Професія: Перукар(перукар-модельєр).
Манікюрник.
кваліфікація: Перукар
дата _________________
група _______
майстер в/н Андрусяк Ганна Юріївна
План уроку
виробничого навчання
Тема програми №4: Засвоєння прийомів володіння інструментом.
Тема уроку№4: Засвоєння прийомів використання електричних щипці та фену.
Мета уроку:
- навчальна: формування вмінь та навичок учнів з засвоєння прийомів використання електричних щипці та фену.
- розвивальна: розвивати творче мислення, пізнавальну активність повагу до праці, вміння використовувати теоретичні знання в практичній роботі;
- виховна: виховувати працелюбність, цілеспрямованість,формувати відповідальність за якість своєї роботи та її кінцевий результат.
Тип уроку: урок формування первинних умінь та навичок.
Методи організації навчальної діяльності учнів: усне опитування «Ланцюжок», виконання практичних вправ, демонстрація з поясненням нових трудових прийомів, самостійна робота учнів,
Дидактичне забезпечення: Інструкційна технологічні картки :« «Вкладання волосся методом «брашинг» та «бомбаж», «Укладання волосся на електричні щипці» міні – плакат Укладання волосся за допомогою фену
відео фрагмент укладання волосся феном
Матеріальне технічне забезпечення: перукарська білизна- пеньюар, фартух. Інструменти та пристосування- електричні щипці, фен, гребінець з «хвостиком», щитка «браш», «бомбаж», затискачі, пульвізатор.
Міжпредметні зв’язки: перукарська справа,тема програми: «Інструменти, пристосування та електрообладнання перукарень» . Охорона праці, тема програми: «Вимоги безпеки праці для перукарів під час роботи з електричними інструментами». Матеріалознавство, тема програми: «Засоби для укладання волосся». Охорона праці , тема програми «Технічні вимоги безпеки праці під час експлуатації електрообладнання». Санітарія та гігієна, тема програми: «Правила гігієни перукаря».
ХІД УРОКУ
І ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА:
- Перевірка наявності учнів
- Перевірка готовності учнів до уроку (рапорт чергового)
ІІ ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ:
Тема програми №4: Засвоєння прийомів володіння інструментом.
Тема уроку№2: Засвоєння прийомів використання електричних щипці та фену.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Для надання волоссю форми та створення зачіски гарячим способом застосовують спеціальні електроінструменти – а саме, електричні щипці та фен. Кожен майстер повинен володіти технікою накручування на електричні щипці, тому що трапляються клієнти яким не можна робити довготривалу завивку,чи сушити волосся під апаратом. Ця техніка вимагає від майстра високих вершин, адже створивши якісне та оригінальне укладання це успіх для майстра.
2.Актуалізація опорних вмінь та навичок необхідних для розкриття нової теми:
Усне опитування «Ланцюжок» (з техніка безпеки). Учням пропонується по черзі сказати основні правила техніки безпеки при роботі майстра перукаря.
Практичне завдання:
3. Демонстрація нових операцій і прийомів трудової діяльності майстром виробничого навчання. Закріплення нових операцій і прийомів трудової діяльності учнів:
План.
1.Засвоєння прийомів використання електричних щипці
Працювати завжди потрібно на чисто вимитому та сухому волоссі. Небажано наносити на волосся пінку, лак або гель, щоб волосся не прилипало до металевих стержнів. Електрощипці не рекомендується використовувати на блондованому волоссі та волоссі після хімічної завивки, тому що висока температура може завдати волоссю великої шкоди. Жорстке й сиве волосся можна обробляти щипцями, нагрітими до вищої температури.
Розрізняють горизонтальний і вертикальний способи завивання локонів.
Горизонтальний спосіб завивання локонів. Таке завивання можна робити декількома способами, котрі дадуть майбутній зачісці легкості, повітряності, та можуть і обтяжувати зачіску, тому слід інколи локони робити дрібнішими.
Тож розпочнемо вивчати детально. Виділяємо пасмо волосся, ретельно розчісуємо, відтягуємо перпендикулярно до поверхні голови. Щипці беремо у праву руку, пасмо — в ліву. Щипці у відкритому положенні підносимо до пасма, затискаємо його між жолобком та валиком і повільно проводимо від основи до кінця пасма, прогріваючи таким чином волосся. Затиснутий кінець пасма накручуємо на щипці до основи пасма. Для запобігання опіку шкіри голови біля основи пасма під щипці підкладаємо гребінець; щипці 5 - 7 секунд тримаємо до повного прогрівання пасма; щипці відкриваємо, виймаю їх із локона. Локон фіксуємо шпилькою або затискачем, залишаємо охолоджувати природним шляхом.
Пробне виконання учнями накручування пасма волосся горизонтальним способом.
Майстер звертає увагу учнів на екран, де можна передивитися відео фрагмент про накручування горизонтальним способом на щипці.
Вертикальний спосіб завивання локонів. Для формування локонів Із довгого волосся електрощипці тримають вертикально, а пасма накручуються на них по спіралі. Виділяємо пасмо волосся, ретельно розчісуємо. щипці заводимо з кінців пасма, формуємо завиток, щипці повертаємо у вертикальне положення, накручуємо пасмо спіралеподібно до кореня, витримують декілька секунд, та знімаємо локон з щипців, фіксуючи його затискачем або шпилькою.
Пробне виконання учнями накручування пасма волосся вертикальним способом.
Майстер звертає увагу учнів на екран, де можна передивитися відео фрагмент про накручування вертикальним способом на щипці.
2.Засвоєння прийомів використання фену
Існує два види укладання волосся це «брашнг» та «бомбаж». Різниця в цих способах заклечається не тільки в техніках виконання, а й в використанні інструментів. Для цих способів укладання використовується дві різні щітки.
Укладання волосся методом «бомбаж» ґрунтується на піднятті волосся біля коріння. Використовується плоска щітка з розрізами для повітря.
Щітку тримаємо у лівій руці, фен у правій. Щітку заводимо під корені волосся, фен тримаємо на відстанні 5-10 см від області просушування. Просушуємо корені, потім спускаємо щітку по всій довжині пасма, просушуючи феном.
Пробне виконання учнями накручування пасма волосся.
Майстер звертає увагу учнів на екран, де можна передивитися відео фрагмент про укладання волосся феном на бомбаж
Укладання волосся методом «брашинг». Після того, як ми зробили об’єм біля коріння продовжуємо вкладання щіткою «брашинг». Техніку вкладання волосся за допомогою фена та круглої щітки «брашинг» застосовують для відтягування волосся, створення об’єму. Щітку тримаємо улівій руці, фен у правій. Щітку заводимо під корені волосся, фен ставлю на відстанні 5-10 см від області просушування. Просушуємо пасмо волосся прокручуючи щітку у лівій руці.
Пробне виконання учнями накручування пасма волосся.
Майстер звертає увагу учнів на екран, де можна передивитися відео фрагмент про укладання волосся феном на браш
Які можуть бути недоліки при укладання волосся на фен. Якщо дуже близько тримати фен до пасма, то ми можемо не тільки припалити шкіру клієнта, а ще й пересушити саме пасмо. Треба уважно та чітко просушувати пасма, оскільки якщо їх не досушити то укладання буде не якісним. Працювати завжди на чистому волоссі.
Відео фрагмент укладання волосся феном
3.Відповідь на запитання учнів.
4. Завдання з виробничого навчання для учнів та норми часу на виконання:
Слово майстра виробничого навчання. «Сьогодні на уроці вашим завданням буде
Відпрацювати прийоми роботи електричними щипцями та феном.
5. Робота з технічною документацією.
Майстер виробничого навчання звертає увагу учнів на інструкційно-технологічні картки: «Укладання волосся » , екземпляр якої знаходиться на кожному робочому місці. За допомогою цієї карти, пояснює, що в ході виконання самостійних робіт учні можуть, за потреби, знайти у ній інформацію про інструменти, пристосування, матеріали та технологічну послідовність виконання операцій як описового так і ілюстративного характеру.
6.. Повідомлення про критерії оцінювання виконаних робіт
(Додаток № 2 „Лист оцінювання роботи учнів протягом уроку виробничого навчання”)
Слово майстра виробничого навчання. «Критеріями оцінювання виконаних робіт в ході поточного інструктажу є: зовнішній вигляд, організація робочого місця, дотримання безпечних прийомів праці та санітарії і гігієни, вміння володіти інструментом, дотримання технологічної послідовності, якість виконаної роботи, дотримання норм часу.
Загальна оцінка виставляється за підсумками всього уроку виробничого навчання (лист оцінювання)».
ПРИСТУПАЄМО ДО РОБОТИ.
ІІІ. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ ТА САМОСТІЙНІ ВПРАВИ УЧНІВ:
1. Розподіл учнів по робочих місцях.
2 Цільові обходи майстром робочих міць учнів.
Мета обходів:
ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ:
Заповнення листа оцінювання роботи учнів протягом уроку виробничого навчання
4. Відмітити кращі роботи учнів
5. Повідомлення наступної теми уроку: Підготовчі та заключні роботи. Миття голови.
6. Видача домашнього завдання: Відпрацювати прийоми роботи електричним інструментом
Варіанти вкладання волосся методом «бомбаж»
Вкладання короткого волосся
Вкладання сучасних стрижок
Вкладання волосся середньої довжини
Варіанти вкладання волосся методом «брашинг»
Вкладання волосся середньої довжини
Вкладання довгого волосся