Засідання Клубу «Авторитет» «Комп'ютер та його вплив на здоров'я людини»

Про матеріал
Цікавий змістовний матеріал для проведення засідання Клубу батьківського спілкування на актуальну тему.
Перегляд файлу

                             Засідання Клубу «Авторитет» 

              «Комп'ютер та його вплив на здоров'я людини»

 

 

Необхідно усвідомити, що навчання дітей навичкам вести здоровий спосіб життя, правильно ставитися до роботи за комп'ютером - це відповідальність, яку повинні розділяти між собою учні, батьки і педагоги. У цьому випадку дається повністю розроблена програма для проведення батьківських зборів з обговоренням проблеми негативного впливу ЕОМ на здоров'я людини. Застосування даного сценарію актуально на будь-якій стадії навчального процесу і для учнів, що використовують у своїй навчальній і позанавчальній діяльності.

 

Мета проведення засідання:

- профілактика захворювань, пов'язаних з роботою на комп'ютері;

- формування потреби здорового способу життя і розуміння значення здоров'я для розвитку гармонійної особистості;

- допомогти батькам усвідомити необхідність бесіди з дитиною про небезпечний вплив комп'ютера;

- розвивати усвідомлене негативне ставлення до шкоди комп'ютера.

Форма проведення: круглий стіл.

Обладнання: комп'ютер, презентація .

 

Епіграфи:

Ніщо так не виснажує і не руйнує людину, як тривале фізичне бездіяльність.

                                                                                            Аристотель

 

Єдина краса, яку я знаю,- це здоров'я.

                                                                                          Генріх Гейне

 

Помирає тільки кволе і слабке, здорове і сильне завжди виходить переможцем у боротьбі за існування.

                                                                                     Чарльз Дарвін

 

 

                                        Структура батьківських зборів

I. Вступне слово класного керівника.

II. Прес-релізи. Повідомлення учителя.

III. Презентація: «Вплив комп'ютера на здоров'я людини»

IV. Анкетування

VI. Виступ  «Відхід від реальності»

VIІ. Повідомлення «Безпечний інтернет».

VІII. Заключне слово.

 

                                  Зміст роботи

 

I. Вступне слово класного керівника

Сьогодні у сучасному світі персональний комп'ютер з розкоші вже давно перетворився в одну з найбільш важливих речей у будинку практично кожної людини.

Не варто ігнорувати той факт, що незважаючи на весь той внесок, який вклала комп'ютерна техніка у розвиток цивілізації, вона також залишила "темний відбиток на здоров'я людини. Саме тому, батьки, купуючи комп'ютер - річ, поза сумнівом, дуже корисну - повинні розуміти, що на їх плечі лягає відповідальність за те, який вплив може надати комп'ютер. Яка шкода від комп'ютера, і чим він може бути небезпечний? Дискусії з цього приводу ведуться довгий час і на сьогоднішній день відомо як мінімум три основних види негативного впливу комп'ютера на людину та її здоров'я.

 

Вправа «Знайомство»

Учасники отримують вирізаного з картону чоловічка.  На ньому записують своє ім'я. Потім прикріплюють до «острова» з логотипами різних соціальних мереж, популярних пошукових систем та сайтів, які найчастіше відвідують.

 

II Прес-релізи. (Повідомлення)

Повідомлення №1.

Робота за комп'ютером супроводжується концентрованим увагою людини на екрані монітора протягом тривалого часу, відповідно комп'ютер може нанести серйозної шкоди зоровій системі.

По-перше, розвивається кон'юнктивіт, почервоніння очей. Далі може виникнути короткозорість і можливість її прогресування. Багато хто пам'ятає інцидент, що стався в Японії, коли відбулися масові напади епілепсії у дітей, які дивилися мультиплікаційні фільми з використанням комп'ютерної графіки.

Світлові спалахи на моніторі змінюють мозкові ритми в корі і здатні стати причиною таких нападів. Нерідко при тривалій роботі за комп'ютером з'являються хворобливі відчуття в очах, стає боляче моргати, ними ворушити, з'являється печіння, або погіршується чіткість зору і двоїться в очах. З подібним явищем знайомі практично всі люди, які проводять біля комп'ютера без перерви по кілька годин на день, це називається "комп'ютерний, зоровий синдром". Часом діти настільки захоплені комп'ютером, що "забувають" моргати, при цьому рогівка ока стає сухою і обвітрюється і при моргання з'являються хворобливі відчуття. Зору необхідний постійний регулярний відпочинок, а комп'ютерні ігри мають властивість затягувати.

 

Повідомлення №2.

Інша небезпека, пов'язана з роботою на комп'ютері виникає через малорухливого способу життя. Тривале перебування в сидячому положенні істотно позначається на опорно-руховому апараті людини, на скелеті і м'язах. Часто люди, які працюють за комп'ютером, зовсім  забувають про фізичні навантаження,  в результаті чого м'язи слабшають без роботи, від довгого перебування в одному положенні затікають, стають млявими і в'ялими. Часто болять кістки, особливо скаржаться на болі в спині та попереку. Постійне сидіння -  це навантаження на хребет, нерідко у людей, які ведуть такий спосіб життя буває викривлення хребта, витончення кісткової тканини, артрит суглобів.

Так само вельми поширеною проблемою є так званий "тунельний синдром зап'ястя", що виникає внаслідок ушкодження серединного нерва, який проходить між сухожиллями. Він нерідко вражає людей, чия робота пов'язана з одноманітними рухами руками, в тому числі й людей, що працюють за комп'ютером, і проявляється у частіше у людей більш старшого віку у вигляді болю в руках, так само бувають різні  захворювання в молодих людей і навіть дітей, які довгий час проводять за комп'ютером.

 

III. Презентація про шкідливий вплив комп'ютера на здоров'я дітей.

 

IV. Анкетування

Описание: http://ped-kopilka.com.ua/images/artikl04/diagbor.jpg

 

Надання інформації батькам про результати анкетування дітей.

 

Таким чином, можна зробити висновок, що комп'ютер - це незамінна річ, без якої обійтися сьогодні практично неможливо. Однак комп'ютер може бути корисним і шкідливим. Вивчаючи проблему впливу комп'ютера на здоров'я людини, очевидним стає той факт, що засоби інформаційних технологій чинять негативний вплив на організм. Більш того, «спілкування» з розумною машиною вимагає чіткої установки робочого часу і розробки санітарно-гігієнічних правил щодо зменшення та профілактики такого роду впливів. Добре те, що дитина, яка з дитинства орієнтується в комп'ютері, відчуває себе більш впевнено, тому що йому відкритий доступ в світ сучасних технологій. Погано те, що при не дотриманні режиму комп'ютер перетворюється з одного на ворога. Не можна забувати про те, що все добре в міру

 

V. Виступ лікаря.

 

Комп'ютер у житті дитини має величезне значення - допомагає в навчанні, для дошкільнят - на комп'ютері можна малювати, грати. Ось тільки питання, які це будуть ігри? Більшість ігор, які зараз можна зустріти в інтернеті надають негативний вплив і на фізичне, і на психічне здоров'я дітей.

Перше, про що хотілося б згадати, це випромінювання електромагнітних хвиль. Це випромінювання шкідливо навіть для дорослих і природно для дітей. Знайте, якщо Ваша дитина постійно просиджує перед комп'ютером, то йому загрожують ракові пухлини, ендокринні, мозкові порушення, зниження імунітету. І це далеко не всі наслідки.

Другий момент стосується психічного напруження дітей. Подивіться на дитину зі сторони, як він веде себе, граючи в комп'ютерну гру. Він весь у напрузі, забуває буквально про все, нікого не чує, часом навіть кричить, а потім може навіть заплакати. У дитини - стрес! І чим далі, тим більше.

Але основна  шкода - це шкода духовна. Свідомість дитини повертається в бік безбожного, аморального світогляду. Нехай і віртуально, але діти навчаються на комп'ютері, вбивати і не тільки якихось негативних героїв, різних монстрів, чудовиськ, але і один одного.

І, звичайно, всіх розсудливих батьків хвилює відповідь на питання: як відучити дитину від комп'ютера.

 

Ось кілька порад, як обмежити шкоду комп'ютера для дітей.

 

1. Користуйтеся високим стільцем, що крутиться,  зі зручною спинкою.

 

2. Розташовуйтеся перед комп'ютером так, як вам зручно. Ноги при цьому повинні бути зігнуті під прямим кутом.

 

3. Комп'ютер треба встановити так, щоб на екран не падало пряме світло. Інакше екран буде відсвічувати. До речі, пряме світло шкідливе не тільки вам, але і монітору. Оптимальне положення при роботі - боком до вікна, бажано лівим.

 

4. Монітор, клавіатура і корпус комп'ютера повинні знаходитися прямо перед вами. При діагональному розташуванні монітора вам доведеться безперервно крутитися на стільці. Від цього неминуче постраждає постава.

 

5. Дехто  в якості монітора використовують звичайний телевізійний екран. Робити цього не слід, так як від екрану телевізора  випромінювання в 90 разів вища, ніж від екрана монітора.

 

6. Шрифт на екрані повинен бути темним, а фон світлим. Дрібний шрифт шкідливий для очей.

 

7. Монітор повинен знаходитися на відстані 60-70 см від очей і на 20 градусів нижче рівня очей.

 

10. Через кожні 30-45 хвилин роботи за комп'ютером слід робити перерву, під час якої  не рекомендується читати або дивитися телевізор. Загальна тривалість роботи за комп'ютером не повинна перевищувати 1????? години  на добу.

 

 

VI. Виступ «Відхід від реальності»

 

У своєму житті людина відчуває природну потребу у звільненні від щоденних турбот, проблем і неприємностей. Комп'ютерні ігри - це найбільш легкий і доступний спосіб моделювання іншого світу або життєвих ситуацій. Комп'ютер надає можливість пожити в іншій реальності, без проблем, і де немає навчання, школи,  яку потрібно відвідувати щодня і т.д. В цьому сенсі може здатися, що комп'ютерні ігри служать засобом зняття стресів, зниження рівня депресії. Однак найчастіше діти зловживають відходом з реального світу, втрачаючи почуття міри, граючи тривалий час. Внаслідок цього виникає небезпека не тимчасової, а повної відмови від реальності,  сильна  психологічна залежність  від комп'ютера.

 В ході різного роду досліджень було встановлено, що чим більше проблем у дитини в житті, тим він з великим завзяттям занурюється у віртуальне середовище. Комп'ютерна залежність притаманна людям з вразливою тонкою психікою. Коли вони включають комп'ютер,   миттєво занурюються в ірреальний світ, де стають вільними і безтурботними. З часом розвивається звикання до комп'ютера. Лікарі давно вже відзначили, що часті світлові миготіння негативно позначаються на ритмах головного мозку. Задоволення досягається простим порушенням відповідних структур в головному мозку, це надає розслабляючий вплив на особистість і діє як наркотик. Такі діти ні чим іншим не цікавляться.

 

Повідомлення «ІНТЕРНЕТ ТАКИЙ, ЯКИМ МИ ЙОГО СТВОРЮЄМО!»

 Ви та ваша дитина відіграєте важливу роль у розвитку Інтернету. Обмінюючись інформацією, спілкуючись з іншими, залишаючи коментарі, ви творите Інтернет.  Інтернет такий, яким ми створюємо його щодня: він стає кращим і доброзичливішим настільки, наскільки кожний з нас є ввічливим та позитивним онлайн.

 Навчіться самі й навчіть дитину критично ставитися до інформації, знайденої в мережі. Не все, що опубліковано в Інтернеті, може бути правдою. Не всі люди в житті можуть бути такими, якими показують себе в мережі.

 Покажіть дитині можливості Інтернету для цілеспрямованого розвитку: разом пізнайте мову,  дивіться картини відомих художників, слухайте класичну музику тощо.

 

                            Повідомлення «Безпечний інтернет»

Останнім часом набуло поширення слово булінг. Булінг-у перекладі з англійської означає цькування, залякування.

Булінг можна вважати різновидом насильства, тому існує кілька різних видів булінгу. Це:

- булінгу школі;

- булінг на робті;

- булінг в армії («дідівщина»);

- кібербулінг (насильство в інформаційному просторі).

Звісно, прояви булінгу можна спостерігати й в інших більш-менш організованих  колективах.

Поряд з боулінгом виділяють інший термін – тролінг.

Тролінг (від англ. trolling) - розміщення в Інтернеті (на форумах, у групах) провокаційних повідомлень з метою викликати поміж учасниками, образи, марнослів'я тощо.

Тролінг є грубим порушенням мережевого етикету (нетикету).

В інтернет-термінології «троль» - це людина, яка розміщує брутально- провокаційні повідомлення в Інтернеті, наприклад у дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників.

Найхарактернішою рисою тролінгу є те, що його постійна кінцева мета - привернути  увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і популярність, справити  незабутнє враження і для цього використовує будь-які засоби. Існує думка, що це люди, які страждають комплексом меншовартості, розчаровані чи стомлені буденністю.  Але слід пам'ятати, що, крім цілком суб'єктивних проявів, тролінг взято на озброєння бійцями інформаційних воєн. У цьому випадку мета застосування тролінгу - зокрема, відвернення уваги від гострих тем і переведення конструктивного обговорення в перепалку, а також один із методів нападу шляхом  агресивного вкидання  компромату, чуток тощо.

У наш час серйозної  відповідальності за тролінг,  як явище,  нема. Єдине, чим можна захиститися з інтернет-тролями, - ігнорування або ж введення на інтернет-ресурси  певних обмежень на ІР-адресу комп'ютера.

Дітям варто розказувати про фішинг і кібергрумінг.

Фішинг- вид шахрайства, метою якого є «виманювання» персональних даних будь-якими способами.

Кібергрумінг - входження в довіру дитини з метою використання її із сексуальною метою.

Саме через це є небезпечним знайомство й анонімність в Інтернеті.

 

VII. Заключне  слово вчителя.

 

Сподіваюся, шановні батьки, після сьогоднішньої бесіди ви будете більш уважні до своїх дітей, будите обмежувати їх під час роботи за комп'ютером.

 

docx
Пов’язані теми
Батьківські збори, 3 клас, Сценарії
НУШ
Додано
11 січня 2020
Переглядів
1155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку