План
І. Актуальність теми
ІІ. Навчальна мет
ІІІ. Плавання – розділ базової частини програми фізичного виховання
ІV. Зміст теми
V. Основні правила проведення заняття
VI. Висновки
VII. Література
І. Актуальність теми
Уміння плавати – життєво важлива рухова навичка, яка визначає у значній мірі фізичний розвиток людини. Систематичні заняття плаванням сприяють підвищенню споживання кисню організмом, збільшують капіляризацію м’язів, покращують постачання кисню і цим самим перешкоджають виникненню онкологічних захворювань. Плавання являє собою і один з найважливіших засобів фізичного виховання, завдяки чому воно входить у зміст програм фізичного виховання для вузів I – II рівнів акредитації. Разом з тим, дані свідчать про низький відсоток студентів, які вміють плавати. Незважаючи на зусилля ряду дослідників з пошуку найбільш ефективних засобів, цілеспрямовано впливають на формування техніки рухів у процесі навчання плаванню, бажаний результат поки не досягнутий: навчальний процес займає тривалий терміни, досить високий відсоток студентів, які не освоїли навик плавання. Виконання плавальних дій, пов'язаних з переміщенням тіла людини у водному середовищі, створює певні труднощі для сприйняття власних рухів і управління ними. Успішне оволодіння руховою дією в значній мірі залежить від того, наскільки розвинена у студента здатність до правильного сприйняття й оцінки власних рухів, наскільки адекватні його рухові уявлення. Практика показує, що в процесі навчання студенти в більшості випадків мають невірні уявлення про рухи у воді.
Процес навчання, що виховує відбувався під безпосереднім керівництвом тренера, чия роль багато в чому визначає формування особистості студента. Крім високої професійної підготовленості педагог повинен володіти якостями передової людини нашого суспільства, бути всебічно розвиненим, культурним, служити прикладом чесного ставлення до справи, дисциплінованості, акуратності, об'єктивності і послідовності у своїх вимогах і вчинках. Ступінь вираженості цих якостей в особистості педагога визначає ефективність процесу навчання.
ІІ. Навчальна мета
Педагогічні принципи навчання і виховання в плаванні органічно пов'язані в єдиному навчально-тренувальному процесі навчання і тренування. Як у навчанні, так і в тренуванні ставилися завдання вивчення і вдосконалення техніки плавання, поступового підвищення рівня тренованості, загартовування і зміцнення організму. Початкове навчання плаванню є першим етапом навчально-тренувального процесу, де вивчення техніки й освоєння досвіду плавання складають головну визначальну задачу поряд з підвищенням ступеня тренованості і вдосконаленням таких фізичних якостей, як координація рухів, сила, гнучкість, витривалість, швидкість, спритність. Навчально-тренувальний процес у плаванні здійснюється у відповідності з основними принципами фізичного виховання – принципами всебічного розвитку, оздоровчої спрямованості.
ІІІ. Плавання – розділ базової частини програми фізичного виховання
У програмі фізичного виховання для вузів I – II рівнів акредитації значна увага приділяється заняттям з плавання, що передбачає у першу чергу:
1. Навчання елементарним навичкам плавання всіх студентів, які не мають медичних протипоказань.
2. Для студентів, які вміють плавати, передбачено вдосконалення класичної техніки кроль, на спині, техніка поворотів, стартового стрибка.
3. Розвиток загальних фізичних якостей, тренованості, загартовування й оздоровлення організму.
Оздоровча спрямованість.
1. Завдання зміцнення здоров'я є основною на навчально-тренувальних заняттях плаванням у всіх ланках української системи фізичного виховання.
2. Гігієнічні фактори і гуртуючий вплив сонця, повітря і води при заняттях плаванням у природних водоймах збільшили стійкість організму до несприятливих впливів зовнішнього середовища.
Прикладна спрямованість.
У програмі навчання плаванню тренер передбачав крім освоєння життєво необхідних навичок плавання ознайомлення з правилами безпеки на воді.
Для успішного навчання плаванню дотримуються основних педагогічних принципів, що відображають методичні закономірності навчання і виховання;
- принципи свідомості і активності, систематичності;
- доступності;
- наочності та індивідуалізації.
Педагог застосовує велику кількість засобів (варіанти вправ, ігри, пірнання, стрибки у воду), методів і форм організації занять. Таким чином навчання плаванню не тільки попереджає захворювання, але і лікує. На відміну від інших систем плавання розвиває в організмі симетрію, координацію і витривалість. Вона стимулює внутрішні органи і обумовлює їх гармонійне функціонування.
Для кращого засвоєння матеріалу ми відзняли учбові відеофільми, які дозволяють зробити заняття більш цікавим, наочним і динамічним. Ця новинка показала, що студенти з інтересом сприймають ту ж саму інформацію, яка раніше пред'являлася в традиційній усній формі. Змінюється зміст діяльності викладача; викладач стає розробником нової технології навчання, що, з одного боку, підвищує його творчу активність, а з іншого - вимагає високого рівня технологічної та методичної підготовленості. У фільмованому вигляді можливий варіант самонавчання, що йде в 2-4 рази швидше, ніж при традиційному. Я у своїй роботі застосовую велику кількість засобів (варіанти вправ, ігри, пірнання, стрибки у воду), методів і форм організації занять. Таким чином навчання плаванню не тільки попереджає захворювання, але і лікує.
Зважаючи на складну ситуацію в країні щодо нещасних випадків на воді через невміння дорослого населення і дітей плавати та відсутність навичок знаходження у водному середовищі, Міністерство запровадило з 2013 року загальнодержавну акцію «Урок з плавання» (лист МОН України від 22.03.2013 № 1/9 -209).
Проведення акції «Урок з плавання» забезпечить підвищення рухової активності молоді, стане ефективним лікувально-профілактичним засобом, спрямовуватиме на набуття життєво необхідних навичок збереження та зміцнення здоров’я наших дітей та підлітків.
Рекомендуємо до заходів з навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів плаванню в регіонах залучати різноманітні місцеві ресурси: басейни дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, відвідування яких організовується для учнів і сусідніх шкіл; басейни дитячо-юнацьких спортивних шкіл, баз відпочинку, культурно-розважальних центрів; облаштування та використання громадських пляжів; використання, за сприятливих погодних умов, можливостей літніх пришкільних та оздоровчих таборів тощо.
Для вивчення учнів плаванню розроблені відповідні навчальні програма, які мають гриф Міністерства, а саме:
- «Початкове навчання плаванню учнів загальноосвітніх навчальних закладах» (авт. В.В. Деревянко, В.О. Сілкова).
- Програми розроблені навчальними закладами для навчання своїх студентів плаванню.
Тому я розробила свою програму з навчання плаванню студентів яка розрахована на кількість занять дозволених РНП нашого коледжу.
ІV. Зміст теми
Оздоровче тренування з плавання призводить до вдосконалення фізичного та емоційного стану здоров’я студентів, має антистресовий, гіпорегуляторний, економізуючий, психоенергетичний та антигіпоксичний ефекти.
Заняття плаванням особливо корисні для дітей та підлітків, оскільки сприяють розвитку серцево-судинної і дихальної систем, що у свою чергу викликає зростання і зміцнення опорно-рухового апарату підлітка.
Плавання спортивними способами гармонійно розвиває всі групи м’язів. Систематичні заняття плаванням і спеціальна гімнастика удосконалюють такі цінні фізичні якості, як витривалість, силу, швидкість, рухливість у суглобах, координацію рухів. Вправи, що виконуються на суші і воді, укріплюють не тільки м’язи рук і ніг, але також м’язи тулуба, що особливо важливе для формування правильної постави у дітей та підлітків. Завдяки симетричним рухам і горизонтальному положенню тулуба, що розвантажує хребетний стовп від тиску на нього ваги тіла, плавання є прекрасною корегуючою вправою, що усуває такі порушення в поставі, як сутулість, сколіоз, кіфоз. Безперервна робота ніг в швидкому темпі з постійним подоланням опору види, виконувана в безопорному положенні, тренує м’язи і зв’язки гомілковостопного суглоба, допомагає формуванню і зміцненню дитячої стопи. У класних плавців рухливість в гомілковостопних суглобах дуже висока і вони можуть відтягнути носки майже як балерина. Плавання – аеробний вид фізичних вправ, що викликає збільшення в крові дітей та підлітків гормону росту – соматотропіну – в 10-20 разів. Це сприяє зростанню тіла в довжину, збільшенню м’язової маси, маси серця та легенів. Заняття плаванням укріплюють апарат зовнішнього дихання, збільшують життєву місткість легенів і об’єм грудної клітки, оскільки щільність води утруднює виконання видиху і вдиху і дихальні м’язи з часом, зміцнюються і розвиваються.
В результаті занять плаванням знижується тиск систоли крові, підвищується еластичність судин, збільшується ударний об’єм серця. Це в першу чергу, можна відмітити по зміні частоти пульсу. У людей, що регулярно займаються плаванням, пульс на 10-15 ударів за хвилину меньше. Оптимізуються ритм роботи серця. Гіпертоніків серед плавців у 2 рази меньш, ніж серед представників інших видів спорту. Плавання підвищує інтенсивність обміну речовин в організми. За 15 хвилин перебування у воді при температурі 24 °С людина втрачає близько 100 ккал тепла.
Заняття плаванням удосконалюють роботу вестибулярного апарату, підвищують статокінетичну стійкість, покращують відчуття рівноваги і широко застосовуються в підготовці космонавтів. Систематичне перебування у воді на заняттях плаванням надає заспокійливу дію на нервову систему дитини, підвищуючи емоційну стійкість, забезпечуючи міцний, спокійний сон. Заняття плаванням підвищують розумову працездатність людини. Плавання повністю виключає травми опорно-рухового апарату, струси, переломи та інші.
Оздоровчий, лікувально-тонізуючий вплив повільного, досить тривалого плавання найбільш сильний тоді, коли воно має технічно-правильне виконання досконале дихання(видох у воду) та індивідуальне дозування.
Опитування при знайомстві із групами й перше практичного заняття в басейні показують що 5-10% юнаків, 15-25% дівчат не вміють плавати, 10-15% юнаків і 15-20% дівчат уміють тільки триматися на воді або пропливти 5-10 метрів.
2015 р.
Відповідно до вміння й підготовки студентів розвиваються на три групи:
Існує різні по кількості й методиці (36 уроків, 22 уроку для ДЮСШ, 10 уроків для піонерського табору і т.д.) навчання. Для студентів коледжів пропонується 7 уроків по навчанню плаванню кролем на грудях й на спині. Враховуючи, що вік учнів 15-17 років, тобто цілком дорослі для свідомого засвоєння елементів техніки плавання й виходячи з кількості годин по плаванню на I - III курсах 7 занять (14 годин) є оптимальними для навчання плавати, для студентів що не вміють плавати або вміють тільки триматися на воді на милині.
V. Основні правила проведення занять
Для успішного проведення занять необхідно дотримуватися наступних правил:
Конспект заняття з плавання №1
Тема: вивчення техніки плавання способом «Кроль на грудях».
Навчальна мета: студент повинен вивчити на суші комплекс ЗРВ, СРВ, виконання імітаційних вправ; вивчити елементи техніки; занурення у воді, затримку подиху, видих у воду.
Виховна мета:
1. Зміцнення здоров'я, сприяння фізичному розвитку й загартовуванню.
2. Виховання морально-вольових якостей і здоровішого способу життя. Місце: басейн «Зміна».
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозу вання |
Час |
Організовані й методичні вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I |
1.Підготовча частина, на суші 1.ЗРВ. 2.Сидячи на лавці рух ногами кролем. 3.Стоячи у нахилі, ноги на ширині плечей, імітація рухів рук у кролі, те ж з імітацією вдиху-видиху з поворотом голови. 4.Ознайомитися із правилами внутрішнього розпорядку басейну й поведінки на воді |
5рх30” 5рх30” 5рх1' |
15хв
10хв
5хв |
1 У колінах ноги не згинати або дуже незначно, гребок зігнутої в лікті рукою. Відкрити очі при вдиху й при видиху у воду. |
Демонстрація спортивних способів плавання |
||||
II |
Основна частина у воді.
3.Робота ніг кролем, триматися витягнутими руками за доріжку або бортик басейну. |
3р 5рх15” 4рх30” 6рх30” |
40хв
3хв
3хв
3хв
6хв
|
Відкрити очі. Затримка дихання Відкрити очі, наприкінці видихнув, у воду повільно Ноги не напружувати, у колінах не згинати |
|
4.Руки витягнуті, кисті з'єднані, зробити вдих, присівши, відштовхнутися від бортика, заробивши ногами кролем, голова у воді. Вода на рівні скронь. |
4рх10м |
|
Вдих глибокий Відкрити очі Наприкінці ковзання видихнути у воду |
|
5. Плавання з дошкою, ноги - кроль, підборіддя стосується води. 6. Те ж, зі спробою вдиху уперед і видихом у воду, очі відкрити при вдиху, і у воді при видиху 7. Визначення плавучості й рівноваги тіла, видихнув у положенні на спині: а)руки уздовж тулуба, ноги розведені - не тонуть - «5» б)руки у сторони, ноги розведені - не тонуть - «4» в) руки витягнуті за голову, ноги не тонуть - «3» г)руки витягнуті за голову, ноги опускаються - «2» д)те ж, але тіло приймає вертикальне положення - «I» |
|
8хв
10хв
7хв
1хв
1хв
1хв
1хв
1хв |
Замість дошки можна гумове коло. Дихання вільне. Вдих-швидко, видих - повільніше з прискоренням вконці
На максимальному вдиху |
III |
Заключна частина, підведення підсумків |
|
5 хв |
Звернути увагу на основні помилки |
Конспект заняття з плавання №2
Тема: Вивчення техніки плавання способом« кроль на грудях», «кроль на спині» Навчальна мета:
1.Студент повинен вивчити й закріпити вміння й навички й елементів техніки плавання «кроль на грудях».
2.Вивчити техніку плавання «кроль на спині».
Виховна мета:
1. Зміцнення здоров'я, сприяння фізичному розвитку й загартовуванню.
2. Виховання морально-вольових якостей і здоровішого способу життя.
Частина |
Зміст уроку |
Дозування |
Час |
Організаційні й |
|
уроку |
|
|
|
методичні |
|
|
|
|
|
вказівки |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
I |
Підготовча частина на суші |
|
10хв |
|
|
|
1.ЗРВ. |
|
3хв |
|
|
|
2.Стоячи у нахилі - гребки руками, вдих з поворотом |
5рх30" |
5хв |
|
|
|
голови. |
|
|
|
|
|
3.Робота руками на спині - |
3рх30” |
3хв |
|
|
|
«млин» |
|
|
|
|
II |
Основна частина у воді. |
|
45хв |
|
|
|
1.Виконати вправи Урок №1,2 4-6. 2. Стоячи боком до бортику або доріжці, лягти на |
3рх1 3x30" |
15хв 3хв |
Носки відтягнуті |
|
|
спину – поперемінно працюючи ногами. 3.Ковзання на спині |
30x30" |
3хв |
Не опускати таз, |
|
|
на спині. |
|
|
ноги в колінах |
|
|
4.Те ж із грибковими |
5рх30" |
5хв |
не згинати |
|
|
рухами руками біля |
|
|
|
|
|
тулуба 5.Те ж з роботою ногами
|
5рх30" |
5хв |
Мала амплітуда |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.Ковзання на грудях з |
2x10м |
3хв |
Зробити глибокий |
|
|
роботою ногами, голова у |
|
|
вдих |
|
|
воді
|
5рх15м
|
5хв
|
Видихнув у воду наприкінці грибка |
|
|
7.Те ж із гребками руками кролем. 8. Робота ногами кролем на дошці із вдихом і видихом воду |
4рх15м
4рх10м
|
5хв 5хв |
Очі відкриті при вдиху й видиху |
|
III |
Заключна частина, вільне плавання й рухливі ігри
|
5хв
|
|
|
|
Конспект заняття з плавання №3
Тема: вивчення техніки плавання «кроль на грудях і на спині»
Навчальна мета:
1.Студент повинен закріпити елементи уроків 1 -2.
2.Вивчити елементи техніки роботи рук і подиху.
Виховна мета:
1. Зміцнення здоров'я, сприяння фізичному розвитку й
2. Виховання морально-вольових якостей і здорового способу життя.
Част. |
Зміст уроку |
Дозування |
Час |
Організаційні й |
уроку |
|
|
|
методичні вказівки |
I |
Підготовча частина на суші |
|
10хв |
|
|
1.ЗРВ. |
|
5хв |
|
|
2. Показ досліджуваних |
|
5хв |
|
|
елементів |
|
|
|
II |
Основна частина у воді.
|
3x15м |
45хв
5хв
45хв |
і Голова може лежати |
|
роботою ніг і дошкою в |
|
|
на дошці |
|
витягнутих руках. 3. Ковзання на грудях з |
3x15м |
5хв |
Наприкінці видих |
|
роботою ніг, ліва рука |
|
|
прискорити |
|
у горі, права у стегна. 4. Те ж з видихом у воду |
3x15м |
5хв |
Носки відтягнуті |
|
і вдихом |
|
|
|
|
5. Те ж із гребком правої |
3x15м |
5хв |
Руки входять у воду |
|
6. Дошка в лівій руці, |
5x15м |
7хв |
зігнуті у ліктях, щоб |
|
гребок правої з вдихом та |
|
|
бризок було як умого |
|
видихом |
|
|
менше.
|
|
7. Пропливти руки кролем |
5x10м |
10хв |
|
|
на грудях, інтенсивно
|
|
|
|
|
працювати ногами, голова у воді на затриманому подиху. |
|
|
|
|
8. Кроль на спині в повній |
3x15м |
5хв |
Не опускати таз, коліна |
|
координації |
|
|
з води не виходять. |
III |
Заключна частина, |
|
10хв |
|
|
виконання вивчених елементів - за бажанням на вибір – вільне плавання вільне плавання. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Конспект заняття з плавання №4
Тема: вивчення техніки вільного стилю, «кроля на спині».
Навчальна мета: студент повинен навчитися вмінню рухатися вперед за допомогою гребків руками й роботою ногами кролем, умінню дихати при плаванні на «кролем грудях та на спині».
Виховна мета:
1. Зміцнення здоров'я, сприяння фізичному розвитку й
2. Виховання морально-вольових якостей і здорового способу життя.
Част. |
Зміст уроку |
Дозування |
Час |
Організаційні й |
уроку |
|
|
|
методичні |
|
|
|
|
вказівки |
I |
Підготовча частина - на суші
|
|
10хв |
|
|
1.Погоджений рух |
3x10 |
|
При вдиху й видиху |
|
обома руками з подихом |
|
|
відкрити очі |
II |
Основна частина у воді |
|
45хв |
|
|
1.Плавання на ногах кролем |
4x10м |
5хв |
|
|
с дошкою 2.Те ж із вдихом і |
3x10м |
5хв |
Поперемінно - вдих |
|
видихом 3.Плавання на спині в координації,навчання техніки подиху |
3x10м |
5хв |
уперед і у бік |
|
4.Плавання кролем з опущеною головою |
6x10м |
10хв |
Наприкінці видихнув у воду |
|
5.Ноги кролем, гребок |
5x10м |
7хв |
При вдиху й видиху |
|
правою рукою із вдихом і видихом, у лівій - дошка |
|
|
очі відкрити |
|
6.Руки витягнуті у гору торкаючись одна одну ноги одного,ноги к ноги кроль, |
5x10м |
7хв |
При вдиху й видиху відкрити очі |
|
кроль, вдих і видих у воду. 7.Те ж із гребком правої |
5x10м |
7хв |
|
|
|
|
||
|
8. Те ж і гребок лівою, |
5x10м |
7хв |
У момент повороту |
|
руки «здороваються»(після гребків кисті торкаються один одного) |
|
|
голови для вдиху підсилити роботу ніг |
|
|
|
|
|
ІІІ |
Заключна частина, повторити вправи 3-8 на вибір |
3x10м |
5хв |
|
Конспект заняття з плавання №5
Тема: вивчення техніки «кроль на грудях і на спині»
Навчальна мета: студент повинен закріпити навички в роботі ніг кролем, рук і подиху.
Виховна мета:
Частина |
Зміст уроку |
Дозування |
Час |
Організаційні й |
уроку |
|
|
|
методичні |
|
|
|
|
вказівки |
І |
Підготовча частина на суші
|
|
10хв |
|
|
Підготовча частина на суші 1.ЗРВ. 2. Стоячи у нахилі, гребки руками з поворотом голови для вдиху |
|
|
Руку зігнути у ліктях |
ІІ |
Основна частина у воді. |
|
45хв |
|
|
|
|
|
|
|
1. Повторити вправи 2,3,4,5,8 уроку №4. |
5рх20м |
20хв |
|
|
2. Пропливти по-собачі, |
Зрх20м |
10хв |
Зі спробою робити |
|
ноги кролем, руками гребок у воді без виносу |
|
|
вдих уперед |
|
3. Кроль на грудях з |
5-6р х10м |
10хв |
Відкрити очі, вдих |
|
роботою рук і ніг і |
|
|
робити через 3 |
|
спробою вдиху з |
|
|
гребки |
|
поворотом голови в |
|
|
регулярно |
|
сторону й видихом у воду 4. Навчання триматися на |
|
5хв |
Гребки руками у воді |
|
воді: |
|
|
|
|
а) на спині б) стоячи у воді в) напівлежачи на грудях |
|
|
|
ІІІ |
Заключна частина, |
|
5хв |
|
|
Спад у воду з положення сидячи на бортику басейну, зіскок у воду ногами у низ, спад у воду стоячи зігнувшись
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Конспект заняття з плавання №6
Тема: вивчення елементів техніки «кроль на грудях і на спині».
Навчальна мета: студент повинен освоїти й закріпити навички в плаванні «кроль на грудях і на спині».
Виховна мета:
1. Зміцнення здоров'я, сприяння фізичному розвитку й загартовуванню
2. Виховання морально-вольових якостей і здорового способу життя.
Частина |
Зміст уроку |
Дозування |
Час |
Організаційні й |
уроку |
|
|
|
Методичні вказівки
|
I |
Підготовча частина на суші |
|
10хв |
|
|
1.ЗРВ 1.ЗРВ. |
|
5хв |
|
|
2. Показ техніки кролю на грудях й на спині. |
|
5хв |
|
II |
Основна частина - у воді |
|
45хв |
|
|
1. Спад у воду й стрибок |
3р |
3хв |
|
|
униз ногами. |
|
|
|
|
2. Ноги кроль з дошкою |
3рх8-10м |
10хв |
|
|
3. Плавання кролем на |
4x25 |
5хв |
Вдих у момент виходу, |
|
грудях - із затримкою |
|
|
руки з води |
|
подиху - подих через 2-3 гребка - у повній |
|
|
|
|
координації 4. Повторити вправи 8 уроку №4 |
|
5хв |
|
|
5. Пропливти на спині в |
6x10м |
3хв |
|
|
повної координації |
|
|
|
|
6. Плаванням кролем на |
2x25 |
5хв |
Страхувати із шестом |
|
грудях в координації й із затримкою подиху весь басейн |
|
|
на глибині |
|
7. Виконати старт із води й повторити вправу № 6. 8.Навчання триматися у воді на глибині вправа 4 уроку №5 |
2x25 3р |
5хв
5хв |
Те ж страховка у воді з шестом |
|
|
|
||
III |
Заключна частина, |
|
10хв |
|
|
|
|
|
|
|
гра з м'ячем, повороти, спади з бортику басейну. |
|
|
|
Конспект заняття з плавання №7
Тема: навчання техніці плавання «кроль на грудях і на спині»
Навчальна мета: студент повинен пропливти 15 - 25 м «кролем на грудях та на спині».
Виховна мета:
1. Зміцнення здоров'я, сприяння фізичному розвитку й загартовуванню
2. Виховання морально-вольових якостей і здорового способу життя.
Частина |
Зміст уроку |
Дозування |
Час |
Організаційні |
уроку |
|
|
|
і методичні |
|
|
|
|
вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
І |
Підготовча частина на суші. 1.ЗРВ |
|
10хв |
|
|
2. Показ старту, повороту, проходження дистанції 25-50м |
|
|
|
II |
Основна частина у воді. |
|
45хв |
|
|
1. Старт із води й пропливти 25м чергуючи кроля в повній координації із затримкою подиху з піднятою головою |
1x25 |
2хв |
|
|
2. Кроль на ногах з |
4x25м |
5хв |
|
дошкою |
|
|
|
|
|
3. Плавання кролем на руках з колом або дошкою між |
4x25м |
5хв |
Слідкувати за диханням |
|
ногами |
|
|
|
|
4. Плавання кролем у повній |
4x25м |
5хв |
Страховка на |
|
координації чергуючи із затримкою подиху( через 2-3 циклу) і з піднятою головою(у разі |
|
|
глибині із жердиною |
|
утруднення дихання у воду)
5. Плавання на спині в повній |
4x25м |
5хв |
Страховка на |
|
координації
|
|
|
глибині із жердино |
|
6. Контрольний старт - пропливти 25 м кролем (можна з затримкою подиху або з піднятою головою) 7. Пропливти в спокійному темпі |
25м |
3хв
|
Указати на помилки Без зупинки, |
|
максимальна відстань довільним способом. 8. Самостійно протриматися на воді на глибокому місці, лежачи на спині, сидячи, напівлежачи на грудях |
|
'
1-2хв 1-2хв |
старт із води або з бортика Ноги - виконують рухи брасом поперемінно
|
ІІІ |
Заключна частина |
|
10хв |
|
|
1. Гра, вільне плавання на глибокому місці. 2.Правела поведінки на воді та техніка безпеки
2. Правила поведінки на воді й дотримання техніки безпеки. |
|
|
Контроль і страховка на глибокому місці. Попередити - не переоцінювати свої можливості. |
VII. Висновки
Запропонована методика дозволяє за мінімальний проміжок часу навчити студентів пропливати 25-50 метрів без сторонньої допомоги. Так самі студенти навчаються правильним та раціональним рухам у воді, правильному диханню (затримці подиху), безпечній поведінці та на воді. А впровадження змагань в кінці кожного семестру помітно збільшує зацікавленість студентів до навчального процесу. Помітила тенденцію до зростання якісного відсотка успішності студентів та підвищення середнього балу.
2019 р.
Чітке й послідовне виконання всього комплексу вправ є базою для подальшого навчання плаванню класичними стилями. Розроблені методичні рекомендації застосування засобів фізичної підготовки в процесі занять плаванням, з урахуванням збалансованих обсягів фізичних навантажень різної спрямованості, дозволяють забезпечити ефективність педагогічного впливу на вирішення оздоровчого завдання і отримання довгострокового тренувального ефекту з урахуванням вікових можливостей організму. Турбота про фізичний розвиток студента є майже настільки ж важливою для його гармонійного розвитку, як раціональний режим, регулярне і повноцінне харчування, достатній сон і часте перебування на свіжому повітрі.