Календарне планування створене на 2018-2019 навчальний рік, з метою допомогти вчителю підготувати відповідний урок без труднощів. Легко зорієнтуватися у фронтальних та індивідуальних видах робіт, які запропоновані програмою.
Українська мова 5 клас
КАЛЕНДАОНЕ ПЛАНУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ НА 20___ – 20___ Н. Р.
5 КЛАС
(122 год, 3,5 год на тиждень)
ЗА ПРОГРАМОЮ: Українська мова. 5 − 9 класи. Програма для ЗНЗ / укл.: Г. Т. Шелехова та ін. (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.). К. : ВД «Освіта», 2013.
Об'єкти і форми контролю |
І семестр |
Дата |
ІІ семестр |
Дата |
||
Фронтальні види контрольних робіт |
||||||
Перевірка мовної теми* |
4 |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|||||
Письмо: Переказ |
1 |
|
1 |
|
||
Твір |
- |
|
- |
|
||
Правопис: Диктант |
1 |
|
1 |
|
||
Розвиток мовлення (РМ) |
11 |
|
13 |
|
||
Тематичне оцінювання |
4 |
|
5 |
|
||
Перевірка зошитів |
4 |
|
5 |
|
||
Індивідуальні види контрольних робіт |
||||||
Говоріння: Діалог |
1 |
|
- |
|
||
Усний переказ |
1 |
|
- |
|
||
Усний твір |
- |
|
1 |
|
||
Читання вголос |
- |
|
1 |
|
І СЕМЕСТР
№ з/п |
К-ть год |
Дата. Клас |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Д/з, повторення, примітки |
|||
|
|
|
|
|
|
||
Вступ. Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово.
|
|||||||
1 |
1 |
|
|
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України. |
|
||
2 РМ1 ЧВ |
1 |
|
|
РМ №1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного. |
|
||
3 РМ2 |
1 |
|
|
РМ№2. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично). |
|
||
4 РМ3 |
1 |
|
|
РМ№3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
|
||
5 РМ4 |
1 |
|
|
РМ№4. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. |
|
||
6 |
1 |
|
|
Усні й письмові форми тексту (висловлення). Зміст, заголовок тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
|
||
7 РМ5 |
1 |
|
|
РМ №5. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). |
|
||
8 |
1 |
|
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речень. Складання речень певного змісту за опорними словами. |
|
||
9 РМ6 |
1 |
|
|
РМ №6. Особливості будови опису предмета (тварини). Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
|
||
10 КР1 ТО1 |
1 |
|
|
КР №1 «Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово»: тестування, виконання завдань. |
|
||
|
Лексикологія |
||||||
11 |
1 |
|
|
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). |
|
||
12 |
1 |
|
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Тлумачний словник. |
|
||
13 |
1 |
|
|
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). |
|
||
14 |
1 |
|
|
Групи слів за значенням. Синоніми (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником синонімів. |
|
||
15 |
1 |
|
|
Антоніми (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником антонімів. |
|
||
16 |
1 |
|
|
Омоніми (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником омонімів. |
|
||
17 |
1 |
|
|
Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів. |
|
||
18 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи на повторення. Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті). |
|
||
19 КР2 Ауд. |
1 |
|
|
КР№2. «Лексикологія»: тестування. Аудіювання й читання тексту, у якому використано слова, вжиті в переносному значенні. |
|
||
20 РМ7 |
1 |
|
|
РМ №7. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
|
||
21 РМ8 КП1 |
1 |
|
|
РМ №8. Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
|
||
22 РМ9 ТО2 |
1 |
|
|
РМ№9. Аналіз письмового переказу. |
|
||
Будова слова. Орфографія
|
|||||||
23 |
1 |
|
|
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення − значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей). |
|
||
24 |
1 |
|
|
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення − значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей).
|
|
||
25 |
1 |
|
|
Спільнокореневі слова й форми слова. Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова. |
|
||
26 |
1 |
|
|
Незмінні й змінні слова. Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин). |
|
||
27 |
1 |
|
|
Правопис значущих частин слова (повторення). |
|
||
28 |
1 |
|
|
Правопис значущих частин слова (повторення). |
|
||
29 |
1 |
|
|
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
|
||
30 |
1 |
|
|
Написання префіксів пре-, при-, прі-. Конструювання речень-компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-. |
|
||
31 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи на повторення. |
|
||
32 КР3 |
1 |
|
|
КР № 3. «Будова слова. Орфографія»: тестування, виконання завдань. |
|
||
33 РМ10 |
1 |
|
|
РМ№10. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
|
||
34 РМ11 ТО3 |
1 |
|
|
РМ№11. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). |
|
||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
|
|||||||
35 |
1 |
|
|
Звуки мови і звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки.
|
|
||
36 |
|
|
|
Приголосні тверді та м’які (повторення). |
|
||
37 |
1 |
|
|
Приголосні дзвінкі та глухі (повторення). |
|
||
38 |
1 |
|
|
Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ. |
|
||
39 |
1 |
|
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Упорядкування за абеткою імен героїв улюблених мультфільмів. |
|
||
40 |
1 |
|
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове позначення букв я, ю, є,ї та щ (повторення). |
|
||
41 |
1 |
|
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове позначення букв я, ю, є,ї та щ (повторення). |
|
||
42 |
1 |
|
|
Склад. Основні правила переносу. |
|
||
43
|
1 |
|
|
Основні правила переносу. |
|
||
44 |
1 |
|
|
Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. |
|
||
45 |
1 |
|
|
Орфоепічна помилка (практично). Виявлення й аналіз помилок у наголошуванні слів у своєму мовленні та мовленні інших людей. |
|
||
46 КР4 ТО4 |
1 |
|
|
КР № 4. «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»: тестування, виконання завдань. |
|
||
47 |
1 |
|
|
Орфографічний словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. |
|
||
48 |
1 |
|
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. |
|
||
49 |
1 |
|
|
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
|
||
550 |
1 |
|
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
|
||
51 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи на повторення. |
|
||
52 КД1
|
1 |
|
|
Контрольний диктант №1 |
|
||
53 |
1 |
|
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. |
|
||
54 |
1 |
|
|
Уподібнення приголосних звуків. Вимова і правопис префіксів роз-, без-. |
|
||
55 |
1 |
|
|
Спрощення в групах приголосних. |
|
||
56 |
1 |
|
|
Спрощення в групах приголосних. |
|
||
ІІ СЕМЕСТР
57 |
1 |
|
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]. |
|
|
58 |
1 |
|
|
Чергування [о], [е] з [і]. |
|
|
59 |
1 |
|
|
Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів. |
|
|
60 |
1 |
|
|
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
|
|
61 |
1 |
|
|
Основні випадки чергування у – в (правила милозвучності). |
|
|
62 |
1 |
|
|
Основні випадки чергування і – й, з – із – зі (правила милозвучності). |
|
|
63
|
1 |
|
|
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-). |
|
|
64 |
1 |
|
|
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення). |
|
|
65 |
1 |
|
|
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення). |
|
|
66 |
1 |
|
|
Правила вживання апострофа. |
|
|
67 |
1 |
|
|
Правила вживання апострофа. |
|
|
68 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи на повторення |
|
|
69 КР5 |
1 |
|
|
КР № 5. «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»: тестування, виконання завдань. |
|
|
70 РМ12 |
1 |
|
|
РМ№12. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. |
|
|
71 РМ13 |
1 |
|
|
РМ№13. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
72 РМ14 |
1 |
|
|
РМ№14. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову»). |
|
|
73 РМ15 |
1 |
|
|
РМ№15. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову»). |
|
|
74 РМ16 |
1 |
|
|
РМ№16. Аналіз письмового твору. |
|
|
75 РМ17 ТО5 |
1 |
|
|
РМ№17. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
|
|
|
Відомості із синтаксису й пунктуації |
|||||
76 |
1 |
|
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні. |
|
|
77 |
1 |
|
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні. Складання висловлення з використанням опорних словосполучень (наприклад: улюблені книжки, відповіді на запитання, запам’ятаю назавжди). |
|
|
78 |
1 |
|
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). |
|
|
79 |
1 |
|
|
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
|
|
80 |
1 |
|
|
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення). |
|
|
81 |
1 |
|
|
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). |
|
|
82 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи на повторення. |
|
|
83 РМ18 |
1 |
|
|
РМ№18. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»). |
|
|
84 РМ19 |
1 |
|
|
РМ№19. Аналіз письмового твору. |
|
|
85 КР6 ТО6 |
1 |
|
|
КР№6 «Словосполучення й речення. Члени речення»: тестування, виконання завдань. |
|
|
Другорядні члени речення |
||||||
86 |
1 |
|
|
Другорядні члени речення. Додаток |
|
|
87 |
1 |
|
|
Другорядні члени речення. Означення |
|
|
88 |
1 |
|
|
Другорядні члени речення. Обставина |
|
|
89 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи на повторення. |
|
|
90 КР7 ТО7 |
1 |
|
|
КР № 7. «Другорядні члени речення»: тестування, виконання завдань. |
|
|
Речення з однорідними членами |
||||||
91 Ауд. |
1 |
|
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Аудіювання уривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення. Формулювання відповідей на запитання за змістом прослуханого уривка з використанням однорідних членів речення. |
|
|
92 |
1 |
|
|
Кома між однорідними членами. |
|
|
93 |
1 |
|
|
Кома між однорідними членами. |
|
|
94 |
1 |
|
|
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
|
95
|
1 |
|
|
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. Складання висловлення «Мої улюблені квіти» («Шкільний сад», «Що ми побачили в лісі») з використанням узагальнювальних слів при однорідних членах речення. |
|
|
96 РМ20 |
1 |
|
|
РМ№20. Докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
|
|
97 РМ21 КП2 |
1 |
|
|
РМ№21. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
|
|
98 РМ22 |
1 |
|
|
РМ№22. Аналіз письмового переказу. |
|
|
99 |
1 |
|
|
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері з використанням звертань. |
|
|
100 |
1 |
|
|
Розділові знаки при звертанні (повторення). |
|
|
101 |
1 |
|
|
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). |
|
|
102 |
1 |
|
|
Виділення вставних слів на письмі комами |
|
|
103 РМ23 |
1 |
|
|
РМ№23. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів |
|
|
104 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи на повторення. |
|
|
105 КР8 ТО8 |
1 |
|
|
КР № 8. «Просте ускладнене речення»: тестування, виконання завдань. |
|
|
106 |
|
|
|
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
|
|
107 |
1
|
|
|
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.
|
|
|
108 РМ24 |
1 |
|
|
РМ№24. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці). |
|
|
109 |
1 |
|
|
Пряма мова. |
|
|
110 |
1 |
|
|
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
|
|
111 |
1 |
|
|
Діалог. Інсценування байки, текст якої містить діалог. |
|
|
112 |
1 |
|
|
Тире при діалозі. |
|
|
113 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи на повторення. |
|
|
114 КР9 ТО9 |
1 |
|
|
КР № 9. «Складні речення. Пряма мова. Діалог»: тестування, виконання завдань. |
|
|
Повторення й узагальнення вивченого в кінці року |
||||||
115 |
1 |
|
|
Лексикологія. Тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях (текстах) слів, добір синонімів, антонімів. |
|
|
116 |
1 |
|
|
Будова слова й орфографія. |
|
|
117 |
1 |
|
|
Синтаксис і пунктуація.
|
|
|
118 |
1 |
|
|
Синтаксис і пунктуація. Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків
|
|
|
119 |
1 |
|
|
Орфоепія й орфографія. Читання речень (текстів) з дотриманням правил вимови слів та інтонування речень. |
|
|
120 |
1 |
|
|
Фонетика й графіка. |
|
|
121 КД2
|
1 |
|
|
Контрольний диктант № 2. |
|
|
122
|
1 |
|
|
Підсумковий урок. |
|
|