Застосування Google Класу під час дистанційного навчання (майстер клас: теорія + презентація)

Про матеріал

Учням на карантині потрібно вчитися, а Google Клас має все для того, щоб це забезпечити

Перегляд файлу

Застосування Google Класу під час дистанційного навчання

Вступ

Перехід на дистанційне навчання під час пандемії, являється серйозним іспитом для усіх учасників навчального процесу. Якісно організувати навчання з використанням цифрових технологій, ефективно працювати на відстані, надихати та мотивувати учнів до навчання, допомагати їхнім батькам – навики, якими тепер на додаток повинен володіти сучасний учитель.

Для комунікації вчителів та учнів є різні освітні платформи, одна з яких - Google. Цільово на цій платформі для шкіл є спеціальний сервіс Google Classroom, який об'єднує корисні сервіси Google, організовані спеціально для навчання. Сьогодні він як ніколи актуальний та популярний, адже учням на карантині потрібно вчитися, а Google Classroom має все для того, щоб це забезпечити. Також він доступний всім, хто має особистий обліковий запис Google.

Загальні відомості

Характеристики Google Classroom

  • Він безкоштовний. Працює за наявності доступу до Мережі як зі стаціонарного ком’ютера, так і зі смартфонів, планшетів (додатки на Google Play та на Apps)
  • Google Classroom інтегрований з сервісами: Google Disk, Google Docs, Gmail - поштою, YouTube;
  • Підтримує Google Calendar, за допомогою якого можна нагадувати про час виконання завдань;
  • У класі може навчатися до 200 учнів та викладати 20 учителів;
  • Google Classroom можуть використовувати люди з повним і частковим порушенням зору (інклюзивна освіта) – для них передбачені програми голосового читання усього контенту, розміщеного будь-ким у Google Classroom. Наприклад, для пристроїв iOS створений VoiceOver, а для Android – TalkBack

У сервісі учитель може:

  • створити свій віртуальний клас, або декілька;
  • через електронну пошту додавати викладачів до класу;
  • через код, який генерується системою, приєднати учнів;
  • ділитися з учнями необхідним навчальним матеріалом;
  • призначити завдання одному, декільком класам, або окремим учням;
  • перевіряти завдання учнів, додавати до завдання примітки, ставити оцінки і повернути учню із відгуком;
  • стежити за прогресом учнів;
  • додавати лінк на власний онлайн відеоурок, який учитель проводить за допомогою платформи Zoom, або іншої;
  • організувати спілкування учнів.

Для роботи у Google Класі учителю потрібно мати обліковий запис Google (електронну пошту), а учню - електронну адресу на поштовому сервісі Gmail.

І. Створення облікового запису (аккаунту)

Для створення облікового запису потрібно:

1. Відкрити головну сторінку Gmail (слайди 2, 3)

2. Натиснути позначку «Створити обліковий запис» («Создать аккаунт») (слайд 4)

3. Змінити російську мову на українську (слайд 5)

4. В пусті поля написати ім’я, прізвище, вигадане ім'я користувача та надійний пароль (слайд 6)

5. Натиснути - «Далі»

6. Записати номер мобільного телефону (не обов’язково), ввести код підтвердження в запропоноване поле

7. Вказати дату народження і стать (слайд 7)

8. Натиснути - «Далі»

9. Натиснути - «Прийняти» (слайд 8)

Реєстрація завершилась. Налаштуйте зовнішній вигляд облікового запису (додайте фото, змініть тему і т.д.)

ІІ. Створення віртуального класу

Для створення віртуального класу потрібно:

1. Зайти на сторінку електронної скриньки (слайд 9)

2. Натиснути на іконку «Додатки Google» (у верхньому правому куті) (слайд 10)

3. Із наявних додатків вибрати «Клас» (можливо прийдеться прокрутити перелік додатків донизу) (слайд 11)

4. Перейти на головну сторінку Google Classroom (слайд 12)

5. Натиснути на «+» (у верхньому правому куті). Вибрати «Створити клас» (слайд 13)

6. У повідомленні для аккаунта Gmail поставити «»,  натиснути - «Продовжити», якщо використовуєте додаток для класу, а не для школи в цілому (слайд 14)

7. Дати назву класу (розділ, тема, аудиторія - не обов’язково). Натиснути - «Створити» (слайд 15)

На головній сторінці віртуального класу знаходяться позначки головного меню та налаштування класу, код для приєднання учнів до класу, керуючі вкладки. (слайд 16)

Налаштування теми класу (по бажанню)

У правій нижній частині шапки класу натиснути - «Вибрати тему» і додати тему із галереї, або натиснути - «Завантажити фотографію» і вибрати фото з комп’ютера. (слайд 17)

Додавання класів

Щоб створити нові віртуальні класи потрібно:

1. В лівому куточку натиснути на кнопку «Головне меню» (слайд 18)

2. Натиснути на «Курси» (слайд 19)

3. Потім на «+» та «Створити клас» (слайд 20)

4. Заповніть запропоновану форму

 ІІІ.  Керування класом

У створеному класі є чотири керуючі вкладки: «Потік», «Завдання», «Люди», та «Оцінки». З їх допомогою ви будете співпрацювати з учнями та колегами (слайд 21).

Вкладка «Потік» призначена  - для спілкування, для взаємодії (1). В ній усі користувачі можуть не тільки публікувати тестові повідомлення, оголошення для класу, а й додавати файли з Google Диску, відео з  YouTube, тощо (2). Всі публікації в «Потоці» вибудовані за часом.

У вікні «Незабаром» система автоматично нагадує про справи, які необхідно виконати впродовж тижня (3)

Вкладка «Люди» містить інформацію про учителів та учнів класу. Тут можна знайти конкретну особу та надіслати їй персональне повідомлення (слайд 22).

Запрошення учнів до класу

І спосіб приєднання учнів до класу

У лівій частині шапки класу є код, згенероваий віртуальною кімнатою. Його учитель може повідомити учням в конференції ZOOM, через Viber группу, корпоративну пошту, або іншими доступними способами (слайд 23).

ІІ спосіб

1. Відкрити вкладку «Люди».

2. Навпроти «Студенти» натиснути на позначку і ввести електронну пошту учня (слайд 24). Якщо учень зареєстрований у корпоративній пошті, то можна написати прізвище і система автоматично покаже його обліковий запис. Натиснути - «Запросити».

Запрошення учителів до класу

Якщо один предмет у класі викладає декілька учителів, то у класі можна працювати спільно з колегами.

Для цього:

1. Відкрити вкладку «Люди».

2. Навпроти «Викладачі» натиснути на позначку і ввести електронну пошту учителя, або прізвище.

Якщо учні, або учителі прийняли запрошення, то  їхні піктограми будуть яскравими, якщо не прийняли - блідими. (слайд 25)

Google сповіщення

Авторизованим  користувачам  можна один одному надсилати повідомлення через електронну пошту (слайд 26).

Для цього потрібно:

1. Навпроти прізвища користувача натиснути на позначку 114.png

2. Вибрати «Надіслати лист студенту»

Вкладка «Завдання» найважливіша у організації дистанційного навчання. Вона являється ніби дошкою, зошитом та щоденником одночасно. (слайд 27)

ІV. Організація навчання

Створення завдань для учнів

Щоб додати матеріал до курсу потрібно перейти на вкладку «Завдання» і натиснути кнопку «Створити» (1). Для впорядкування роботи у класі, із запропонованих варіантів, спочатку обрати «Тему» і дати їй назву (2) (слайд 28)

При створенні «Завдання» (слайд 29) у відкритому вікні потрібно:

  • записати його назву (1),
  • надати короткий опис виконання (2) (за бажанням),
  • додавати файли з Google Диску чи комп’ютера, URL-адреси сайтів, відео з YouTube, або створити різноманітні матеріали за допомогою Google Документів, Презентацій, Таблиць, Малюнків, Форм (3)
  • вибрати класи, в яких буде опублікований матеріал (4)
  • за допомогою «» виділити учнів, які будуть його виконувати (5)
  • виставити максимальний бал за виконану роботу (6)
  • вказати термін виконання (7)
  • вибрати назву теми (8)
  • опублікувати (9) (можна виставити дату і час публікації), або зберегти як чернетку

Функціональність розділів «Завдання з тестом», «Запитання» та «Матеріал» аналогічна до «Завдання». Але до «Завдання з тестом» прикріплено Google форму теста (слайд 30), а до «Запитання» - форму питання (слайд 31).

Якщо потрібно створену тему, матеріал, тестові завдання скопіювати і перекинути в інший клас, то використовуємо позначку -  (слайд 32)

Інформація про виконання учнями завдань

Учитель може дізнатись кількість учнів, які виконали задання в два способи.

І спосіб

1. Відкрити вкладку  «Завдання»

2. Обрати «Папка курсу на Диску» (слайд 33)

У автоматично створених папках містяться фото учнівських робіт

ІІ спосіб

1. Відкрити вкладку  «Завдання»

2. Натиснути на значок заданого завдання

3. Потім на посилання «Переглянути матеріал» (слайд 34)

У відкритому вікні обравши вкладку «Інструкції» можна знайти інформацію до завдання, а обравши «Робота учня» - інформацію про кількість призначених, зданих, оцінених робіт (слайд 35).

Зліва, у відкритому вікні, знаходиться список учнів, які прислали роботи на перевірку і максимальна кількість балів за правильно виконане завдання.  Праворуч, під прізвищем – додані учнем файли та коментарі.

Перевірка виконаних завдань

Натиснувши на файл учня, у новому вікні браузера відриється сторінка (слайд 36), де учитель може:

  • перевірить роботу
  • виправить помилки
  • виставить оцінку
  • додасть коментар, за необхідності
  • поверне роботу учню (слайд 36)

При необхідності учню можна повернути роботу на доопрацювання.

Вкладка «Оцінки» формує підсумкову відомість з оцінками учнів, у ній зазначено успішність кожного учня класу з даного предмету та середній бал класу (слайд 37).

 

 

 

Список використаної літератури

1. https://classroom.google.com/h

 

2. Методичні рекомендації на тему: «Створення дистанційного курсу за допомогою сервісу Google Клас»

м. Кривий Ріг, 2018 рік
Автор: Авер’янова Наталя Миколаївна, спеціаліст

 

3. https://osvitoria.media/news/google-classroom-instruktsiya-yak-samostijno-stvoryuvaty-onlajn-kursy/

 

4. https://tsn.ua/nauka_it/yak-vchitisya-vdoma-bezkoshtovniy-google-classroom-dlya-uchniv-ta-vchiteliv-1518039.html

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Майстер-класи
Додано
30 вересня 2020
Переглядів
3905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку