Форма проведення засідання школи молодого вчителя: педагогічна кухня. Мета: поглибити знання педагогів щодо проведення сучасного уроку з використанням інноваційних технологій, вдосконалювати вміння здійснювати контроль та оцінювання на різних етапах уроку; сприяти вихованню творчої активності, прагнення до самовдосконалення.
Венгер Алла Олексіївна,
вчитель початкових класів
Миколаївської загальноосвітньої школи №44
Формування вчителя як творчої особистості, здатної до створення якісного нового, значущого для практичної педагогічної діяльності, - одне з найважливіших завдань сучасної науки і практики.
Мета «Школи молодого вчителя» – сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією навчання, полегшити роботу вчителя і закохати його в нашу справу.
Основні завдання «Школи молодого вчителя»: створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації молодих спеціалістів, підвищення їхньої психологічної компетентності, поглиблення знань з теорії та методики навчання і виховання, сприяння оволодінню молодими вчителями основних нормативних документів, вивчення і використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків вчителів, апробація та впровадження нових освітніх технологій та систем.
Основні напрямки роботи «Школи молодого вчителя»:
Засідання школи молодого вчителя
«Майстерність не є якимось
особливим мистецтвом, що вимагає таланту,
але це спеціальність, якої треба навчатись,
як треба навчити лікаря його майстерності,
як треба навчити музиканта»
А. С. Макаренко
Форма проведення: педагогічна кухня.
Тема: «Моделювання сучасного уроку з використанням інноваційних технологій»
Мета:
1. Поглибити знання педагогічного колективу щодо проведення сучасного уроку з використанням інноваційних технологій, вдосконалювати вміння здійснювати контроль та оцінювання на різних етапах уроку
2. Формувати вміння моделювати урок з використанням інноваційних технологій.
3. Сприяти вихованню творчої активності педагогів, прагнення до самовдосконалення.
План проведення:
Хід заняття:
4. Вправа «Знайди зайве».
Сучасний урок – це урок, який характеризується наступними ознаками: А) Головною метою уроку є розвиток кожної особистості, в процесі навчання і виховання.
Б) На уроці реалізується особистісно-орієнтований підхід до навчання.
В) На уроці реалізуються ідеї гуманізації і гуманітаризації освіти.
Г) На уроці реалізуються діяльнісний підхід до навчання.
Д) Організація уроку динамічна і варіативна.
Е) На уроці використовуються сучасні педагогічні технології.
Етапи уроку |
Види діяльності |
Самооцінка |
1.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
|
1.Складання плану роботи. 2. Обговорення шляхів досягнення мети. |
|
2.Актуалізація опорних знань. |
1.Виконання вправ, що необхідні для відкриття нових знань. 2. Фіксація утруднення. |
|
|
3.1.Постановка утруднення. 2.Відкриття нового знання. 3. Первинне закріплення. |
|
4.Формування умінь, навичок та способів дій. |
Застосування нового навчального матеріалу у відомих та нових умовах, а також на творчому рівні. |
|
|
|
|
Давайте пригадаємо способи оцінювання учнів.
Контроль навчальних досягнень учнів
Способи оцінювання |
Об’єкти оцінювання |
Види оцінювання |
У балах |
Предметні компетентності, що визначаються згідно з вимогами Державного стандарту й навчальних програм (знання, уміння, навички, досвід застосування, ставлення) |
Поточний |
Визначення рівнів |
|
Періодичний |
В оцінювальних судженнях (якісне, вербальне оцінювання) процесу й результатів навчальної діяльності |
|
Тематичний |
|
|
Семестровий |
|
|
Річний |
|
|
Державна підсумкова атестація |
|
|
Зовнішнє незалежне оцінювання |
|
|
Моніторинг |
|
|
Портфоліо |
Алгоритм підготовки сучасного уроку.
а) Самооцінювання .
Кошик для сміття |
Скринька |
Робочий конспект |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
б) Рефлексія.
Література
Додаток 1
Листок самооцінювання
Етапи заняття |
Само-, взаємооцінювання |
Оцінювання керівника |
Актуалізація опорних знань |
|
|
Вивчення нового матеріалу |
|
|
Формування умінь, навичок та способів дій. |
|
|
Додаток 2
Алгоритм підготовки до уроку з позиції оцінювання
Додаток 3
Як? Чому? Яким чином? Що? Де? Коли? Звідки? З якої причини? Навіщо? З якою метою?
Щоб одержати зворотній зв'язок, перевірити рівень засвоєння, пропонуємо виступаючим поставити запитання за технологією критичного мислення.
У дидактичному вимірі результат компетентнісної освіти можна підкреслити таким виявом індивідуальності учня:
Знання «Я знаю що…»
Діяльність « Я вмію це зробити… Я можу… Я роблю…»
Творчість «Я створюю… Я придумую…»
Емоційно-ціннісна сфера «Я прагну… Я хочу…»