Заняття за інтересами спрямоване на розвиток гуманного ставлення до тварин, виховання передусім творчого ставлення до праці, виховувати не споживачів, а активних учасників, які не бояться труднощів. У процесі творчого заняття в учнів виробляються такі цінні людські риси працьовитість, посидючість, старанність, допитливість, цілеспрямованість, ініціативність, самостійність, уміння обирати працю й визначати, як її краще виконати, здатність якісно доводити справу до кінця.
Тема. Виготовлення аплікації з крупи. Їжачок.
Мета. Вдосконалювати навички роботи з різним природним матеріалом; вчити планувати послідовність виконання трудових операцій; виховувати емоційно-позитивне ставлення до тварин; любов до праці , відповідальне ставлення і творчий підхід до справи , естетичний смак, вміння дотримуватись порядку на робочому місці.
Обладнання. Картон, клей, щіточка для клею, шаблон їжачка, манка, ножиці, ілюстрації, зразок виробу.
Хід уроку
Ι. Організація класу, привітання.
Психологічний настрій
- Сьогодні на уроці хочу щоб ви запропонували, чого ми разом навчимося , досягнемо:
(ми гарно і плідно працюватимемо разом, допомагатимемо одне одному за потреби, поважатимемо думку кожного з присутніх. У вас будуть дуже гарні результати, у вас усе неодмінно вийде, ви впораєтеся з усіма завданнями.)
ΙΙ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Вступна бесіда.
- А тему нашого заняття ви дізнаєтесь відповівши на мої запитання. На дошці як ви бачите є кольорові листи паперу, кожен колір належить одній літері яку ви маєте віднайти. Отож починаємо, я називатиму ряд слів, а ви віднайдіть літеру яка повторюється
на початку слова:
Авто, ананас, апельсин, альбом –А;
Лис, лимон, ласка, лілія – Л;
Індик, іній, інжир – І;
Кран, країна, ківі, курка – К;
Півень, парк, пінгвін, папа – П;
Заєць, зірка, зебра – З;
Цап, царівна, цемент - Ц;
в кінці слова:
пар, тигр, телевізор – Р;
магія, навчання, кохання – Я;
знайдіть голосний звук:
крик, вир, стиль, тигр – И;
туп-туп, кум, бульк – У.
2. Відгадування загадок.
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі
Весь із тонких голочок.
Як він зветься? (Їжачок)
ΙΙΙ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Про цю тваринку ми сьогодні й будемо розмовляти і спробуємо виготовити аплікацію.
1. Обговорення зовнішнього вигляду їжака.
2. Розповіді про їжачка.
(Діти розповідають про невеличку тваринку-їжачка)
ΙV. Фізкультхвилинка.
V. Робота над темою уроку.
1. Пояснення вчителя. Інструктаж.
а) Розгляд зразка роботи.
Діти встановлюють, із чого виготовлена аплікація. (Насіння соняшника, пшоно)
-Що взято за основу. (Картон)
б) Порядок виконання роботи.
- змащування основи клеєм;
- посипання крупами;
- оформлення роботи.
2. Повторення правил користування ножицями і клеєм.
Крупу використовуйте економно, не розсипайте.
3.Самостійна робота учнів. Індивідуальна допомога учням.
(Наголошую, що потрібно стежити за своїм робочим місцем).
«Чисто не там, де прибирають, а там де не смітять»
VΙ. Підсумок уроку.
-З яким матеріалом ви працювали?
-Що вам сподобалось на уроці?
-Хто сьогодні отримав задоволення від своєї праці на уроці?
-Хто працював не на повну силу?
Організація виставки кращих дитячих робіт.
Оцінювання.
Іжачок ставить всім «МОЛОДЕЦЬ» за урок.