Для того щоб зацікавити учнів 7 класу, виробити в них мотивацію до вивчення хімії, розвивати допитливість, розроблено пізнавальні завдання для проведення І етапу Всеукраїнської олімпіади з хімії.
1. Установіть відповідність між назвою лабораторного посуду та номером на малюнку:
А. Банка для збереження реактивів |
Б. Лійка |
В. Конічна колба |
Г. Ділильна лійка |
Д. Колба з боковим відводом |
Е. Круглодонна колба |
Є. Кругла плоскодонна колба |
Ж. Холодильник |
З. Реторта |
И. Мензурка |
І. Стакан |
Ї. Колба Бунзена |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12б.
2. Поєднавши лініями слова, складіть трійки «символ елемента – українська назва – назва відповідної простої речовини». Впишіть пропущені слова і знайдіть для кожного з них відповідну пару.
золото |
? |
кремній |
? |
срібло |
? 12б. |
Ag |
Au |
Cu |
Fe |
Hg |
Si |
Ферум |
? |
? |
Купрум |
Меркурій |
?
|
3. Правильно розгадавши завдання горизонтальних рядків ви прочитаєте прізвище відомих вчених хіміків.
ле |
бут |
ров |
|
єв |
де |
мен |
лє |
бе |
ле |
дєв |
|
ськ |
зе |
ий |
лін |
ков |
ни |
ков |
мар |
сов |
ло |
но |
мо |
12 б.
4. У дев'яти кружечках розміщені номери хімічних елементів. Назвіть їх. Розташуйте їхні назви по горизонталі у такий спосіб, щоб у вертикальному стовпчикові можна було прочитати прізвище вченого - автора періодичного закону.
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
|
|
|
|||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
4 |
|
|
|
|
|||||||
|
5 |
|
|
|
|
|||||||
6 |
|
|
|
|
|
|||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|||||
12 б.
5. Побудуйте піраміду хімічних елементів за величиною їх відносних атомних мас, якщо на першій сходинці розміщаються хімічні елементи, які мають Ar від 1 до 10, на другій – від 10 до 20, на третій – від 20до 30.
|
1 |
|
|||
|
2 |
|
|
||
3 |
|
|
|||
12 б.
6. Знайдіть хімічний елемент за такими даними: формула оксиду ХО2, вміст елемента в оксиді – 60%, а вміст Оксигену – 40%.
12 б.