Засоби художньої виразності - рівновага. ритм, орнамент

Про матеріал

Мета

  • Узагальнити та закріпити знання та уявлення учнів про різновиди художньої техніки, матеріали, засоби художньої виразності.
  • Перевірити здобуті за семестр знання з композиції - організація площини картини, поняття рівновага, композиційний центр, художня виразність, ритм, орнамент.
  • Розвивати мислення, пам'ять.
  • Стимулювати та актуалізувати творчий потенціал дітей та виховувати в них естетичні почуття.
Перегляд файлу

 

Підсумкове заняття з композиції

I рік навчання, основний рівень

Тема: «Засоби художньої виразності - рівновага, ритм, орнамент»

Дата: 27.12.2016

Кількість годин: 2 години

Мета:

  • Узагальнити та закріпити знання та уявлення учнів про різновиди художньої техніки, матеріали, засоби художньої виразності.
  •  Перевірити здобуті за семестр знання з композиції -  організація площини картини, поняття  рівновага, композиційний центр, художня виразність, ритм, орнамент.
  • Розвивати мислення, пам'ять.
  • Стимулювати та актуалізувати творчий потенціал дітей та виховувати в них естетичні почуття.

Тип: комбінований, перевірка знань та умінь

Обладнання: зоровий ряд: набір репродукцій, , картки с завданням тощо

План заняття (90хв.)

1.Організаційна частина  - 10 хв.

2.Основна частина – вправи та запитання на перевірку знань та умінь  - 60 хв.

3.Підведення підсумків -  10хв.

4.Виставка залікових композицій - 10хв.

Хід уроку

1.Організаційна частина: Перевірка готовності робочих місць.

Слово викладача –

 Сьогодні підводимо підсумки за півроку нашої з вами роботи. Я сподіваюся що уроки були цікаві і ви багато дізналися. Ми зробимо невеликі вправи і відповімо на нескладні питання. Також ви зможете закінчити підсумкові композиції і в кінці заняття влаштуємо виставку робіт.

2. Основна частина: Вправи та запитання на перевірку знань та умінь.

Давайте згадаємо за допомогою яких засобів художник створює картини. (лінія, точка, пляма) Відповіді дітей.

E:\книги\дивосвіт\p00127.jpg

E:\книги\дивосвіт\p00688.jpg

Повторення вивченого матеріалу. Основні поняття.

Композиція - означає складання, з'єднання, поєднання різних частин в єдине ціле відповідно до якої або ідеєю. В образотворчому мистецтві композиція це побудова художнього твору (картини) обумовлене його зміст, характером і призначенням. Іншими словами це "правильне" розташування персонажів або об'єктів в аркуші, так щоб глядач розумів, що ви хотіли йому розповісти. Ви пам'ятаєте такого казкового героя, юного художника як Чуфело Марзуфело. Ми зустрічалися з ним на уроках. А тепер дайте відповідь на питання: Що Чуфело зробив неправильно у своїх картинах?

Вправи. Відповіді дітей

E:\книги\дивосвіт\p0073.png E:\книги\дивосвіт\p00762jpg.jpg

E:\книги\дивосвіт\p00756.jpg E:\книги\дивосвіт\p0077.png

 

Ритм - це чергування яких-небудь елементів в певній послідовності.

Пригадати ритм в природі (пори року, час доби, паркові алеї і т.д.) .

На основі запропонованих репродукцій знайти і назвати ритмічні елементи які використовував художник. Додаток №1.Відповіді дітей.

Рівновага в композиції це коли художні елементи картини згруповані і організовані так щоб у глядача виникала почуття гармонії від побаченого. Зробимо вправу.

Вправа№1

E:\книги\дивосвіт\p00346.jpg

Вправа№2

E:\книги\дивосвіт\p0035.png

 

 Орнамент - мальовниче, графічне або скульптурне прикраса з поєднанням геометричних, рослинних або тваринних елементів. Орнамент - візерунок або узор, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, стилізованих тваринних чи рослинних мотивів. Орнамент, як прикраса, має функцію естетичного оздоблення будь - якого простору. Візерунок вибагливо комбінуються плетіння наприклад: із звіриними мотивами - тератологічний орнамент. Звірі здебільшого фантастичні, цей орнамент найчастіше зустрічається в старих рукописних книгах; комбінується й рослинний орнамент із звірями. Звірі навіть нерідко входять і до геометричного орнаменту. В західно - українських писанках та вишивках мотиви орнаменту так химерно між собою переплітаються, що розподілити величезний орнаментальний матеріал за характером орнаменту було неможливо. Орнамент — це досить складна система, що компонується з різноманітних елементів, знаків, символів, які взаємодіючи між собою, створюють цілісну енергетичну картину, зрозуміти яку сьогодні важко.

 

E:\наташино 2\ит оговые конспекты\images.jpgE:\наташино 2\ит оговые конспекты\скачанные файлы.jpg

 

3.Підведення підсумків

Учні на попередніх заняттях виконували композиції (кілька варіантів). Завершення роботи над композиціями.

4. Виставка залікових композицій

Виставка робіт, оцінка і обговорення . Додаток №2

 

 

 

 

 

 

Додаток до заняття №1

Картина А. Дейнеки «Оборона Петрограда»

А. Дейнека «Оборона Петрограда»

http://www.artprojekt.ru/school/compozicia/Pic2/040.jpg

А. Рилов "У блакитному просторі"

Картинки по запросу ритм в картинах известных художников

Едгар Дега "Блакитні танцівниці"

Додаток до заняття №2

Виставка залікових композицій

DSCN8030oФілатова Анастасія, 9 років

DSCN7920oКулакевич Анна, 13 років

DSC_0237-оСидоренко Денис, 12 років

 

docx
Додано
28 березня 2018
Переглядів
2160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку