Завдання для олімпіади. 8 клас

Про матеріал
Різнорівневі завдання з історії. Можна використовувати для підготовки учнв до олімпіад, конкурсів, контрольних, тематичних атестацій.
Перегляд файлу

ОЛІМПІАДА З ІСТОРІЇ 8 КЛАС

 

Рівень І

Зверніть увагу!

Дайте відповіді на поставлені нижче запитання. Кожне завдання № 1 - 20 містить одну чи декілька правильних відповідей.  Кожна правильна відповідь дорівнює 1 балу. Разом у рівні І – 40 балів.

 

  1.     Установіть послідовність панування кочовиків у Північному Причорномор’ї.
  1. Кримські татари.

1

2

3

4

 

 

 

 

  1. Печеніги.
  2. Сармати.
  3. Половці.

 

  1.     Церковно-релігійний і суспільно-політичний рух у країнах Західної і Центральної Європи, спрямований проти католицької церкви:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Контрреформація.
  2. Реформація. 
  1. Кальвінізм.
  2. Протестантизм.

 

  1.     Виберіть положення, які характеризують лютеранську церкву (декілька правильних відповідей):
  1. Заперечення ролі Папи Римського.
  2. Щедрість - марнотратство, а скупість не є гріхом.
  3. Замість урочистого богослужіння – проповідь пастора.

А

Б

В

Г

Д

Е

 

 

 

 

 

 

  1. Праця – обов’язок перед Богом.
  2. Єдине джерело віри – Біблія, а пастор – тільки її «тлумач».
  3. Усі справи вирішує церковна община.

 

  1.     Що в історії Галицько-Волинської держави пов’язано з діяльністю Лева Даниловича (декілька правильних відповідей)?
  1. Сприяння переселенню іноземних колоністів.
  2. Перенесення столиці своїх володінь до Львова.
  3. Створення окремої Галицької митрополії.
  4. Визнання зверхності Золотої Орди.
  5. Прийняття титулу «короля Русі».

А

Б

В

Г

Д

Е

Ж

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підтримка католицької церкви.
  2. Приєднання до князівства Закарпаття та Люблінської землі.

 

  1.     Оберіть з переліку факти з історії Франції в XVI-XVII ст. (декілька правильних відповідей):
  1. Нантський едикт.
  2. Поразка флоту «Непереможної армади». 
  3. Будівництво королівської резиденції Версалю.

А

Б

В

Г

Д

Е

 

 

 

 

 

 

  1. Варфоломіївська ніч. 
  2. Ухвалення «Білля про права».
  3. Битва на Білій Горі.

 

  1.     Яке географічне відкриття пов’язане з іменем Фернана Магеллана?
  1. Відкрив Нову Зеландію та довів, що Австралія – материк.
  2. Відкрив морський шлях із Європи до країн Сходу навколо Африки.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Організував навколосвітню подорож, уперше довівши, що Земля є кулею.
  2. Відкрив Америку, шукаючи шлях до Індії через Атлантичний океан.

 

  1.     Яка подія відбулася в 1556 р.?
  1. Початок доби «героїчних морських походів» козаків.
  2. Заснування першої відомої Січі на острові Мала Хортиця.
  3. Похід козаків під проводом П. Сагайдачного на Московське царство.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Укладення козацького реєстру польським королем Стефаном Баторієм.

 

  1.     Залежна територія, що перебуває під владою іншої держави або метрополії - це
  1. Факторія.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Колонія.
  2. Колоніальна імперія. 
  3. Конкіста.

 

  1.     Яке місто Європи називали «протестантським Римом»? 
  1. Лондон.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Віттенберг.
  2. Женеву. 
  3. Париж.  

 

  1. Мешканці міст з Магдебурзьким правом:
  1. Відробляли панщину й платили оброк.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Користувалися перевагами самоврядування.
  2. Брали участь у виборах короля Речі Посполитої.
  3. Мали бути прихожанами лише православної церкви.

 

  1. https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/155/15536/44.JPGЯкою цифрою на картосхемі  позначено історико-географічний регіон, що не входив до складу Речі Посполитої впродовж 1569–1795 рр.?
  1. 1

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. 2
  2. 3
  3. 4

 

 

  1.  Укажіть імена кошових отаманів Запорозької Січі (декілька правильних відповідей).
  1. Василь-Костянтин Острозький.
  2. Іван Виговський.
  3. Петро Калнишевський.
  4. Іван Сірко.

А

Б

В

Г

Д

Е

Ж

 

 

 

 

 

 

 

  1. Петро Дорошенко.
  2. Іван Мазепа.
  3. Кость Гордієнко.

 

  1. Установіть послідовність козацьких повстань у першій половині ХVII ст.
  1. Під проводом Т. Федоровича.

1

2

3

4

 

 

 

 

  1. Під проводом І. Сулими.
  2. Під проводом П. Павлюка.
  3. Під проводом М. Жмайла.

 

  1.  Який термін потрібно використовувати, характеризуючи фільваркове господарство?
  1. «Займанщина».

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. «Полюддя».
  1. «Зимівник».
  2. «Панщина».

 

  1.  Встановіть, хто із цих історичних особистостей були сучасниками (декілька правильних відповідей):
  1. Король Сигізмунд ІІ Август і князь Любарт.
  2. Король Сигізмунд ІІ Август і Іпатій Потій.
  3. Богослов Мартін Лютер і астроном та математик Микола Коперник.

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

  1. Астроном та математик Микола Коперник і кардинал Рішельє.
  2. Вільгельм І Оранський та королева Єлизавета І.

Князь Костянтин Острозький як оборонець українського православ'я | Народні  блоги

  1. Зображеного на картині історичного діяча називали:
  1. «Самодержцем усієї Русі».
  2. «Руським батьком козацтва».

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1.  «Першим руським професором».
  1. «Некоронованим королем Русі».

 

  1.  Кого називали «новими дворянами»?
  1. Дворян, що несли військову службу.
  2. Дворян шпаги.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Заможних городян, що отримали дворянство.
  2. Спадкових дворян.

 

  1. Розташуйте у хронологічній послідовності логічні ланцюжки:
  1. Люблін – Білль – Вільгельм ІІІ Оранський.

1

2

3

4

 

 

 

 

  1. Нант – Унія - Сигізмунд ІІ Август.
  2. Утрехт – Едикт – Фердинанд ІІІ Габсбург.
  3. Лондон – Мир – Генріх ІV Бурбон.

 

  1. Позначте, які нові верстви суспільства з’явилися у період зародження капіталізму (декілька правильних відповідей)?
  1. Буржуазія.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Наймані робітники.
  2. Ремісники.
  3. Шляхта.

 

  1. Позначте логічний рядок, у якому за змістом є зайве?
  1.   Бунчук, корогва, булава, пірнач, литаври.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1.   Єпископ, митрополит, патріарх, архієпископ.
  2.   1385 р., 1413 р., 1569 р., 1588 р., 1596 р.
  3.    Кальвіністи, гугеноти, пуритани, католики, протестанти.

 

Рівень ІІ

Критерії оцінювання: за кожну правильну відповідь у завданнях № 21 – 24 = 2 бали, у завданні № 25 – 3 бали. Разом у рівні ІІ – 44 бали.

 

  1. Установіть відповідність між подією, описаною в уривку з історичного джерела, та іменем великого князя київського, причетного до неї.
  1. «Прийшов він у Переяславець. І послав до греків послів, говорячи: “Хочу йти на вас”… І пішов до Царгорода, розорюючи міста. І дали греки йому данину…»
  1. Ігор Рюрикович.
  1. «Зібрав він воїнів і прийшов до Києва, і вчинив мир із братом своїм Мстиславом. І розділили вони по Дніпру Руську землю: собі узяв сю сторону, а Мстислав – ту...»
  1. Святослав Ігоревич.
  1. «І пішов він на греків, спустошуючи землі їхні. … Греки зустріли їх у човнах з вогнем і стали пускати вогонь трубами на човни руські… І через се не подолали руси їх…»
  1. Володимир Великий.
  1. «І поставив він кумирів на пагорбі, поза двором княжим: Перуна дерев’яного, – а голова його була срібна, а вус – золотий, – і Хорса, і Дажбога, і Стрибога, і Сімаргла...»
  1. Ярослав Мудрий.

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

  1. Володимир Мономах.

 

  1. Співвіднесіть подію першої половини XVII ст. з її наслідком.
  1. Ухвалення «Пунктів для заспокоєння руського народу».
  1.      Настання періоду «Золотого спокою».
  1. Обрання вперше гетьманом П. Конашевича-Сагайдачного.
  1.      Збільшення реєстру козаків із трьох до шести тисяч.є
  1. Укладення Куруківської угоди
  1.      Морський похід козаків на Кафу й Стамбул
  1. Видання постанови сейму «Ординація Війська Запорозького…»
  1.       Обрання православним митрополитом Петра Могили

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

  1.      Утворення греко-католицької церкви

 

  1. Заповніть таблицю, обравши із запропонованого списку періоди та воєнні дії Тридцятилітньої війни. Розташуйте їх за роками.

 

Період війни

Роки

Воєнні дії

  1.    

1618-1624

 

  1.    

1625-1629

 

  1.    

1630-1635

 

  1.     

1635-1648

 

Слова-підказки

Періоди війни: Датський, Франко-шведський, Чеський, Шведський.

Воєнні дії:

  1. Імператор Фердинанд ІІ уклав договір з Католицькою лігою та заручився підтримкою Польщі.
  2. Католицькі війська під проводом А. Валленштейна завдали поразки протестантським силам.
  3. Загибель короля Густава Адольфа ІІ та поразка шведської армії біля Нордлінгена.
  4. Битва біля Білої Гори.
  5. Антигабсбурзька коаліція укладає мир.
  6. Шведська армія розбила Католицьку лігу під Лейпцигом.
  7. Франція та Голландія одночасно ведуть війну проти Іспанії.
  8. Вбивство А. Валленштейна.

 

  1.  Встановіть співвідношення між історичними фактами і подіями та країною, в якій вони відбувалися.
  1. Фільварки, «шляхетська демократія», «Великий Потоп».
  2. «Непереможна армада», повстання комунерос, «імперія, над якою ніколи не заходить сонце».

1

2

3

4

 

 

 

 

  1. Обгороджування, «криваве законодавство», королівська реформація.
  2. Варфоломіївська ніч, Нантський едикт, гугеноти.
  1. Англія.   
  2. Іспанія.   
  3. Річ Посполита.   
  4. Франція.

 

  1.  Дайте визначення поняттям:
  1. Республіка Об’єднаних провінцій -­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_______________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Ранньомодерна доба - __________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Випищики - __________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Кварцяне військо - ____________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________
 

 

1

 

doc
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
5 червня 2023
Переглядів
295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку