Завдання екологічного змісту на уроках мови

Про матеріал
Методика сприяє розвитку емоційно-чуттєвої сфери особистості молодшого школяра в процесі спілкування його з природою, а також виявляє наявний у дітей досвід такого спілкування.
Перегляд файлу

 

                Завдання екологічного змісту на уроках  мови

Так, при вивченні теми “синоніми”  пропоную такі вправи: Знайди і підкресли синоніми в тексті:

Сплять метелики в травичці,

Ще куняє рибка в річці,

Ще дрімає навіть бджілка

Біля теплого припічка. (Б. Чалий)

 

Знайти в тексті недоречно вжиті слова і замінити їх синонімами. Записати удосконалений текст.

Сірі журавлі прилетять до нас рано. Ще сніг не зійшов, а вони вже щебечуть у висоті. Відшукавши рідні місця, збираються невеликими табунами і починають танці. Піднявши таким чином “настрій”, птахи беруться за ремонт старих хатинок або споруджують нові. (щебечуть – курличуть, табунами – зграями, хатинок – гнізд).

Під час роботи на уроці з реченнями  даю учням приклади речень екологічного спрямування. Наприклад: Хоч би яке дерево ви посадили, вам буде вдячна матінка земля. Не ламай калину, бо вона в житті єдина. Краще принеси ти їй води. Не рубай тополю, зустрінешся з бідою. Краще їй сестричку посади.

Можна запропонувати завдання і до цих речень: Які слова заперечують дії? Чому? Як написані вони? (не з дієсловами окремо). Випишіть головні слова. Які це речення за метою висловлювання?

Складіть і запишіть власні правила поводження у природі. (Не рви квітів, бо знищиш красу.Не полохай птахів. Не руйнуй гнізд.)

При вивченні «прикметника» пропоную учням скласти загадку про будь якого птаха. Для цього треба пригадати всі ознаки: розмір, колір, особливості крил, дзьоба.

 

При роботі з текстами, діти ставлять питання до кожного абзацу.

У різних місцевостях України цей птах називається по-різному: лелека, бузько, бусол, чорногуз, гайстр.

Внаслідок висушування боліт, дрібних озер та ставків, лелек стає все менше. З поширеного птаха, лелека став рідкісним.

Його занесено до Червоної книги України.

 

                                                       * * *

           Усе в лісі радіє, а береза плаче. Під гарячим промінням сонця сік швидко тече по її білому тілу. Через кору він проступає назовні. Таке враження, що це сльози берези.

Сік у берези – це те саме, що кров у людини. А тому треба берегти березу. Берези, з яких випускають багато соку, засихають і швидко гинуть.

 

 

Скласти зв’язний текст з деформованих речень.

-         Золотисті, літають, в, бджілки, квітах.

-         На, шумлять, землі, вільній, поля, колосисті.

-         Над, похилилась, водою, верба.

-         В, червоніють, долині, маки.

-         Тихо, води, котить, Дніпро, свої, сивий.

-         А, коси, верба, над, свої, водою, розпустила.

-         Стоять, гори, замріяні.

-         В, ключі, небі, журавлині, пролітають, тихо.

-         Як, милий, не, любити, цей, край, український!

Пропоную скласти твір за кінцем:

Ось крильце горобця загоїлось і діти відпустили його на волю.

            Робота починається з логічних міркувань. Якщо крило загоїлося, то воно було підбите, поранене. Це міг зробити хлопчина, кішка або ще хтось. Якщо діти відпустили горобчика на волю, отже, вони його вилікували.

 

            Учні люблять такі завдання і виконують їх з великою цікавістю.

Написання творів стимулює в них захопленість, активне мислення, сприяє розвитку спостережливості, збуджує емоції, привчає усвідомлювати, оцінювати побачене чи пережите.

ecology

 

docx
Додано
26 березня
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку