Завдання для контрольної роботи з української мови (офіційної) 9 клас

Про матеріал
Прочитайте і запишіть текст. Вставте пропущені букви (або виберіть їх з дужок) і розділові знаки.
Перегляд файлу

Завдання для контрольної роботи

з української мови (офіційної)

9 клас

1. Прочитайте і запишіть текст. Вставте пропущені букви (або виберіть їх з дужок) і розділові знаки.

Л…довик остаточно відступив з європейс…кого материка  і на берегах Дністра (в, у)становився м…який клімат. Жи…я людини б…гато в чому стало легшим і комфортнішим. З печер  що столі…ями зігрівались не/згасними вогнищ…ами  люди перес…лились на тер…аси крутого берега Дністра чи в річні долини.

 

З гілок і пруття  стовбурів дерев  кісток та шкір тварин вони споруджували

 

наземні житла  які обігрівалися вогнем.

 

Полювали ці люди на оста…іх і рідкісних мамонтів а також на бізонів  північних оленів  коней  косуль  шерстистих носорогів та інших тварин кістки яких досі знаходять арх…ологи в міс…цях прожива…я давн…ї людини. Такі зупинки виявлені біля села Рашково Кам…янс…кого ра…ну в долині не/великої річки Багрянки і біля села Косеуци на правому березі Дністра в ра…ні міста Сороки. ( з підручника «Історія рідного краю»)                                                                       

 

2. Визначте стиль і тип мовлення поданого тексту.

 

3. Вставте пропущені букви.

Пів\куля, пів\ягняти, пів\юрби, пів\Камчатки, пів\ялини, пів\ятки, пів\ємності, пів\Риму, пів\Європи, пів\тінь.

 

4. Виправте, якщо  потрібно, помилки  в  наведених  словах.

Радіо-зв'язок, напів-темне, шляхобудування, машино-ремонт­ний, рудо-носний, далекоглядний, густо-населений, густолистий, густо-синій, далековидний, однозначний, пів-мільйона, напів-відчинене, пів-дня, життєво важливий, житловокооперативний, життєлюбний, лавиноподібний, напів-механізований, пів-куля.

 

5. Підкресліть  у тексті   однорідні  члени речення.

6. Виконайте синтаксичний розбір виділеного в тексті речення.

7. Від  поданих  іменників утворіть прикметники.

 Зима, школа, зелень, клен, хмара, дуб, весна, річка

 

8. До поданих іншомовних слів підібрати з довідки українські відповідники, надписати потрібний номер над словом.

 Колектив,          азартний,           блокнот,       клумба,       контур,   реальний,       авантюрист,        констатувати,       модернізувати.

Довідка. 1) Гурт, 2) обрис (очертание),  3) оновлювати, 4) записник, 5) затятий,

6) дійсний, 7) пройдисвіт, 8) квітник, 9) стверджувати.

 

 

 

Завдання для контрольної роботи

з української мови (офіційної)

9 клас

 

1. Зіставити вирази,записати, де пряме значення слова, а де – переносне. Гостре слово …………………………….Гострий ніж .......................................... Прокинулася бабуся ……………………Прокинулася земля ……………

Свіжа думка .............................................Свіжий хліб ……………………….… Плаче небо ………………………........... Плаче дитина ………………………..

 

2. Підкреслити члени речення, надписати назви частин мови.

 Де мати посіє, там стелиться ласка. Де мати посадить, там сходить добро. У мами рука і легка, і прекрасна, а серце глибоке, як сивий Дніпро.

 

3. Вказати рід і число іменників.

 Заєць, ніж, гальмо, назва, радіо, ослятко, електрика, зима, шосе, українка, архів, напрям, ім’я, насип, якір, вікно, індича, банка, орлиця, жоржина, іграшка, небосхил, екран, дива, добро, Євпаторія, авто, ймення, шафа.

 

4. Вказати назви істот і назви неістот.

Одесит, вовк, схід, стіна, абориген, трудівник, солома, режисер, схованка, сон, очерет, отаман, домогосподарка, село, хвала, острів, агроном, теніс, дослідник, автор, озеро, знання, вчитель, накат, втрата, директор, життя, сторож, винахідник.

 

5. Визначити назви істот на неістот, підкреслити потрібну букву.

(Л, л)еся (У,у)країнка, (С, с)півуча (У,у)країнка, (С,с)ело (У,у)країнка; (К,к)обзар на майдані, вірш з «(К,к)обзаря»; (М,м)ихайло (С,с)тарицький; картина (О,о)лександра (М,м)урашка «(П,п)охорон (К,к)ошового); (С,с)вітлана (Д,д)митрівна (К,к)ошова; розділ з (Б,б)іблії, (Б,б)іблійне (О,о)повідання, (Б,б)огоматір.

 

6. До поданих іменників підібрати потрібні за змістом прикметники. У дужках зазначити рід іменників.

ЗРАЗОК. Степ – широкий степ (ч. p.).

Насип – ___________________                     ,

путь – ___________________________      ,

зал – ____________________________       ,

рукопис – ________________________     _,

рояль – _____________________________,

біль – ______________________________

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
24 жовтня 2022
Переглядів
2503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку