Варіанти завдань для І (шкільного) етапу олімпіади із
зарубіжної літератури
7 клас
а |
буквальний переклад |
1 |
відтворення загального змісту іншомовного тексту без збереження деталей і емоційно-експресивних відтінків |
б |
точний переклад |
2 |
переклад усього обсягу тексту до найменших дрібниць і нюансів |
в |
непрямий переклад |
3 |
відтворення лише основних положень тексту, його окремих частин та елементів |
г |
повний переклад |
4 |
відтворення не лише змісту, а й формальних ознак першоджерела, системи художніх засобів та стилю оригіналу |
д |
вільний переклад |
5 |
переклад, створений на основі допоміжних текстів |
є |
неповний переклад |
6 |
переклад, здійснений з оригінального першотвору, коли зберігаються іншомовні конструкції |
Відповідь. А – 6, Б – 4, В – 5, Г – 2, Д – 1, Є – 3.
1 |
балада |
А |
епічні пісні про історичні події, переосмислені й легендаризовані відповідно до уявлень та ідеалів давніх людей |
Б |
головна мета твору – передати емоційне ставлення до реальних історичних подій |
||
2 |
билина |
В |
ліро-епічний жанр, в якому органічно поєдналися розповідь та людські почуття |
Г |
основну увагу зосереджено на зображенні захопливих подій та моральних питаннях |
Відповідь: 1- В, Г; 2- А, Б.
Дайте відповідь на питання. (Правильна, повна відповідь на питання – 3 бали)
До серця рицар той мені,
Що, першим кинувшись у бій,
Летить безстрашно на коні,
Запалює загін весь свій
Відвагою п'янкою.
Ось бій шалений закипів,
І мчить боєць серед полів,
Рискує головою,-
Складу тому свій кращий спів,
Хто йде вперед на ворогів!
Бертран де Борн
9 КЛАС
Оберіть правильну відповідь (1 бал)
А |
літературний стиль |
В |
рід літератури |
Б |
перехідне явище в літературі |
Г |
жанр літератури |
Відповідь: А
А |
Рене Декарт |
В |
Арістотель |
Б |
Джон Локк |
Г |
Вольтер |
Відповідь: Б
А |
країна ліліпутів |
1 |
безплідність науки, відірваної від життя |
Б |
країна велетнів |
2 |
ницість і безглуздя суспільних порядків |
В |
Лапута, Белнібарбі, Лагнегу |
3 |
нерозумна й аморальна поведінка людської спільноти |
Г |
країна гуїнгнгмів |
4 |
страшна сила влади, зворотний кривавий бік людської історії |
Відповідь: А-2,Б-4, В-1, Г-3
Дайте відповідь на питання (Правильна та повна відповідь – 3 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну із тем (10 балів)
Максимальна кількість балів – 23
9 клас
А |
роду літератури |
В |
літературного стилю |
Б |
літературного жанру |
Г |
літературної течії |
А |
роман-подорож |
В |
сатиричний роман |
Б |
роман-пародія |
Г |
поєднує ознаки наведених жанрів |
А |
епос |
1 |
Тіртей «Добре вмирати тому…» |
Б |
лірика |
2 |
В. Шекспір «Ромео і Джульєтта» |
В |
драма |
3 |
Мігель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот» |
Г |
ліро-епічний |
4 |
«Король Лір і його дочки» |
А |
США |
1 |
Г. Філдінг |
Б |
Велика Британія |
2 |
Жан-Жак Руссо |
В |
Франція |
3 |
Й. Г. Гердер |
Г |
Німеччина |
4 |
Б. Франклін |
1) Яку річ, знайдену у Гуллівера, ліліпути вважають його богом а) годинник б) портсигар в) медальйон
2) Щоб одержати високу посаду ліліпути розважають короля а) співами б) танцями на канаті в) грою на барабанах
3) Карним злочином у Ліліпутії вважають а) невдячність б) неосвіченість в) ненажерливість
4) Летючий острів, на який потрапляє Гуллівер, рухається за допомогою а) мотора д) магніту в) летючого газу
5) «Риси його обличчя тверді і мужні, ніс орлиний, шкіра оливково-смаглява; постать струнка…» - це портрет а) Гуллівера б) імператора Ліліпутії в) секретаря таємної ради
10 клас
А |
переклад, у якому зберігаються чужомовні конструкції |
1 |
непрямий |
Б |
переклад усього тексту до найменших дрібниць |
2 |
точний |
В |
переклад відтворює не лише зміст, а і формальні ознаки першоджерела, дає повне уявлення про систему художніх засобів і стиль оригіналу |
3 |
повний |
Г |
переклад, створений на основі допоміжних текстів |
4 |
буквальний |
І переміг при сприянні великої духом Афіни.
Так той виспівував славний співець, Одіссей же від жалю
Танув слізьми, що з повік струмками спливали на лиця,
Наче ридає дружина, припавши до любого мужа,
Що за людей і вітчизну свою наложив головою,
Щоб від дітей і від міста загибелі день одвернути;
Бачачи, як він конає і в смертних здригається муках,
Тужно голосить над ним і ридає, а ззаду жорстокі
Ратищ удари на спину вже падають їй і на плечі,
Гонять в полон на роботу тяжку, на поталу й наругу;
Тестові завдання для 9 класу
І варіант
А |
1972 р. |
В |
1950 р. |
Б |
1993 р. |
Г |
1990 р. |
А |
реалізм |
В |
класицизм |
Б |
романтизм |
Г |
просвітництво |
А |
Ліліпутія |
В |
країна велетнів |
Б |
Лапута |
Г |
країна гуїнгнгмів |
А |
«Вільшаний Король» Й. Гете |
В |
«Не знаю, що стало зо мною…» Г. Гейне |
Б |
«Мазепа» Дж. Байрона |
Г |
«Коли розлучаються двоє…» Г. Гейне |
А |
«Мазепа» Дж. Байрона |
В |
«Прометей» Й. Гете |
Б |
«Мій дух як ніч…» Дж. Байрона |
Г |
«Фауст» Й. Гете |
А |
«Мій дух як ніч…» Дж. Байрона |
В |
«Вільшаний Король» Й. Гете |
Б |
«Не знаю, що стало зо мною…» Г. Гейне |
Г |
«Мазепа» Дж. Байрона |
А |
«Мазепа» Дж. Байрона |
В |
«Хотів би жити знов у горах…» Дж. Байрона |
Б |
«Євгеній Онєгін» О. Пушкіна |
Г |
«Паломництво Чайльд-Гарольда» Дж. Байрона |
А |
Іван Мазепа став українським гетьманом випадково, завдяки збігу обставин |
В |
Іван Мазепа став українським гетьманом завдяки тому, що замолоду служив пажем при дворі польського короля Яна Казимира |
Б |
Іван Мазепа залишається людиною, незважаючи на всі випробування, і саме завдяки цьому стає гетьманом України |
Г |
Іван Мазепа став українським гетьманом тому, що замолоду був сильним, привабливим, належав до польської шляхти |
А |
«Бахчисарайський фонтан» |
В |
«Брати-розбійники» |
Б |
«Цигани» |
Г |
«Полтава» |
А |
«Брати-розбійники» |
В |
«Євгеній Онєгін» |
Б |
«Я пам’ятник собі поставив незотлінний…» |
Г |
«До Чаадаєва» |
Завдання для 9 класу
Варіант ІІ
А |
реалізм |
В |
класицизм |
Б |
романтизм |
Г |
просвітництво |
А |
«Паломництво Чайльд-Гарольда» Дж. Байрона |
В |
«Мазепа» Дж. Байрона |
Б |
«Мандри Гуллівера» Дж. Свіфта |
Г |
«Євгеній Онєгін» О. Пушкіна |
А |
«Травнева пісня» Й. Гете |
В |
«До радості» Ф. Шиллера |
Б |
«Прометей» Й. Гете |
Г |
«Коли розлучаються двоє… Г. Гейне |
А |
«Мазепа» Дж. Байрона |
В |
«Хотів би жити знов у горах…» Дж. Байрона |
Б |
«Прометей» Й. Гете |
Г |
«Не знаю, що стало зо мною…» Г. Гейне |
А |
«Травнева пісня» Й. Гете |
В |
«На півночі кедр одинокий…» Г. Гейне |
Б |
«Не знаю, що стало зо мною…» Г. Гейне |
Г |
«Коли розлучаються двоє… Г. Гейне |
А |
«Травнева пісня» Й. Гете |
В |
«Мій дух як ніч…» Дж. Байрона |
Б |
«Вільшаний король» Й. Гете |
Г |
«Не знаю, що стало зо мною…» Г. Гейне |
А |
«Мазепа» Дж. Байрона |
В |
«Хотів би жити знов у горах…» Дж. Байрона |
Б |
«Євгеній Онєгін» О. Пушкіна |
Г |
«Паломництво Чайльд-Гарольда» Дж. Байрона |
А |
відтворити історично достовірний образ українського гетьмана |
В |
в образі Мазепи оспівати приклад волелюбності, внутрішньої незалежності, вірності ідеалам |
Б |
зобразити наслідки трагічного кохання |
Г |
зобразити наслідки поразки війська Карла ХІІ у битві під Полтавою |
А |
Марії Раєвській |
В |
Наталії Кочубей |
Б |
Наталії Гончаровій |
Г |
Анні Керн |
А |
Київ |
В |
Катеринослав |
Б |
Одеса |
Г |
Полтава |
І варіант
А |
точний переклад |
В |
повний переклад |
Б |
переспів |
Г |
художній переклад |
А |
балада |
В |
поема |
Б |
билина |
Г |
оповідання |
А |
VІІІ-ІХ ст.. |
В |
ХІІІ-ХVст.. |
Б |
ІХ-ХІІІ ст.. |
Г |
ХV-ХVІ ст.. |
А |
Р. Стівенсона «Вересовий трунок» |
В |
«Як Робін Гуд став розбійником» |
Б |
«Кроль Лір» |
Г |
В. Скотта «Айвенго» |
А |
зображення придворного життя короля Франциска І |
В |
зображення жорстокості світу тварин |
Б |
зображення ідеалу сміливості, честі, людської гідності в образі лицаря Делоржа |
Г |
зображення примх придворної красуні Кунігунди |
А |
«Вересовий трунок» Р. Стівенсона |
В |
«Кроль Лір» |
Б |
«Світязь» А. Міцкевича |
Г |
«Рукавичка» Ф. Шиллера |
А |
балада «Як Робін Гуд став розбійником» |
В |
«Айвенго» В. Скотта |
Б |
«Вересовий трунок» Р. Стівенсона |
Г |
«Рукавичка» Ф. Шиллера |
А |
Р. Стівенсон «Вересовий трунок» |
В |
Ф. Шиллер «Рукавичка» |
Б |
балада «Як Робін Гуд став розбійником» |
Г |
А. Міцкевич «Світязь» |
А |
Бріан де Буагільбер |
В |
Ательстан |
Б |
Седрік |
Г |
Гай Гізборн |
А |
зображення трагедії війни, яка руйнує долі людей |
В |
зображення самовідданого кохання, що спалахнуло під час війни |
Б |
утвердження непогрішної правоти комуністичного ладу в СРСР |
Г |
здатність залишатися людиною в нелюдських умовах полону |
7 клас
ІІ варіант
А |
точним перекладом |
В |
повним перекладом |
Б |
вільним перекладом |
Г |
художнім перекладом |
А |
великий обсяг |
В |
напружений драматичний сюжет |
Б |
поєднання епосу й лірики |
Г |
зв’язок із фольклором |
А |
Києвом |
В |
Черніговом |
Б |
Муромом |
Г |
річкою Самородиною |
А |
«Світязь» А. Міцкевича |
В |
«Вересовий трунок» Р. Стівенсона |
Б |
балади «Король Лір» |
Г |
«Рукавичка» Ф. Шиллера |
А |
«Вересовий трунок» Р. Стівенсона |
В |
«Айвенго» В. Скотта |
Б |
« Світязь» А. Міцкевича |
Г |
«Рукавичка» Ф. Шиллера |
А |
«Вересовий трунок» Р. Стівенсона |
В |
«Як Робін Гуд став розбійником» |
Б |
« Світязь» А. Міцкевича |
Г |
«Рукавичка» Ф. Шиллера |
А |
«Світязь» А. Міцкевича |
В |
«Вересовий трунок» Р. Стівенсона |
Б |
«Король Лір» |
Г |
«Рукавичка» Ф. Шиллера |
А |
балада «Як Робін Гуд став розбійником» |
В |
«Айвенго» В. Скотта |
Б |
«Вересовий трунок» Р. Стівенсона |
Г |
«Рукавичка» Ф. Шиллера |
А |
леді Ровена |
В |
Ісаак із Йорка |
Б |
Ребекка |
Г |
Маріан |
А |
повернутися до рідного села Івана Терешки |
В |
вступити до партизанського загону |
Б |
перейти лінію Східного фронту |
Г |
оселитися в Італії |
Відповіді
7 клас
І варіант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Г |
А |
Б |
Б |
Б |
Б |
В |
А |
Г |
Б |
ІІ варіант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Г |
А |
В |
Б |
Б |
Г |
В |
В |
Г |
В |
9 клас
І варіант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Б |
Г |
Г |
В |
В |
А |
В |
Б |
Г |
Г |
ІІ варіант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Б |
Б |
В |
Б |
Б |
Б |
В |
В |
Г |
Г |