Засідання школи молодого вчителя«Моделювання сучасного уроку з використанням інноваційних технологій»

Про матеріал

Форма проведення засідання школи молодого вчителя: педагогічна кухня. Мета: поглибити знання педагогів щодо проведення сучасного уроку з використанням інноваційних технологій, вдосконалювати вміння здійснювати контроль та оцінювання на різних етапах уроку; сприяти вихованню творчої активності, прагнення до самовдосконалення.


Перегляд файлу

Венгер Алла Олексіївна,

вчитель початкових класів

Миколаївської загальноосвітньої школи №44

Формування вчителя як творчої особистості, здатної до створення якісного нового, значущого для практичної педагогічної діяльності, - одне з найважливіших завдань сучасної науки і практики.

 

 

Мета «Школи молодого вчителя» сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією навчання, полегшити роботу вчителя і закохати його в нашу справу.

 

 

Основні завдання  «Школи молодого вчителя»: створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації молодих спеціалістів, підвищення їхньої психологічної компетентності, поглиблення знань з  теорії та методики навчання і виховання, сприяння оволодінню молодими вчителями основних нормативних документів, вивчення і використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи  і творчості, новаторських пошуків вчителів, апробація та впровадження нових освітніх технологій та систем.

 

Основні напрямки роботи «Школи молодого вчителя»:

  • розширити сферу знань учителів із психолого-педагогічних основ уроку;
  • ознайомити їх з елементами педагогічної техніки, опанування якої дасть змогу усвідомлено здійснювати відбір необхідних і найбільш доцільних прийомів роботи на уроках;
  • створити умови для апробації та впровадження нових освітніх технологій та систем;
  • створити для вчителів таке методичне середовище, в якому їм би хотілося творити.                                                                    


Засідання школи молодого вчителя

 

«Майстерність не є якимось

особливим мистецтвом, що вимагає таланту,

але це спеціальність, якої треба навчатись,

як треба навчити лікаря його майстерності,

як треба навчити музиканта» 

А. С. Макаренко

Форма проведення: педагогічна кухня.

 

Тема: «Моделювання сучасного уроку з використанням інноваційних технологій»

Мета:

1. Поглибити знання педагогічного колективу щодо проведення сучасного уроку з використанням інноваційних технологій, вдосконалювати вміння здійснювати контроль та оцінювання на різних етапах уроку

2. Формувати вміння моделювати  урок з використанням інноваційних технологій.

3. Сприяти вихованню творчої активності педагогів, прагнення до самовдосконалення.

План проведення:

  1. Блюдо дня – відкритий урок.
  2. Кулінарна книга – О.Я. Савченко «Дидактика початкової школи» (ознайомлення з технологією приготування блюд).
  3. Страва на замовлення – моделювання сучасного уроку з використанням інноваційних технологій.
  4. Десерт – рецепт приготування сучасного уроку.

 

Хід заняття:

 

  1. Організаційний момент.
  2. Повідомлення теми заняття: «Моделювання сучасного уроку з використанням інноваційних технологій».
  • Пропонуємо працювати за схемою: Знаю. Хочу знати. Дізнався.
  1. Актуалізація опорних знань.
  • Актуалізуємо Ваші знання:
  • Що таке урок? 
  • Урок – це основна форма організації навчально-виховного процесу, так як на уроці можуть бути вирішені всі завдання освіти з розвитку особистості.
  • Урок – це елементарна структуроутворююча одиниця освітнього процесу. Значить, в уроці присутні всі компоненти цього процесу: цілі, зміст, методи, засоби, діяльність з організації та управління і всі його дидактичні елементи.
  • Урок виконує функції навчання, виховання і розвитку учнів. Завданням уроку є реалізація цих функцій.
  • В чому особливості сучасного уроку?
  • У педагогічній літературі останніх років лише Ю.А. Конаржевський дає визначення сучасного уроку. На його думку, сучасний урок – це перш за все урок, на якому вчитель уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня, її активного розумового зростання, глибокого і осмисленого засвоєння знань, для формування її моральних засад.
  •  Які інноваційні технології ви знаєте?

4. Вправа «Знайди зайве».

Сучасний урок – це урок, який характеризується наступними ознаками:  А) Головною метою уроку є розвиток кожної особистості, в процесі навчання і виховання.

Б) На уроці реалізується особистісно-орієнтований підхід до навчання.

     В) На уроці реалізуються ідеї гуманізації і гуманітаризації освіти.

     Г) На уроці реалізуються діяльнісний підхід до навчання.

    Д)  Організація уроку динамічна і варіативна.

Е) На уроці використовуються сучасні педагогічні технології.

  • Перевіряємо додаткове завдання. Два поняття зайвих.
  1. Постановка завдань.
  • Чого ви хотіли б  дізнатися сьогодні на занятті?
  • А я б хотіла, щоб цей «урок дидактики» навчив нас правильно будувати сучасний урок,  спонукав нас щодо пошуку нових методів, прийомів, інноваційних технологій.
  • За підсумком уроку пропоную скласти алгоритм підготовки уроку з позиції сучасних вимог.
  • В якій послідовності будемо працювати над новим матеріалом?
  • 4. План вивчення нового матеріалу:
    1. Ознайомлення з основними теоретичними поняттями.
    2.  Особливості проведення сучасного уроку.
    3. Алгоритм підготовки сучасного уроку.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  • Розглядаємо перший пункт. Кожен одержує табличку «Модель сучасного уроку». Необхідно заповнити другу колонку.

Етапи уроку

Види діяльності

Самооцінка

1.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

 

1.Складання плану роботи.

2. Обговорення шляхів досягнення мети.

 

2.Актуалізація опорних знань.

1.Виконання вправ, що необхідні для відкриття нових знань.

2. Фіксація утруднення.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

3.1.Постановка утруднення.

2.Відкриття нового знання.

3. Первинне закріплення.

 

4.Формування умінь, навичок та способів дій.

Застосування нового навчального матеріалу у відомих та нових умовах, а також на творчому рівні.

 

  1. Контрольно-оцінний етап. Рефлексія.
  1. Аналіз запланованого.
  2.  Переживання ситуації успіху.
  3. Усвідомлення шляхів досягнення мети.

 

 

  • Самоперевірка за зразком.

Давайте пригадаємо способи оцінювання учнів.

Контроль навчальних досягнень учнів

Способи оцінювання

Об’єкти оцінювання

Види оцінювання

У балах

Предметні компетентності, що визначаються згідно з вимогами Державного стандарту й навчальних програм (знання, уміння, навички, досвід застосування, ставлення)

Поточний

Визначення рівнів

 

Періодичний

В оцінювальних судженнях (якісне, вербальне оцінювання) процесу й результатів навчальної діяльності

 

Тематичний

 

 

Семестровий

 

 

Річний

 

 

Державна підсумкова атестація

 

 

Зовнішнє незалежне оцінювання

 

 

Моніторинг

 

 

Портфоліо

  • Методика здійснення контролю і оцінювання на різних етапах уроку.

 

Алгоритм підготовки сучасного уроку.

  • Опрацювати вимоги програми (діяльнісна змістова лінія: «має уявлення про…», «називати…», «розрізняти…», «усвідомлювати основні ознаки…», «свідомо користуватися…», «уміти застосовувати за допомогою вчителя…», «уміти застосовувати самостійно…»).
  • Прочитати як окреслена тема в Державному стандарті, зокрема змістових лініях.
  • Зясувати обсяг і складність матеріалу, продумати послідовність його вивчення за певну кількість годин, передбачити результат, до якого слід прагнути.
  • Продумати форми, методи та прийоми контролю та оцінювання результатів навчальної діяльності на кожному етапі уроку.
  • Визначити результати навчання на засадах компетентнісного підходу.
  • Зіставити відповідний матеріал підручника з вимогами програми.
  • Перевірте себе за допомогою шифру
  • Хто одержав «чудово», поставте собі 3 бали.

 

  1. Підбиття підсумків заняття.

а) Самооцінювання .

Кошик для сміття

Скринька

Робочий конспект

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Висловіть свої оцінні судження.

б) Рефлексія.

  •  Сьогодні  я  дізналась…
  •  Було цікаво…
  •  Було важко…
  •  Я зрозуміла, що…
  •  Тепер я зможу…
  •  Я відчула, що…
  •  Я навчилась…
  •  У мене вийшло …
  •  Я спробую…
  •  Мене здивувало…
  •  Мені захотілося…
  • Дякую всім за співпрацю!

 

Література

  1.  О.Я.Савченко “Дидактика початкової освіти”. – К.: Грамота. - 2013 р. -  504 с.
  2. Форми навчання у школі /За ред. Ю.І. Мальованого. – К.: Освіта, 1992. – с.24-30

 


Додаток 1

 

Листок самооцінювання

 

Етапи заняття

Само-, взаємооцінювання

Оцінювання керівника

Актуалізація опорних знань

 

 

Вивчення нового матеріалу

 

 

Формування умінь, навичок та способів дій.

 

 

 

Додаток 2

 

Алгоритм підготовки до уроку з позиції оцінювання

 

  1. Прочитати як окреслена тема в Державному стандарті, зокрема змістових лініях.
  2. Опрацювати вимоги програми (діяльнісна змістова лінія: «має уявлення про…», «називати…», «розрізняти…», «усвідомлювати основні ознаки…», «свідомо користуватися…», «уміти застосовувати за допомогою вчителя…», «уміти застосовувати самостійно…»).
  3. Зіставити відповідний матеріал підручника з вимогами програми.
  4. З’ясувати обсяг і складність матеріалу, продумати послідовність його вивчення за певну кількість годин, передбачити результат, до якого слід прагнути.
  5. Продумати форми, методи та прийоми контролю та оцінювання результатів навчальної діяльності на кожному етапі уроку.
  6. Визначити результати навчання на засадах компетентнісного підходу.

 

 

 

Додаток 3

 

Як? Чому? Яким чином? Що? Де? Коли? Звідки? З якої причини? Навіщо? З якою метою?

Щоб одержати зворотній зв'язок, перевірити рівень засвоєння, пропонуємо виступаючим поставити запитання за технологією критичного мислення.

 

 

 

 

 

 

 

У дидактичному вимірі результат компетентнісної освіти можна підкреслити таким виявом індивідуальності учня:

Знання «Я знаю що…»

Діяльність « Я вмію це зробити… Я можу… Я роблю…»

Творчість «Я створюю… Я придумую…»

Емоційно-ціннісна сфера «Я прагну… Я хочу…»
 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хвайра Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
2262
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку