Тема : Застосування прийомів комбінаторики у проектуванні виробу.Використання моделей-аналогів для компонування об’єкта проектування.
Практична робота: Пошук моделей – аналогів в’язани виробів. Порівняння зразків і визначення кращих .
Мета:
навчальна: забеспечити
а) формування знань про метод комбінування, моделей - аналогів;
б) формування вмінь визначати кращі ознаки зразків вишитих виробів;
в) дотримання правил безпечної праці під час виконання завдань практичної роботи.
розвивальна: розвивати естетичні смаки учнів.
виховна: виховувати почуття краси, охайність , культуру праці та готувати до професійної діяльності .
Хід уроку:
І.Організаційний момент:
ІІ. Виявлення знань та вмінь учнів:
- Що є об’єктом технологічної діяльності ?
- Що таке композиція у В’язанні ?
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів:
У процесі бесіди з’ясовуються такі питання:
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Більшість предметів, що нас оточують, люди використовують в своєму повсякденному житті здавна. Але форма їх постійно вдосконалюється та змінюється. Це відбувається внаслідок розвитку технічних можливостей ,застосування більш досконалої техніки ,технологій , використання нових матеріалів, змін вимог до виробу.
V. Визначення завдань для учнів на урок.
Учні повинні: розуміти методи проектування.
Учні повинні уміти: порівнювати зразки і визначати кращі ознаки.
VI. Вивчення нового матеріалу.
Слово "комбінування" у перекладі з латинської означає об’єднання, поєднання( слайд 2). Метод комбінування полягає у поєднанні в новому об’єкту окремих рис, властивостей, частин інших предметів. Цей метод є основним при створенні нових виробів : меблів, автомобілів, побутової техніки тощо.
У роботі конструкторів , художників-модельєрів цей метод є незамінним. За розробки нових об’єктів ретельно вивчають подібні конструкції, які існували раніше. Вибирають найкращі ознаки існуючих об’єктів і об’єднують їх у нову конструкцію. Так наприклад було створено сучасний електричний кухонний комбайн.(слайд 3).
Художники - модельери одягу також часто використовують у своїй роботі метод комбінування. У нових моделях часто поєднуються ті деталі,способи обробки, які застосовувалися раніше.
Кожний предмет характеризується певною зовнішньою формою. Це можуть бути найпростіші геометричні форми – куля, конус, циліндр, призма. Але найчастіше предмети мають значно складнішу форму. У процесі художнього конструювання розробці досконалої форми приділяється велика увага.
Форма більшості предметів, які створюють люди, з часом змінюється. Одні й ті самі речі набувають іншого вигляду.( слайд 4)
Загальна форма одягу характеризується його силуетом.
Силует – це зовнішній обрис будь-якого предмета. За силуетом можна визначити належність костюма тієї чи іншої історичної епосі ( слайд 5).
Форми окремих елементів також тісно пов’язані між собою. Так, в костюмі людини форми деталей одягу,взуття,головного убору,аксесуарів мають вдало поєднуватися.
Форма предмета є естетичною,якщо вона створюється за законами краси:виглядає цілісно ,лінія силуету і окремі деталі милують око.
Форма є більш сталою характеристикою предмета порівняно з іншими. Так, колір і оздоблення побутових речей ,як правило , змінюються швидше , ніж форма.
Форму виробу, яку використовують для розробки цілого ряду виробів , називаютьбазовою(слайд 7).
Модель ,що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням , називається моделлю-аналогом.( слайд 8,9).
Використання моделей-аналогів значно прискорює і здешевлює процес художнього конструювання.
VII. Формування умінь та навичок учнів.
- аналіз недоліків у результатах роботи;
- оцінювання кращих робіт.
VIII. Рефлексія.
1.Що нового дізналися на уроці?
2.Яку роботу виконували?
3.Де можна використати набуті знання та вміння?
IX. Мотивація оцінок за урок, виставлення в журнал, щоденник.
Х. Завдання додому.
Підготувати інструменти та матеріали для в’язання.
ХІ. Прибирання робочих місць.
Практична робота. Пошук моделей – аналогів вишитих виробів. Порівняння зразків і визначення кращих ознак.
Таблиця 1.
Порівняння зразків і визначення найкращих ознак.
Вимоги до конструкції |
Номери зразків |
||
|
№1 |
№2 |
№3 |
1.Кількість деталей у виробі. |
|
|
|
2. Призначення виробу |
|
|
|
3. Матеріал деталей |
|
|
|
4.Габаритні розміри виробу |
20х40 |
25х25 |
Діаметр 15 |
5 . Складність конструкції деталей |
|
|
|
6 . Естетичний та оригінальний вигляд |
|
|
|
2.Визначення конструкції виробу.
Таблиця 2.
Визначення конструкції майбутнього виробу.
Вимоги до конструкції |
Зразок, в якому вимоги реалізовано найкращим чином |
1 .Кількість деталей у виробі |
|
2.Призначення деталей |
|
3. Матеріал деталей |
|
4. Габаритні розміри |
|
5.Естетичний та оригінальний вигляд |
|
6.Технологічність виготовлення деталей |
|
3.Використовуючи одну з базових форм замалювати ескіз майбутнього виробу.
Зразок№1
Зразок№2
Зразок №3