе з’їм.
Вихователь: Не треба їсти Колобка, краще ми з тобою пограємо.
Лисичка: Я не хочу грати, я їсти хочу і мені потрібно чимось годувати своїх дітлахів.
Вихователь: Наші діти тобі в цьому допоможуть, вони вміють робити «Ковбаски». Ми зробимо для тебе та твоїх діточок, а за це ти не з’їси Колобка.
Лисичка: А я знаю пальчикову гімнастику, давайте і вас навчу.
Пальчикова гімнастика «Це пальчик»
Це пальчик – дідуся,
Це пальчик – бабуся,
Це пальчик – тато,
Це пальчик – мама,
А це пальчик – Я.
Ось уся моя сім’я.
Вихователь: Тоді пройдемо та сядемо за столи .(діти сідають за столи)
(Діти під наглядом вихователя ліплять, якщо щось не виходить у дитини вихователь, повторно пояснює або допомагає).
Вихователь: Молодці, які гарні вийшли у вас «Ковбаски», ми пригостимо Лисичку-сестричку . Тримай тут і тобі і твоїм діткам вистачить.
Лисичка: Дякую! Піду годувати діток. До побачення!
Вихователь: Діти усі разом скажемо «До побачення»