Комунальний заклад «Тернівська загальноосвітня школа I-III ступенів №7 Тернівської міської ради Дніпропетровської області»
Заочна олімпіада з психології
«Я і психологія»
(В рамках тижня психології)
Учасник______________________________
(Прізвище ім'я)
________ класу
Підготувала: практичний психолог
Бешенцева Наталія Олександрівна
м. Тернівка
ЗАОЧНА ОЛІМПІАДА З ПСИХОЛОГІЇ
«Я І ПСИХОЛОГІЯ»
(Проводиться в рамках тижня психології)
Мета: підвищення психологічної культури, грамотності учнів, інтересу до психологічних знань; реалізації творчого потенціалу, зростання престижу психологічної служби в освітньому закладі.
Вікова категорія: учні 8-х – 11-х класів.
ЗАВДАННЯ 1
Прочитай запитання й оберіть одну правильну відповідь.
Питання 1. У перекладі з давньогрецької слово «психологія» означає "наука про ...".
а) тіло
б) душу
в) голову
г) серце
Питання 2. Яка з наступних емоцій сприяє збільшенню мотивації до навчальної діяльності:
а) страх
б) гнів
в) сором
г) інтерес
д) радість
е) подив
Питання 3. Як називається стиль поведінки в конфлікті, коли особа шукає альтернативу, прагне максимально врахувати як власні інтереси, так і інтереси партнера:
а) компроміс
б) пристосування
в) співпраця
г) суперництво
Питання 4. Вставити пропущені слова або закінчити речення: «…..- це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороби або фізичних вад»
а) Здоров’я
б) Гармонія
в) Життєва позиція
Питання 5. Який із соціальних інститутів має найбільший вплив на виховання особистості?
а) Сім’я
б) Дошкільний заклад
в) Школа
г) ВНЗ
д) Військова служба
Питання 6. Людина із сильними, рухливим, але неврівноваженим типом нервової діяльності – це:
а) сангвінік
б) холерик
в) меланхолік
г) холерик
Питання 7. Риса характеру:
а) неврівноваженість
б) працелюбність
в) збудливість
г) інертність
Питання 8. Положення індивіда чи групи в соціальній системі, називається…?
а) соціальна роль
б) соціальний статус
в) активна роль
г) ранг
Питання 9. Яка з галузей психології вивчає закономірності психічного розвитку людини на різних етапах онтогенезу і розкриває особливості зміни вікових стадій розвитку?
а) загальна психологія
б) медична психологія
в) вікова психологія
г) психологія особистості
Питання 10. Для чого вчителю потрібно знати вікові особливості дітей?
а) вікова періодизація – це точна схема психічного розвитку дитини, у відповідності до якої розробляються та застосовуються універсальні засоби виховання
б) на основі вікової періодизації вчитель здійснює вивчення індивідуальних особливостей дітей, які враховує в процесі навчально-виховної діяльності
в) знання вікової періодизації дає можливість учителю побачити ріст і розвиток біологічного фонду людини
г) для вчителя знання вікових особливостей не має реального сенсу, оскільки всі його методи виховання ґрунтуються на знанні індивідуальних особливостей учнів
За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
ЗАВДАННЯ 2
Розкрий запропоновані питання.
Намалюй знак психології _____________
Чому греки називали душу словом «psyche»? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Призначення професії «Психолог»___________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Коли святкують всеукраїнський день психолога?______________________________
За кожну правильну відповідь нараховується 2 бали.
ЗАВДАННЯ 3
Знайди пару
Психологія |
індивідуальність |
Рефлексія |
зосередженість |
Емоція |
результат |
Мислення |
прагнення |
Флегматик |
терпіння |
Особистість |
мотив |
Мета |
врівноваженість |
Увага |
запам'ятовування |
Толерантність |
наука |
Конфлікт |
мрія |
Пам'ять |
радість |
Дружба |
сварка |
Навчання |
самоаналіз |
Воля |
інтерес |
Уява |
аналіз |
За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
ЗАВДАННЯ 4
Вам пропонується перелік слів. Ви повинні будете скласти казку використовуючи такі слова: психологія, наука, особистість, школа, вчитель, душа, почуття, психолог, друзі, спілкування, батьки, моє майбутнє, щастя.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Критерії оцінювання: яскравість і образність викладу, оригінальність викладу, креативність мислення.
Максимальна кількість балів – 12 балів.
ЗАВДАННЯ 5
Малюнок-карикатура «У психолога»
Критерії оцінювання: оригінальність, творча креативність.
Максимальна кількість балів – 5 балів.
1