Мета
Підсумкове заняття з композиції
I рік навчання, основний рівень
Тема: «Засоби художньої виразності - рівновага, ритм, орнамент»
Дата: 27.12.2016
Кількість годин: 2 години
Мета:
Тип: комбінований, перевірка знань та умінь
Обладнання: зоровий ряд: набір репродукцій, , картки с завданням тощо
План заняття (90хв.)
1.Організаційна частина - 10 хв.
2.Основна частина – вправи та запитання на перевірку знань та умінь - 60 хв.
3.Підведення підсумків - 10хв.
4.Виставка залікових композицій - 10хв.
Хід уроку
1.Організаційна частина: Перевірка готовності робочих місць.
Слово викладача –
Сьогодні підводимо підсумки за півроку нашої з вами роботи. Я сподіваюся що уроки були цікаві і ви багато дізналися. Ми зробимо невеликі вправи і відповімо на нескладні питання. Також ви зможете закінчити підсумкові композиції і в кінці заняття влаштуємо виставку робіт.
2. Основна частина: Вправи та запитання на перевірку знань та умінь.
Давайте згадаємо за допомогою яких засобів художник створює картини. (лінія, точка, пляма) Відповіді дітей.
Повторення вивченого матеріалу. Основні поняття.
Композиція - означає складання, з'єднання, поєднання різних частин в єдине ціле відповідно до якої або ідеєю. В образотворчому мистецтві композиція це побудова художнього твору (картини) обумовлене його зміст, характером і призначенням. Іншими словами це "правильне" розташування персонажів або об'єктів в аркуші, так щоб глядач розумів, що ви хотіли йому розповісти. Ви пам'ятаєте такого казкового героя, юного художника як Чуфело Марзуфело. Ми зустрічалися з ним на уроках. А тепер дайте відповідь на питання: Що Чуфело зробив неправильно у своїх картинах?
Вправи. Відповіді дітей
Ритм - це чергування яких-небудь елементів в певній послідовності.
Пригадати ритм в природі (пори року, час доби, паркові алеї і т.д.) .
На основі запропонованих репродукцій знайти і назвати ритмічні елементи які використовував художник. Додаток №1.Відповіді дітей.
Рівновага в композиції це коли художні елементи картини згруповані і організовані так щоб у глядача виникала почуття гармонії від побаченого. Зробимо вправу.
Вправа№1
Вправа№2
Орнамент - мальовниче, графічне або скульптурне прикраса з поєднанням геометричних, рослинних або тваринних елементів. Орнамент - візерунок або узор, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, стилізованих тваринних чи рослинних мотивів. Орнамент, як прикраса, має функцію естетичного оздоблення будь - якого простору. Візерунок вибагливо комбінуються плетіння наприклад: із звіриними мотивами - тератологічний орнамент. Звірі здебільшого фантастичні, цей орнамент найчастіше зустрічається в старих рукописних книгах; комбінується й рослинний орнамент із звірями. Звірі навіть нерідко входять і до геометричного орнаменту. В західно - українських писанках та вишивках мотиви орнаменту так химерно між собою переплітаються, що розподілити величезний орнаментальний матеріал за характером орнаменту було неможливо. Орнамент — це досить складна система, що компонується з різноманітних елементів, знаків, символів, які взаємодіючи між собою, створюють цілісну енергетичну картину, зрозуміти яку сьогодні важко.
3.Підведення підсумків
Учні на попередніх заняттях виконували композиції (кілька варіантів). Завершення роботи над композиціями.
4. Виставка залікових композицій
Виставка робіт, оцінка і обговорення . Додаток №2
Додаток до заняття №1
А. Дейнека «Оборона Петрограда»
А. Рилов "У блакитному просторі"
Едгар Дега "Блакитні танцівниці"
Додаток до заняття №2
Виставка залікових композицій
Філатова Анастасія, 9 років
Кулакевич Анна, 13 років
Сидоренко Денис, 12 років