Завдання для перевірки знань з біології у 8 класі

Про матеріал
В роботі подано розробки самостійних робіт з тем «Організм людини як біологічна система», «Травлення», «Виділення. Шкіра», «Ендокринна система» та контрольних робіт з тем «Кров і кровообіг», «Сенсорні системи»
Перегляд файлу

 

 

Тема: «Організм людини як біологічна система»

 

Самостійна робота               І варіант        

 

І частина

Біологічний диктант  ( кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

 

1 Неорганічна речовина, вміст якої в клітині найбільший -

2. Молекули білків утворені з …

3. До складу жирів входять …

4. Глікоген утворюється з …

5. Спадкова інформація зберігається в молекулах …

6. Клітина відокремлена від оточуючого середовища …

7. Внутрішній напіврідкий вміст клітини –

8. Синтез білків в клітині відбувається в …

9. Розщеплення органічних молекул в клітині відбувається в…

10. Забезпечують клітини енергією…

11. За сортування утворених  в клітині молекул відповідає…

12. Програма життєдіяльності організму закодована в…

13. Кількість хромосом в соматичних клітинах …

14. Кількість хромосом в статевих клітинах…

15. Тканина – це…

16. Види тканин:…

 

ІІ частина

 

1. Тканину, в якій клітини щільно прилягають одна до одної, називають: а) м’язовою; б) сполучною; в) епітеліальною; г) нервовою.                                  (1 бал)

2. Поставити у правильній послідовності поняття, що відображають організм як єдину систему: а) тканини; б) клітини; в) органи; г) молекули; д) організм; е) системи органів.                                                                                                     (1 бал)

3.Знайти відповідність між органелами клітин та їх функціями:                   (2 бали)

 

1. Клітинна мембрана

А. Внутрішнє середовище клітини, яке забезпечує її життєдіяльність

2. Цитоплазма

Б. Транспорт речовин між клітиною та зовнішнім середовищем

3. Ядро

В. Забезпечення зв’язку між органелами всередині клітини

4. Канали ЕПС

Г. Місце синтезу АТФ

5. Мітохондрії

Д. Контроль за клітинним поділом

6. Рибосоми

Е. Збереження і передача спадкової інформації

7. Клітинний центр

Ж. Місце синтезу білків

 

 

 

 

Тема: «Організм людини як біологічна система»

 

Самостійна робота               ІІ варіант        

 

І частина

Біологічний диктант  ( кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

 

1.  Сталість внутрішнього середовища організму   –це…

2.  Програма життєдіяльності організму закодована в…

3.  Клітина відокремлена від оточуючого середовища …

4.  Молекули білків утворені з …

5.  Внутрішній напіврідкий вміст клітини –

6.  Процес обміну речовин у клітині  - …

7.  Глікоген утворюється з …

8.  Забезпечують клітини енергією…

9.  Кількість хромосом в статевих клітинах…

10. Неорганічна речовина, вміст якої в клітині найбільший -

11. Кількість хромосом в соматичних клітинах …

12. Спадкова інформація зберігається в молекулах …

13. Синтез білків в клітині відбувається в …

14. Розщеплення органічних молекул в клітині відбувається в…

15. До складу жирів входять …

16. За сортування утворених молекул в клітині  відповідає…

 

ІІ частина

 

1. Тканину, яка регулює функції організму називають: а) сполучною; б) м’язовою; в) нервовою; г) епітеліальною.                                                                             (1 бал)

2.  Діяльність усього організму регулюють такі системи органів: а) опорно-рухова і травна; б) кровоносна і дихальна; в) нервова і гуморальна; г) видільна і покривна.                                                                                                                 (1 бал)

3. Знайти відповідність між системами органів та їх структурою чи органами:

 

                                                                                                                              (2 бали)

1. Нервова система

А. Мозочок

2. Ендокринна система

Б. Вени

3. Опорно-рухова система

В. Надниркові залози

4. Кровоносна система

Г. Печінка

5. Дихальна система

Д. Бронхи

6. Травна система

Е. Ключиця

7. Видільна система

Ж. Сечовід

 

 

 

Тема «Сенсорні системи»

 

Контрольна робота

 

Варіант І

 

І рівень  (3 бали)

1. У  людини розрізняють основних сенсорних систем: а) чотири; б) п’ять.

2.Погіршення сутінкового зору спричинене захворюванням, що    називають:

  а) дальтонізмом; б) курячою сліпотою.

3. Слухові кісточки – молоточок, коваделко і стремінце – розташовані у      вусі:

  а) зовнішньому; б) середньому.

   Вкажіть правильну відповідь ( «так» чи «ні»)

 4. На розміри зіниці впливає інтенсивність світла.

 5. Вушна сірка виконує захисну функцію.

 6. Вестибулярний апарат відіграє роль орієнтації тіла в просторі.

 

ІІ рівень (3 бали)

1. Світло сприймальна оболонка ока – це: а) кришталик; б) сітківка; в) склисте тіло.

 2.  До складу внутрішнього вуха входить:  а) молоточок; б) завитка; в) барабанна перетинка.

 3. Місце, звідки виходить зоровий нерв, називають:

    а) жовтою плямою; б) сліпою плямою; в) нервовим вузлом.

4. Зазначте частку кори головного мозку, де розташована зорова зона: а) лобна; б) потилична; в) тім’яна; г) скронева.

5. Частину слухового аналізатора, по якому нервові імпульси передаються у головний мозок , називають _________.

6. Смак солодкого розрізняють рецептори язика, розташовані: а) на кінчику; б) на корені; в) по краях; г) на кінчику і по краях.

 

ІІІ рівень (3 бали)

 1. Зазначте правильну послідовність будови зорової сенсорної системи:

       а) фоторецептори ока; б) зорова зона великого мозку; в) зоровий нерв.

 2. У внутрішньому вусі містяться:

       а) слухові кісточки; б) завитка; в) три півколові канали; г) отолітовий       апарат.

3.Перетворення світлової енергії в електричну відбувається у: а) фоторецепторах; б) кришталику; в) зіниці.

 

IV рівень (3 бали) –одне завдання на вибір учня

 1. Як досягається збереження  однакового тиску повітря по обидва боки   барабанної         перетинки?

 2. Яке значення компенсаторних можливостей сенсорних систем?  Наведіть приклади і обґрунтуйте їх.

 

 

Тема «Сенсорні системи»

 

Контрольна робота

 

 Варіант ІІ

 

І рівень  (3 бали)

1. Фоторецептори ока містяться в: а) рогівці; б) сітківці.

2.Якщо промені від предметів фокусуються перед сітківкою, таке порушення зору називають:

    а) далекозорістю; б) короткозорістю.

3. Слухові рецептори містяться  у      вусі:  а) середньому; б) внутрішньому.

     Вкажіть правильну відповідь ( «так» чи «ні»)

4. Сітківка складається лише з паличок.

5. До складу нюхової сенсорної системи входить лише ніс.

6. У вестибулярному апараті розташовані рецептори дотику.

 

ІІ рівень (3 бали)

1. Жовта пляма складається переважно з:  а) паличок; б) колбочок; в) паличок і колбочок.

 2.  До складу  органа рівноваги не входить: а) завитка; б) отолітовий апарат; в) три півколові канали.

 3. Місце, звідки виходить зоровий нерв, називають:__________

4. До складу середнього вуха не входить: а) овальне вікно; б) молоточок; в) коваделко; г) стремінце.

5. Орган смаку реагує лише на речовини: а) газоподібні; б) розчинені; в) тверді.

6. Аналізатор – це система, що складається з 3-х ланок: рецептора, _______, ________.

 

ІІІ рівень (3 бали)

 1. Зазначте правильну послідовність будови слухової сенсорної системи:

       а) механорецептори; б) слухова зона великого мозку; в) слуховий нерв.

 2. У середньому вусі містяться:

       а) молоточок; б) завитка; в) коваделко; г) стремінце; д) півколові канали.

3. У координації рухів і орієнтації в просторі беруть участь частини головного мозку: а) стовбур; б) мозочок; в) великі півкулі.

 

 

IV рівень(3 бали) – одне завдання на вибір учня

1. Чому глухі від народження люди звичайно бувають і німими?

 2. Які сенсорні системи допомагають сліпим людям орієнтуватися в навколишньому середовищі? Як це відбувається?

 

 

 

 

 

Тема «Кров і кровообіг»

 

Контрольна робота

 

Варіант І

 

І рівень (3 бали)

1. Еритроцити людини мають форму: а) дрібних круглих клітин; б) двовгнутих дисків.

2. Мале коло кровообігу закінчується у передсерді: а) лівому; б) правому.

3. Велике коло кровообігу починається  зі шлуночка: а) лівого; б) правого.

    Вкажіть правильну відповідь ( «так» чи «ні»):

4. Лейкоцити мають забарвлення.

5. У розробці теорії клітинного імунітету брав участь П. Ерліх.

6. Людина має замкнену кровоносну систему.

 

ІІ рівень (3 бали)

1. Тривалість життя еритроцитів становить: а) близько 4 діб; б) близько 120 днів; в) кілька років.

2. Природний набутий імунітет утворюється після: а) введення вакцини; б) введення лікувальної сироватки; в) хвороби.

3. Стінка капіляра складається з кількості шарів клітин: а) двох; б) одного; в) трьох.

4.  Верхній шар крові, що відстоялася, складається з : а) тканинної рідини; б) плазми; в) формених елементів.

5.  Судини, якими кров тече до серця, називають ________.

6.  Білок крові, який бере участь у зсіданні, - це _________.

 

ІІІ рівень (3 бали)

 

1. Кровообіг в організмі людини виконує функції: а) транспорт кисню і вуглекислого газу; б) перенесення поживних речовин; в) виведення продуктів розпаду; г) утворення тканинної рідини; д) захист від мікроорганізмів; е) перенесення гормонів.

2. Характерними ознаками для артерій є: а) товсті стінки; б) тонкі стінки; в) високий тиск; г) низький тиск; д) відсутність клапанів; е) наявність клапанів; ж) розгалуженість на капіляри; з) відсутність розгалуження на капіляри.

3.  Газообмін у малому колі кровообігу відбувається у а) клітинах тіла; б) клітинах шкіри; в) легенях.

 

IV рівень (3 бали) – одне завдання на вибір учня.

1. Обґрунтуйте висновок: робота серця змінюється зі зміною умов зовнішнього середовища і стану самого організму.

2. Який з видів штучного імунітету триваліший і чому?

 

 

 

Тема «Кров і кровообіг»

 

Контрольна робота

 

Варіант ІІ

 

І рівень (3 бали)

1. Збільшення кількості лейкоцитів понад фізіологічну норму називають: а) гемофілією;

 б) лейкоцитозом.

2. Мале коло кровообігу починається зі шлуночка: а) лівого; б) правого.

3. Велике коло кровообігу закінчується у передсерді: а) лівому; б) правому.

    Вкажіть правильну відповідь ( «так» чи «ні»):

4. Еритроцити беруть участь у зсіданні крові.

5. Збудником СНІДу є вірус.

6. Вени несуть кров від серця до органів і тканин.

 

ІІ рівень (3 бали)

1. Функції лейкоцитів крові: а) транспорт газів; б) вироблення імунітету; в) участь у зсіданні крові.

2. На межі легеневої артерії та правого шлуночка розташований клапан: а) двостулковий; б) тристулковий; в) півмісяцевий.

3. До правого передсердя впадає кількість порожнистих вен: а) чотири; б) дві; в) три.

4. Обмін речовин між кров’ю і клітинами відбувається в : а) капілярах; б) венах; в) артеріях.

5. Судини, якими кров тече від серця, називають ________.

6.  Найбільша судина в організмі людини - ______________.

 

ІІІ рівень (3 бали)

 

1. Лімфатична система виконує функції: а) транспортує гази; б) кровотворення; в) знешкоджує мікроорганізми, токсини; г) виводить з  тканин зайву міжклітинну рідину; д) всмоктує жири з кишечника.

2. Характерними ознаками для зрілих еритроцитів є: а) здатність до фагоцитозу; б) мають ядро; в) не мають ядра; г) живуть 3-4 місяці; д) мають форму диска.

3.  Посередником між кров’яним руслом і клітинами тіла є: а) лімфа; б) тканинна рідина; в) прямий контакт.

 

IV рівень (3 бали) – одне завдання на вибір учня.

В одній пробірці міститься кров людини, яка перехворіла на дифтерію, а в другій – людини, яка не хворіла на неї. До обох цих пробірок додали збудників дифтерії. У першій пробірці мікроорганізми загинули, а в другій цього не сталося. Поясніть чому.

2. Як будова еритроцитів пов’язана з їх функціями?

 

 

Тема «Травлення»                           

 

 Самостійна робота

 

І варіант

 

І частина  (Тести) – кожна правильна відповідь – 0,5 бала

 

1. Зуби їжу: а) змочують; б) подрібнюють.

2 У ротовій порожнині розщеплюються: а) білки; б) вуглеводи.

3. Найпоширенішим захворюванням шлунка є: а) пневмонія; б) гастрит.

4. Підшлункова залоза виділяє: а) шлунковий сік; б) підшлунковий сік.

5. Продуктом розщеплення вуглеводів є: а) амінокислоти; б) жирні кислоти; в) глюкоза.

6. Фермент шлункового соку пепсин розщеплює: а) жири; б) білки; в) вуглеводи; г) крохмаль.

7 Печінка виконує функції: а) виділення інсуліну; б) виділення жовчі; в) виділення пепсину; г) накопичення глікогену.

8. У шлунку ферменти діють у середовищі: а) кислому; б) лужному; в) нейтральному.

9. Органічні речовини з травної системи до клітин тіла переносяться: а) гормонами; б) ферментами; в) кров’ю; г) нервовими імпульсами.

10. Протока підшлункової залози впадає в: а) шлунок; б) жовчний міхур; в) дванадцятипалу кишку; г) печінку.

11. Із ворсинок тонкого кишечнику в лімфу всмоктуються: а) амінокислоти; б) гліцерин; в) глюкоза.

12. Мікроорганізми товстого кишечника  розщеплюють: а) жири; б) білки; в) рослинну клітковину.

 

 

ІІ частина -  (кожна правильна відповідь – 2 бали)

 

1. Які функції виконує соляна кислота у шлунку?

2. Чому шкідливо постійно жувати жувальну гумку?

3. Чому з’являється солодкий присмак хліба, якщо його тривалий час потримати у роті?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Травлення»  

 

Самостійна робота

 

ІІ варіант

 

І частина  (Тести) – кожна правильна відповідь – 0,5 бала

 

1. Найпоширеніше захворювання зубів – це: а) гастрит; б) карієс.

2. Вуглеводи розщеплюються: а) гормонами; б) ферментами.

3. Печінка – це: а) залоза; б) гормон; в) фермент.

4. Білки  в процесі травлення розщеплюються на: а) глюкозу; б) амінокислоти; в) гліцерин.

5. У ротовій порожнині внаслідок дії слини розщеплюються: а) білки; б) жири; в) вуглеводи.

6. Поживні речовини всмоктуються переважно в: а) шлунку; б) тонкому кишечнику; в) товстому кишечнику; г) дванадцятипалій кишці.

7. Пепсин – це фермент: а) залоз шлунка; б) печінки; в) слинних залоз; г) підшлункової залози.

8. Фермент шлункового соку ліпаза розщеплює: а) білки; б) жири; в) вуглеводи.

9. Орган, який бере участь в очищенні крові,  накопиченні глікогену, знешкодженні зруйнованих еритроцитів - це: а) нирки; б) селезінка; в) підшлункова залоза; г) печінка.

10. Більша частина води всмоктується в: а) тонкому кишечнику; б) прямій кишці; в) шлунку; г) товстому кишечнику.

11. У дванадцятипалій кишці ферменти діють у середовищі: а) кислому; б) лужному; в) нейтральному.

12. Фермент, що знешкоджує хвороботворні бактерії в ротовій порожнині: а) амілаза; б) мальтоза; в) лізоцим.

 

 

ІІ частина -  (кожна правильна відповідь – 2 бали)

 

1. Які функції виконує жовч?

2. Чи потрапить їжа до шлунка, якщо проковтнути її, висячи догори ногами на турніку?  Відповідь обґрунтуйте.

3.Чим обумовлений темно-вишневий колір печінки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Виділення. Шкіра»  

 

Самостійна робота

 

І варіант

 

І частина  (Тести) – кожна правильна відповідь – 0,5 бала

 

1. Нефрон – структурна і функціональна одиниця: а) легенів; б) нирок.

2. Цистит – це захворювання: а) ниркової миски; б) сечового міхура.

3. Шкіра складається з : а) епідермісу, дерми, підшкірної клітковини; б) дерми і підшкірної клітковини.

4. Сальні залози містяться в : а) епідермісі; б) дермі.

5. За звичайних умов в організмі дорослої людини в середньому утворюється  за добу первинної сечі: а) 50 л; б) 250 л; в) 170 л.

6 Порушення обміну речовин в організмі спричинює утворення в нирках і сечовидільних шляхах: а) запальних процесів; б) каменів; в) інфекційних захворювань.

7. У нирках кров фільтрується у: а) пірамідках; б) капсулах нефронів; в) ниркових мисках.

8. Виділення поту з поверхні шкіри людини: а) знижує температуру тіла; б) підвищує температуру тіла; в) не впливає на температуру тіла.

9. Видільну функцію виконують органи: а) нирки; б) легені; в) шкіра; г) печінка; д) шлунок; е) кишечник.

10. Похідними шкіри є: а) нігті; б) потові залози; в) волосся; г) нервові закінчення.

11. Вода виділяється з організму через: : а) нирки; б) легені; в) травну систему; г)  шкіру.

12. В разі переохолодження організму: а) звужуються судини шкіри; б) розширюються судини шкіри; в) виникає мимовільне тремтіння м’язів; г) зростає виділення поту; д) притупування, підскакування тощо підсилюють теплопродукцію.

 

ІІ частина

 

1. Вкажіть правильну послідовність органів, що беруть участь в сечовиділенні:  а) нирки; б) сечовий міхур; в) сечівник; г) сечоводи.                                             (1 бал)

2. Чому людина в сильний холод бліднішає, а під час спеки червоніє?         (2 бали)

3. Підраховано, що сумарна довжина ниркових канальців становить 120 км, а поверхня їхніх стінок – 40 м2. Аргументовано поясніть, яке це має значення.

                                                                                                                                (3 бали)

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Виділення. Шкіра»  

 

Самостійна робота

 

ІІ варіант

 

І частина  (Тести) – кожна правильна відповідь – 0,5 бала

 

1. Сечовий міхур – це орган, що слугує для: а)виведення сечі з організму; б) збирання сечі.

2. Нефрит – це захворювання : а) нирок; б) сечового міхура.

3. Волосся є роговим похідним: а) епідермісу; б) дерми.

4. Потові залози слугують для: а) виведення надлишку води та мінеральних солей; б) нагрівання організму.

5. У звичайних умовах в організмі людини  в середньому за добу утворюється вторинної сечі: а) 0,5 – 1л; б) 1,2 – 1,5 л; в) 2 – 2,3 л.

6. З капілярного клубочка до  ниркової капсули не надходять: а) клітини крові; б) вода; в) сечовина.

7. Шкіра бере участь в обміні вітаміну: а) А; б) з групи В; в) С; г) D.

8. Основні втрати тепла в організмі відбуваються через: а) дихальні шляхи; б) шкіру; в) травну систему.

9. Видільну функцію не виконують такі органи: а) нирки; б) легені; в) шкіра; г) печінка; д) шлунок; е) кишечник; ж) серце.

10. Епідерміс складається з : а) мертвого ороговілого шару; б) підшкірної жирової клітковини; в) живих клітин, що діляться.

11. Шкіра не виконує функції: а) захисту; б) орієнтації; в) терморегуляції; г) збереження води.

12. В разі перегріву організму: а) звужуються судини шкіри; б) розширюються судини шкіри; в) виникає мимовільне тремтіння м’язів; г) зростає виділення поту; д) збільшується фізична активність.

 

ІІ частина

 

1. Вкажіть правильну послідовність етапів процесу утворення сечі: а) фільтрація; б) секреція; в) реабсорбція.                                                                                  (1 бал)

2. Поясніть, чому детективи шукають на місці злочину відбитки пальців? 

                                                                                                                              (2 бали)

3. У разі порушення функцій обох нирок людина помирає від отруєння за п’ять хвилин, хоч жодна отрута з зовнішнього середовища до організму не надходить. Поясніть цей факт.                                                                                              (3 бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Ендокринна система»  

 

Самостійна робота

 

І варіант

 

І частина:  (Біологічний диктант) – кожна правильна відповідь – 0,5 бала

 

1. Гормон росту виробляє залоза внутрішньої секреції _________;

2. Недостача гормону росту в дитячому віці спричиняє _________;

3. Підшлункова залоза належить до залоз_______  секреції;

4. Рівень глюкози в крові понижує гормон  _____________;

5. Цукровий діабет – це захворювання , спричинене недостачею гормонів __________  залози;

6. Для синтезу гормонів щитоподібної залози необхідний  хімічний елемент __________;

7. Основні гормони щитоподібної залози: _________   та _____________;

8. Рівень кальцію в крові регулюють гормони: _____________ та ____________ ;

9. Рівень глюкози в крові підвищують гормони :____________ та ____________ ;

10. Основною залозою ендокринної системи є _______________ ;

11. При гіперфункції гіпофіза розвивається  __________________;

12. Статеві залози належать до залоз  ________________ секреції;

13. Основні гормони надниркових залоз : ________ , __________ та __________;

14. Гормон-антогоніст інсуліну _____________;

15. Гальмує імунні реакції гормон надниркових залоз _________________;

16. Регулює циклічні процеси в організмі залоза ___________________;

 

ІІ частина:  (2 запитання на вибір – 2 бали кожна правильна відповідь)

 

1. Які функції виконують гормони в організмі людини?

2. Назвати ознаки першої фази стресу – стадії тривоги та пояснити роль ендокринної системи в регуляції стресу на цій стадії.

3. Знайти відповідність між залозами та гормонами, які вони виробляють:

 

Залози

Гормони

1. Гіпофіз

2. Надниркові

3. Щитоподібна

4. Підшлункова

5. Яєчка

6. Яєчник

7. Паращитоподібна

А. Тестостерон

Б. Прогестерон

В. Інсулін

Г. Адреналін

Д. Паратгормон

Е. Тироксин

Ж. Вазопресин

 

 

 

 

 

Тема «Ендокринна система»  

 

Самостійна робота

 

ІІ  варіант

 

І частина:  (Біологічний диктант) – кожна правильна відповідь – 0,5 бала

 

1. Цукровий діабет – це захворювання , спричинене недостачею гормонів __________  залози;

2. Рівень глюкози в крові підвищують гормони :____________ та ____________;

3. Основні гормони надниркових залоз : ________ , __________ та __________;

4. Гормон росту виробляє залоза внутрішньої секреції _________;

5. Рівень глюкози в крові понижує гормон  _____________;

6. Основні гормони щитоподібної залози: _________   та _____________;

7. Основною залозою ендокринної системи є _______________ ;

8. Регулює циклічні процеси в організмі залоза ___________________;

9. При гіперфункції гіпофіза розвивається  __________________;

10. Підшлункова залоза належить до залоз_______  секреції;

11. Гальмує імунні реакції гормон надниркових залоз _________________;

12. Для синтезу гормонів щитоподібної залози необхідний  хімічний елемент __________;

13. Недостача гормону росту в дитячому віці спричиняє _________;

14. Рівень кальцію в крові регулюють гормони: _____________ та ____________ ;

15. Статеві залози належать до залоз  ________________ секреції;

16. Гормон-антогоніст інсуліну _____________;

 

ІІ частина:  (2 запитання на вибір – 2 бали кожна правильна відповідь)

 

1. Які особливості має ендокринна система порівняно з іншими системами організму людини?

2. За яких умов стадія опору переходить  у стадію подолання стресу?

3. Знайти відповідність між захворюваннями та залозами, при порушенні функцій яких ці захворювання виникають:

 

Захворювання

Залоза

1. Карликовість

2. Базедичний зоб

3. Цукровий діабет

4. Гігантизм

5. Акромегалія

А. Підшлункова залоза

Б. Гіпофіз

В. Статеві залози

Г. Щитоподібна залоза

 

 

 

 

 

 

Відповіді

 

Організм людини як біологічна система

І варіант

І частина

1. вода;  2. амінокислоти; 3. гліцерин та жирні кислоти; 4. глюкоза; 5. ДНК; 6. плазматична мембрана; 7. цитоплазма; 8. рибосоми; 9. лізосоми; 10. мітохондрії; 11. апарат Гольджі; 12. хромосоми; 13. 46;  14. 23; 15. система  з клітин, що подібні за будовою і функціями та міжклітинної речовини; 16. епітеліальна, м’язова, сполучна , нервова.

ІІ частина

1. в; 2. г-б-а-в-е-д; 3. 1 – Б; 2 – А; 3 – Е; 4 – В; 5 – Г; 6 – Ж; 7 – Д.

ІІ варіант

І частина

1. гомеостаз; 2. хромосоми; 3. плазматична мембрана; 4. амінокислоти; 5. цитоплазма; 6. метаболізм; 7. глюкоза; 8. мітохондрії; 9. 23; 10. вода; 11. 46; 12. ДНК; 13. рибосоми; 14. лізосоми; 15. гліцерин та жирні кислоти; 16. апарат Гольджі.

ІІ частина

1. в;  2. в; 3. 1 – А; 2 – В; 3 – Е; 4 – Б; 5 – Д; 6 – Г; 7 – Ж.

 

Кров і кровообіг

І варіант

І рівень

1. б; 2. а; 3. а; 4. ні; 5. ні; 6. так;

ІІ рівень

1. б; 2. в; 3. б; 4. б; 5. вени; 6. фібриноген.

ІІІ рівень

1. а, б, д, е;  2. а, в, д, ж;  3. в.

ІІ варіант

І рівень

1. б; 2. б; 3. б; 4. ні; 5. так; 6. ні;

ІІ рівень

1.б; 2. в; 3. б; 4. а; 5. артерії; 6. аорта;

ІІІ рівень

1. в, г, д;  2. в, г, д;   3. б.

 

Травлення

І варіант

І частина

1. б; 2. б; 3. б; 4. б; 5. в; 6. б; 7. б,г; 8. а; 9. в; 10. в; 11. б; 12. в

ІІ варіант

І частина

1. б; 2. б; 3. а; 4. б; 5. в; 6. б; 7. а; 8. б; 9. г; 10. г; 11. б; 12. в.

 

 

 

Виділення. Шкіра

І варіант

І частина

1.б; 2. б; 3. а; 4. б; 5. в; 6. б; 7. б; 8. а; 9. а, б, в, г; 10. а, в; 11. а, г; 12. а, в, д.

ІІ частина            1. а, г, б, в

ІІ варіант

І частина

1.б; 2. а; 3. а; 4. а; 5. б; 6. а; 7. г; 8. б; 9. д,е,ж; 10.а,в; 11. б, г; 12. б,г.

ІІ частина           1. а, в, б.

 

Ендокринна система

І варіант 

І частина

1. гіпофіз; 2. карликовість; 3. змішаної; 4. інсулін; 5. підшлункової; 6. йод; 7. тироксин, трийодтиронин; 8. паратгормон, кальцитонін; 9. глюкагон, кортизол;  10. гіпофіз; 11. гігантизм; 12. змішаної; 13. адреналін, норадреналін, кортизол; 14. глюкагон; 15. кортизол; 16. епіфіз.

ІІ частина

3. 1 – Ж;  2 – Г;  3 – Е;  4 – В;  5 – А; 6 – Б;  7 – Д.

ІІ варіант

І частина

1. підшлункової; 2. глюкагон, кортизол; 3. адреналін, норадреналін, кортизол; 4. гіпофіз; 5. інсулін; 6. тироксин, трийодтиронин; 7. гіпофіз; 8. епіфіз; 9. гігантизм; 10. змішаної; 11. кортизол; 12. йод; 13. карликовість; 14. паратгормон, кальцитонін; 15. змішаної; 16. глюкагон.

ІІ частина

3. 1 – Б;  2 – Г;  3 – А;  4 – Б;  5 – В.

 

Сенсорні системи

І варіант

І рівень

1. б; 2. б; 3. б; 4. так; 5. так; 6. так;

ІІ рівень

1.б; 2. б; 3. б; 4. б; 5. слуховий нерв; 6. а;

ІІІ рівень

1. а, в, б;  2. б, в, г;   3. а.

ІІ варіант

І рівень

1. б; 2.б; 3. б; 4. ні; 5. ні; 6. ні;

ІІ рівень

1. в; 2. а; 3. сліпа пляма; 4. а; 5. б; 6. нерв, зона кори великого мозку;

ІІІ рівень

1. а, в, б;  2. а, в, г;  3. а,б.

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
23 вересня 2019
Переглядів
3507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку