Завдання для самостійної роботи з орфографії.

Про матеріал

Вашій увазі представлені завдання для перевірки знань правопису апострофа, подвоєння букв та м"якого знака. Самостійна робота представлена в 6 варіантах во 4 завдання кожний. Найдоцільніше використовувати цей матеріал на підсумкових уроках або на уроках повторення вивченого матеріалу.

Перегляд файлу

Варіант 1

  1. Перепишіть слова, замість крапок поставте, де треба, м’який знак.

Дяд..ко, пис..мо, емал.., памороз.., мороз.., постат.., близкий, бояз..кий, тон..кий, вуз..ко, тон..ко, пол...с..кий, в’юн..кий, держал..це, кружал..це.

  1. Замість крапок поставте, де треба, апостроф.

Грав..юра, п..ятирічка, брукв..яний, від..ємний, безправ..я, розм…якнути, мавп..ячий, п..юре, п..єса, бл..єф, я..зь,  солов..ї, м..ята, арф..ярка, п..є.

  1. Замість крапок вставте потрібну букву (подвоєння приголосних)

Мит..ю, огнен..ий, скажен..ий, височен..ий, антен..ий, тьмян..ий, вроджен..ий, ден..ий, орлин..ий.

  1. На місці крапок, де треба, поставте м’який знак чи апостроф.

 По дорозі, здіймаючи хмари куряви, безконечним потоком мчат… до поля переповнені бійцями п..ятитонки (О.Довженко).

 

Варіант 2

1.Перепишіть слова, замість крапок поставте, де треба, м’який знак.

 Ковал..чук, Медвед..чук, палац.., палец.., бац.., Хар..ків, шир..ма, сімдесят.., сім..сот, с..огодні, утр..ох, купец..кий, одес..кий, кавказ..кий, бас..ко, різ..ко.

2.Замість крапок поставте, де треба, апостроф.

Торф..яний, подвір..я, бур..ян, повітр..я, тр..юк, Лук..ян, суб..єктивний, без..ідейний, без..ядерний, об..їждчик, бур..ячиння, повір..я, сер..йозний.

3. Замість крапок вставте потрібну букву (подвоєння приголосних)

Узбіч..я, Хмельнич..ина, неждан..ий, адресован..ий, однозмін..ий, вікон..ий, роз’єднан..ий, олов’ян..ий, нескінчен..ий.

4.На місці крапок, де треба, поставте м’який знак чи апостроф.

Насадження на берегах Дніпра з..єднуються у безперервний лан..цюг (З газети).

 

Варіант 3

  1.               Перепишіть слова, замість крапок поставте, де треба, м’який знак.

Брин..чати, різ..бяр, дон..ці, стан..те, сип..те, ріж..те, сон..кові, млин..кові, вір..те, удар..мо, комір..чику, тр..ома, шіст..ма, шіст..ома, с..ома, віс..ма.

  1.               Замість крапок поставте, де треба, апостроф.

Вітр..як, кур..йозний, роз..юшити, над..їхати, з..єднати, Лук..янець, фотоз..йомка, моркв..яний, запам..ятати, обов..язок, Св..ятослав.

3.Замість крапок вставте потрібну букву (подвоєння приголосних)

Електрон..ий, дерев’ян..ий, умотивован..ість, без..ахисний, аграрно-сировин..ий, гіл..я, антропоген..ий, туман..ий.

4.На місці крапок, де треба, поставте м’який знак чи апостроф.

Коли вони від..їхали, опускаючись в ту саму кам..яну вулич..ку, за ними знов зазвучав велич..ний мотив (О.Гончар)

 

Варіант 4.

1. Перепишіть слова, замість крапок поставте, де треба, м’який знак.

Снит..ся, сниш..ся, доч..ці, сваш..ці, лял..ці, лл..ю, віз..му, гір..ку, гал..ці, Гал..ці, пол…ку (танок), пол…ку (віськова одиниця), тіл..ки, (з) тол..ку, міл…

2.Замість крапок поставте, де треба, апостроф.

Т..охкати, учител..с..кий, піс..ня, сяд..мо, кур..єр, зішкр..ябувати, св..ято, тьм..яний, льоном..яльний, слов..янин, розв..язок, двох..ярусний.

  1. Замість крапок вставте потрібну букву (подвоєння приголосних)

Вірніст..ю, повін..ю, осін..ю, величніст..ю, якіст..ю, від..аллю, мит..ю, радіст..ю, безліч..ю, доповід..ю, вартіст..ю, з точніст..ю.

  1. На місці крапок, де треба, поставте м’який знак чи апостроф.

Окремі росинки т..м..яно поблискуют.. с..рібними пухир…чиками (О.Донченко).

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 5

1.Перепишіть слова, замість крапок поставте, де треба, м’який знак.

Черкас..кий, близ..ко, київс..кий, прикарпатс..кий, тіс..ніший, с..вятковий, ткац..кий, Гор..кий, гір..кий, бур..як, ручен..ка, тонюсін..кий.

2.Замість крапок поставте, де треба, апостроф.

Маз..юкати, з..юрмитися, арф..яр, медв..яний, зів..янути, моркв..яний, торф..яний, цв..яшок, дріб..язковий, рутв..яний.

3. Замість крапок вставте потрібну букву (подвоєння приголосних)

Сіл..ю, заздріст..ю, у сміливост..і, плот..ю, за галуз..ю, смерт..ю, з розкіш..ю, віс..ю, велич..ю, шерст..ю, з розповід..ю, північ..ю.

4.На місці крапок, де треба, поставте м’який знак чи апостроф.

І я дивлюс.. любовно в очі – щасливі, п..яні без вина – в очі хлоп..ячі і дівочі, де сяє радіст…ю весна (М.Вороний).

 

Варіант 6

1.Перепишіть слова, замість крапок поставте, де треба, м’який знак.

Бал..ці, тон..ший, бажан.., напишіт.., буд..те, смієт..ся, Хар..ків, селян..с..кий, Уман..щина, брин..чати, нян..чити,  жен..шен.., щас..тя, Пан..ченко, ніч…

2.Замість крапок поставте, де треба, апостроф

Дерев..яний, кав..ярня, б..ється, медв..яний, дріб..язковий, рутв..яний, возз..єднання, підв..язати, зв..язок, повір..я, дит..ясла, Лук..янівка.

3.Замість крапок вставте потрібну букву (подвоєння приголосних)

Шерст..ю, з розповід..ю, північ..ю, блакит..ю, за зліст..ю, ненавист..ю, чверт..ю, безліч..ю, доповід..ю, вартіст..ю, з точніст..ю.

4.На місці крапок, де треба, поставте м’який знак чи апостроф.

Глян.., як хвилі від срібла блищат..ся! Глян.., як небо синіє вгорі (Леся Українка).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант І

  1. Утворіть якомога більше можливих словосполучень із поданими нижче словами. Проаналізуйте утворені словосполучення.

Ягоди, нарвати, безкоштовний, борошно, важливо, вартий, байдуже.

2. Доберіть до поданих головних слів залежні. Школа, майстер, виробництво, верстат.

3. Запишіть речення. Визначте головні й другорядні члени речення.

1. Легенька тінь ночі упала на землю. 2. У кожній хаті горить світло, а великі будинки неначе у вогні палають.

 

Варіант ІІ

1. Утворіть якомога більше можливих словосполучень із поданими нижче словами. Проаналізуйте утворені словосполучення.

Сказати, матуся, спокійно, дерево, вітер, подути, щодуху.

2. Доберіть до поданих головних слів залежні. Розкрій, підготувати, облицювати, лакувати.

  1. Запишіть речення. Визначте головні й другорядні члени речення.

1. Заблищали зорі в чистому небі, показався і місяць з-за гори — повний, червоний, неначе в бані парився. 2. Сумно позирав він крізь пил та куряву на людську біганину.

 

Варіант ІІІ

1. Утворіть якомога більше можливих словосполучень із поданими нижче словами. Проаналізуйте утворені словосполучення.

Веселий, спокійний, хлопчик, промінь, співати, щосили, лунати.

2. Доберіть до поданих головних слів залежні. Шліфувати, зняти, намалювати, веселка.

3. Запишіть речення. Визначте головні й другорядні члени речення.

1. Попереду височіли гори. 2. Старі буки були наче щойно витягнуті з червоної фарби, ясні краплі якої ще й досі з тихим шелестом падали на землю.

 

Варіант ІV

1. Утворіть якомога більше можливих словосполучень із поданими нижче словами. Проаналізуйте утворені словосполучення.

Дівчинка, котик, пухнастий, сніг, бігти, швидко, щасливий.

2. Доберіть до поданих головних слів залежні.  Шафа, школа, телефон, бігати.

3.Запишіть речення. Визначте головні й другорядні члени речення.

1. Повітря було наповнене пряною свіжістю нічного дощу, перестояними пахощами осінніх квітів. 2.  З ближнього міжгір'я струменів п'янкий хміль опалого листя

 

Варіант V

1. Утворіть якомога більше можливих словосполучень із поданими нижче словами. Проаналізуйте утворені словосполучення.

Незалежний, досвід, країна, великий, м'який, характер, народ.

2. Доберіть до поданих головних слів залежні. Садок, млин, швидко, біганина.

3. Запишіть речення. Визначте головні й другорядні члени речення.

1. Вербовий гай на тім боці повивсь у темряву, почорнів, блакитні гори стали синіми та хорошими. 2. А золотий мішок вік пролежить у землі й нічого не вродить.

 

Варіант VІ

1. Утворіть якомога більше можливих словосполучень із поданими нижче словами. Проаналізуйте утворені словосполучення.

Щастя, пісня, лунати, степ, розлігся, веселий, вдача.

2. Доберіть до поданих головних слів залежні.  Листя, веселощі, барви, записати.

3. Запишіть речення. Визначте головні й другорядні члени речення.

1. Я рідну Україну не проміняю на чужину. 2. Казки завжди закінчуються перемогою доброї сили над злою, правди над кривдою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
2890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку