Завдання для обліку знань, умінь та навичок учнів з біології у 9 класі. Тема. Зв"язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи!

Про матеріал
Різнорівневі тематичні завдання для обліку знань, умінь та навичок учнів з біології у 9 класі з теми: "Зв"язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи"!
Перегляд файлу

Завдання для тематичного обліку знань, умінь та навичок з біології у 8 класі!

Тема 9. Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем.

Сенсорні системи!

  1. – варіант

1 -  рівень

1.Які є аналізатори:

а) слухові, зорові; б) довгі і короткі.                                                      (1 бал)

2.Рецептори ока – це:

          а) колбочки, палички; б) зірочки.                                                           (1 бал)

3.Зовнішнє вухо складається з:

          а) вушної раковини; б) слухового нерва.                                               (1 бал)

11 – рівень

1.Що таке короткозорість?                                                                               (1 бал)

2.З яких оболонок складається очне яблуко?                                                 (1 бал)

3.Смак сприймається за допомогою…….                                                       (1 бал)

111– рівень

1.Намалюйте схему передачі звукових коливань у слуховому аналізаторі. Охарактеризуйте процес сприйняття звуку.                                          

                                                                                                                      (3 бали)

1V – рівень

1.Відомо, що на сітківці ока людини виникає зменшене обернене зображення. Чому ж людина бачить предмети у нормальному зображенні? Як можна довести, що на сітківці виникає саме обернене зображення?                                                                                                                           

                                                                                                                           (3 бали)

11 – варіант

1 – рівень

1.Око належить до аналізатора:

          а) тактильного; б) зорового.                                                                    (1 бал)

2.Спеціальні нейрони – це:

          а) детектори; б) аналізатори.                                                                   (1 бал)

3.Фоторецептори – це:

          а) жовта пляма; б) світлочутливі клітини.                                             (1 бал)

11 – рівень

1.Що таке далекозорість?                                                                                  (1 бал)

2.З яких слухових кісточок складається середнє вухо?                                 (1 бал)

3.Аналізатор – це…….                                                                                       (1 бал)

111 – рівень

1.За рахунок чого виникає і що дозволяє контролювати м'язове чуття в людини?

                                                                                                                            (3 бали)

1V – рівень

1.Тріск, що надходить до вуха, коли розламують сухар, здається ледве чутним. Але коли ми відкушуємо сухар, тріск перетворюється на справжній гуркіт. Чим це пояснюється?                                                                                               (3 бали)

111 – варіант

1 – рівень

1.Слухові кісточки – це:

          а) молоточок, коваделко; б) барабанна перетинка.                               (1 бал)

2.В якій структурі ока людини знаходяться рецептори?

          а) у судинній оболонці; б) на сітківці.                                                   (1 бал)

3.Де розташовані смакові сосочки у людини?

          а) на слизовій оболонці язика; б) на слизовій оболонці носової порожнини.                                                                                                         (1 бал)

11 – рівень

1.Що таке дальтонізм?                                                                                       (1 бал)

2.Внутрішнє вухо складається з …….                                                             (1 бал)

3.Нюх сприймається за допомогою …….                                                        (1 бал)

111 – рівень

1.Чому можна чітко бачити предмети на різній відстані? Поясніть суть та значення даного явища.                                                                                   (3 бали)

1V – рівень

1.Зобразіть і поясніть структуру та функціонування рухової сенсорної системи.  

                                                                                                                           (3 бали)

1V – варіант

1 – рівень

1.Відчуття дотику, температури і болю сприймається рецепторами розміщеними на:

          а) шкірі; б) слизовій оболонці носової порожнини.                             (1 бал)

2.Кінчик язика реагує на:

          а) солодке; б) гірке; в) кисле.                                                                  (1 бал)

3.Слухові кісточки сполучені між собою:

          а) рухомо; б) нерухомо; в) напіврухомо.                                               (1 бал)

11 – рівень

1.Що таке акомодація?                                                                                       (1 бал)

2.Слуховий аналізатор складається з таких частин …….                              (1 бал)

3.Прозорими частинами ока є …….                                                                 (1 бал)

111 – рівень

1.Опишіть будову вестибулярного апарату і процеси сприйняття положення тіла в просторі.                                                                                                 (3 бали)

1V – рівень

1.Наведіть основні риси ускладнення будови зорової сенсорної системи у різних груп тваринних організмів, починаючи від найпростіших тварин і до людини.                                                                                                             (3 бали)

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 липня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку