Завдання для літературної гри з теми
«Повість Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»
Випереджувальні завдання:
(Наприклад: «Міцна сім’я – міцна держава», «Яка сім’я – такий і я»
«Родичі хоч і сваряться, та одне одного не цураються», «Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько», «Без сім’ї і свого роду – немає нації, народу», «Земля без води мертва, людина без сім’ї – пустоцвіт», «Людина без братів і сестер – самотнє дерево», «Людина без сім’ї, що дерево без плодів», «Без роду, хоч з мосту та в воду»
Етнічні риси, характерні для українців |
Родина Кайдашів (цитати) |
працелюбство |
|
мудрість |
|
шанування родинних традицій |
|
повага до старших |
|
взаємоповага |
|
вірність у коханні |
|
любов до природи |
|
гумор |
|
духовність (релігійність) |
|
фізична краса і сила |
|
комунікативність |
|
Завдання на знання тексту повісті
(село Семигори)
(сім’ї Мазурів і Довбушів)
(Груша всохла і дві сім’ї помирилися)
(Омелько Кайдаш, його дружина Марія, їхні сини: Карпо і Лаврін, їхні невістки Мотря і Мелашка)
(Портрет Омелька Кайдаша, батька родини)
(Портрет Марусі Кайдашихи, матері родини)
(Портрет Мелашки, невістки Кайдашів)
(Лаврін Кайдаш)
(Карпо Кайдаш)
(Марія Кайдашиха, мати Карпа і Лавріна)
Завдання на розвиток зв’язного мовлення:
Створити інформативне гроно
«Який він, Омелько Кайдаш?»
- працьовитий,
- щирий,
- добрий,
- неосвічений («темний»),
- забобонний,
- богомільний,
- миролюбивий,
- кращий стельмах на селі,
- безвольний,
- пристрастний до горілки.
Завдання на знання теорії літератури:
(Жанр соціально-побутової повісті)
(Можливі відповіді: епітети – покручений яр, круті гори, густі ліси,
метафори - в’ється гадюкою; зеленими терасами;
порівняння - неначе гілки дерева;
персоніфікація – розбіглись (рукави яру), поховались в лісах)