Завдання контрольної роботи різнорівневі: тестові запитання, на встановлення відповідності, аргументація думки та творча робота (письмове висловлювання на тему)
Контрольна робота для учнів 5 класу за темою
«Казки народів світу (Фольклорні казки)
І.Тестові завдання
1.Визначте, що таке усна народна творчість:
А) творчість дописемного періоду, яка не має конкретного автора;
Б) колективна словесна творчість групи авторів;
В) збірник народних легенд, казок і загадок;
Г) сукупність народних пісень, казок і приповідок.
2. На основі якого літературного прийому зображено героїнь казки «Пані Метелиця»?:
А) уособлення;
Б) гіпербола;
В) антитеза;
Г) алегорія.
3. Укажіть прислів’я:
А) Голод не тітка;
Б) Добре того навчати, хто хоче все знати;
В) Із вогню та в полум’я;
Г) Личить як корові сідло.
4.Визначте, як називається інакомовне зображення рис характеру, поведінки людей:
А) епітет;
Б) алегорія;
В) антитеза;
Г) уособлення.
5. Визначте, як називається стислий влучний народний вислів повчального змісту, побудований як завершене судження:
А) приказка;
Б) загадка;
В) прислів’я;
Г) скоромовка.
6. Хто вважається збирачем казок:
А) О.С. Пушкін;
Б) Я. та В. Грімм;
В) О. Уайльд;
Г) Ш. Перро
ІІ. Встановіть відповідність
1. Береженого Бог береже. 1. Загадка
2. Дерево щедрості росте поволі, зате дає добрий плід 2.Приказка
3. Має хвіст, та не літає, має рот, а не розмовляє 3. Скоромовка
4. А ми просо сіяли, сіяли... 4. Прислів’я
5. Веснянка
1. Добра душа людину прикраша 1. Казка
2. Робити з мухи слона 2. Приказка
3. «Пані Метелиця» 3 Загадка
4. Два брати у воду дивляться, а повік не зійдуться 4. Прислів’я
5. Пісня
ІІІ. Назвати національну літературу. Написати, яка казка сподобалася найбільше, аргументувати думку.
Або
Напишіть, що таке казка. Назвіть види казок. Приведіть приклади казок різних видів.
ІV. Створіть повну розгорнуту відповідь. Як ви розумієте прислів’я «Не все те золото, що блищить».