Презентація до уроку з теми: "Багатогранність образу Гобсека, засоби його створення"»

Про матеріал
Презентація візуалізує основні етапи уроку: містить схеми "Висвітлення образу Гобсека з різних точок зору", "Засоби створення образу Гобсека"; основні тези "філософії життя" героя; історичний коментар; порівняльну таблицю (риси особистості Гобсека); творче завдання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Оноре де Бальзак1799-1850

Номер слайду 2

Висвітлення образу Гобсека з різних точок зору

Номер слайду 3

Тема уроку: Багатогранність образу Гобсека, засоби його створення

Номер слайду 4

Епіграфи до уроку: Якщо хочеш бути багатим, не думай збільшити своє майно, а тільки вгамуй свою жадібність (К. Гельвецій)Душа людини - своєрідний сплав Бога і звіра, арена боротьби двох начал: одне - часткове, обмежене, егоїстичне, а інше - загальне, нескінченне і неупереджене (Б. Рассел)

Номер слайду 5

Що ми знаємо про Гобсека?а) походження б) становлення особистостів) ставлення до релігії г) людяність, спілкування з ближніми д)професійний лихвар, невблаганний, всевидячий, всезнаючий (глитай); фінансовий геній є) стриманий, але за непроникною маскою вирують пристрасті

Номер слайду 6

Історичний коментар. Він [Гобсек] знав адмірала Сімеза, пана де Лаллі… - Бальзак називає імена військових і політичних діячів Франції, Англії, Індії періоду боротьби між Англією та Францією за владу в Індії (50-60-х рр. ХVІІІ ст.)Лорд Гастінгс (1754-1826) – англійський генерал. У 1813-1823 рр. – генерал-губернатор ІндіїТіппо-Саїб (1750-1799) – майсорський султан. Після смерті свого батька Гайдара Алі (1782) продовжив боротьбу з англійськими колонізаторами… династії Махараттів… - тобто правителів Мархаттських князівств, які утворилися в Індії в 30-40 рр. ХVІІІ – поч. ХІХ ст. Віктор Юз – син марсельського булочника, згодом купець у Порт-о-Пренсі, пірат, політичний авантюрист часів французької революції і боротьби Гаїті за незалежність

Номер слайду 7

«А кому життя може принести стільки радості, як мені?» (філософія Гобсека)Цитатний план. Орієнтовний варіант:«я не вірю нічому»«життя… неминуче перетвориться на звичку до певних умов існування»«щастя знаходить той, хто вміє застосовувати свої здібності за будь-яких обставин»«немає нічого постійного. Існують лише умовності»«переконання та правила моралі – пусті слова»«незрушне лише одне почуття… інстинкт самозбереження» (особистий інтерес)«у золоті зосереджені всі сили людства»«краще самому визискувати, ніж дозволяти, щоб визискували тебе»«марнославство – це наше «я»«я володію світом, не втомлюючи себе, а світ на має наді мною ніякої влади»

Номер слайду 8

«Я досить багатий, щоб купити сумління…» (філософія Гобсека) «Хіба можуть у чомусь відмовити тому, в кого в руках мішок золота»«Я досить багатий, щоб купити сумління тих, що керують міністрами»«Влада і втіха — хіба не в цьому полягає суть усього нашого суспільного ладу?»«Ми вершителі вашої долі — тихенькі, нікому невідомі»життя – «машина, яку приводять у рух гроші» «Золото — ось духовна суть усього теперішнього суспільства»«Ми…становимо ніби священний трибунал інквізиції, де аналізуємо дуже незначні на перший погляд вчинки багатих людей»«Як і я, мої побратими натішилися всім, усім переситились і люблять тепер тільки владу та гроші заради самого володіння владою та грошима»

Номер слайду 9

Позитивні риси. Негативні риси. ПОЧУТТЯзамолоду довіряв людямневблаганнийможе співчуватибайдужий до оточуючихцінує жіночу красучерствийглибокий психолог, вивчає людей, передбачає долі, проникливийцинікприятелі по ремеслу, побратими, товаришіні з ким не спілкується, не має друзівцінує порядність, справжню доброчесність «третьостанова» антипатія до аристократівпорядний, чеснийжадібний, скнарасміливий, рішучий людина-автомат, береже життєві силицінує мистецтвофантастичний ідол, уособлення влади золотазнання життя, філософмарнославний, прагне влади. ГОБСЕК ЯК ЛЮДИНА, ОСОБИСТІСТЬ

Номер слайду 10

ВЧИНКИблагодійникклієнти: глитай, удавпогляди на виховання світ: жид, турок, грабіжник, розоритель. ГОБСЕК ЯК ЛИХВАР, ФІНАНСИСТділовий генійхитрість, лукавство  феноменальна пам’ятьпотрапляє в скрутне становищеділова хваткабере хабарі, великі відсоткичлен комісіїафера з агенцією практичністьгроші – це товар

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Соціальний тип особистості — продукт складного переплетення історико-культурних і соціально-економічних умов життєдіяльності людей, відображення того, як суспільна система впливає на ціннісні орієнтації людини і через них — на його реальну поведінку.

Номер слайду 13

Засоби створення образу Гобсека

Номер слайду 14

{912 C8 C85-51 F0-491 E-9774-3900 AFEF0 FD7}ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА РОМАНТИЗМУ І РЕАЛІЗМУРОМАНТИЗМРЕАЛІЗМГерой літературного твору«Винятковий характер у виняткових обставинах» «Типовий характер в типових обставинах»Загадковий одинак-індивідуаліст, який перебуває в полоні фатальних пристрастей. Людина конкретної професії, яка займається своєю буденною роботою: селянин, робітник, чиновник, лихвар, слідчий. Носій однієї незмінної пристрастіСкладна, суперечлива особистість, яка постійно змінюється («діалектика душі»)Самотня людина, вигнанець суспільства. Взаємодія людини і суспільства; роль природно-історичного середовища у формуванні і розвитку людини та суспільства. Герой має загадкове минуле, часто це людина без минулого. Життя персонажа описане надзвичайно детально

Номер слайду 15

Розгляньте картини Рембрандта «Портрет старого єврея» та М. Шагала «Червоний єврей». Зіставте образи, створені художниками Х і ХХ століть з образом Гобсека, створеного Бальзаком. У чому схожість і відмінність цих образів?Рембрандт «Старий єврей»М. Шагал «Червоний єврей»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Момот Ірина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Меринец Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бєлошенко Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
1 серпня 2019
Переглядів
17869
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку