Застосування онлайн-сервісів на уроках зарубіжної літератури в умовах дистанційного та змішаного навчання

Про матеріал
Система освіти держави визначає її майбутнє. Сьогодні ми живемо у період постійних освітніх змін, зокрема, під впливом карантинних обмежень вимогою часу є використання технологій дистанційного навчання. І без них неможливо забезпечити рівний доступ до якісної освіти для всіх учнів. Тому вчителю необхідно створити такий віртуальний освітній простір, у якому відбуватиметься не лише засвоєння нових знань, а і формування ключових і предметних компетентностей, умінь та загальнолюдських цінностей, таких, як гідність, чесність, повага до життя, свобода, культурне різноманіття, патріотизм, відповідальність. У цей час особливої популярності набирають інтерактивні онлайн-сервіси та інструменти, доцільність, необхідність та ефективність їх застосування цілком зрозумілі: вони розширюють можливості як для вчителя, так і для учнів, і як результат, впливають на якість освітнього процесу.
Перегляд файлу

Якісне планування уроку – запорука успіху

В сучасному освітньому процесі як в Україні, так i у свiтi в цілому широко використовуються різноманітні форми навчання. Але основною організаційною формою освітнього процесу в школі був, є і залишиться найближчим часом урок. Кожен та кожна із нас знає, що урок – це  основний елемент педагогічного процесу, який забезпечує активну й планомірну навчально-пізнавальну діяльність групи учнів певного віку і рівня підготовки, спрямовану на розв'язання визначених завдань. Він є цілісним, логічно завершеним, обмеженим у часі та має регламентований обсяг навчального матеріалу. Саме тому чи то перед молодим педагогом, чи то перед досвідченим вчителем завжди постає питання організації та проведення успішного уроку. Великий за обсягом матеріал і незначний проміжок часу… Чималі очікувані результати і незначні досягнення… Різний рівень знань  і індивідуальні особливості учнів…  Складний програмовий матеріал і необхідність використання різних форм та методів роботи… Всі ці та багато інших критеріїв приводять кожного вчителя на шлях одвічного пошуку.

На моє глибоке переконання, саме якісне планування уроку є запорукою його успішного проведення. Успіх залежить, в першу чергу, від ретельного продумування кожної дрібниці на кожному з етапів уроку.

На превеликий жаль, стереотипом є факт, що докладний план-конспект уроку потрiбний тiльки вчителю-початкiвцю. Але ж розгорнута форма запису дає можливiсть наочно прослідкувати відповідність  кожної з дiй визначенiй метi та очікуваним результатам уроку, спрогнозувати проблемнi моменти й шляхи їх усунення, рацiонально розподiлити час мiж етапами та видами дiяльностi. Тобто, провести самоперевiрку якостi плану уроку.

Починати планування (план-конспект уроку додається) слід із зазначення теми та триєдиної мети, яку ми ставимо перед собою, уникаючи формального підходу. Далі зазначаємо очікувані результати: чого саме учні зможуть досягти наприкінці уроку, починаючи з фрази: «By the end of the lesson students will be able to…». Ретельно продумуємо, які матеріали та засоби навчання будуть використані для досягнення поставленої мети та очікуваних результатів. Також визначаємося з типом уроку.

Наступною сходинкою є планування всіх етапів уроку. Кожен урок іноземної мови складається з трьох частин: вступної (Pre-Task: Warm Up, Lead In), основної (Task, Task Realization) та заключної (Post-Task). Початок уроку виконує дві важливі функції: організацію класу до активної роботи на уроці та створення іншомовної атмосфери з метою переведення учнів на іншомовну діяльність. В ході основної частини уроку вирішуються його головні завдання. Вона може включати такі компоненти: вивчення нового матеріалу, тренування учнів у вживанні лексико-граматичного матеріалу в мовленні, систематизація та узагальнення знань з вивченої тематики ситуативного спілкування і контроль мовленнєвих навичок та вмінь. Заключний етап уроку має на меті підсумувати те, чого досягнуто на занятті. При плануванні всіх цих структурних елементів уроку дуже важливо правильно розподілити час (Timing).

Відповідно до нового законодавства першочерговим на уроці є застосування знань у мовленні, що досягається його комплексністю. Весь мовний матеріал повинен бути опрацьованим у всіх видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, говорінні, читанні та письмі. Таким чином, основний час уроку спрямовується на активну розумово-мовленнєву діяльності під керуванням учителя. Тому, на кожному з етапів планування уроку рекомендую розписувати діяльність учнів та педагога (Ts Activity, Ss Activity).

Стрижневою рисою сучасного уроку є не передача готових знань від учителя до учнів, а розвиток особистісних якостей учня/учениці під час творчої самостійної роботи та взаємодії з іншими учнями/ученицями та вчителем, який відіграє важливу нову роль фасилітатора, коуча, тютора, партнера та скеровує діяльність та взаємодію вихованців на вивчення теми та досягнення мети уроку. Таким чином, при плануванні звертається увага на спосіб взаємодії учнів/учениць на кожному з етапів (Interaction).

Зазвичай урок іноземної мови розпочинаю із мовленнєвої зарядки, яка поступово переростає в представлення і закріплення нового навчального матеріалу. Перед кожним завданням учням дається чітка установка. Для цього вчителю необхідно розуміти та прописувати, що він/вона очікує від учнів/учениць на кожному етапі уроку (Outcomes).

Оскільки дітей у наш час потрібно навчати по-іншому: не просто накопичувати і відтворювати знання, а вчити їх мислити, самостійно видобувати потрібну їм інформацію і критично її оцінювати, на уроках англійської мови передбачаю практичні вправи на розвиток навичок XXІ століття (leadership, communication & collaboration, critical thinking, personal development, creativity and imagination, solving problem) та організовую завдання  в логічній послідовності відповідно до ієрархії розумових процесів (Thinking Skills) за оновленою моделлю таксономії Блума (remembering, understanding, applying, analyzing, evaluating, creating). 

Переконаний, що планування уроку є одним із найнеобхідніших етапів, який повинен займати значну часову та змістовну частину роботи вчителя, являти собою продуману, сплановану й, головне, систематичну діяльність. Лише в такому випадку кожен урок буде успішним!

 


Додаток 1

Date: January, 25                                                Learners: 7th form                                            Topic: My Favourite Film

Objectives: to expand students’ vocabulary, to develop speaking and listening skills, to develop students’ collaboration and communication, leadership and personal development, citizenship, creativity and imagination, critical thinking skills, to involve students to work in pairs and groups, to expand students’ knowledge about the world of cinema.

Outcomes: by the end of the lesson Ss will be able to create their own posters and tell about their favourite films.

Materials and Resources: copy-book, weather cards, film cards (3 sets), magic bag, TV set, music tracks, audio record, handouts, students’ projects.

Lesson Model: TBL (Task-Based Learning) Lesson

Timing

Stage

Ts Activity

Ss Activity

Interaction

Outcomes

Thinking Skills

21st Century Skills

 

1 min.

 

 

 

 

1 min.

 

 

 

 

2 min.

 

 

 

 

2 min.

 

 

 

1 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 min.

 

 

 

4 min.

 

 

 

 

 

 

 

5 min.

 

 

 

 

 

1 min.

 

3 min.

 

 

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

Pre-task

Warm Up

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lead In

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Task

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Task Realiza-

tion

 

 

 

 

 

Post-task

 

 

Speech Exercise

T asks Ss to answer the questions: How are you? What is the weather like today?

Vocabulary Ex.

T asks Ss to name kinds of films using the cards on the blackboard

T asks them to close their eyes, T puts away one card and asks Ss to guess this word

Mind Map

T asks Ss to name what they usually do in their free time

T: “So, today we are continuing to speak about films. The topic of our lesson today is “My Favourite Film”. By the end of the lesson you will be able to create your own posters and tell us about your favourite films.”

Missing Letters

T asks Ss to pick up a card from the magic bag and spell it

Survey

T asks Ss to go around the class and complete the table about their classmates’ likes and dislikes and present the results

Dialogue

T asks Ss to take one card and find the partner (to divide them into pairs) and make up dialogues

Rest Time

Physical Exercise

Listening

T asks Ss to listen to the audio and complete the sentences

 

Comparing

T asks Ss to divide into 2 groups (optimists and pessimists) and find sheets of papers around the blackboard

 

 

T asks Ss to compare 2 films using the adjectives

Working on Project

T gives Ss some time to be ready to tell about their favourite films

 

 

 

Feedback

T asks Ss to tell about things that they like or not or they need time to think using “garbage bin”, “clock”, “suit case” pictures

Home Task

T asks Ss to write Top Tips for Writing a film review

Film Review

 

Ss answer the questions  using cards

 

 

 

Ss name genres of the films

 

 

Ss guess the words

 

 

 

 

 

Ss make a Mind Map about their free time activities

Ss listen to objectives and outcomes of the lesson

 

 

 

 

 

 

 

 

Ss pick up a card from the magic bag and spell it

 

Ss go around the class asking questions: Do you like…? Are you interested in…? Are you fond of…? Are you keen on…?

Ss work in pairs, make up dialogues using sample questions

 

 

 

 

Ss listen to the dialogue and circle the best answers to complete the sentences

 

Ss find adjectives which we use to say about our emotions and opinion for smth. and divide them into 2 groups (optimistic and pessimistic)

Ss compare films according to different criteria

Ss prepare to protect their project works (it was their home task) according to the given structure 

Ss tell about their favourite films

 

Ss tell about things that they like or not or they need time to think about

 

 

 

Ss propose their ideas for Top Tips for Writing a film review

 

Individually

 

 

 

 

 

Individually

 

 

 

Individually

 

 

 

 

 

Open Class

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Individually

 

 

 

Group Work

Mingling

 

 

Individually

 

 

 

Pair Work

 

 

 

 

The Whole Class

 

Individually

 

 

 

 

 

Group Work

 

 

 

 

 

 

 

 

Individually

 

 

Group Work

 

 

 

 

Individually

 

 

 

Individually

 

 

 

 

 

 

The Whole Class

 

 

 

to prepare students for the foreign language perception

 

 

to revise and expand students’ vocabulary

 

 

 

 

 

 

 

to focus on the topic and outcomes of the lesson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

to revise students’ vocabulary

 

 

to collect information and describe and describe classmates’ likes and dislikes

 

 

to demonstrate vocabulary patterns in given situations

 

 

 

 

to complete the sentences using information from the real life situation

 

to compare, to contrast two famous films

 

 

 

 

 

 

to evaluate the  favourite film

 

to make a poster and present it telling about the favourite film

 

 

 

 

 

to reflect on the activities

 

 

 

 

 

to draw a connection between the lessons 

 

 

 

 

 

 

 

Remem-bering

 

 

 

 

 

 

 

 

Remem-bering

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Remem-bering

 

 

Under-

standing

 

 

 

 

 

 

Applying

 

 

 

 

 

 

 

Applying

 

 

 

 

 

Analy-zing

 

 

 

 

 

 

 

Evalua-ting

 

Creating

 

 

 

 

 

 

 

Commu-nication

 

 

 

 

 

 

 

 

Leader-ship

 

 

 

 

Commu-nication & collabo-ration, critical thinking

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Commu-nication & collabo-ration

 

 

 

Imagina-tion, commu-nication,

collabo-ration

 

 

Leader-ship

 

 

 

 

Personal develop-ment

 

 

Collabo-ration, critical thinking

 

 

 

Creativity and imagina-tion

 

 

 

 

 

Solving problem, personal develop-ment

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку