Завдання для шкільного етапу проведення учнівської олімпіади з української мови та літератури

Про матеріал
Завдання для шкільного етапу проведення учнівської олімпіади з української мови та літератури (10 клас)
Перегляд файлу

 

Завдання І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з

української мови та літератури

10 клас

1. Творче завдання ( на вибір).

1.Напишіть твір-роздум «Яке то щастя  свій народ у світлі бачити»(Д.Павличко).

2.Напишіть статтю до шкільної газети «Як говорить сучасна молодь», використовуючи стилістично забарвлені слова.                                           10 балів

 

2. Уставте пропущені букви. Підкресліть слова, у яких спрощення не відбулося.

1. А блискавка як блис..не, як вдарить своїм списом поблизу в житах (О. Гончар). 2. Я тримав писанку делікатно й ласкаво, наче пис..лятко, у жмені (Д. Павличко). 3. Щас..ливий я, що народився на твоєму березі (О. Довженко). 4. Зупинюся лише на рідкіс..ному ремеслі – писанкарстві. 5. Пишуть писанки своїм похрес..никам, а роздають на перший день Великодня (Є. Клапчук). 6. Святослав, радіс..но усміхаючись, поставив свою кіс..ляву руку йому на голову (С. Скляренко). 7. Радіс..на праця – ознака творчості (Ю. Яновський). 8. Притихлі явори стоять безшелес..но (Л. Костенко). 9. Мати ввечері своїм пес..ливим голосом нашепче дитині про любов до всього живого (Панас Мирний). 10. Уздовж дороги вервечкою розтягнулося шіс..надцять плугів (М. Стельмах).                                                                                           5 балів

 

3. Виберіть і запишіть складнопідрядне речення з кількома підрядними, правильно розставляючи розділові знаки.  Поряд запишіть це речення звукописом.

1.Пройшла гроза і знову літня проза парує степ і оживає ліс (В.Симоненко).

2.Тільки знаю напевно тільки  знаю єдине не вмирати під бомбами жити хоче людина (В.Соколов).

3.Коли мені не дано крил міцних щоб я могла орлицею підбитись геть високо понад найвищі гори то прагну я собі потіків сліз нестриманих раптових що рвуться з глибини самого серця джерелами живущої води (Леся Українка)                                                                                                       5 балів

 

4. Запишіть діячів української культури, історичних діячів, прізвища яких мають прикметникову форму (3-4). Одне з них провідміняйте.   5 балів

 

Українська література

1. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості та лаконічності (по 2 бали за кожну правильну відповідь).

А) Чому в українській прозі 70-90 років ХІХ ст. чільне місце посідала селянська тематика? Відповідь проілюструйте прикладами.

Б) Доведіть, що в творі І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» використано різні види комічного.

В) «Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина…». Так охарактеризовано … з твору 

Г) Соціально-психологічний роман – це …

Д) Хто з персонажів і якого твору керувався життєвою філософією «своя сорочка ближче до тіла»?                                                                              10 балів

 

2. Заповніть паспорт художнього твору за наведеною цитатною характеристикою літературного героя:

«Не багатого роду!» — казала проста свита, накинута наопашки, — «та чепурної вдачі», — одмовляла чиста, біла, на грудях вишивана сорочка, виглядаючи з-під свити. Червоний з китицями пояс теліпався до колін, а висока сива шапка з решетилівських смушків, перехиляючись набакир, натякала про парубоцьку вдачу...»

Паспорт літературного твору

Назва твору

 

Автор

 

Літературний рід

 

Жанр

 

Тема

 

Ідея

 

 

3. Зробити ідейно-художній аналіз поезії. ( Визначити тему,  головну думку, художні засоби, особливість змалювання ліричного героя. Чому він звертається  до героїні то на «ти», то на «ви»?)

Осінній день березами почавсь,

Різьбить печаль  свої дереворити.

Я думаю про тебе  весь свій час,

Але про це не треба говорити.

Ти прийдеш знов. Ми будемо на «ви»,

Чи ж неповторне можна повторити?

В моїх очах свій сум перепливи,

Але про це не треба говорити.

Хай буде так, як я собі велю,

Свій будень серця будемо творити.

Я вас люблю, о, як  я вас люблю,

Але про це не треба говорити…  (Л.Костенко)                               10 балів

 

docx
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
5843
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку