У І семестрі в 5 класі заплановано дві контрольні роботи. Тема «Казки народів світу» велика, складається з фольклорних та літературних казок, тому велика тема поділена на дві частини: фольклорні та літературні казки. Контрольна робота складається із різнорівневих завдань: тести (чотири варіанти відповідей для 5 класу), завдання на встановлення відповідності (знання національних літератур), завдання на знання літературознавчих понять та творче завдання (письмове висловлювання). (За темою «Твори про природу» проводжу розвиток мовлення письмово).
У І семестрі в 5 класі заплановано дві контрольні роботи. Тема «Казки народів світу» велика, складається з фольклорних та літературних казок, тому велику тему ділю на дві частини: фольклорні та літературні казки. За темою «Твори про природу проводжу розвиток мовлення (письмово).
Контрольна робота для учнів 5 класу за темою
«Казки народів світу (О.Пушкін, Г.К.Андерсен, О.Уайльд)
1. У вступі до поеми «Руслан і Людмила» виходять «на берег дикий пісковий»:
А) тридцять витязів;
Б) чаклун, що несе богатиря;
В) кіт учений;
Г) королевич, що полонив грізного царя.
2. У цариці з «Казки про мертву царівну і сімох богатирів»
була чарівна річ, без якої вона не обходилася:
А) яблучко;
Б) гребінець;
В) дзеркальце;
Г) шапка-невидимка.
3. Крім барвистого зовнішнього вигляду, штучний соловей із казки Г. К. Андерсена відрізнявся від справжнього тим, що:
А) знав лише одну пісеньку;
Б) вмів ще й говорити;
В) давав поради;
Г) постійно просив винагороди.
4. Яким був справжній соловей:
А) гарний, обсипаний діамантами;
Б) маленька, сіра пташка;
В) як обручка, перстень;
Г) сіренький, із золотим намистом.
5. Головна думка казки Андерсена «Соловейко» виражена таким прислів’ям:
А) праця годує, а лінь марнує;
Б) сила в мистецтві та доброму серці;
В) книга вчить, як на світі жить;
Г) із неба хліб не падає.
6. Казки край лукомор'я (за вступом до поеми «Руслан і Людмила») розповідає:
А) цар Кощей;
Б) кіт учений;
В) Баба-Яга;
Г) сам автор-казкар
7. Хто був найкращим другом царівни з «Казки про мертву царівну і сімох богатирів», коли богатирі їхали з дому?
А) Кіт;
Б) черниця;
В) пес;
Г) Єлисей.
8. Ніхто з придворних в імператорському палаці (за казкою Г. К. Андерсена) не знав справжнього солов'я, крім:
А) камергера;
Б) бідного рибалки;
В) маленької дочки імператора;
Г) вбогої служниці .
9. За допомогою якого літературного прийому зображено штучного та справжнього соловейків?
А) апостроф;
Б) епітет
В) антитеза;
Г) еволюція.
10. Хлопчик-зірка перетворився на потвору:
А) бо зневажав, ображав та прогнав рідну матір;
Б) через гріхи Лісоруба, який знайшов у лісі хлопчика;
В) так злий Чаклун помстився батькам хлопчика;
Г) його покарав Лісовий Цар через знущання над звірами
ІІ. Знайдіть відповідність:
І.О.Уайльд 1. «Руслан і Людмила» А) данська
ІІ.О.С.Пушкін 2. «Соловейко» Б) ірландська
ІІІ.Г.К.Андерсен 3. «Хлопчик-зірка» В) китайська
4. «Казка про мертву Г) російська
царівну і сімох богатирів»
ІІІ. Напишіть, що таке літературна (чи фольклорна) казка. Наведіть приклади, аргументуйте відповідь.
Або
Напишіть, що таке антитеза, наведіть приклади.
ІV. Напишіть письмове висловлювання на одну із тем (на вибір) (ТЕМУ ЗАПИСАТИ):
Мій улюблений герой Марка Твена
Мій улюблений герой Г.К.Андерсена
Мій улюблений герой казок О.С.Пушкіна