Зарубіжна література. 5 клас. Програма О.Ніколенко. Діагностувальна робота № 5 «У вирі захопливих пригод»

Про матеріал
Діагностувальна робота № 5 з зарубіжної літератури (програма О.Ніколенко) для перевірки знань та сформованості навичок за темою «У вирі захопливих пригод»
Перегляд файлу

Діагностувальна робота № 5

У вирі захопливих пригод

Початковий та середній рівні (по 0,5 б.)

  1. Англійські  матроси, вимірюючи глибину річки та пересвідчившись, що вона є достатньою для судна, вигукували: «Марк-твен!». Саме такий псевдонім обрав собі відомий письменник, прослуживши чотири роки лоцманом на пароплаві. Назви його справжнє ім’я.

А Семюел Ленгхорн Клеменс         Б Джек Лондон           В Джоан Роулінг           Г Пауль Маар

  1. "Пригоди Тома Сойєра" за жанром – це...

А роман              Б повість                В оповідання               Г казка

  1. Хто виховував Тома Сойєра?

А  Дядько Роберт;            Б  тітка Ненсі;    

В  тітка Поллі;                   В Том виховувався в дитячому будинку.

  1. Том не пішов до школи та цілий день купався в річці. Як тітка Поллі дізналась правду, попри винахідливість племінника?

А за розпореним коміром сорочки                  Б за зашитим чорними нитками коміром сорочки

В за зашитим білими нитками рукавом          Г за мокрою сорочкою із зашитим коміром.

  1.  Що допомогло Томові побілити паркан? 

А страх перед покаранням             Б  бажання догодити тітці

 В винахідливість                            Г  друзі, що вирішили допомогти

  1. У суді Том урятував від шибениці:

А  лікаря Робінзона               Б  Мефа Поттера             В індіанця Джо             Г вдову Дуглас

  1. З ким Том заблукав під час прогулянки у печері?

А із Сідом                  Б із Мері                   В  із Геком                 Г із Беккі

  1. Суботик – це…

А  маленький веселий хлопчик                       Б  фантастична істота 

В  юний чаклун                                                 Г  племінник пана Пляшкера

  1. Улюбленим заняттям Суботика було

А ходити на голові        Б співати пісні          В  складати віршики           Г  танцювати на даху

  1. Коли Суботик виконував бажання, то

А зникала одна цятка         Б меншав у зрості       В  ставав сумним           Г  починав щось їсти   

  1. Як Суботик називав пана Пляшкера:

А друзяка            Б татко             В  братик            Г дідусь

  1. Останнє бажання пана Пляшкера – це

А червона спортивна машина              Б щоб він став міліонером

В  опинитися на острові                       Г  щоб Суботик залишився з ним назавжди   

Достатній рівень  (по 1,5  бала)

Виконайте ДВА завдання (на вибір)

  1. Установи відповідність «термін – визначення».                                                            

Визначення

Термін

1. Це людина з позитивним ставленням до життя, яка вірить у те, що

    світ чудовий; що можна знайти вихід із будь-якої ситуації, що

   доброго у світі більше, ніж лихого.

2. Художня послідовність подій у літературному творі.

3. Це дійова особа, що знаходиться у центрі уваги письменника, з ним

    тісно пов'язані основні події твору, перебіг сюжету художня

    послідовність подій у літературному творі.

4. Прозовий твір, у якому розповідається про невелику кількість подій,

    об’єднаних навколо одного-двох персонажів. Займає проміжне місце

    між оповіданням і романом.

5. Це людина, яка чекає від життя тільки невдач, боїться того, що може

    статися, і не вірить у свої сили

6. Пробраз, конкретна історична або сучасна автору особа, яка

    послужила йому відправним моментом для створення образу.

А  Повість

Б  Сюжет

В  Герой головний 

Г  Прототип персонажа 

Д  Оптиміст

Е  Песиміст

 

 

 

 

  1. Визначте негативні (2-3) та позитивні (2-3) риси характеру Тома Сойєра. Обгрунтуйте відповідь конкретними прикладами.                                                                             
  2. Установіть відповідність між героєм та його характеристикою («Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»).

Характеристика

Герой

1. Шкільний приятель Пляшкера, який щовівторка навідує його. Його

    поява – одна із умов повернення Суботика

2. Має незадоволений вигляд, весь час свариться, не любить гостей у

    своєму домі, тварини дратують

3. Спочатку вмів тільки вітатися, потім розмовляв, як пан Вівторакус, а

   наприкінці зовсім замовк.

4. Робота не приносить йому задоволення, самотній, несміливий,

    сором’язливий

5. Життєрадісний, упевнений у собі, знаходить вихід із будь-якої ситуації,

    вірить, що уява та фантазія допомагають зробити життя яскравішим,

    цікавим.

6. Забруднили чудовий білий узбережний пляж під пальмами папером,  

    порожніми пластиковими пакетами та пластиковими ж пляшками з-під

   лимонаду

А  Суботик

Б   пан Амфібер

В  пані Моркван

Г   пан Кулес

Д  туристи на острові

Е  пан Пляшкер

Є  пан Вівторакус

 

 

 

 

 

 

 

  1. Визначте та поясніть ідею твору П. Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».

Високий рівень

  1. Виконайте одне із завдань. Дайте розгорнуту відповідь. (5-7 речень).

(Правильна, змістовна, грамотно оформлена відповідь – 3 бали)

А  Складіть невеличкий рекламний текст, який би заохотив і дітей, і дорослих прочитати

     повість  «Пригоди Тома Соєра».

Б  Порівняйте характери Тома Соєра і Поліанни, розкажіть про їхні найяскравіші риси вдачі.

В  Яка з пригод Тома Соєра вам сподобалася (запам’яталася) найбільше? Чи хотіли б ви самі

    стати  учасником / учасницею цієї пригоди? Чому?

Г  Уявіть, що ви пишете щоденник Суботика. Охарактеризуйте від його імені пана Пляшкера,

    пані Моркван та пана Вівторакуса.

Д Уявіть, що вранці ви прокинулися і відчули у собі чарівну силу. Яке перше диво ви б

    здійснили? Чому?

Е  Чого навчає повість-казка «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в

    суботу»? Чи хотіли б ви мати такого друга, як Суботик?

 

docx
Додав(-ла)
Цибань Тетяна
Додано
18 грудня
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку