5 клас. Оскар Уайльд «Хлопчик-Зірка»
Випереджувальне домашнє завдання:
Проблемне запитання :
Казка «Пані Метелиця» братів Грімм
Проблемні запитання:
6 клас
Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»
Проблемне завдання:
Завдання з елементами дослідження:
І група досліджує і приводить аргументи про атмосферу у сім’ї Скруджів.
ІІ група досліджує і приводить аргументи про атмосферу у сім’ї Кретчитів
Висновок: від атмосфери в сім’ї залежить формування характеру.
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
Завдання з елементами дослідження:
« Міф про Дедала та Ікара»
Проблемні запитання:
*Як ви думаєте, потрібна людині мрія?
*Якими бувають мрії?
«Міфи про Геракла».
Проблемна ситуація:
7 клас
В.Скотт «Айвенго» Завдання: дати відповідь на запитання свого персонажа.
1 група. Бріан де Буагільбер.
3 група. Седрік Сакс.
4 група. Король Річард.
Дж.Олдрідж «Останній дюйм»
Завдання для обговорення: яку ситуацію пропонує використати Дж.Олдрідж для подолання відчуженості між батьком і сином?
В.Биков «Альпійська балада»
Проблемне запитання:
Чи можливо залишатися людиною у полум’ї війни?
8 клас
Гомер «Іліада»
В.Шекспір «Гамлет»
Завдання: знайти докази чи заперечити, що Гамлет є месником за смерть батька?
А.де Сент-Екзюпері «Маленький принц»
Запитання для дискусії:
(Знайти аргументи на підтвердження,або заперечення афоризмів)
Мігель де Сервантес «Дон Кіхот»
Вирішення проблемних питань:
Учні відповідають, намагаючись переконати один одного, за схемою: Я вважаю, що... (висловити думку, пояснити в чому полягає точка зору).
Тому що... (пояснити, на чому грунтуються докази на підтримку вашої позиції).
Наприклад,...(навести факти, які демонструють
ваші докази).
Отже,... (узагальнити свою думку, зробити висновок ) (Додаток Д)
Гофман „Крихітка Цахес на
прізвисько Циннобер”
Створення ситуації вибору:
9 клас
Гете „Фауст”.
Запитання:
*Чи могла Маргарита протистояти спокусам?
* На вашу думку, що зламало Маргариту?
* Яким був вирок суду? * У чому трагізм ситуації Маргарити?
Поезія Г. Гейне
Завдання порівняльного характеру:
Чи є щось спільне між «Книгами пісень» Ф. Петрарки і Г. Гейне?
Педро Кальдерон – видатний драматург і поет іспанського бароко
Завдання для пошукової роботи:
Чому про П. Кальдерона ще за життя
існували дуже різні судження?
10 клас
Ф.М.Достоєвський «Злочин і кара»
Доцільно звернути увагу на такі проблемні питання:
Л.М.Толстой «Анна Кареніна»
Запитання для дискусії:
Г.Ібсен «Ляльковий дім»
Проблемні запитання:
*У чому секрет сімейного щастя?
*Чи правильно вчинила Нора, що покинула
сім’ю?
11 клас
Ставлячи проблемні запитання на уроках зарубіжної літератури ефективним є
використання міжпредметних зв’язків.
Наприклад, під час вивчення повісті Ф. Кафки « Перевтілення» можна
запропонувати обговорення репродукції картини Е. Мунка «Крик» за питаннями:
Запитання для проведення дискусії в малих групах.
Група 1.
1. Уявіть, що у комаху перевтілюється Грета Замза. Чи могло таке
перевтілення трапитись з нею?
2. Як би розвивався сюжет, якби катастрофа сталася з Гретою?
Група 2.
1.Чому, перетворюючи Грегора на комаху, Кафка зберігає йому розміри
людського тіла?
2.Коли і як помер Грегор? Чому Замза-комаха вирішив, що йому краще
щезнути?
Група 3.
1.Що означає перевтілення Грегора в у комаху.
2.Грегор приречений на смерть? Чи мав він шанс?